Potkat cyklistu bez šatů může v někom vyvolat pobavení, v někom údiv, někdo může být pohoršený. Co si ale pomyslíte, když potkáte peloton stovky naháčů?
Je to chvilička. Zlomek vteřiny, kdy si uvědomíte, že už to nejde ustát. Prudký příliv adrenalinu, šok a už se sbíráte ze země. I takhle vypadá střet s automobilem. (Aktualizace 28. 2. 2011)
Těsně před prázdninami na školách v Kroměříži i v místním tisku proběhla informační kampaň „Na kolo jen s přilbou“ o nutnosti používání cyklistických přileb. Dětem do 15 let na silnicích to nařizuje zákon, dospělí tuto povinnost mají jen na silnicích I. řádu.
Švýcarské město Bern vyvrací předsudek většiny pražských radních, že v kopcovitých městech nemá smysl cyklisty podporovat.
Budapešť, krásné starobylé město nad Dunajem se v lecčems podobá Praze. Koncem dubna se tu sjelo deset tisíc cyklistů. Společná jízda centrem pod názvem Kritická mez – Critical Mass měla jasné poselství – kolo do města patří.
V létě 2004 byla v Praze 6 podél Evropské ulice vybudována 2,5 km dlouhá dělená pěší a cyklistická stezka, kterou pražská radnice hrdě prezentovala v rámci Evropského týdne mobility jako důkaz podpory cyklistické dopravy. Pojďme se tedy na Evropskou podívat...
Cyklistická mše svatá. I tak by se mohla nazývat protestní akce vyznavačů jízdních kol, kteří každý třetí čtvrtek v měsíci vyrážejí do pražských ulic. Orodují za bezpečné koridory, proplouvají plechovou lavinou a tvrdí: „Neblokujeme dopravu, MY JSME DOPRAVA!“
Tradiční jízda cyklistů ke Dni Země byla opět příležitostí připomenout neutěšené podmínky cyklistické dopravy v Brně. Jak to tedy vypadá a co můžeme očekávat v letošním roce?
Do roku 2004 město realizovalo a provozuje následující trasy celoměstského systému cyklistických tras na území hl. m. Prahy (zdroj Ústav dopravních informací):
Kam v Praze na kole? Jaké možnosti a služby česká metropole cyklistům nabízí? Odpovědi na tyto a další otázky týkající se cykloturistiky v hlavním městě naleznete v následujícím článku.
« Předchozí | 1 … 25 26 27 28 29 30 31 | Další » |