Nevím jak vás, ale mě vždycky potěší, když ve státní správě narazím na cyklistu. Tím spíš, když tímto mužem je náměstek ministra
dopravy. Nejvíc mě zajímalo, jestli by stát nemohl přidat peníze na cyklistickou dopravu. Během našeho rozhovoru jsme se ale dostali
i k oblíbeným trasám v České republice.
Z hlediska možné podpory a prosazovaání cyklistiky vidím jako přínosné, když se nějaký cyklista dostane až na takový post. Chybějící oficiální koordinaci podpory cyklistiky na národní úrovni vidím u nás jako velký nedostatek. Osobně bych se v prvním plánu pokusila o vytvoření pracovní skupiny/komise pod vedením CDV - Jardy Martínka. V Plzni i v Praze se to, pokud vím, osvědčilo.
neznam osobne, ovsem zaznamenal jsem jeho predansku na Bike konferenci v Brne (listopad 07). Jeho Predanska z hlediska presentace nic moc, ovsem co me predevsim sokovalo, byla jeho zjevna neznalost ustanoveni vyhlasky jeho ministerstava c. 342/2002 Sb. tedy o podminkach provozu vozidel po pozemnich komunikacich. Coz je u celniho predstavitele MD a potazmo odpovedneho za cyklistiku hodne zarazejici. V cem se ta neznalost projevila? V tom, ze na teto konferenci presentoval tento pan vychovny film ( spot) o tom jake jsou povinnosti cyklisty skolaka.Mottem tohoto filmu byla navsteva mimozemstana na zemi a skolaci ho uci jezdit na kole. Tento film vsak operoval s pojmy podle stare vyhlasky, jako,ze kolo musi mit kryt retezu, zvonek, dynamova svetla, blastniky, coz vsak vyse uvedena vyhlaska jiz vubec neobsahuje!(svetla jen za snizene viditelnosti). Nejen ze tento "vychovny" spot stal urcite spoustu penez,ale hlavne obsahuje uplene nepravdy, takze co si myslet o odborne urovni jmenovaneho pana, kdyz si takovy nesmysl klidne troufne presentovat na mezinarodni konfreneci o cyklodoprave v CR. Ale mozna to byl jen takovy ulet a onen mam je muzem na svem miste.
Hezké. Redakci díky.
Asi o něčem jiném, ale na náplavce před Františkem byla v cyklopruhu vyměněna dlažba, teď je opravdu krásná a pohodlná, nicméně před Čechovým mostem končí a následuje hotová hrůza po které se nedá jezdit. Bude něco dál? Tuto trasu bych 2x denně využíval, tekhle jsem nucen jezdit nábřežím po chodníku. Nejsem sám. Po náplavce to většinou každý zkusí jen jednou. Také dále za Mánesem, kde je trasa i s výjezdy je zas problém s poutači na lodní přepravu, které vystupují do vyhrazené cyklostezky. Samo o sobě maličkost, ovšem připočteme-li k tomu pěšší provoz, pak tyto poutače jsou vážnou překážkou. Rovněž by měly být na cyklopruhu piktogramy. Nevím, kam směřovat svoji připomínku, tak jsem to zkusil sem. Pokud někdo víte, kde by to mělo větší smysl, tak to prosím přepošlete. Vl.
Tady jsou kontakty na Komisi Rady hl. m. Prahy pro cyklistickou dopravu:
http://www.praha-mesto.cz/cyklo
http://www.nakole.cz/vemeste/contact.php3?id=1
Pokud vím, tak o protažení těch hladkých pruhů alespoň až k Mánesu se uvažuje, taky se mají vyznačit piktogramy. Je to prostě "v procesu". Uvidíme koncem jara.
Taky by bylo dobré prodloužit zmíněnou cyklostezku od Mánesa dále. A že by to nebyl (dle mého mínění) velký problém. Chodník je tam dost široký na to, aby mohla být stezka prodloužena od Mánesa alespoň k Národnímu divadlu a mohla sloužit na jedné polovině legálně pro cyklisty, na druhé pro chodce.
od čechova mostu se to bude dělat v rámci rekonstrukce sjezdu. A nevymlouvej se, úsek je krátký, pomalu se to dá přejet čemkoliv.
od Mánesa to bude letos (nejasnosti bylo potřeba vyřešit s PČR).
Reklamní poutače tam jsou načerno. Vynadej majiteli, nebo to rovnou hoď do řeky (já propnu nohu v koleni a natáhnu ji podél horní rámové trubky).
Člen KCD.