Na veletrh For Bikes, který potrvá až do neděle v Praze-Letňanech, jsme dostali od dánské ambasády zapůjčeno nákladní kolo Christiania Bike. Podívejte se sami, kdo všechno se na něm projel.
První opravdu jarní víkend je za námi a ulice měst zaplňují lidé na kolech. My jsme testovali elektrokolo A2B Hybrid v uplynulých třech týdnech, kdy na kolech vyráželi jen opravdoví nadšenci. A výsledek? Tohle elektrokolo snese příměr ke sportovnímu vozu. Agresivní rám, horský posez, brutální akcelerace v křižovatkách, vysoký výkon v kopcích. Kolo je ušité přesně na míru sebevědomé jízdě v městském prostředí.
Ve vzduchu je cítit jaro a cyklisté už oprašují svá kola. Již v pátek nás čeká zahájení akce, která symbolicky otevírá novou jarní sezónu - festivalu cyklistiky For Bikes. První ročník slibuje zajímavou podívanou, na které nebudeme chybět ani my.
Letošní zima v Česku byla po dlouhých letech skutečně „Ladovská“. Sníh mnoho věcí zakryje, něco se ale díky němu naopak jasně ukázalo. Například to, jak české zákony počítají s cyklisty.
Říci o Berlíně, že je s odstupem bezmála sta let opět multikulturní metropolí Německa, resp. jednou ze tří nejvýznamnějších kulturních metropolí celé Evropy (po Paříži a Londýnu) je sice klišé, ale opakování je matkou moudrosti.
Nová pražská stezka z Vysočan do Hloubětína si mezi novináři vysloužila přezdívku „nejdražší cyklostezka v Evropě“. Podívali jsme se detailně na to, jak vznikl celkový účet 140 milionů Kč za tři a půl kilometrů dlouhou cyklostezku. Co je ale mnohem důležitější, jak bude stavba s takovým rozpočtem sloužit samotným cyklistům.
I když na kole jezdím po Praze vcelku pravidelně, jsou dny, kdy ho raději nechám zamčené v garáži. Přesně takový byl i den naší schůzky s Tomášem Sedláčkem, hlavním makroekonomem ČSOB. Studený vítr a drobný déšť na kolo vůbec nelákaly. Počasí nám připomnělo, že zima už dorazila i do Prahy. Byli jsme ale domluvení, že oba přijedeme na kolech, a tak jsem nakonec přece jen vytáhla svoji skládačku a vydala se s ní na pražskou Kampu.
Barcelona je jižní, přímořské a trochu líné, přesto velmi příjemné město. Jistá lenost je však pouze zdánlivá. Jedná se totiž o umění žít život svým způsobem. V těchto končinách má vše své historické důvody: jedna z nejzápadněji situovaných metropolí, historická politicky svébytná izolace, diktátorský režim, koloniální země, střet kultur, africké vlivy, atd. Jak se to projevilo ve zdejší cyklistice?
Nizozemí máme zafixováno jako zemi, která je rájem pro cyklisty. „Je to totiž placka…to se jim tam jezdí,“ slýcháváme. Málokdo si již představí, že horší je to s počasím, které umí být proměnlivé tak, že při dvacetiminutové jízdě do práce stihnete třikrát zmoknout a třikrát uschnout. Slunce a déšť se v Nizozemsku na podzim dokáží střídat stejně jako na vrcholcích Alp. Přesto se tam na kole jezdí. Co objeví oko odborníka dopraváka, když sedne na kolo?
Od června tohoto roku má Česká republika nového národního cyklokoordinátora. Jaroslav Martinek se nezastaví a neustále je v pohybu. Kromě toho, že sám aktivně sportuje, velkou část svého času tráví na cestách mezi Prahou a Olomoucí. Národní koordinátor naprosto odporuje zažité představě o státním úředníkovi – překypuje energií a nadšením pro svoje poslání, nepoužívá titul a obklopuje se schopnými lidmi, kteří s ním často nesouhlasí.
« Předchozí | 1 … 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 … 31 | Další » |