Včera skončil Evropský týden mobility. V jeho průběhu vyjely do ulic mnoha českých měst zástupy cyklistů, aby připomněly politikům svá práva. Jak to vypadalo v největších českých městech?
Profesorka Helena Illnerová žije v Praze a pracuje jako předsedkyně České komise pro UNESCO. Ve svých sedmdesáti letech jezdí pravidelně po Praze na kole.
Dnes zveřejnilo občanské sdružení Auto*Mat vysvědčení pro pražský magistrát. Dokument hodnotí pokroky při plnění výzvy „Pět bodů pro Prahu přívětivější k chodcům a cyklistům“. Ačkoli známky pro městské politiky nebyly příliš lichotivé, výzva způsobila v jistém smyslu revoluci.
Vyhněte se srážce s automobilem - osvojte si návyky, které vám pomohou přežít v městském provozu. Následující článek obsahuje nejčastější důvody kolizí mezi cyklisty a automobily a rady, jak se vyhnout srážce.
Pro městskou cyklistiku platí zcela jiná pravidla. Co by nemělo chybět na vašem městském kole.
Nové cyklopruhy, zprůjezdnění jednosměrek v protisměru, úklid cyklostezek, představené stání pro cyklisty – to vše by se v Praze mohlo dělat za nicotné peníze. Skutečnost je ale jiná. V příslušných kolonkách rozpočtu a tabulek hlavního města je na tyto účely vyhrazena čistá nula. Nebo alespoň donedávna byla.
Londýn v posledních několika letech změnil svou tvář a stal se městem přívětivým k cyklistům. Diana Maroufová (mezi Nakoláky známá pod přezdívkou Arabice) tu strávila tři měsíce a nedávno nám poslala fotopohled z města nad Temží.
Před dvěma lety se rozjel v Praze projekt ekologických vozítek na lidský pohon, moderních rikš, které jezdí již v několika zemích světa, včetně Německa, Holandska, USA i Japonska. Tato vozítka, zvaná u nás Velotrixi (v zahraničí Velotaxi, Trixi nebo Velo), měla přinést do Prahy oživení, novou službu, nový produkt reklamy a hlavně měla působit jako skvělá turistická atrakce. Projekt, zdá se, selhává. Ale proč? O tom bych chtěl napsat, hlavně protože jsem tomuto projektu vždy fandil.
Obrovská popularita pařížského systému Vélib inspirovala také hlavní město sousedního Lucemburska. Systém automatického půjčování kol zavedla na jaře další evropská metropole Lucemburk. Název vel’oh! je slovní hříčkou. Kombinuje slovo „vélo“ (kolo) s překvapeným výkřikem „oh!“ a dá se volně přeložit jako „jé, kolo!“
„Nejde o to, kolik kol prodáme.“ To říká šampion Tour de France Lance Armstrong, který plánuje otevřít cykloobchod, centrum pro městské cyklisty, tréninkové prostory a kavárnu v budově z padesátých let na severovýchodním rohu ulice Nueces a Čtvrté ulice v Austinu.
« Předchozí | 1 … 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 … 31 | Další » |