Londýn v posledních několika letech změnil svou tvář a stal se městem přívětivým k cyklistům. Diana Maroufová (mezi Nakoláky známá pod přezdívkou Arabice) tu strávila tři měsíce a nedávno nám poslala fotopohled z města nad Temží.
Ahoj, Londýn teď dává do cyklistiky obrovské peníze. Ten Johnson pak o helmách publikoval dlouhý článek v The Telegraph, je to přeložené zde: http://www.prahounakole.cz/2008/06/26/boris...
Argumentuje, že to je každého volba, a že se rozhodl, že ji občas nosit nebude. Ale už fakt, že primátor města píše sám jezdí na kole a píše o cyklistických tématech dlouhé články do celostátních novin...
jo jo naprosto souhlasím s tím, že je to jeho věc a ať si to rozhodne vždycky ten jedinec sám.
Tohle mě zaujalo: "Zamýšlel jsem se také nad výsledky jedné studie v Austrálii, která tvrdila, že zavedení povinnosti nosit helmu odradilo od ježdění na kole tolik lidí, že se zvedla obezita — a nakonec umíralo více lidí na infarkty, než kolika pomohla ochrana hlavy."
nejdřív jsem si mylsel, že to má bejt vtip, ale asi je to pravda. Což je nakonec ještě větší fór:o)
Víš, třeba já považuju přilbu za normální doplněk k ježdění na kole a prostě ji nosím.
A když tu byl Dafyd Davis, tak se ptal, jestli je u nás přilba povinna, ze ji skoro každý nosí.
Ale je fakt, že na báby s nůši by povinná přilba mohla opravdu působit tak, že na kolo nevlezou.
Tady v Praze je problém,že jezdí tak 0,5% pražáků nakole do práce a z práce.A také je tu problém-málo cyklostezek a přitom politici říkají jak všechno vyřeší a hejle chybička se nm vloudila.To v Hradci Králové jezdí na kole každý a také tam je tolik cyklostezek,že se člověk musí nejdříve zastavit a podívat se jestli jede správně,protože v H.Králové těch cyklostezek je opravdu hodně.
Když si připočteš za prací dojíždějící mimopražské, tak 0.5% zní jako příliš optimistický odhad. Alespoň já potkávám tak 1 cyklistu na 200 aut, a to nepočítám MHD.
Cyklostezek taky není moc. Trasu domov-práce klidně o víkendu absolvuju i po hlavní silnici, ale zvlášť v odpolední špičce se tam na kole neodvážím, hustota provozu a agresivita řidičů po náročném pracovním dni před uspěchaným večerem vytváří příliš rizikové prostředí. Občas to projet, proč ne. Ale každý den, to si člověk prostě zbytečně koleduje, že dříve nebo později ho někdo přehlédne.
já jezdím po hlavní trase Praha - Kutná Hora z a do práce. V těch špičkách je to podle mne naopak bezpečnější. Ty auta stojí, či se pohybují maximálně třicítkou a já je v klidu předjíždím a objíždím. Přijde mi to bezpečnější než když jedou 50 či 90km/h
Tu určitě ano. Já mám na mysli situaci, kdy člověk musí překonat hned několik víceproudých křižovatek. Tam se to ve špičce začne štosovat a objeví se spousta typicky českých nešvarů - například řidič z připojovacího pruhu to tam švihne, protože spoléhá že ten co jede v průběžném a má přednost to raději zaflekuje, než by do něj naboural. Nebo řidiči, kterým se jejich průběžný pruh ucpe kvůli koloně do dále se oddělujícího pruhu odbočovacímu, začnou hledat kde nechal tesař díru a hází myšky do druhého průběžného, aby se vzápětí pod plným knedlem vraceli. Do toho autobusy, motorky, kamiony, sem tam sanitka. Rychlost tohohle šrumce se nárazově pohybuje mezi 0-100kmh, dle toho jak je kde volno a jak moc to kdo osolí.
A v tomhle se motat na kole je fakt jen otázkou času, kdy jeden z těch co jsou rádi že to tam "nějak střelí" aby se vůbec pohnuli člověka sestřelí. Sice jen v malé rychlosti, ale pro nechráněného cyklistu dostačující.
Ne, díky, to si radši vyjedu v pátečním provozu na E55, tam bude šance na přežití vyšší.
Jaký je rozdíl mezi jedním cyklistou na 200 aut a 0,5%? :-))))
Pěkně :-) .... no v tom MHD přeci 8-)
V Praze jezdi IIRC neco kolem 2% z/do zamestnani.
To je něco jako oficiální číslo, ale tomu nikdo nevěří. Stačí letmým pohledem porovnat s jiným městem, kde do práce jezdí 2% na kole :)
Tam to bude asi o tom, ze starosta by mel mit prilbu kvuli atentatu a zachyceni kulky strelce, ne? Po normalnich lidech asi nikdo nestrili, londyn neni zadna albanie, tak helem netreba.
Už to slyším: "No jo, ale Londýn je placka, kdežto Praha je v kopcích." Nakonec bude Praha poslední město v civilizovaném světě, kde nebudou auta omezována vyznačováním pruhů pro cyklisty.
Ono je to o tom, jak moc se politiků na to ptáme a jak moc to zdůrazňujeme.
Tady v tý bramboračce se každej politickej bambula hodlá proslavit obří akcí a trpělivá práce pro obecné blaho je tak netáhne :-(
Některým už dochází (nebo jim to někdo radí), že se cyklistika může použít k přilákání hlasů. Teď jsem se dočetl, že náš hejman Šulc, sláva mu, on je pašák, bude na svém cyklovýletě rozdávat peníze dobrovolným hasičům. http://www.kr-ustecky.cz/soubory/450018/plakat...
A poveze je sám v ruksaku, nebo jede s nějakým podržtaškou? A piškumpré a krucajda, a župajda a hujaja, zdar, zdar, zdar!!! :-)
Ale v tom textu je také.." do vína leje špínu pomeje.." a ".ve jménu vlasti dukáty chrastí..."
Víno naleje, do domu dodá, každému prodá, co kdo chce a jak. Když městu zle je, ví kudy na to...;-)
A krucajdá,a hele ho!A všechno von a my prej nic!Tak tohle ne to,to nepůjde!Fuj,fuj,fuj!
Zvolili jsme ho, abychom ho měli, teď ho tu máme, zdali pak ho znáš...On se dal cele do služby lidu, potírá bídu brání blahobyt.
Vždycky si na tuhle písničku vzpomenu, když vidím našeho hejtmana vyfotografovaného na plakátech u akcí placených z krajských peněz (tedy nikoliv jeho, ale našich peněz). Ale to sem nepatří. Nicméně V+W by se divili, jak jsou stále aktuální.
My tady rýmujeme a většina asi neví,o co se jedná.Tím se dělí ten věk.
Ale někteří ví. Dokonce si tady pobrukuji u PC. 8-)))
Pamatuji si definici(z tehdejší doby) purkmistra z Těžké barbory:"zevně je to dodavatel,ochránce,bohatýr,skvělý předák,muž akce,kolos.Ve skutečnosti podvodník,kariérista,darebák a zbabělec".
V klenutém těle duch bohatýra, z očí mu zírá odvaha i cit... Že bysme ji nakonec dali dohromady, každej známe jenom takový fragmenty.;-)
Já to mám ve zpěvníku celé. Nedávno jsem to v souvislosti s hejtmanovou návštěvou ve výběžku zpíval svým dětem.
Když už jsme u těch textů V+W, také často vzpomenu na: "teď jsem já u kormidla, já vám ukážu"
Ano....."nadělat z vás povidla,to já dokážu..."Mě zase dost často napadá,když vidím odtrženost politiků od reality "Hej,pane králi,nebuď líný,vem hadry a jdi mezy lid.."Já teprve v pozdějším letech přišel na aktuálnost textů V+W(já tíhnul hrozně moc k hudbě J.Ježka).
Dovolím si trochu polemizovat o tom,že někteří jsou přesvědčeni,že Londýn je placka,jezdila jsem po městě každý den měsíc a půl než se mi kolo porouchalo,takže zjištění je takové,že tu jsou docela slušné kopce z toho jeden je z mého pohledu výživnej.Ale pochopitelně,že v městě převažují rovinky,je třeba přihlédnout k tomu,že Londýn je rozlohou 2x či 3x větší,takže těch pár kopečků se tam ztratí jako jehly v kupce sena,proto pro nezasvěceného může připadat,že město leží na placce.Samozřejmě,sklony jsou tam nižší asi tak jako z Dejvického náměstí do Šárky.
Helejte, vy bando sklerotiků!
Chápu, že si nevzpomenete, co jste dělali včera v 13:58, ale zanášet sem texty, které jste čtli v mládí a jimi kazit tu-přítomnou mládež ..?
Místo povídání o Londýně tu omíláte texty z vysílání Hlasu Ameriky z války (ač pocházejí z doby předválečné ...)
8-)
Arabice, paráda :o)))
Diano, nemáš nějaké fotky, které detailněji ukazují, jak Angličani značí vyhrazené pruhy pro cyklisty i svislým dopravním značením? Vezmu i fotky s vedením vyhrazených pruhů kolem autobusových zastávek či parkovacích pruhů. Mail případně pošlu.
Díky moc.
Moc pekne Arabice! Hlavne at se tam dari!
Jinak, tohle neni typicke jen pro Londyn. Podobne "vymozenosti" clovek najde skoro v kazdem meste. Kolo je tu vice brano jako dopravni prostredek, nez jako nacini na sport a hubnuti:-)
"Have a carefree day" bych rozhodně nepřekládal jako "Zkus den bez auta" (přání otcem myšlenky?). Je to něco ve smyslu "Užijte si bezstarostný den" nebo doslova "Mějte bezstarostný den". Jinak článek parádní, díky....