O cyklojízdách v Praze jsem si před pár lety povídal se spolumajitelem známého sportovního časopisu. „No jo, to jsou ty dredaři. Hlavně že můžou proti něčemu protestovat“, zhodnotil stručně celou akci. Pár dní předem se rozjela celkem živá diskuse na bike-forum.cz. Zastánci a odpůrci se tam sekali hlava nehlava. Tak jsem se jel 21. dubna podívat osobně.
Ve snaze odlehčit městské dopravě i životnímu prostředí se radnice francouzského města Lyonu rozhodla dát místním lidem k dispozici 2000 kol, jejichž použití by mělo většinou vyjít zdarma. Lyonští radní se podle listu Le Monde inspirovali příkladem Vídně, kde byl před několika lety podobný systém zaveden. Vídeň od něho ovšem předloni po špatných zkušenostech ustoupila.
Dnes ráno na Mariánském náměstí spolu posnídali novináři a cyklisté. Na parkovišti před pražským Magistrátem tak možná začala nová tradice společných akcí, které mají upozornit na přílišné zatížení historického centra automobilovou dopravou.
„Metropole cyklistům velmi fandí“, takový je název článku z posledního vydání Listů hlavního města Prahy. Sami cyklisté si to ale nemyslí. Ze sedla kola vypadá Praha jinak než od psacího stolu. Zapomeňte na to, jak jste Prahu až doposud znali – na kole objevíte novou, neznámou a vzrušující tvář metropole.
Do Amsterdamu se jezdí hlavně za dobrou trávou, romantickými kanály a tolerantní společností. Kdo jednou Amsterdam navštívil, bezpečně ví, že nejlepší je poznávat ho ze sedla kola. Na kole tu jezdí všude – do práce, do obchodů, na kole tu jezdí policie, kurýři i pošťáci. Čím to, že téměř polovina veškeré dopravy ve městě náleží cyklistům?
Švédské jezero Mälaren se rozkládá na západ od hlavního města Stockholmu a hluboce se zakusuje do švédské pevniny. Na jeho břehu leží legendární „město cyklistů“ – Västerås.
« Předchozí | 1 … 26 27 28 29 30 31 | Další » |