Nové cyklopruhy, zprůjezdnění jednosměrek v protisměru, úklid cyklostezek, představené stání pro cyklisty – to vše by se v Praze mohlo dělat za nicotné peníze. Skutečnost je ale jiná. V příslušných kolonkách rozpočtu a tabulek hlavního města je na tyto účely vyhrazena čistá nula. Nebo alespoň donedávna byla.
když se chce, všechno jde. Viz třeba: http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/28.06.2008...:00-1-udalosti.html?index=128778
jenže u nás se prostě nechce :o((
Hele, přeci se nebudem vopičit. Ale zase to má i výhody, v tom že je člověk výjimečný. Uvědomuji si, že jsem ve firmě jediný technický pracovník co jezdí do práce na kole. Ostatní kolisti jsou dělníci.
tak u nás je to kolo rozšířenější a zkrz všechny profese, ale i tak jich jezdí málo. A já jsem výjimečný pořád. Na lehokole jsem fakt jediný :o)
Já pracuju v reklamce, na zádech si vozím baťůžek s věcma. Dorazím v cyklistickém, zaparkuju a zamknu kolo. Jako první jdu na toalety, kde provedu sice provizorní, ale aspoň něco, očistu, učešu se, namaluju se, převlíknu došatiček a botiček na podpatku a tradá pracovat. Když se chce, všechno jde.
Člověk si parádně vyčistí hlavu a taky nemá ráno pocit, že vstane a už zase musí hned makat...že mezitím pro sebe něco udělal.
až na to česání, malování botiček na podpatku to dělám vlastně stejně :o)
Tak alespon nalestit bys mohl....nemyslim boticky:-)
Kde to je to "u nás"? U nás to šlo... ;-)
No jo, ale vy nestavíte tunely a neplánujete olympiádu ani národní fotbalový stadion. To je nefér, zašít se někam na venkov a pak si dělat srandu z těžkého života v hlavním městě. A vůbec. Já to vidím v Drážďanech, tam mají cyklostezek jako máku, fungují tam i cyklotaxi a taky je málem vyškrtli ze seznamu UNESCO. Určitě by se něco takové stalo i Praze, takže vlastně magistrát je osvícený. :))))
No jo no, to si hold musíte vybrat, čím začít! Jestli nejdřív olympiádu, metro, tunely anebo cyklostezky. My jsme začli těma cyklostezkama... Ještě doklepnem pár drobných úseků a začnem budovat metro, tunely a vezmem Praze i tu olympiádu!
Kolo je v Praze na prd. Je potřeba podporovat motoristy ne blbečky na kole.
Ty jsi dneska stal moc dlouho v prazske zacpe, proto jsi tak nasrany, vid?:-) Je to blbe makat do peti a na sidliste na kraji Prahy se dostat az v deset vecer:-)
Ne,řekl bych,že stál dlouho na slunci a má přismažený mozeček.
No dyyyt joooo:-) Na slunci v aute a navic v zacpe. To je to nejhorsi, co pro svuj mozek mohl udelat:-) Cyklista ma tu vyhodu, ze si kebuli chladi:-)
A ještě ho v té zácpě s přehledem předjede :-)))
A co kdyz mel jeste zacpu v te zacpe? :-) A nebo prujem v zacpe, to docela nastve. To je asi nocni mura vsech ridicu:-)
Jeste me tak napadlo...kdybys videl, na cem ten Jurimir jezdi, tak te jako ridice, klepne pepka:-)
Vždyť je v tom svém plecháči tak zabořený do sedačky, že takovou věc z auta ani vidět nemůže :-) Možná jen jak se kolem něj mihne praporek co tam Jurimír má aby bylo vůbec něco vidět ;-)
Pánové,vy si myslíte,že dotyčný "gh"je na tom tak dobře,že by mu nějaký doktor dovolil udělat řidičák?
Jo proto zada o podporu:-))) Mozna veri, ze kdyz se bude podporovat automobilismus v Praglu, ze budou davat ridicak i takovym, jako je on:-) Ze soucitu....
A co máte pořád s těmi cyklostezkami? Podívejte, všude jsou motoristé, tak jim musíme postavit tunely, ať se někam v té Praze vejdou. Zbytek lidí používá MHD, tak jim musíme postavit další stanice. V dobré polovině (odhaduji) z každé té skupiny jsou navíc nadšení pasivní sportovci, takže i ta olympiáda má smysl.
Ale cyklisti? Cyklistu kromě těch, co na zádech mají rychlé šípy a nebo bílé králíky, na ulici nepotkáte. Tuž k čemu jim něco stavět nebo pro ně upravit jednosměrky?
Svým ironickým příspěvkem jsem chtěl naznačit jinou cestu jak zlepšit podmínky pro cyklisty. Praha, jak jsem ji poznal chvíli i po profesní stránce, nebude dělat nic, co by obnášelo větší než nezbytně nutnou energii, a za další nebude nic dělat pro malé skupinky, ať už jakékoliv, vyjma těch, které něco (rozuměj peníze v jakékoliv formě…) Praze přinesou.
Nevím, jak hodně se obměňuje úřednický aparát na Magistrátu či v TSK, ale předpokládám, že tam jsou lidé, kteří nepřemýšlí moc dopředu a jsou rádi za stávající ničím nevybočující stav. Na jejich obranu, pokud musí řešit stížnosti od občanů, že mají rámus od aut pod oknem, nebo že nemají, kde zaparkovat, je přirozené, že budou řešit přednostně tyto stížnosti než vymýšlet, jak pár cyklistům zpříjemnit cestu městem, zvlášť, když cyklisti si nějakou tu cestu vždycky najdou. A protože aut přibývá a mnohdy je ten známý tamtoho, takže má přednost, tak na nové přístupy v řešení dopravy není čas ani energie.
Proto navrhuji, a drobně zkouším proto i něco udělat tu u nás, odvrátit se od krátkozrakých a upracovaných úředníků, jejich vedoucí či náměstků a přejít na sobě rovné.
Je tu neskutečné množství cyklistů, kteří ale na kole jezdí jen pro zábavu a rekreaci. Proč si kolo nevezmou i do práce či na nákupy? Teď jde dle mého názoru o to dostat lidi na kolo i v pracovní dny. Vysvětlit jim, že do 5 – 8 km, budou v práci určitě rychleji. Říct jim, že čtvrthodina na kole k obchodu je zdravější než 20minut stání u tyče tramvaji plné kašlajících lidí. Že na kole dojedou k metru, v metru se můžou svést přes město a 10 minutové dojití do roboty zkrátit na minuty tři.
Další věcí je poskytnout cyklistům zázemí. V zaměstnání toho moc nezmůžeme, ale proč nedonutit super, hyper, gigamarkety, úřady či banky vyměnit trapné stojany na kola, za bezpečně uzamykatelné stojany či vymezení prostoru uvnitř obchodu, kde jsou kola na dohled informací či ochranky u východu?
A výsledek teho všeho? Po chodnících a silnicích bude jezdit "spousta" hodně cyklistů a už bude jejich hlas na lepší infrastrukturu na Magistrátu slyšet více. Třeba ten hlas podpoří i chodci a motoristé. A třeba se pak začne pro významnou část obyvatelstva dělat něco víc než jen slibovat.
To bych považoval za možnou cestu, kdybych si nemyslel že:
pro hyper super extra markety mi nepřijde cyklista nijak zajímavý. Vím co uvezu ve vozíku svého kola a vím co uveze kámoš, který jezdí do Tesca s batohem na zádech oproti těm, co tam přijedou autem. Vynaložené náklady na vybudování a ochranu kol jsou nesrovnatelně větší než náklady na vybudování parkoviště. A místo uvnitř? Na to zapomeň, bylo by na úkor zboží.
Podle mě jediná cesta jak s tím v Praze pohnout je, vyvolat v Bémovi a jeho partě pocit, že jezdit po Praze na kole je in. Nejlépe tak, aby si myslel, že na to přišel sám.
Další varianta je přesvědčit vysocepostavené motoristy, že když podpoří městskou cyklistiku, tak tím vznikne místo pro jejich plynulejší jízdu a snažší parkování.
A výsledek teho všeho? Po chodnících a silnicích bude jezdit "spousta" hodně cyklistů a už bude jejich hlas na lepší infrastrukturu na Magistrátu slyšet více. ......
A K TOMU JESTE UBUDE TROCHU TECH VSECH JAPONCU, NEMCU, POLAKU AMERICANU A OSTATNICH DAVU, KDYC JICH PAR DESITEK KAZDE RANO SEJMES AZ SI BUDES ZKRACOVAT TU CESTU Z METRA Z 10 NA 3 MINUTY :)))))))))) uZ SE NA TO TESIM.
Zlepšovat zázemí pro každodenní cyklisty se nemusí jenom v Praze. Zkouším se teď například postarat o výměnu obyčejného stojanu za bezpečnostní stojan před našim krajským úřadem.
A co se týče Prahy, žil jsem tam jen pár (naštěstí) let a třeba v Nuslích nebo v Dejvicích by si, myslím, musel jezdit na kole celý den, aby si nasbíral tolik skalpů, co jsi uvedl za tři minuty Ty. Jinak stavět stezky v centru Prahy mi přijde scestné. Tam bych si dovedl představit maximálně vyhrazené jízdní pruhy, či oddělený prostor pro cyklisty v jednosměrkách. V částech, kde už není pěší provoz tak hustý a kde už převládají místní (rozuměj ne týdenní turisté), už bych stezky viděl reálněji, ale to by se v Praze muselo poněkud změnit klima. Jeden cyklistický úředník na Magistrátu to nevytrhne.
A co tak pana Bema a radni za ty jejich lzi o cyclostezkach v maticce Praze ponaucit . Tady je navod ! Tady se cyclisti dali dohromady a roztazeny peleton stovek cyclistu blokoval motoristum prujezdy ulic a mostu ve spickach denne . Dnes je tu prez 800 km cyclostezek a pribyvaj ......
Kde tady? To je úplně zbytečné, lidé v autech se blokují sami.
Už skoro 18let-to je moc dlouhe 18let,velmi slabe zlepšit,ale skoro nic-jako nula! Dobre pamatuji,že roku 1990 brezen ja byla na učast na kole ,,Den bez aut,,.Byla jsem nadšená,že bude zlepšit prostredi pro cyklisticky raj. Dnes stejne jako pred 18let,ale take horši,proto nekteri rodiny maji 2auto.Nemam chut čist texty o problem finance pro cyklisti. Nejlepši urednici a poslanci sami pracovat malovat cyklisticke znaky,nemuseli utratit penize za vydelky delnici.
Samozřejmě, že jde o něco zcela jiného. O to, že na cyklisty se nemyslí vůbec. V opačném případě by totiž nastal veliký problém: co se zaparkovanými auty?! (viz: http://www.volny.cz/ovl/Ruska-20080715.jpg ).
Dovedete si tu a nejen tu, kde občas stěží projíždějí tramvaje, představit cyklostezku? Já ano, ale zodpovědní by si v tom případě nedovedli představit, co s dosavadními neplacenými parkovišti.
Pro řešení by bylo nutné, aby vyšel zákon, podle kterého by při každé úpravě komunikace vyjma dálnic musela být komplexně řešen i bezpečný provoz chodců a cyklistů. Bez toho by projekt nesměl být schválen. Něco takového ovšem našim mocným může nařídit pouze EU. Bez ní jsem v tomto ohledu skeptický.
Ja myslim, ze ani technicka sprava nedostala zadnou dotaci. Uz 14 dni lezi uprostred cyklostezky na Argentinske rozbita flaska, naprosto dokonale rozplacla po cele sirce.
Zrejme je to nova filozofie - dame pokuty za plivani a odhazovani nedopalku a pak nemusime uklizet vubec.
Ma to jediny efekt, nejezdim tam, ale jezdim mezi auty nebo po chodniku (na druhe strane) mezi lidmi.
Tohle je letošní průser no.1. Naši zastupitelé v nezměrné dokonalosti škrtli v rozpočtu TSK položku údržba. Nekecám. Jakým způsobem udržují alespoň silnice ve sjízdném stavu je mi záhadou.
Jo a jinak cyklostezky patří do kategorie komunikací, které se mají uklízet 2x ročně.
Aha, takze dle Bema mame mit 400km cyklotras, ale cyklostezky zadne a jeste navic vsechno bez uklidu. Uzasny. Je mi jasny koho pristi volby volit urcite nebudu...
to já vím, taky, jenže jsem si to řekl už u všech stran a politiků. Nikdo, koho volit, nezbyl.... :o((
Neser mě, Petr Štěpánek jezdí na Magistrát na kole i v zimě.
A to má být ukazatel kvalitního člověka na správném místě ? :-) To je celkem slabý argument pro to aby mu někdo dal v příštích volbách důvěru ;-)
Já se také chovám ekologicky, po Praze se pohybuji výhradně pomocí MHD... Dáš mi ve volbách hlas ? :-)))
Dej se na politiku a dam:-)))
Já jsem zelené v několika typech voleb volil, ale po tom, co na centrální úrovni předvádí tandem Bursík -Jacques, už to neudělám. Bylo by to stejné, jako kdybych volil ty grázly z ODS.
Nepopírám, že ve Straně zelených, zvláště na komunální úrovni je spousta vynikajících lidí, ale to bohužel nestačí. Bursík a ta jeho parta značku Strany zelených sprostě vytunelovali, dělají modrou politiku a zavedli tak Stranu zelených někam, kam absolutně nepatří. Pokud se je podaří odtamtud dostat, svou podporu této strany ve volbách opět zvážím.
Tak to se zelení mají čeho bát... k volbám nechodím, ztráta času...taky teda pak nenadávám na politiku, jen je potřeba se novým pořádkům přizpůsobit ,abych z toho měl užitek....
Volila jsem a budu volit zase. Neco se mi nelibi (a neni toho malo), ale rozhodne to nedosahuje hranic jako u ods/cssd.
Dík za zajímavý názor. Přemýšlím podobně. Jen docházím k tomu, že pokud se zelení aspoň trochu nezmění (nezreformují), velmi se oběma dinosauřím stranám budou podobat (víc tomu modrému nenažranému dinosaurovi). Lišit se pak budou opravdu už jen tou velikostí... Bohužel.
Já bych je všechny do jednoho hodil do stejného pytle. ODS, ČSSD, zelení či komunisti... Jedna stejná verbež. Všichni hrabou jenom do své kapsy a ať je tam jeden nebo druhý, bude to vypadat velmi podobně...
Navíc jak jsem slyšel z důvěrných zdrojů, vymyšlené aféry, kterými nás často krmí naše slavné televizní noviny a bulváry, jsou pouze nastrčené samotnými politiky, aby zakryly daleko větší podvody, korupci a podobné věci.
Novináři se tak chytí každého podstrčeného nesmyslu (návnady) - chytají tak vlastně malé rybičky a 10x větší ryby jim unikají...
http://www.isil.org/resources/introduction.swf
Bez úklidu, ale s mastnou pokutou pokud by Ti náhodou něco upadlo na zem :-))))
Fakt už nevím na co ten stát máme. Normální (ne na psí exkrementy) odpadkový koš dnes v Praze skoro nepotkáš, hlavně že budou vybírat pokuty :-(
Při prvních jízdách po Polsku mě překvapilo, že ač odpadkových košů nevidno, všude bylo čisto. Na dědinách i ve městech.
Když jsem byl malý kluk a rodiče nám při nějaké cestě koupili pamlsky, po kterých zbyl obal, poctivě jsme jej nesli tak dlouho, dokud nebyl k vidění odpadkový koš. Toto jsem vštěpoval také našim dětem.
V těch dobách bylo normální, že kuřák hořící sirku sfoukl a dal zpět do krabičky; když nebylo nablízku nic, kam by špačka mohl dát, našlo se mu místa v krabičce spolu s vyhořelou zápalkou. Dnes je tomu tak že kuřák–narkoman při vjezdu autobusu nebo tramvaje do zastávky bleskově vytáhne a zapálí cigaretu, dá si jeden dva šluky a cigaretu během nastupování mrskne kamsi za sebe.
Když mám psa a jdu s ním ven, musím počítat s tím, že z něho občas také něco vypadne. Překvapila mě nedávno jedna Vietnamka kráčející po chodníku se psem na vodítku. Pes si ulevil na chodník. Vietnamka okamžitě sáhla do kabelky, navlekla si na ruku mikrotenový pytlík, kruťánek chytila, druhou rukou si sáček stáhla z ruky, pytlík s pozůstatkem po hafanovi zasukovala a vhodila do odpadkového koše.
Co tomu říkáte, bezohlední pražští majitelé psů, kuřáci, narkomani a konzumenti na veřejnosti?
Nedávno dávali v TV slovenský film tuším z roku 1968. Krom jiného tam taky na různá místa položili dost velký kámen. Našinci jej vždy obešli. Když jej položili na silnici, domorodci si udělali objížďku po chodníku. Až přijel cizinec. Vystoupil z auta, kámen dal bokem, nasedl do auta a jel dál.
Ano, dobry priklad typicke ceske bezohledne povahy. Kdyz jsem jel tak pred pul rokem pozde vecer domu metrem a nejaky cizinec opily vravoral presne na okraji peronu (trenoval rovnovahu) a pak si sedl na peron s nohama do kolejiste (mimojine se svalil jak pytel brambor, div nespadl na koleje), nikdo se ani neobtezoval zvednout, ze by nejak zasahl. Vsichni jenom tupe cumeli. A ze tam lidi bylo dost. Uz prijizdel vlak. Byl jsem jediny, ktery ho drapnul za ruku a odtahl pryc z kolejiste.
Povaha typickeho ceskeho cloveka - co se netyka primo me, jde totalne mimo me... Hlavne hrabat prachy, byt arogantni a sobecky k okolnimu svetu a nenechat si nic utrhnout od huby...
bohuzel, mam podobnou zkusenost ... ve meste me to ani tolik neprekvapuje, ale podobny vzorec chovani jsem zazil dokonce i na vesnici, pokud dotycneho neznali ....
Abych te malinko vylecil z te ceske menecennosti- prakticky stejny veci si vycitaji i jiny narody. Kdyz delali treba pruzkum, co si o sobe mysli takovi Italove, vycitali sami sobe stejne vlastnosti jako Cesi- zaprdenost, bezohlednost atd.atd.
Nema cenu brecet, za svoje chovani zodpovidame kazdy sam. Slova o ceske bezohlednosti nejsou vymluvou, pokud ty sam takovy nejsi, a to jsi nebyl.