Velká slavnostní cyklojízda zakončila týdenní program Zažít město jinak. Z náměstí Jiřího z Poděbrad v pátek v podvečer vyrazilo do ulic 1200 příznivců městské cyklistiky, aby podpořili myšlenku světového Dne bez aut a upozornili na nevyhovující podmínky pro cyklisty v Praze.
Nedá mi to a musím se podělit se svými dojmy po přečtení dnešního článku o cyklojízdě.
1) Citát: "„Neblokujeme dopravu, jsme doprava,“ vysvětluje postoj účastníků cyklojízdy jeden z jejích organizátorů Michal Křivohlávek"
a druhý citát "„V Anglické se peloton zastavuje a čeká se na dojezd posledních." - tyto dvě věty se mi neslučují dohromady, tedy pokud celý peloton nestál v Anglické mimo jízdní pruhy, protože pokud nikoli, tak první citát je nepravdivý. Pokusím se odhadnout, že se mimo jízdní pruhy do Anglické 1200 cyklistů nevejde, tudíž v Anglické jste dopravu blokovali.
V článku jsou také použity výňatky z Radčina webu, kde o této cyklojízdě také píše, Její první věta končí slovy ", ale mám z ní tentokrát trošku rozporuplné pocity…". Také se zmiňuje, o zcela prázdné tramvaji, jelikož cestující v hromadném dopravním prostředku nevydrželi a tramvaj opustili, možná příště pojednou autem.
Nechci do toho rýpat, ale ono těch nesrovnalostí v článku je trochu víc...
Cituji: "Provoz nakonec ale cyklisté výrazně nezkomplikovali. „Částečně byl omezen pouze na Nuselském mostě, kde byl cyklistům vyhrazen jeden jízdní pruh,“ řekla ČTK policejní mluvčí Eva Miklíková."
Na fotkách to ale vypadá trochu jinak ;-)))
V Anglické se čekalo na dojezd posledních, ale v zácpě. Takže tam se určitě nic neblokovalo :)
Z tramvaje vystupovali lidi na Pavláku - cyklojízda měla zelenou vlnu, tramvaj měla "červenou". Naopak cyklisté - aspoň ce jsem viděl já - nechali normálně projet z Anglické na Mírák autobus č. 135 a Žitnou auto, jehož řidič normálně a slušně vysvětlil, že spěchá tuším do nemocnice - dostal doprovod tří cyklistů, kteří mu vyčistili cestu pelotonem a on normálně v klidu projel.
No, tentokrát jsme reportáž o cyklojízdě pojali trochu jinak. Je to zpráva ČTK+tisková zpráva o akci, která je proložená Radčinou osobní výpovědí, po vzájemné dohodě trochu proškrtanou.
Chtěli jsme ukázat, že pravda je mrška a ráda se schovává. Máme věřit oficiálnímu zpravodajskému systému nebo osobní výpovědi? Já myslím, že nejlépe je udělat si vlastní názor. Znamená to přijet na cyklojízdu osobně a koukat se a poslouchat.
a blokovat a blokovat a blokovat jo a hlavne na sebe upozornit to je to nejdulezitejsi voni vsichni vostatni si nevsimli ,ze existuje nejaky kolo a ze jezdi po Praze
Ano, už jsme si myslím, že všichni všimli, že s touto akcí silně a vášnivě nesouhlasíš. Tak vymysli něco účinného a třeba se přidáme. Kritizovat dovede každý, ale přijít s něčím podnětným to už je těžší, že.Tak něco navrhni a můžeme to prodebatovat.
uz jsem to napsal do ty druhy diskuze, ale obavam se ze se to stejne neuskutecni nato je tako skupina moc nesoudrzna
Zorganizuj to...
me se po praze jezdi dobre to vy tu porad hejkate jak je to spatny
Jistě, radit umíš, ale jak máš něco udělat...
nevim proc bych mel organizovat neco za co nepotrebuju bojovat.... ty tu porada placas o nerovnopravnosti cyklistu tak zvedni zadek a jdi orodovat na magistrat a nemusis pak brecet ze pro vas cyklisty nikdo nic neudela
Nápad s magistrátem je tvůj nápad, tak vyviň svojí vlastní aktivitu k realizaci nebo k tomu nabídnout ho někomu, kdo ho zrealizuje.
Akorát radíš, co by se mělo a nemělo a navíc tak všeobecně, aby se náhodou neřeklo, že jsi něco TY...
Jiní se nebojí vystoupit z řady a svůj nápad zrealizovat. Ano, má to svá pro a proti, ale kdo nic nedělá nic nezkazí...
Mám tomu rozumět tak, že si myslíš, že Praha je pro cyklisty přátelská? A že se dá dojet z místa A do místa B bez porušení předpisů?
s tím nejde než souhlasit.
Rozhodně více věřím Radce, jelikož ona ukázala obě strany této jízdy, ať pozitivní, tak i její pocit, že to asi není úplně to ono.
hura konecne nekdo co vyjadril pochybnost nad tou uzasnou blokadou
Je evidentní, že jsi to nečetl...
komplet cely a je hezky jak ti tam dochazi ze je to na pytel :)))
bohužel, reagoval jsem na příspěvek redakce, že souhlasím, že ten článek ukazuje, jak se zprávy o jedné akci mohou lišit. Ale to neznamená, že tyto akce podporuji, nezdají se mi býti tím nejštastnějším řešením.
To pro_pa: jen drobná oprava - "...že to asi TENTOKRÁT není úplně ono."
Ale je to jen můj osobní pocit, který nemění nic na tom, že příště s radostí pojedu zase :o)))
TENTOKRÁT, může být. Mě to připadá, že to jestli je to úplně ono záleží pouze na počtu cyklistů, 100 je OK, 1200 asi již moc, ale nejspíše jsem se do tvých pocitů nestrefil, takže mě nekamenuj, ale tak to na mne působí.
Nekamenuji tě a myslím, že jsi to vystihl přesně...
Ja neverim svym ocim, kdyz ctu diskuzi na webu lidi, co se zde setkavaji z duvodu lasky k cyklistice, negativni prispevky k cyklojizde. To, ze jsme s podporou cyklistiky v Evrope na urovni balkanskych statu a nase reprezentace vziva luxusni auta jako zlate prase je snad kazdemu jasne. Kam to az muze dojit ukazuje primator Beem tisicemi predvolebnich plakatu, kde slibuje, ze zatoci s taxikarema a oznackuje 450 kilaku silnic tabulkama knicemu. Kazdy Prazak dobre vi co Beem delal posledni dva roky a nema to cenu popisovat.
Ono i dlouho pred revoluci se schazeli pri vyrocich na Vaclavaku nekale zivly aby tam delali neporadek a hodne nasich uvedomelych obcanu to kritizovalo podobe jako nekteri zde na diskuzi cyklojizdu :-/
proč máte někteří takový problém, že s vámi někdo nesouhlasí, to si nejste jistí, že to děláte správně a potřebujete si to upevnit tím, že to zde všchni s jásotem schválí?
Proč mám podporovat tyto cyklojízdy, když se při nich porušují předpisy?
Proč se jezdí po nejfrektovanější silnici ve městě a nejede se před magistrát?
Proč není možné nechat aspoň jeden pruh volny?
Jak se budete tvářit, když vám 20 chodců zabere cyklochodcostezku a nepustí vás aby jste projeli a vy se za nimi budete šinout několik kilometrů, jelikož oni zrovna protestují, že něco...?
Ale ja zadnej problem nemam, jen se divim, proc zrovna v diskuzi na tomto webu nekteri maji upornou snahu nesouhlasit s cyklojizdou a dat to najevo. A muzu jen zopakovat, ze me to pripomina spokojene obcany za bolsevika odsuzujici protestanty na Vaclavaku. Nic neni dokonale, ani cyklojizda. Pokud vam to vadi, tak to muzete delat lepe.
diskuze je od toho aby se diskutovalo, já chci vědět argumenty, které vás k tomu vedou a chci vědět odpovědi na otázky, které okolo toho mám. To že mě nebere protest, u kterého více škodím není o tom, jestli jsem spokojený, nebo nikoli, jestli ti připomínám spokojeného občana za bolševika nechávám na tobě, jenom si nejsem jistý, odkud mě znáš, že můžeš takto soudit, nebo spokojeným uvědomělým občanem za bolševika nazveš každého, kdo s tebou nesouhlasí?
Chceš mě přesvědčit, že je to OK? Odpověz na mé minulé otázky.
Nemaj ti co odpovědět, tak z tebe chtěj udělat alespoň neschopnýho totalitního občana-důchodce, tak jako ze mě ve vedlejším tématu k týhle akci. prostě systém "kdo nech..je s námi, ch..je proti nám".
Ta akce je, alespoň z pohledu nezůčastněného, levicová, nebo "cyklo-eko-antiimperialistická",
Datum: včera 12:09
Autor: PepikW
Soudíš podle sebe?
Srovnanim cyklojizdy s protesty pred revoluci na Vaclavaku jsem chtel rict jen jedine: Jen tyto protesty urcite revoluci nevyvolaly ale urcite prispely mnoha kapkami k tomu, ze pohar pretekl. Zrovna tak cyklojizdy revoluci v pristupu zodpovednych k situaci cyklistu v Praze nevyvolaji ale urcite prispeji. Proto stojim za organizatory cyklojizd i presto, ze se porusuji predpisy a nasiraji ridici. Rozhodne je pro reseni spatne situace s dopravou lepsi neco delat i blbe nez jen blbe diskutovat. Timto prispevkem koncim.
Nemůžeš stát za organizátory cyklojízd, protože žádní nejsou, to je takový drobný paradox těchto akcí.
Největší rozdíl v našich názorech je, že ty jsi proto dělat něco aspoň šatně, než nic, já jsem proto to dělat pořádně, i když to bude stát větší úsilí. Jednoduše bych to shrnul, že ty hlasuješ pro KVANTITU před KVALITOU a já dávám přednost KVALITĚ před KVANTITOU.
Az pro cylistiku udelas neco kvalitne, tak to hod do diskuze at se poucime :-)
Ahoj, rád se ti pokusím na tvé otázky odpovědět, aby jsi neřekl, že se k tomu nikdo nemá.
Ano, je pravda, že si pro sebe cyklisté na pár chvilek takříkajíc přivlastnili všechny jízdní pruhy jak magistrály, tak Nuselského mostu. Proč takto porušujeme dopravní předpisy, proč se nespokojíme s jedním, maximálně se dvěma jízdními pruhy?
Když jsem v Praze, pohybuji se po ní skoro výhradně na kole a jsem na tamní provoz už zvyklý. Abych přežil, musel jsem se vžít do myšlení řidičů (včetně řidičů autobusů a tramvají). To znamená, že musím předvídat, co vozidla kolem mě v nejbližších sekundách vymyslí. Kdybych se takto neadaptoval, asi bych nikdy po hlavním městě jezdit nemohl a přepravu bych řešil jako drtivá většina ostatních (dal bych přednost buď MHD nebo automobilu). Dokonce jsem otrnul natolik, že až na výjimky nevyužívám chodníků (kromě takových míst, kde na cyklisty dopravní inženýři vůbec nemysleli – např. křižovatka u Národního divadla).
Ale proč o tom píšu? Chci jenom podotknout, že většina lidí s denním provozem po hlavním městě nemá valnou zkušenost a nemá podobným způsobem zažité reflexy a myšlení. Když už někam lidé s kolem jedou, zpravidla se přibližují metrem a pak využívají chodníků (což je proti předpisům, když kolo netlačí), protože jedině na nich se cítí v bezpečí. Nakonec skončí někde v parku, kam už auta naštěstí nesmějí a teprve tam si mohou v klidu užít svobodu jízdy na kole (musí ale dbát i na bezpečnost chodců). Cestu zpět domů řeší podobně.
Né každý je zvyklý, že mu půl metru od rukávu projede auto padesátkou, sedmdesátkou, ale i vyšší rychlostí, né každý je schopen předvídat, co řidiči vymyslí. Když nás jede na jízdu třicet, samozřejmě všechny pruhy na silnici nezabíráme, to prostě nejde. Představ si ale, jak by to asi vypadalo, kdyby se kolem kolony 1200 cyklistů proháněla auta rychlostí, kterou se v těch místech běžně prohánějí. Myslím, že by mohlo dojít k nepříjemným situacím i k vážným zraněním. Navíc v pelotonu je spousta dětí a kdokoliv kdo není zvyklý se stoprocentně soustředit na jízdu v hustém provozu, by mohl kolemjedoucímu vozidlu vjet přímo pod kola. U toho bych pak opravdu nechtěl být. Z důvodu bezpečnosti taktéž porušujeme silniční pravidla tím, že peloton netrháme a projíždíme jako celek křižovatkami i když už v půlce pelotonu padne červená (což nebyl případ této jízdy, kdy nám policie dala zelenou vlnu). Kdyby se totiž mezi cyklisty dostala auta, která by pak mezi námi začala kličkovat, opět by to zavánělo úrazem. Bezpečnost celého pelotonu je tudíž rozhodujícím faktorem, proč se porušují tato silniční pravidla.
Proč se jezdí po nejfrektovanější silnici ve městě a nejede se před magistrát?
No, před magistrát už jsme cyklojízdu také směřovali, ale co myslíš, že nám to přineslo? Možná, kdyby se jízdy konaly kolem poledního, mohli bychom vylákat radní ven, aby nás vyslechli. Jenže většina lidí by na takovou jízdu z pracovních důvodů asi přijet nemohla. V pátek po šesté hodině odpolední pak na magistrátu už mnoho radních asi nebývá. Nicméně radní o neblahé dopravní situaci pro chodce a cyklisty v Praze vědí, stejně jako znají naše stanoviska. Určití politikové ale bohužel s touto problematikou nezačnou dělat nic do té doby, než se dotčené strany hlasitě ozvou. Ano, mohli bychom pořádat protestní jízdy mimo dopravní špičku a třeba i mimo centrum někde, kde by nás nemuselo být ani vidět ani slyšet. Ale myslíš, že by takový protest byl účinný? Radní měli dost času přijít s kvalitním řešením pro Prahu, ale podle hesel typu „450 kilometrů cyklotras do roku 2010“ si myslím, že mají své priority nastavené úplně jinde, a to i do budoucna (cyklotrasa není totéž co cyklostezka).
Děkuji za tenhle příspěvek. Díky negativně naladěným jiným příspěvkům jsem si už začínal připadat jako vyvrhel společnosti (s pocitem ne nepodobným pocitu stávkujícího studenta před lety...), a navíc jsem k tomu "nutil" i svoje děti. Byl jsem totiž jedním z "řady rodičů, kteří vzali na akci i své 3 děti, ten nejmenší jel na sedátku s otcem v čele pelotonu". (Dokonce jsem se poznal na úvodní fotce :) )
V podstatě se téměř ztotožňuji. Bohužel nemohu jezdit do práce denně (14 km, Řeporyje - Rumunská), také proto, že mám rodičovské povinnosti (odvádění do a vyzvedávání dětí ze školy a z tréninků, kam si s sebou kolo brát nemohou). S připomínkami typu "a kams dal kyslíkovej stan" ze strany kolegů (notorických řidičů, např. Hostivař - Rumunská, údajně 6 minut po magistrále plus dvacet minut na zaparkování) jsem se vyrovnal snadno.
Ale zpět k cyklojízdě. Opravdu si neumím představit, jak by po Nuseláku vedle nás jezdila auta povolenou sedmdesátkou, navíc tam i sám autem dost nerad jezdím vzhledem k užším pruhům a betonovým mantinelům na obou stranách. I bez cyklistů. Možná ze mě mluví 3 měsíce starý zážitek, kdy mi dosud nepotrestaný řidič srazil dceru na křižovatce a po chvilce váhání z místa nehody ujel. Kdybych měl pocit, že pro bezpečí mých dětí organizátoři cyklojízdy neudělali dost, tak bychom se s pelotonem nevydali. Zřejmě bychom nebyli jedinými rodiči. Takže naprosto chápu heslo "bezpečnost nade vše".
Bezpečnost nade vše, naprostý souhlas, i je mi jasné, že to jinak nejde v současní stuaci, kdy to vlastně nikdo neorganizuje, ale pouze koordinuje. Ale opravňuje mě tento fakt k tomu, abych to postavil na porušování předpisů, i když to jde zařídit jinak? Proč se nezdružíte, nezačnete cyklojízdy opravdově organizovat a nevyřídíte sina to povolení? Ono je to totiž tímto způsobem jednodušší, co na tom, že to není úplně košér.
Chtěl bych dodat, že mi cyklojízda nevadí jako taková, jezděte si tam třeba denně, ale nemyslím si, že v zájmu vlastních cílů mohu porušovat daná pravidla a ještě se tvářit, že je to vlastně v pohodě.
No, nevím, co by se změnilo, kdyby jsme si to povolení opravdu vyběhali. Sice jak píšes by to pak bylo košér, ale pro řidiče by se pranic nezměnilo. Ta konfrontace by byla úplně stejná jako dnes.
To bych netvrdil. Snad by dotčené ulice alespoň oficiálně uzavřeli a stanovili na dotčenou dobu objízdnou trasu. Tak bych to rád jednou viděl. K porušování zákona o provozu na PK tam skutečně dochází, to bych musel bejt slepej, abych to neviděl. Dohoda s policií by měla být. Ale abyste na mě zase někdo vytáhl s tím, ať ji jdu tedy osobně vyjednat, tak říkám: Ani náhodou. Mě to nepálí. Pokud nás na cyklojízdě označí policisté za nepovolené shromáždění, podrobím se a přestanu třeba na cyklojízdy jezdit. Ale zatím k tomu nikdy nedošlo, tak proč to vůbec řešit.
Na kole jezdím opravdu rád a hodně. V Praze se umím dostat v podstatě odkudkoliv kamkoliv. Jsem spokojený. Ale je pravda, co už tu také zaznělo, je to jen pro velmi zkušené cyklisty, a ještě se musíš mnohé přiučit, když jsi předtím třeba jezdil 6 let jen po venkově. Není to pro báby a dědky na Ukrajinách.
píšu to asi po třicátý na tomhle webu. Shromáždění nepodléhá povolovacímu řízení! Shromáždění podléhá pouze nahlašovací povinnosti a tu má svolavatel shromáždění. Nehlášené shromáždění se od hlášeného liší tím, že svolavatel může dostat pořádkovou pokutu. V zákoně je výslovně uvedeno, že nenahlášení shromáždění nemůže být důvodem pro jeho rozpuštění. Z hlediska shromažďovacího zákona se nedopouštíme žádného porušení zákona a vzhledem k tomu, žer shromaž´dovací zákon je nadřazený silničnímu (ústavní vs. běžný) neporušujeme pohybujeme se v naprosto legálním právním rámci.
To tvrdíš ty. Já si to nijak ověřovat nebudu, protože ani nevím jak. Ale nezdá se mi to. Podle tohoto principu by totiž bylo možné legálně porušovat jakékoliv ustanovení zákona pouze na základě toho, že se na to porušení nenahlášeně shromáždí dost lidí? No to snad nemyslíš vážně... Není náhodou podle tohoto principu shromažďovací zákon nadřazen také trestnímu zákoníku? Nemůže tedy nenahlášená skupina vrahů legálně povraždit během své akce libovolné množství spoluobčanů? Vylézají mi z toho neuvěřitelné souvislosti.
Žádný zákon (ani ústavní) ti neumožňuje porušovat jiný zákon, notabene, v shromažďovacím zákoně není nic o tom, že mohu porušovat jiné zákony. Promiň, ale ani pokud to na tomto webu napíšeš stokrát, tak se to pravdou nestane.
Pokud se dostanou do rozporu dva právní předpisy (v tomto případě ústava a silniční zákon- právo shromažďovat se vs. povinnost dodržovat silniční zákon) má platnost předpis vyšší právní síly - což je ústava. Vrahouni samozřejmě vraždit nesmí - dopouštěli by se totiž trestného činu a tak by mohlo být jejich shromáždění rozpuštěno a případně proti němu použito donucovacích prostředků. Cyklojízda se tr. činu nedopouští.... Stačí si vyhledat a přečíst shromažďovací zákon (84/1990sb.) vyvěšený na stránkách www.mvcr.cz je napsán velmi čtivě....
http://portal.gov.cz/wps/portal/_s.155/701/.cmd...
Změnioo by se, že by to po právní stránce bylo v pořádku a neporušovali by se přitom předpisy a zároveň by to na ostatní působilo profesionálněji.
Možná přítomné bude zajímat, že dopravní zpravodajství na Seznam.cz informovalo o cyklojízdě a její trase již ve 14:34 v pátek 22.9.2006, tedy 3,5 hodiny před jejím začátkem. Náhodou jsem na tu stránku před chvílí zabloudil. Myslel jsem si doteď, že motoristé kvůli neoficiálnosti akce nebyli na akci upozorněni. Byli. Kdo se informoval, neuvízl.
Nic to však nemění na tom, že akce by měla být projednána s dopravní policií.
Osobně jsem mluvil v pátek 15.9. se zástupcem vedoucího DI Praha (vedoucí byl na poradě). Ovšem zcela neoficiálně, jako jeden z mnoha účastníků. Sdělil jsem mu, kterou trasu navrhnu ostatním účastníkům (nakonec se po ní jelo). Nepřišlo Ti nápadné, že cyklojízda má 15min zelenou na celé megistrále? A že tam shodou okolností padla právě v okamžik kdy tam přijela cyklojízda?
Pátek, 22. září 2006
Projekt Auto*Mat: Zažít město jinak
Velká slavnostní cyklojízda
* Nám. Jiřího z Poděbrad (18.00)
* Máte kolo, ale bojíte se jezdit? Chcete, aby chodci a cyklisté dostali ve městě více prostoru? Přijďte na velkou cyklojízdu k mezinárodnímu Dni bez aut!
Zdroj: Informační server Hlavního města Prahy
Tak prvně, Bémových 450 km cykloTRAS je více než směšné heslo, jelikož v běžné řeči to znamená pouze několik stovek nainstalovaných cedulí na běžné silnice, ze kterých se tím stane cykloTRASA.
Rozhodně si nemyslím, že současný model cyklojízd, které vlastně nikdo neorganizuje je tím nejšťastnějším řešením. Chci něco prosadit, proto to prosazuji způsobem, kdy omezuji jiné (chodce, cestující v MHD). Tady nejde vůbec o to, že řidiči budou čekat o 30 minut déle, než je běžné, tady jde o systém toho jak prosauji své požadavky.
Jestliže to myslíte vážně, tak proč nezaložíte občanské sdružení a nemáte několik profesionálních zástupců, kteří za vás budou oficiálně jednat. Prozatím vím, že cyklojízdy nikdo neorganizuje (toto je ten největší nesmysl, který jsem o těchto akcích slyšel), a že se jezdí pro lepší podmínky pro cyklisty v Praze. Kde si mohu přečíst o vašich návrzích, řešeních místních úprav, aby bylo možné cyklostezky vybudovat a dalších konkrétních řešeních. Jestli to myslíte vážně, tak to začněte také vážně dělat a seriózně prosazovat, měsíční jízda 400 lidí v více než milionovém městě nejspíše nikoho nepřesvědčí.
Musím říct, že mezi sebou několik "profesionálních zástupců" máme, ale protože nejsme pod ničím organizovaní, pocházejí tito lidé z nejrůznějších organizací či politických stran a hnutí a tudíž nás reprezentují spíše nepřímo. Hodně z nich se pak jízd více či méně pravidelně účastní. Tito lidé samozřejmě usilují o spolupráci s magistrátem, podávají návrhy na jednotlivá i komplexní řešení ale zatím se na jejich doporučení nebere moc zřetel. Doporučil bych si přečíst třeba právě krátký rozhovor s Danielem Mourkem, který je jedním z nás a který nás dalo by se říci (jako jeden z mnoha) zastupuje. Není tedy pravdou, že bychom neměli konkrétní řešení, která bychom nemysleli vážně či je seriozně neprosazovali. Bohužel snažení těchto lidí je zatím ze strany vládnoucích politiků hluboce nevyužito. Zde je onen článek z Aktualne.cz: <a href="http://aktualne.centrum.cz/domaci/bezpecnost-a... target="_blank">http://aktualne.centrum.cz/domaci/…</a>
A to je přesně ono, jste roztříštění, a jediné co je navenek vidět jsou cyklojízdy, propagace vašich dalších aktivit je nulová. Rozhovor dobrý, ale kde se mohu dál dozvědět konkrétní řešení, které navrhovali, co konkrétního mám podporovat, nebo jde akorát o hlavu v pelotonu, aby vás bylo víc. Troufám si tvrdit, že minimálně 3/4 pelotonu poslední cyklojízdy o tom nevědělo více, než že je to na podporu cyklistiky v Praze, to mi ale nestačí. Chcete vybudovat cyklostezky, které budou společné i pro chodce. Už toto se mi zdá problematické. V mnoha těchto rozhovorech co jsem četl nacházím drobné náznaky věcí, které se mi nezdají tak jak jsou říkány. Na těch stránkách je další odkaz "Jak se další města...", tam se říká, že na cyklostezku je potřeba pouze půl metru slnice, ale to podle mého je málo, dále je tam za příklad dáváno San Francisko vyřešením situace cyklistů jako v kopcovitém městě. Jestli si dobře pamatuji, tak jediné co tam dělají, že o víkednu je GG parku uzavřeno několik málo silnic pro auta. Chcete vyhnat auta z centra, ale neříkáte kam s nimi, to už vás nezajímá, vy dosáhnete svého. On každý problém má své pro a proti a když chci udělat A, musím vědět jak to bude pokračovat. Kodaň, výborný příklad, akorát s tím rozdílem, že tam na tom makají 48 let. Aby se změnilo myšlení lidí, je potřeba více kvalitní propagace, kterou lidé pochopí a začnou se měnit, což ale podle mého současné cyklojízdy o počtech stovek lidí nejsou, protože mnoho lidí se naštve a diskuze s nimi bude marná. Tím, že jezdíte po magistrále, chcete říci, že tam chcete postavit cyklostezku, proč raději nepodnikáte těch jízd nepoměrně více v počtech třeba okolo 50 lidí po cestách na kterých ty cyklostezky jsou nejvíce žádané. 50 cyklistů již dokáže udělat slušný peloton, a zároveň tím říká, toto je ta trasa, kde je cyklostezka potřebná.
V současné době nemám čas ti sáhodlouze odpovědět, takže jestli je tu někdo, kdo může, udělejte to prosím za mě. Děkuji
Ale ve zkratce ti můžu říct to, že radní na magistrátu se k cyklistice v Praze staví apriory zády. Nejdříve je potřeba je vůbec přimět k tomu, aby pochopili a přistoupili na názor, že kolo je plnohodnotný dopravní prostředek (a to právě i v Praze), aby se s námi začali vůbec vážně bavit. Když budou chtít spolupracovat, pak zajisté můžeme navrhnout celou řadu modelových opatření (inspiraci každý snadno najde v zemích západní Evropy).
My mezi sebou nemáme rozpor ohledně toho, že na cyklistiku radní pečou, ale v tom, jak dosáhnou změny. Ty si myslíš, že měsíční cyklojízdy s porušováním předpisů jsou v pohodě, já si myslím, že ne, a potřebovali by nějak změnit. Třeba zrovna tvá poslední věta. Jestliže chci něco prosadit, tak si připravím vlastní návrhy a způsoby jejich řešení, protože pokud se najednou objeví někdo, kdo začně brát cyklisty na magistrátu vážně, tak mu řeknete, to je skvělé, my tedy začneme pracovat na to, co vlastně chceme. Také je mnohem lepší a důvěryhodnější někoho přesvědčovat na něčem konkrétním, než na všeobecném "chceme lepší podmínky pro cyklististy".
Musím konstatovat, že konkrétní návhy řešení by měli vypracovávat lidé k tomu určení a hlavně placení. My můžeme snadno argumentovat tím, že jinde v Evropě tato řešení existují, ale už nemáme finanční prostředky na to, abychom denně vypracovávali či zadávali vypracování studií na řešení dopravní situace v Praze a následně je snad i sami z vlastních zdrojů realizovali. My můžeme tak ještě upozorňovat na nepraktičnosti a četná úskalí stávajícího stavu a uvádět příklady řešení z ciziny. Naopak město či příslušné úřady mají spoustu placených dopravních inženýrů a právě ti by tuto práci měli a fakticky i musí udělat sami (či si studie objednat u někoho jiného). Na nás ale je, abychom změnili politickou objednávku na kvalitnější řešení pro chodce a cyklisty.
Jestliže disponuješ větším množstvím peněz, můžeš nás zasponzorovat a my pak rádi příjdeme s kvalitními studiemi pro Prahu a její dopravu. Pak už jenom stačí, aby si je politikové chtěli vůbec přečíst a uznali, že pravda je na naší straně. To je ovšem ten největší problém, protože když nejsou sto uznat jasné argumenty, že kolo do města patří, nemyslím si, že je budou zajímat detailní argumenty v rozsáhlých studiích.
Proč by měl každý, kdo má rád cyklistiku, automaticky souhlasit s cyklojízdou ? Podle mě je kontraproduktivní vzít si jako rukojmí někoho jiného, v tomto případě řidiče. To rozhodně nepřinese více pochopení pro cyklisty, pouze to tyhle ne-cyklisty nasere. Když je cyklojízda tak výborný nápad, proč tedy tu dopravu nepřiškrtit ještě více, třeba na více místech a na celé odpoledne. Pak to bude mít větší efekt nebo ne ?
Moje svoboda konci tam, kde zacina svoboda druheho. Proc mam ale pocit, ze moje svoboda je omezovana auty a ridici vice nez omezuji auta ja? Kdo je tu vlastne rukojmi?
BTW taky jsem byla smutna, kdyz mel Husak projev a nedavali mi vecernicek.
Jo, to asi nasere. Sedět tam v autě, tak rozhodně nasranej jsem. Ale byl jsem tam na kole a jedinej důvod proč jsem tam byl je, že to podle mne má smysl. Má smysl ukázat, že je podobně "praštěných" lidí je víc a že se s nima musí počítat. Bohužel mám pocit že jinak to příslušným politikům nikdy nedojde. Protože jednotlivý ciklista pro ně nic neznamená. Dav ano. Jednak potencionální voliče a jednak musí něco udělat kvůli nasraným řidičům, což jsou taky potenciální voliči. Tedy jim nezbyde nic jinýho než se postarat o cyklisty, kteří pak nebudou svou naštvanost se situací okolo cyklostezek v Praze demonstrovat omezováním řidičů. Jestli to dokážete někdo jinak řekněte jak. Pokud to bude v rámci mezí slušnýho chování a zákonů týhle republiky, půjdu do toho! Mě nic jinýho nenapadá. Ještě můžem sepisovat petice. To by možná taky stálo za to. Při určitém počtu podpisů se s tím ze zákona zabývat musí, ale rozhodně bych to kombinoval s cyklojízdama.
Kecy. Osobně jsem blokoval kluka, který chtěl nacouvat do cyklojízdy ve Slezské. Asi pět minut pěnil (kurýr, vezl zásilku a nechtěl přijet pozdě, takže opravdu měl důvod být nasrán), pak se zklidnil a docela vklidu jsme si popovídali a vyjídřil cyklojízdě podporu. Nakonec se tam z cyklistů zastavil jeden kluk - byl to jeho kámoš a pokecali. zhruba tak vypadá ta nenávist řidičů. Moc dobře si uvědomují, že cyklisté jsou na tom mnohem hůře než oni a velmi často, přestože jsou zablokováni, vyjadřují solidaritu!
Dopravní situace v Praze je v kompetenci magistrátu a jednotlivých městských částí. Sedí tam lidé , které jste si zvolili. Brzo budou komunální volby takže to je jasné téma do předvolební kampaně. Petice samozřejmě, konkrétní návrhy na jednotlivé cyklotrasy tj. nikoliv nějaké obecné fráze o podpoře dopravy na kole bla bla bla, ale konkrétní návrh na trasu z bodu A do bodu B. A hlavně pořád je na tom magistrátě prudit,prudit,prudit. A když vás tak ty cyklojízdy rajcují, tak si občas nějakou klidně střihněte, ono se zase tak moc nestane.
na magistrátu není v sedm večer (kdy bychom tam dojeli) ani vrátný... Není možné nechat ani jeden pruh volný protože to je extrémně nebezpečné (už do Tebe někdy někdo schválně najel autem?) Když po cyklostezce půjde dvoukilometrový průvod odborářů, moc držkovat nebudu. Mají na to ústavní právo!
První komentář: Hayes je fakt DEMAGOG :o))) Sorry Hayesi, ale fakt si totálně protiřečíš. Lehké sumárum:
1) Jezdíš denně do práce na kole po Praze, a nevidíš v tom problém, zdá se ti vše v pořádku.
2) Navážíš se do cyklojízdy, protože ti to přijde jako neefektivní a vlastně nesprávné řešení situace, která podle tebe vlastně vůbec neexistuje.
3) Navrhuješ zlepšení řešení situace cyklistiky v Praze tím, že upozorňovat na sebe v provozu je nesmysl, je lepší začít koly blokovat úředníky z magistrátu před jejich odjezdem domů po práci. Tím chceš řešit problém, který podle tebe neexistuje.
4) Napadáš cyklojízdu i ve smyslu, že potažmo možná částečná a dočasná blokace řidičů je absolutně špatným, odsouzeníhodným krokem. Ale oni úředníci magistrátu jsou přece také řidiči, ne ?
Sečteno a podtrženo, laskavě si prosím rozmysli, zda-li tedy vlastně uznáváš, že v Praze existuje pro cyklisty nebezpečné prostředí, nebo nikoliv. Pokud usoudíš, že ano, tak proboha nezkoušej napadat činy lidí, kteří narozdíl od tebe pro tu věc něco DĚLAJÍ. Pokud se utvrdíš v názoru, že tento problém neexistuje, pak nemá smysl abys nadále přispíval do této diskuze, protože tvoje vnímání reality se podstatně liší od majority zdejšího "osazenstva" a tvoje názory pak těžko mohou být pochopeny, natož akceptovány. Každý máme nárok na svůj názor, ale diskuze může fungovat jen za předpokladu, že obě "strany" akceptují základní pojmy, což v tomto případě se zjevně nekoná.
A k cyklojízdě jako takové. Tvrdit že taková akce je vlastně nesmysl a je to jako plácnutí levou rukou do vody je znakem absence nadhledu a schopnosti širšího vnímání souvislostí. Důvodem pro toto mé prohlášení je prostá mocichtivost našich politiků, kteří jsou v případě rozumných nákladů ochotni vynaložit slušné množství energie na získání voličských hlasů.
Důkazem pro moje tvrzení budiž akt ČSSD s příspěvkem pro dosud žijící účastníky národního odboje, přeživší z koncentračních táborů a bývalé příslušníky podzemního hnutí. Tito lidé, kteří měli štěstí že své životy za nás, jejich potomstvo, pouze riskovali a ve 2hé Světové válce život kolikrát jen štěstím nepoložili, se dočkali "satisfakce" čirou náhodou jen těsně před letošními volbami. Bylo jim přiznáno navýšení důchodů jakožto poděkování, a to ve výši, který zvedla jejich průměrný důchod na výši kolikrát i přes hranici výrazně vyšší než je průměrný čistý plat v ČR (tzn. i k hranici 20k CZK měsíčne důchodu).
Tento krok byl velmi dobře vypočítaný, protože majorita těchto lidí se dalších voleb bohužel nedožije a tím pádem je to investice v řádu dvou až čtyř let, v hodnotě mezi 4-10-ti tisíci měsíčně. A to už za tu haldu hlasů, které si nebudou stěžovat, přeci stojí, ne ?
A kam tím mířím. Bohužel je to podlé, ale cyklojízda by na podobnou strunu mohla udeřit. Když naši politici spatří, o jaké množství voličů (obzvláště potom do senátu a krajských zastupitelství) se jedná, možná jim po jednoduchém přepočtu vyjde, že se jim vlastně vyplatí ty cyklostezky udělat. Získají hlasy, udelají si dobré očko u evropské unie a mohou se tím hlásat na veřejnosti. Prosím, to je jejich věc, ale chtěl jsem tím řict jen to, že právě efekt cyklojízdy může být snadno natolik pozitivní a markantní, že bychom se všichni mohli brzo divit (v dobrém slova smyslu).
Howgh, jdu pařit, mějte se fajn a hodně happy kilometrů.
Líp bych to neřekla :o)))
Trefils všechny hřebíčky na hlavičky.
Za sebe přidám tohle: I kdybych uznal pravdivost teorie, že cyklojízda brzdí některé řidiče (podle mě se prostě jen na chvíli přeruší jejich konstantní zácpa a po průjezdu cyklistů ji ti "zdržení" za chvilku zas doženou, protože v jejich cestě se tím zdržením udělala mezera), nemám s tím žádný morální problém. Za prvé: ačkoliv to u nás vypadá, jako by tomu tak bylo, není řidič nadřazená rasa. Nikdo nerozhodl o tom, že jeho svaté právo jet si kdykoliv kamkoliv se nesmí narušovat. Proč vlastně nemůžou chvíli počkat kvůli někomu jinému? Každý jeden den v roce všichni ostatní (kdo právě nesedí za volantem) čekají kvůli nim. Každou pěší cestu do obchodu stojím na červenou na semaforu u prázdného přechodu, zatímco stejným směrem jede na zelenou jedno auto za druhým, popřípadě stojí zácpa aut. Proč mám já tu červenou? Abych nebrzdil auto, kdyby se náhodou rozhodlo odbočit přes ten přechod!!! Někdo se postaral, aby při každé periodě semaforu několik pěších čekalo 70s na další 20s dlouhou zelenou, zatímco kolem nich stejným směrem jezdí auta na svou 60s dlouhou zelenou. Čekají, aby případný odbočující řidič čekat nemusel. Kdykoliv vyjedu na kole do školy, prakticky s jistotou potkám během těch 6km alespoň jednu (obvykle dvě) situace, kde zbytečně stojím a nemůžu dál kvůli někomu, kdo jezdí pravými koly u obrubníku. Vůbec mu nedochází, že se tím chová bezohledně, protože existují lidé s koly, skůtry a podobně, kteří by mohli pokračovat v cestě, a jeho by to nestálo ani sekundu zdržení.
Jestli tedy mám jednou v roce zdržet někoho já, a výměnou za to upozornit, že nejsem sám, kdo tu má nerovné podmínky, ale že je nás mnoho (jestli se našlo 1200 Pražanů a 250 Brňanů kterým stálo za to udělat si čas na takovou jízdu, kolik musí být potom celkové počty těch, co by rádi jezdili na kole častěji?), pak mě absolutně netrápí názory pár úzkoprsých omezenců, kteří mi za to budou nadávat, byť by to byli taky cyklisté.
Jirko, já jsem jeden z těch 250 Brňanů (nebo Brňáků?), co si našlo čas na jízdu. Jenže pocity mám pořád rozporuplné, přestože se nepočítám mezi úzkoprsé omezence. Ve zkratce - blokování ostatní dopravy není řešením problémů cyklistiky stejně tak jako blokáda hranic není řešením Temelína a nebo třeba zanechávání bomb mezi nezúčastněnými občany není řešením nerovnováhy ve světě. Stádní řešení problémů je jistě přitažlivé a má své kouzlo, obávám se ale, že ve svém výsledku může být (a je) kontraproduktivní. Což je asi to, co se tady snaží naznačit ti "úzkoprsí omezenci". Kteří asi nemají šanci, přesto jim rozumím.
Jsou skupiny, které si svoje místo na slunci musely najít jinak, ne demonstrativní převahou, ale dlouhodobou, třeba drobnou, prací. Například invalidé - určitě nás někde neblokovali svými vozíky (nebo nemlátili berlemi), přesto dnes mají (a nebo zvnikají) svoje oprávněné "výhody" - volná parkovací místa, bezbariérové přístupy, výtahy, které zastaví na centimetr přesně nebo třeba akustickou signalizaci na přechodech.
Nemám nic proti cyklojízdám a vůbec práci pro cyklistickou dopravu (v tomto slova smyslu, nemyslím tím pouze cyklistickou rekreaci). Pokud jsou ovšem prováděny uměřeně, nekonfrontačně a bez "černobílého" vidění světa. Což vidím jako problém. Spíše do budoucna, než aktuálně. A v tom mě tato diskuse příliš neuspokojuje - příliš se vyhraňuje do dvou pólů. Pravda je ale nejspíš někde mezi, tam, kde se nikdo nehlásí. Já se tam hlásím.
Ano, máš naprostou pravdu v tom, že invalidé neblokovali a dnes maji bezbarierové přístupy, ale dovol abych tě upozornila na to že před lety vládní zmocněnec pro výstavbu pan Ferfecký nechtěl o nějakých bezbarierových vstupech nic slyšet, ale jakmile se zařadil mezi ty co tyto přístupy potřebují tak najednou zjistil jak potřebné jsou a začal je prosazovat. A co se týká ostatních slepců, týraných dětí apd. tak si myslím, že ani tak nešlo o mravenčí práci, ale že první, druhá a další dámy se začaly zajímat o charitu ( a zaplať pánbu za ní) a tím tyto problémy zviditelnily. Máme jako cyklisté asi smůlu, že nikdo z celebrit nejezdí po Praze na kole aby se s tímto problémem něco dělo. Možná, že kdyby pani Paroubkovou, Havlovou, Baudyšovou ,Šimonovskou... denně ohrožovala jízda na kole na životě, tak by jsme dnes měli smysluplné cyklostezky, pruhy pro cyklisty, přejezdy a semafory určené cyklistům. Ale bohužel.
A co se týká "blokády" při cyklojízdách tak mne to docela udivuje. Stará Boleslav dnes byla blokována věřícimi a to se nějak považuje za naprosto normální. Při poutích se zabere náměstí, auta musí objíždě,t lidé chodí na autobusy o x metrů jinam, neznalí místních poměrů tápou a také je to tolerováno a považováno za normální (vždyť je to jednou za čas), ale když totéž udělají cyklisté (jedmou za čas) na nekolik minut tak je to špatné, levičácké,cyklo-eko-antiimperialistické.
Osobně si myslým, že čím výce bude tento problém medilisován tím dříve se s tim začne něco dělat. A pokud by se ještě k tomu také ukozovalo jak tento problém řeší v jiných státech tak by to mohlo mít i větší váhu. Toť můj názor byť pro některé levičácký.
Fakt jsem myslel, že už reagovat nebudu, ale vy si tady nedáte pokoj.
Tak znovu: pokud si někdo nezúčastněný přečte rozhovor s tím Křivohlávkem, může to dopadnout takhle (sám se cituji :o))):
\"Ta akce je, alespoň z pohledu nezůčastněného, levicová, nebo \"cyklo-eko-antiimperialistická\", nebo tak nějak. Stačí si přečíst rozhovor s hlavním NEorganizátorem této NEorganizované akce\".
Možná, že on si tu VAŠÍ akci jen \"přivlastnil\" a snaží se na tom dělat svojí politiku (to by mě taky naštvalo).
Já prostě tyhle \"odboníky na cokoli\" nemám rád, u nás třeba podobný kuchař, předělaný na ekoaktivistu, zablokoval na dva roky stavbu cyklostezky podél Labe kvůli bobrům (kanadským, kteří se ovšem už v německu přemnožili tak, že je musej likvidovat).
Jiní zase dělají obstrukce s dálnicí od Lovosic k Teplicím, přál bych jim, aby bydleli třeba v Bořislavi pod Milešovkou, kvůli kamionům se ani nedá přejít silnice, a toho smradu, je to krpál, kde musej jet naplno nahoru a dolu zase pálej brzdy, to samý Dubí atd...(pár let jsem v TP bydlel, tak to znám).
A co jez na Labi pod Děčínem. Vzedmutí 3m, to je stav po každém větším dešti, žádný zatopený území, jen stálejší hladina. Ale Páleník klidně navrhuje BY-PASSY (v tom kaňonu nesmysl s ještě většími ekologickými dopady) s přivedením dodatečné vody z mosteckých dolů padesátikilometrovým tunelem (sci-fi). Jenže on ví, že pokud bude variantní řešení, musí vláda zadat studii na posouzení a tím pádem má na další dva roky vystaráno. Zatím tady na severu ovšem plavba chcípne (už tak máme skoro největší nezaměstnanost).
To sem se rozkecal, co ?!
Chtělo by to spíš zas nějaký zajímavý téma o kolech a trasách a tak. Dobrou.
Máš rozhodně pravdu, že se nám tu příliš vyhraňují příspěvky proti sobě navzájem, ono to diskutování po internetu k tomu svádí.
V podstatě se ve všem snažím zastávat názor, že nic se nesmí přehánět, ovšem sám si nastavuju, co už je přehánění. Myslím si, že pokud se má s jakýmkoliv problémem něco dělat, je potřeba jej zviditelnit, a u nás (v ČR) to platí hodně. Neustále vidíme v TV dotazy na "někoho z lidu", který se rozčiluje a říká "měli by s tím něco dělat" nebo "mělo by se s tím něco dělat", a sám jen sedí na zadku a čeká, že "někdko s tím něco udělá". Nejsme zvyklí něco řešit sami a zároveň tu ani nejsou podmínky, vše co se má stát musí nařídit nějaký úřad. Jediný způsob, jak může nějaká skupina obyvatel získat nějaká práva, spočívá v mediálním tlaku na příslušný úřad takovém, že jemu nadřazený úřad začne dávat najevo, že ten podřízený úřad nedělá dobře svou práci. Jinak se nestane nic. Jak tu někdo napsal, invalidé nedostali co potřebují jen tak, našlo se mnoho známých osobností, které buď prodělaly nějakou životní zkušenost, která je k nim zařadila, nebo se z nějakých pohnutek rozhodli využít svého vlivu. U cyklistů nemůžeme nic takového očekávat, protože na jednu stranu cyklista (aspoň trošku) je u nás v průměru každý druhý, a na druhou stranu i kdyby auto sejmulo v praze toho primátora co ho novináři dokopali projet si kus stezky na kole, bude z toho jen další konstatování, jak je nebezpečné jezdit na kole, což se bere asi tak jako jak je blbé, že dnes prší. S nikým to nehne. Cyklojízdy nabízejí jeden z mála způsobů, jak mediálního zviditelnění problému dosáhnout. Proto se jich taky účastním.
Co se týče té konkrétní brněnské co teď byla: Připadlo mi špatné, že policie blokla dvě tramvaje na Lidické když jsme odbočovali na Burešovu. Tam se to zužovalo a zpomalovalo, takže kdyby tam někdo do toho amplionu řekl "pustíme MHD", trhli bychom se napůl, nechali šaliny jet a zase se hned sjeli dohromady. Podobně pak s těmi chodci hlavně na od Veveří až po nádraží, kteří ztvrdli několik minut a prošvihli několik zelených. Mohli jsme se tam trhnout na tři kusy a vždycky je pustit, myslím, že za přechodem bychom se hned zase sjeli, při té rychlosti čela pelotonu. Proti MHD a hlavně chodcům přece nic nemáme a naštvat je rozhodně nechceme, naopak bychom je rádi měli na své straně. Řidiči aut co si pro vlastní přepravu uzurpují 10m2 ulice, řvou a smrdí, můžou dvakrát v roce počkat těch pět minut, to je nezabije, ale mohli bychom se víc snažit dát najevo ohleduplnost k ostatním.
Dál bychom měli všichni šetřit síly na internetové hádky a zamyslet se, co můžem dělat celý rok. Osobně se snažím pouštět chodce na přechodech a podobně, vypadám jedinečně, tak ať si lehokolo pamatují v dobrém, a ať dělám dobrou reklamu cyklistům obecně. Když vidím couvat auto ze šikméno stání v jednosměrce a nespěchám extrémě, zastavím a mávnu mu že může vyjet. Oba pak odjedem s příjemným pocitem. A tak podobně. Celkově mám dojem, že od 1.7.2006 se dá na silnicích celkem žít, všichni se tak nějak zklidnili a když dá cyklista najevo snahu, devět z deseti řidičů mu to oplatí ohleduplností.
Bohuzel je to veslusnosti lidi a vzajemne toleranci mezi ridicem auta a cyklisty. Kdyby v CR na silnicich existovala slusnost, nemuselo by se tohle provadet. Ale kdyz slysim nazory ridicu ve smyslu, ze cyklista nema na silnici co delat...tak proti tomu se neda asi bojovat vubec...
Bohuzel CR mi prijde v tomhle smeru hodne zaostala...Jsem 3 tydny ve Skotsku a to co se tady deje na silnicich je nadhera... Jdes po silnici a auto skoro zastavi, aby te nesrazilo, kdyz te predjizdi. A kdyz uhnes vic do strany, ridic se usmeje a mavne ti a pak opatrne predjede. Stava se nam to tady porad a moc nas to udivuje...Tesim se az to zkusim ne kole...
Teda já jenom koukám a nestačim se divit. Jak je prostě absolutně nepřípustný se způsobem nebo i principem tohoto protestu nesouhlasit, či proti němu mít jenom výhrady.
LOBO píše, že nevěří svým očím když čte negativní názory. Jistě, jsi cyklista, tak se zařaď a jeď a pokud se ti něco nelíbí, tak drž hubu. Co mě teda hodně mrzí, když toho kdo má výhrady, pomalu přirovnáváš k příznivcům komančů. Jestli jsi to tak nemyslel, tak ale já sem to tak pochopil. A neboj, já sem na tom Václaváku byl taky.
Pak píše Matyx o vhodnosti přispívání do diskuze pokud má dotyčný jiný než majoritní názor. Takže teda s cyklojízdou se souhlasí, o cyklojízdě se nediskutuje.
Pokud napíšu, že se mi na této akci nezdá všechno v pořádku, zjistim, že pokud jsem ještě nic nezorganizoval, tam nemám nárok aby se mi něco nelíbilo. Pokud zorganizuju protest proti autům a navrhnu házet po nich ruční granáty? tak předpokládám všeobecnou účast, bude to přeci v zájmu cyklistiky.
Jestliže jsem byl na vážkách s účastí tak teď mám jasno. Jako cyklista (nezlobte se že se tak nazývám) se můžu jízdy zůčastnit a souhlasit, ale už nemůžu mít výhrady natož pak s tim nesouhlasit. Takže nejsem cyklista a jako takovej tam nemám co dělat.
Doplnim, že jediný s kym si myslim, že je možno debatovat o tom co se komu zdá a nezdá v pořádku a kdo je dle mého objektivní,je Radka a ckp13.
Mam pocit, ze jsi to dost pokroutil :)
Matyx pise o jednom prispevovateli, ktery v kazdem prispevku pise neco jineho. Takovy clovek by si mel utribit svuj nazor nez neco napise...
A tak to jo, to sem se seknul. Připadalo mi to, že je to myšleno celkově k oponentům.
I když od Matyxe bych tomu stejně ani nevěřil.
Díky za zastání, Wewe, a Zakarra chápu, těch příspěvků je tu už tolik a tak dlouhých, že se lze velmi lechce překouknout a něco pochopit jinak než to bylo myšleno. A i toho Hayese vlastně tak nějak chápu, sám také nemám zásadní problémy s průjezdem města. Možná proto, že občas jedu tak trošku jako prasátko (chodník apod.), a také proto že ročně najezdím něco okolo 50000km autem a tak nějak vím co mohu od řidičů-prasátek čekat a jak se zachovat, aby je to pokud možno neprovokovalo. Prostě symbióza.
To ovšem nic nemění na tom, že pokud bych měl jezdit dle předpisů a navíc třeba za účelem pravidelné dopravy např. domov-práce-domov, tak bych musel od svého současného stylu upustit a pak by to byl problém i pro mě.
To jen tak na okraj k mým příspěvkům výše.
Taks me wewerko donutila podruhe detailne prostudovat obe diskuse :o((
Závěr mými slovy ( pročtěte si to taky) :
Hayes jezdí po centru bez problémů, našel si svý dostatečně bezpečný trasy, je to asi zkušený a odvážný cyklista, s řidiči nemá žádný problém, podporuje vzájemnou toleranci a kompromisy (to znamená na obou stranách).
Myslim, že ale dobře chápe, že mnoho ostatních cyklistů problémy má a proto navrhuje tlačit na magistrát a neválčit s obyčejnými motoristy, kteří mají svých problémů dost (často jsme jimi i my).
Prostě nevidim žádné protiřečení.
Zdá se mi, že je tu hodně přispěvatelů, co všechno otáčej (pokud se objeví minoritní názor) a taky dost těch, co používaj rétoriku let (naštěstí) minulých. Ti by se měli trochu víc zamyslet nad sebou a svými příspěvky.
Howgh.
Dovolím si taky přidat se do této diskuse. Nezdá se mi nic špatného na tom, když cyklisté usilují tímto způsobem o řešení dosavadní neudržitelné situace. Mám taky radost z toho, že se letos cyklojízdy zúčastnilo tolik lidí, že si snad tohoto problému museli všimnout i politici a lidé, kteří o cyklodopravě konkrétně rozhodují. Vede se tady sáhodlouhá diskuse o tom, zda účastníci cyklojízdy narušují práva motoristů a dalších cestujících. Připadá mi to celkem směšné, vzhledem k tomu, že naopak ten naprosto přebujelý totální automobilismus 365 dní v roce ničí naše společné právo na snesitelné životní prostředí a slušnou kvalitu života ve městě. Cyklojízdu tak vnímám jako jeden z podnětů ke změně této neudržitelné situace, aby se prostor měst rovnoprávněji přerozdělil mezi různé druhy dopravy. Města, která obdivujeme jako vzor řešení dopravy (Kodaň apod.), k dnešnímu stavu dospěla hlavně díky dlouhotrvajícímu tlaku občanských aktivit, určitě ne jen kvůli osvícenosti tamních politiků a úředníků.
Souhlas. Samo se neudělá nic a prostě musí být vidět, že existuje tolik cyklistů, že je zkrátka potřeba s tím něco dělat. Dokud budou mít pocit, že se jedná o pár jednotlivců tak se to nezlepší. A cyklojízda mi přijde jako dobrý způsob upozornění. Ano omezíme auta, ale je to jen jednou měsíčně a v takovémhle rozsahu asi jen jednou za rok, tak to omezení je opravdu minimální. Na pražský maraton taky zavřou spoustu silnic a je to v pohodě. Nebo už někým zmiňovaná včerejší uzavírka centra Staré Boleslavi z důvodů slavností sv. Václava. Jistě auta to omezila a jiným zas prospělo. Pokud to nebude stále, tak v tom nevidím nijaký problém. Ani když jsem v roli řidiče já. U nás je ale stejně největší problém v lidech. V naší vzájemné bezohlednosti. Opravdu se k sobě chovámě hrozně a není to jen na silnici, ale to je asi výchovou nebo čím a cyklostezkama se to nespraví :o( Když člověk stráví pár týdnů v nějaký jiný zemi a potom přijede zpátky, tak je to strašně markantní. ALe s tím se nedá dělat nic jiného, než že jeden každý začnem u sebe. Jenže když většina nechce :o(
Za sebe, nikde jsem nenapsal, že je špatné, že jsou narušována práva motoristu, nebo dalších cestujících, pouze upozorňuji, že se mi nezdá správné něco organizovat a vydávat to za neorganizované, něco svolávat, ale tvrdit, že to nikdo nesvolal, sejít se a porušovat silniční zákon a tvrdit, že je to v pořádku, jelikož my sledujeme určitý záměr a porušování předpisů je tím v pořádku.
Na druhou stranu, s kým z vás se má jednat, když jste neorganizovaní, jste tam každý za sebe.
pepíku moc ti dekuji za podporu tady je particka lidi co se navzajem podporuji v nesmyslnejch nazorech tak je nechame se podporovat dal pac stim nic udelat nelze...
Jsou to stary vykopavky co chtej menit svet :)))))))
Všichni jsou blbý, jenom já jsem ten chytrej, žejo?
Ja jsem rek co cejtim jestli si blbej tak to nevym pac te neznam, ale je fakt ze se tu toci stale ti samy lide co si pořád ujistujou ,ze oni sjou ti kdo maji svatou pravdu a jina neni vykopavko!
To Hrabosh 1. 10. 2006 21:23
Pokud bychom použili tvojí teorii, tak pokud se shromáždíme a uděláme propagační jízdu Prahou na motorkách a přitom budeme projíždět městem 150 km rychlostí, tak nic neporušujeme, jelikož ústavní shromažďovací zákon je nadřazen běžnému silničnímu zákonu, nebo se shromáždíme a každému stojícímu vozu jeden z nás udělá nějakou drbnou škodu na některém z okolo stojících vozidel. Také se mohu řídit tím, že ústavní shromažďovací zákon je nadřazen obyčejnému přestupkovému zákonu a vlastně nic tím neporušuji? To opravdu nemyslíš vážně. Ten odkaz, který jsi přidal je ohledně shromažďování dobrý, ale můžeš mi ukázat, kde ti povoluje porušovat jiné právní předpisy?