Už nejenom v Asii, ale i v Čechách lze najít robotickou parkovací věž pro kola. V únoru letošního roku v Hradci Králové zahajuje provoz nové parkoviště pro kola, které je jediné svého druhu v celé Evropské unii.
Každou středu ho můžete potkat, jak křižuje lesy v okolí Prahy na horském kole. Rozhovor odhaluje nepříliš známou tvář ředitele mBank ČR a SR Romana Truhláře.
O využitelnosti elektrokol jako pomocníků v obtížných cyklistických situacích nebo při zdravotních obtížích jsme psali již dříve. Elektrokola se v Česku rychle ujímají jako pomocníci při převozu těžkých nákladů nebo dokonce osob. Dnes se podíváme, jak vypadá provoz takového „tahače“ v praxi.
Následující článek berte jako zakončení malého seriálu o zimním jezdění na kole. Dojde v něm nejen na jízdu na kole, ale i jiné, alternativní aktivity (to pokud náhodou nejste ortodoxní bikeři). (Aktualizováno 4. 2. 2013)
Naši silničáři (myšleno údržbáři silnic) a tím i automobilisté jsou rok co rok zaskočeni příchodem zimy. Aby tak nedopadli naši cyklisté, kteří svůj stroj neodkládají ani v tomto ročním období, je zde náš malý seriál. V prvním díle jsme se zabývali vztahem zimních podmínek k samotnému bicyklu, pak jsme probrali samotného jezdce, nyní se zaměříme na techniku jízdy, tedy na spojení obou faktorů.
V předchozím díle našeho miniseriálu o specifikách zimní cyklistiky jsme se zabývali stroji, tedy koly. Nyní se zaměříme na jejich motor, tedy na samotného cyklistu, který toho při jízdě v zimním období musí také hodně vydržet a především ve zdraví přestát.
Elektrokolo se od běžného kola liší dodatečným vybavením, které může vydatně pomoci při šlapání, ale také způsobit potíže. Elektrická část elektrokola se skládá ze tří základních skupin součástek: elektromotor, řídící jednotka s kabeláží a akumulátor. Tentokrát jsme si vzali pod drobnohled právě elektromotory.
Přestože se letos skutečná zima dlouho někde toulala, anebo právě proto, že se zimní počasí do půlky ledna jaksi nedostavilo, můžeme stále na cestách potkat řadu cyklistů a je více než jisté, že je budeme potkávat i nadále. Co taková zimní jízda vlastně obnáší?
„A v Praze kalamita jak na Sibiři, tři centimetry sněhu a u Muzea štyři,“ zní dnes už zlidovělá píseň slezského barda. Poslední zimy u nás nehrozí hromadami sněhu ani tuhými mrazy. Taktéž s tou cyklistikou to ve městech není nejslavnější. Ale já se přesunul nějakých 1500 km severněji, kde už zima umí ukázat své drápy. A protože Umeå je také město cyklistů, pojďme se společně podívat, jak to tady vypadá.
« Předchozí | 1 … 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 … 85 | Další » |