Před dvěma lety se rozjel v Praze projekt ekologických vozítek na lidský pohon, moderních rikš, které jezdí již v několika zemích světa, včetně Německa, Holandska, USA i Japonska. Tato vozítka, zvaná u nás Velotrixi (v zahraničí Velotaxi, Trixi nebo Velo), měla přinést do Prahy oživení, novou službu, nový produkt reklamy a hlavně měla působit jako skvělá turistická atrakce. Projekt, zdá se, selhává. Ale proč? O tom bych chtěl napsat, hlavně protože jsem tomuto projektu vždy fandil.
,,Nejednal s magistrátem v takové intenzitě'' -- Magistrát tu přeci není od toho, aby se ho každý všeho doprošoval a on se milostivě uvolil. Magistrát se musí naopak snažit, aby se pro město dobré věci podařily, aby co možná dobře fungovaly, sám je sem tahat.
Reálný stav je tristní. Vedení města potápí spoustu dobrých věcí. Mimochodem práce na značení cyklostezek i jejich úklid a další úpravy de-facto už půl roku stojí, protože na kbelík červené barvy má Magistrát letos vyhrazenou čistou nulu. Práce na projektování nových úprav (jednosměrky atd.) se také zastavila ze stejného důvodu.
Teď jsem si ještě vzpomněl: Homeport také vpodstatě hlásí ,,Zásah, potopeno.''
Fakt? Tak to mne mrzi. Pred rokem jsem s nimi resil zda bychom nemohli mit jejich stani pred nasi firmou. Tvarili se, ze s nasi mestskou casti (Pha 6) jednaji o rozsireni a ze to nevypada zle.
Ahoj, možné je obojí. Jsou to asi schopní lidé a hledají cestičky. Měl jsem na mysli ty Homeporty pro Prahu 4, což byl první vážný projekt kromě toho pilotního v Karlíně. Tam se nakoupila kola, ale přes rok leží někde ve skladu, protože je P4 asi vlastně nechce nebo co. Dovedu si představit, jak to lidem z Homeport usnadňuje další jednání s jinými MČ. Magistrát se taky
Ahoj, možné je obojí. Jsou to asi schopní lidé a hledají cestičky. Měl jsem na mysli ty Homeporty pro Prahu 4, což byl první vážný projekt kromě toho pilotního v Karlíně. Tam se nakoupila kola, ale přes rok leží někde ve skladu, protože je P4 asi vlastně nechce nebo co. Dovedu si představit, jak to lidem z Homeport usnadňuje další jednání s jinými MČ. Magistrát se taky
...taky k ničemu nemá.
Přístup našeho magistrátu je vskutku schizofrení...
Bohužel hodně lidí to nevidí, mávnou nad cyklisty rukou, uklidí se to pod koberec. Ale dneska v pražských ulicích viditelně přibývají cyklisté. Automobilová lobby je příliš silná, než aby se dělila o svůj prostor s koly a magistrát snad záměrně dělá nedomyšlené stezky, aby jsme ještě víc řidičům vadili :-(
To je neuveritelnej kocourkov a je mi z toho smutno.
Jina velka mesta se snazi podobne projekty maximalne podporovat a u nas se to potapi. Jina mesta podobne projekty berou jako chloubu a u nas je to neco potupneho. To radeji budem podporovat to, co dela Prahu osklivou. Budem podporovat to cim se ja, jako Cech, nikdy chlubit venku nemuzu (zacpy, vsude pritomna auta, ....). Ale jo, chapu to....je z toho vic penez. Ale nikdo si neuvedomuje, ze k penezum vede i jina cesta....velka evropska mesta muzou byt prikladem.
Fakt hamba!!!
Fakt mi bylo smutno, když jsem šel po nábřeží a u Karlova mostu byl velikej provoz nebo na Malé Straně...
Tam by se na kole tak pěkně jezdilo....
Vítejte v Čečenské republice...
Podle popisu za tím asi stojí konkurenční lobby. Není mi zcela jasné jak magistrát určuje kdo kam může s čím vjet. První co je dle mého podstatné je do jaké kategorie spadá toto vozidlo. Podle toho má pak respektovat zákon o provozu na pozemních komunikacích a související právní úpravy. Ve vašem případě je to trochu podobné problému elektrických koloběžek pro které jsou předpisy tak mlhavé, že nikdy nemáte jistotu na jakém vozidle vlastně jedete. Slušnější prodejci to řešili tak, že požádali Ministerstvo dopravy o "Stanovisko" zda konkrétní typ ještě patří mezi jízdní kola. Mají-li vaše vozidla pomocný motor tak pokud splňují podmínky dodatečné montáže, max. výkonu a rychlosti tak máte šanci spadnout do kategorie jízdních kol. Ty pak můžete odstavit na chodníku pokud nepřekážejí chodcům. Rovněž mohou vjet tam kam klasická kola. Omezení tras pro jedny a pro druhé ne (ač obojí má stejný účel - transport osob za úhradu) by jste měl řešit přes ÚOHS. Dá se leccos, vemte si Segway, magistrát mlčky přihlíží firmě, která je půjčuje turistům. Teď dokonce bádá jak je pořídit pro strážníky a už je tu i názor, že to vlastně není vůbec vozidlo, aby to prošlo.
Je mi z Vašich potíží smutno, vzpomínám jak v Lignanu kvetou půjčovny šlapacích čtyřkolek s motorem i bez. Bohužel Praha je městem F. Kafky.
přeposílám reakci úředníka odboru dopravy MHMP, který tam má cyklisty na starost.
Ahoj Vojto, něco jsem se o této kauze doslechl a jako úředníka mně míchá, že lidé stále hází do jednoho pytle samosprávu a státní správu. To, že pan primátor učiní nějaké kroky ještě neznamená, že to půjde udělat podle zákona, zejména nechce - li se. Ne zcela ideální vztahy mezi městem a městskými částmi, zejména Prahou 1 jsou poměrně známé. Kdybych byl drsný právník, vyjádřím podiv nad tržním řádem z hlediska Velotixi, protože mám k dispozici stanovisko MD, že Velotrixi je jízdní kolo. A podle značek jízdní kolo na pěší zóny může.
Protože "tržní řád" je aktem samosprávy, vyprošuji si poznámky uvedené v článku. Magistrát určitě nikoho nezval. Bylo to hlavní město Praha a to je někdo úplně jiný.
Nevím ,jestli Ti těch několik vět pomůže v orientaci, ale ne všechno špatné je práce úředníků. Hezký den přeje Láďa Malý
Mne tedy nepomohly. Rozdil mezi samostpravou a statni spravu? Mohu treba priklady?
MHMP je co?
Radnice mestska casti je co?
Ministerstvo je co?
MHMP= krajský úřad (státní správa)
MČ= radnice obce (samospráva)
Ministerstvo je samozřejmě také státní správa
Rozdíly jsou samozřejmě značné, ale nemyslím že tu je místo pro občanskou nauku. Někde si to nastuduj.
"Magistrát určitě nikoho nezval. Bylo to hlavní město Praha a to je někdo úplně jiný." - ale tomuhle nerozumím... Jsem myslel, že hlavní město Praha = magistrát...
a zastupitelstvo je co? A rada je co? Tam nesedí úředníci....
A neni to jedno? Vsici jsou tak kvuli tomu, aby obcan byl spokojeny. Aby se podobne projekty podporovaly. Nejsou tak kvuli tomu, aby hazeli spinu jeden na druheho a na to, o co by jim melo jit (o Prahu), s prominutim kaslali. Sakra, vzdyt je to jejich prace. Prijde mi, ze dnesni politici, ourednici berou svoji funkci uplne jinak....hlavne se hadat a stourat se ve vsem, co je nepodstatne.
Vsude jinde ve svete to jde, jen zase u nas si cesky ourednik najde nejakou kravovinu jen aby to neslo. A je jedno, zda je z toho a nebo z toho baraku. Vzdyt je to uplne k smichu.
A jestli smi a nebo nesni tahle kara nekam....Sakra, pokavad to ma byt chlouba Prahy, tak ji pustme vsude. Pokavad to ma byt chlouba Prahy, tak at si parkuje kde chce. Pokavad to ma byt chlouba Prahy, tak at je tam hlavne pro turisty a obcany. Takhle, kdyz to ctu, je ta kara jen stvanec, ktery v Praze prekazi.
Fakt...humus velebnosti. S timhle postupem Praha nikdy nebude cyklisticka. A jsem tak nasranej, ze snad vlezu i na tu cyklojizdu:-)))))
Moc nechápu to "podle značek jízdní kolo na pěší zóny může".
Podle jakých zanček? Znamená to že na kole můžu jezdit po pěší zóně?
Mluvíme o konkrétním případu. Na všech značkách označující pěší zónu v historickém centru Prahy je dodatková tabulka povolující vjezd kol.
Aha, díky. To jsem si nikdy nevšimnul.
Jen by me zajimalo co by tak poldove v Praglu delali kdyz by videli misto Velotrixe cyclisty jezdit na tricycle ........
Jeste jednou , nemyslel jsem detskou trikolku ale lehokolo , www.greenspeed.com.au/