<i>„Praha je pro kolo průjezdná – pokud víme kudy.“</i> To je motto neoficiální pražské cyklomapy, která se snaží vybrat cyklistům nejvhodnější průjezdy Prahou. Tedy trasy pokud možno bezpečné, ale přitom rychlé, aby Pražané mohli své kolo používat jako běžný prostředek pro své cesty po městě.
Myslim, ze velice povedena vec. Koukal jsem na mista, ktera v Praze znam a vubec jsem netusil, ze se tam da v pohode jet.
Jeste by se mel treba nekdo zamyslet (panove z radnice), zda by to nekdo financne nepodporil. Kdyby ta mapa byla na papire, hned bych ji mel doma!!!
Jen tak dal!!!
Jo je to pekny jako alternativa jen to hodit na papir to bylo neco..... je teda fakt ze nekdy radeji jezdim po hlavnich tazich nez se propletat ulickami ktere mi mapa doporuci ale je tu moznost vyberu a to je fajn jen to mit v ruce :))
Pěkné, jsou tam trasy po kterých se běžně jezdí, ale v oficiálních mapách se o nich taktně mlčí. Možná by byla dobrá nějaká print-ready verze, třeba v PDF - vytisknout a slepit... ale to už bych si moc vymýšlel, když je to zadarmo :).
Mě se to taky líbí, jen by to možná chtělo alespoň nejbližší vesnice, aby bylo vidět, kam se cestou z města dostaneš, možná je to jen problém "západu", ale jen takovej návrh.
Jinak je to fakt dobrý, asi taky přispěju pár svými poznatky především z oblasti Ruzyně, Liboce a okolí...
V souvislé mapě chybí poslední sloupec na západě, který se v aplikaci zobrazuje. Chystám se souvislou mapu o něj rozšířit - ale víc asi nebude možné, už teď se s obrázkem 7000x5000 pixelů obtížně manipuluje :-/ .
Širší okolí na východě je z historických důvodů - prostě to tam znám. A právě proto rád přijmu veškeré příspěvky ze "západu", kde zase takový přehled nemám. :-)
Tak to ti můžu celkem pomoci, minimálně severozápadní okraj mám tak trochu úplně zmáklej, částečně i prošlej. Kdyžtak mi napiš na [email protected]....
Kam mám posílat nové cesty?
Ta stránka vypadá zajímavě. Byť Prahu znám velmi dobře, z pohledu cyklisty ji neznám vůbec a nemohu posoudit, zda a jak bych trasu vedl jinak.
Co mne ovšem zaujalo je mapový podklad. Autor nikde nezmiňuje odkud pochází mapová data. Je sice odborníkem v kartografii, ale sám si je asi nevytvořil. Možná je má naprosto legálně, ale přijde mi to přinejmenším zvláštní neuvádět copyright, což se podle mne sluší.
Jsem si toho vědom, v době, kdy to byl "malý" projekt, jsem uvedení zdroje nepovažoval za nezbytné.
Ale už jsem copyrighty umístil. Pro informaci zde, použil jsem podklady z www.supermapy.cz, a to proto, že nabízejí "nejkartografičtější" kresbu, tj. že jsou z dostupných webových map esteticky nejlepší a pro daný účel nejvhodnější.
Každopádně myslím, že jenom uvedení copyrightu asi tak úplně nestačí. Byla by škoda, kdyby projekt někdo napadl jen proto, že otázka map není dořešena. Mapa je zajímavý a užitečný nápad.
Už jsem s nimi v jednání, zatím to vypadá dobře.
Nejsme tady na kartografickém fóru, ale docela by mě zajímalo, čím je "kartografičtější" kresba mapového podkladu plánů měst SHOCart třeba naproti třeba mapovému dílu od PLANstudia (srovnání viz např. mapy.cz)?. Podotýkám, že ani jedné firmě nestraním ... :-)
Noo, je to trochu věc osobního vkusu a trochu pojetí mapy. U map středních měřítek (mapy 1:10 000-1:500 000) záleží už poměrně dost na generalizaci, tj. hlavně výběru obsahu. Pokud jsou vrstvy laděné pro jednotlivá měřítka, tak se dá generalizace udělat líp, protože každé měřítko má svoje specifika.
SHOCart používá tradičnější kombinaci barev a vlastní kresbu má právě dobře vyladěnou pro konkrétní měřítka. To je sice přístup vlastní tištěným mapám, ale výsledek (alespoň pro mne) vypadá i na webu líp. V největším měřítku dostupném mimo města (~1:50000) pak má daleko více kresby, včetně výškopisu, což je zvlášť pro cyklisty veledůležitá složka mapy.
PLANstudio má vektorový systém vyladěný pro online prezentaci. Vzhled mapy nezávisí příliš na měřítku. Mapy ale neobsahují zdaleka tolik podrobné kresby, zvlášť mimo velká města jsou tam vlastně jen silnice a obce. Důvodem je právě obtížnější "automatická" generalizace, kde se možným problémům dá předejít nejsnáze "zředěním" obsahu. Síla této aplikace je ale ve snadném přepnutí do ortofotomapy - a mají chytřejší vyhledávač :) Tedy pro méně náročného uživatele jsou asi atraktivnější.
Osobně se mi velice líbí engine na oficiální cyklomapě Prahy - kresba je už dostatečně podrobná. Ale je to pořád vektor, což je na výsledku samozřejmě znát.
Jsem asi dost konzervativní, ale před "automatickou" generelizací (spočívající vlastně ve výběru, které vektorové vrstvy se v daném měřítku zobrazí), dávám přednost mapám sestaveným pečlivě tak, aby čtenáři mapy prezentovaly maximum možné množství informací.
Nestalo by zato to prekreslit do google earth nebo do jineho vektoroveho formatu aby se to dalo vyexportovat treba do gps?
O vektorové podobě uvažuju - ALE je to znovu moooc práce :) (i když samotná vektorizace je vlastně prací, kterou lze dělat bez většího přemýšlení). Myslím na vektorovou verzi mapy 2.0 - jaká přesně bude (tj. jaký engine, podklad, vrstvy pro kresbu...), to si zatím zkouším promyslet :)