Dnes zveřejnilo občanské sdružení Auto*Mat vysvědčení pro pražský magistrát. Dokument hodnotí pokroky při plnění výzvy „Pět bodů pro Prahu přívětivější k chodcům a cyklistům“. Ačkoli známky pro městské politiky nebyly příliš lichotivé, výzva způsobila v jistém smyslu revoluci.
3300 z kolika? o Praze se říká, že má 1 000 000 /nebo víc?/ obyvatel. tak to tedy pražané na cyklisty a chodce docela kálí a podle toho se politici chovají, proč by se vzrušovali kvůli tak mizivému počtu sympatizujících.když se člověk podívá na politické spektrum odulých tváří a podbradků, tak se ani nediví, že pro tyto reprezentanty LIDU je kolo vzdálenější než Proxima Centauri
Ono to není tak málo. Z těch, kteří si něco myslí, vždycky pouze tak zhruba jedno procento je ochotno zvednout zadek a jít to někam nebo nějak podpořit, byť třeba jen podpisem nějaké petice. Politici tohle vědí, proto se jim takové množství podpisů nevyplatí podceňovat. Podle mě je to úspěch.
3300 z melounu, tak to do jednoho procenta ještě něco chybí, bejt vyžranej politik v audině, tak se tím vážně nezabývám - připadne mi to prostě málo / ale pozor, to není kritika - bydlím v Olomouci a k podobné petici se tu ještě nikdo neodhodlal, mě nevyjímaje/
Tak jen tak pro zajímavost jsem se mrknul na on-line petici proti radaru. Je tam údajně podepsáno něco přes 137 tisíc lidí. Ale pozor! to nejsou jen češi, ale jména z celýho světa (podpisy se nedají nijak ověřit). Z tohoto pohledu je 3300 podpisů Pražanů pod petici automatu úspěch - a nebo petice proti radaru fiasko.
Zkus si představit 137 tisíc lidí. To je skoro plnej Václavák.
No jo, ale z celýho světa. Navíc jak píšu je to on-line petice - velice snadný a neověřený podpis, zatímco petice automatu - to jsou ověřený podpisy kde každý jednotlivý příznivec je vlastnoručně podepsán. ( a úplně pomijím to že radar je celospolečenské téma a cyklistika v Praze víceméně okrajové)
Nemůžeš počítat procento z celé světové populace. Pokud je tam pár lidí z Německa nebo z Kanady, nemůžeš okamžitě počítat místo deseti milionů s miliardami. Radar je v mnohém ohledu taky spíš regionální téma. Nejvíc odporu je samozřejmě na Příbramsku a Plzeňsku. Zbytek republiky už je k tomu taky o poznání chladnější. A zahraničí? Ty bys podepisoval petici proti podobnému zařízení třeba v Litvě nebo na Gibraltaru?
Mě k podpisu téhle petice vedly DVĚ věci: Za prvé se mě to týká, protože mám rekreační nemovitost v Příbrami vzdušnou čarou 18 km od místa, kde to svinstvo má stát, za druhé kvůli mému celkovému politickému a pacifistickému přesvědčení. Kolik lidí má ale DVA takhle silné důvody podepisovat takovou petici? I když mají třeba jen jeden z nich, byť třeba stejně silný jako já, motivace k podpisu už je výrazně slabší.
Já bych samozřejmně nepodepsal petici proti radaru nikde na světě, protože radar nikde ve světě mě NEOHROŽUJE, takže je to jejich věc. Radar něco monitoruje a nikomu neškodí. A co se týče našeho "brdského" tak ten je v pořádku. Nechci, aby třeba za pár let byla ruština zase povinná.
No, to jsme trochu odbočili od petice "automatu" - můžem si to "vyříkat" dneska na cyklojízdě :))
No, já nevím. Mně přijde, že ty hrátky s radarem byly od američanů zbytečné. Od té doby, co to tady chystají, se rusové chovají poněkud nervózně a růžky vystrkují i jiné státy, které dosud byly celkem v pohodě. Přijde mi, jako by amerika trochu neuváženě a zbytečně narušila světovou stabilitu.
Já myslím, že hlavní výhodou Prahy je skutečnost, že je tu organizace, která dlouhodobě a cílevědomě zastupuje zájmy cyklistů a pěších. Za poslední tři roky se z cyklistiky ve městech stalo mediální téma - stačí se podívat na to, v jakém duchu se nesly články staré 3 roky. I tady odvedl Auto*Mat velkou práci.
Objevují se první konkrétní výsledky - do rekonstrukcí jsou zahrnovány cyklopruhy, představená stání pro cyklisty. Věci se hýbou dopředu, i když hodně pomalu.
Fandím tomu,kdy jakákoliv cyklistická organizace dosáhne alespoň částečného úspěchu.Ale pokud jsem zjišťoval stopy po vybudování nějaké prospěšné akce pro veřejnost,vždy jsem zjistil,že to nebyla snaha příslušných úřadů,ale komerční zájmy orientujících se podnikatelů.
Pro úředníky je obtěžující slyšet požadavky těch,kteří "zase něco chcou(chtějí).."Ale slyší na stavební firmy,které mají (námi známé) páky na politiky a zbudují cokoliv(smysluplného i nesmyslného) proto,že je to zakázka(kšeft),tedy peníze.A tehdy úředník ožije,naopak začne přesvědčovat veřejnost,jak je toto dílo prospěšné a hlavně-zaklínadlem se stala bezpečnost spoluobčanů.
Přemýšlím,že cyklisté by mohli paralelně "obtěžovat" úřady a lobbovat u stavebních firem(výrobců značek,služeb s údržbou etc.).Peníze soukromé mají větší moc než veřejné.
No, na to, že s těmi cyklistickými vymoženostmi by měli PODLE ZÁKONA (nebo jen vyhlášky HMP ?) počítat už kdovíjak dlouho, tak bych ty naše zastupitele zase moc nechválil ;-) Ale je fakt, že je moc dobře, že jim Auto*Mat pěkně šlape na paty, oni by to sami od sebe dobrovolně neudělali, ani když to mají povinné...
Na dnešní cyklojízdě mohlo být zhruba tolik lidí, jako je počet signatářů výzvy. Úctyhodný počet!
Ale od zitra pouze 30-50 cyklisti :-(.
Ja na cyklojizde sice nebyl, ale slibuji ti, ze zase v utery (zitra mam volno) pojedu do prace na kole. Stejne jako kazdy den...:-)
Neslibuj mi! Do prosinca 2008 ty musiš každy den do prace na kole,Určite klobouk dolů :-)
No vzhledem k tomu, ze to mam do prace cca 1,5km (kdyz teda nejsem na jinem baraku), tak to pro me nebude problem:-) V UK takhle do prace jezdim skoro porad, pokavad nebydlim primo v miste zamestnani:-)
Užasne!!!
Co je na tom uzasneho? Pro nekoho je to prijemne a zcela normalni.
Mně na tom připadá úžasná představa, že by si (téměř) všichni našli práci v místě bydliště a nemuseli nikam jezdit. Jsem přesvědčen o tom, že počítačová a komunikační technika by dokonce většině profesí umožňovala práci z domova, čímž by odpadl obrovský objem dopravy.
Práce doma-okamžitě mi asociuješ představu soustruhu nebo frézy v obýváku-nemluvě o obřím kovářském bucharu.
Tak soustruh nebo fréza mě zase tak nereálná nepřipadá, kdysi jsem měl v garáži malou NC vrtačku :) Jenže to by objem dopravy taky nesnížilo. Při dnešním tlaku na výrobce "všechno hned, žádný sklad" by nebylo možné, aby soustružníka jedenkrát týdně navštívil náklaďák s polotovary a odvezl si hotovou práci. Často by se muselo jezdit denně.
Ano, ledacos se dá z domova dělat. Ale musím říct, že když pracuju doma už X tý den, tak se mi to přestává líbit a rád se jedu na nějakého zákazníka podívat. Nehledě na to, že práce doma má také celou řadu úskalí. Nejhlavnější je boj s vlastní leností. Člověk se lehce dostane do stavu, kdy do telefonu tvrdí "já na tom dělám, já na tom makám,..." a ve skutečnosti se přesvědčuje, že dneska by už fakt měl začít.
A hlavně si myslím, že množství práce, které se dá dělat z domova není tak velké, aby to mělo nějaký výrazný vliv na objem dopravy. Takže s tou "většinou profesí" rozhodně nesouhlasím.
Tak dobře, možná ne většina, ale značná část. Podle mého by se na té dopravě mohlo projevit, kdyby zaměstnavatelé zvážili, které profese by se z domova dělat daly. Vhodné by to mohlo být například pro zaměstnané matky s malými dětmi, na různé částečné úvazky apod.
Když do toho opět "montuješ" dopravu,proč popojíždíš po Praze a neučíš pouze doma??
Něco mám i doma, ale doprava pro mě není problém. Nepotřebuju k tomu spalovat fosilní paliva. Jezdím na pribiňáky. Počkej, v Brně tomu říkáte jinak - Lakrumáčky? :o))
Lakrum v Brně již není-shodou okolností mám bydliště asi 70 m od bývalého Lakrumu.Na jeho místě je Kaufland a od té doby zde právě zažívám to hromadné šílenství s přepravou(úmyslně neříkám s dopravou).Nařachané šaliny důchodci,kteří běží,aby byli první.Asi jsem zaujatý-kde vidím fronty(což pro mne znamená více jak dva lidi),znechuceně odcházím.
A tak se cpu jogurty z jižních Čech a severní Moravy.
Vetsina profesi? Hm. Ja tech profesi, kdy sedis jen na zadku moc neznam. Napada me mozna info linka. Nebo horka linka:-)
Ale vetsinou je to o komunikaci. Nebo si snad myslis, ze se vse bude vyrizovat pres maily a telefony? Dekuji, nechci. Ja lidi rad. A za tema lidma se musim nejak dostat.
A neni nad to pracovat ve skvele parte lidi a ne sedet doma sam a nutit se do prace. Dost casto jsem unaven a nejradeji bych s praci sekl, ale delam v uzasnem tymu...kterej me podrzi...uz jenom tim, ze tam jsou.
Ja bydlim na kopci,nesnažim každy den na kole. Kdyby rovnate,určite povinne na kole,duvod tramvajove latkove sedadlo jsou špinave,tam bezdomovci.Musim jet tramvajem i metrem,čmd.