V českých podmínkách se smíšených provozů bojíme jako čert kříže. Hranice pěších zón lemují cedule, které zakazují vjezd cyklistům, tzv. „chodníkových stezek“ je u nás také dost málo. Někdy to vypadá, že v očích úředníků je cyklista bezohledný dravec, který cestou smete všechno, co se hýbe.
Obrovský úspěch pařížského systému pouličních půjčoven kol Vélib je
již všeobecně znám. Méně je známo, že neméně hustou síť půjčoven má od
loňska i Barcelona. Londýn, Peking, Tel Aviv a další se ji chystají
zavést v nejbližsí budoucnosti.
Se začátkem cyklistické sezóny znovu vyjedou v okolí Prahy cyklovlaky a cyklobusy. Letos poprvé navíc mohou cyklisté vzít kolo s sebou i do některých tramvají.
Městské kolo – v mnoha evropských zemích hlavní proud, u nás kuriozita, která budí pozornost. Jak dnes vypadají městská kola, jsme se zeptali Jakuba Širokého, prodejce městských kol pod značkou Citybikes.
Nevím jak vás, ale mě vždycky potěší, když ve státní správě narazím na cyklistu. Tím spíš, když tímto mužem je náměstek ministra dopravy. Nejvíc mě zajímalo, jestli by stát nemohl přidat peníze na cyklistickou dopravu. Během našeho rozhovoru jsme se ale dostali i k oblíbeným trasám v České republice.
Cyklistická infrastruktura neznamená jenom budování stezek. Každá cesta začíná a končí uložením kola na bezpečném místě. Cyklisté v Praze dnes narážejí na nedostatek vhodných stojanů pro kola, a to hlavně v centru města. Díky iniciativě pražského magistrátu by se situace měla v následujícím roce změnit.
Proč se do hospody na pivo jezdí na kole? Přece proto, protože se nesmí autem.
Město Praha nepatří k městům, která by byla vstřícná k cyklistům. Počet lidí na kole v pražských ulicích přesto roste. Cyklodopravě se tu věnuje několik občanských sdružení a přístup magistrátních úředníků se postupně mění. Příkladem dobrého řešení je nově zprovozněný úsek Pobřežní ulice v Praze 8.
„Většina lidí nikdy neobjede svět na kole, nebude ze sedla poznávat exotické lidi a nudit je svými řečmi o finesách čištění převodových táců,“ napsal Ken Worpole v lednu před patnácti lety pro britský časopis New Cyclist.
Zamyšlení nad klady a zápory systému volně použitelných kol
« Předchozí | 1 … 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 … 31 | Další » |