230 bicyklistů, monocyklistů, lehokolistů, bruslařů, koloběžek, vozíčků a všech ostatních vehiklů, která pohání člověk, vyrazilo do ulic Brna na jedenáctou cyklojízdu ke Dni bez aut.
Strávil jsem pár dní v polovině září v Hamburku. Pravda, byl jsem tam zcela opěšalý, přesto jsem valnou část doby, kdy jsem se pohyboval po ulicích tohoto severoněmeckého hanzovního města věnoval sledování toho, jak se tu mají cyklisté. Svých pár postřehů společně s fotografiemi teď rád dávám všanc všem čtenářům NaKole.cz.
Velká slavnostní cyklojízda zakončila týdenní program Zažít město jinak. Z náměstí Jiřího z Poděbrad v pátek v podvečer vyrazilo do ulic 1200 příznivců městské cyklistiky, aby podpořili myšlenku světového Dne bez aut a upozornili na nevyhovující podmínky pro cyklisty v Praze.
Už skoro dva měsíce plní stránky novin komentáře nového silničního zákona. Přestože některé jeho paragrafy vedou v praxi k absurdním situacím, naše silnice jsou teď o něco klidnější. Navíc, většina z nás byla přinucena zalistovat stránkami vyhlášky a osvěžit si pravidla silničního provozu. Které značky jsou určeny převážně cyklistům?
Minulý čtvrtek, tak jako už několik let každý třetí čtvrtek v měsíci, opět patřil pravidelné Cyklojízdě za práva a bezpečnost cyklistů. Na náměstí Jiřího z Poděbrad se sešlo před šestou hodinou večer kolem šesti desítek kolařů, kteří se po vzájemné domluvě na trase vydali na cestu.
„Praha je pro kolo průjezdná – pokud víme kudy.“ To je motto neoficiální pražské cyklomapy, která se snaží vybrat cyklistům nejvhodnější průjezdy Prahou. Tedy trasy pokud možno bezpečné, ale přitom rychlé, aby Pražané mohli své kolo používat jako běžný prostředek pro své cesty po městě.
Stojany jsou různé, objevili jsme i pár netradičních. Lepší je stojan dřevěný, nežli nohy kožený.
Brémy, nejmenší spolková země Německa, má několik symbolů. Především jsou to pohádkové postavičky z příběhů bratří Grimmů, fotbalový klub Werder Bremen, nebo pivovar Haake Beck. Mezi symboly Brém ale rozhodně patří také jízdní kolo.
Více než 350 účastníků jarní jízdy vyjádřilo své přání, aby se Praha změnila z města aut na město vstřícné vůči cyklistům a chodcům. Cílem cyklojízdy bylo upozornit na nedostatečný rozvoj infrastruktury pro cyklisty a chodce v centrální části města.
Mnoho lidí mělo tento čtvrtek zvláštní zážitek – na některých pražských křižovatkách a u rušných silnic bylo možné spatřit anděly. Svědkové potvrdili, že anděly viděli jezdit na kole, přecházet přes silnici nebo posedávat na okrajích cest.
« Předchozí | 1 … 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 | Další » |