Městské kolo – v mnoha evropských zemích hlavní proud, u nás kuriozita, která budí pozornost. Jak dnes vypadají městská kola, jsme se zeptali Jakuba Širokého, prodejce městských kol pod značkou Citybikes.
Pekny PR clanek, ale rad podporim.
Mam uz rok Chaleston Plus a jsem prozatim velmi spokojen. Dilenske zpracovani velmi dobre, jizdni vlastnosti lepsi nez bych od pohledu cekal. Jediny problem mam obcas s jizdou bez SPD, ale zato se na kole skutecne da jen ve slusnem obleku i za lehce cvachtaveho pocasi.
K clanku bych doplnil jeste jeden podstatny rozdil oproti beznym kolum: BRZDY. Dost kol v nabicce citibikes ma brzdu formou torpeda a na pravou ruku je umistena klika predni brzdy. Pro cloveka navykleho na brzdeni rukama je to pak v mestskem provozu dost o zabiti.
pro člověka navyklého na torpédo je zase na zabití kolo jen s ručníma brzdama (na své první vyjížďce se svým prvním horákem jsem se málem zabil při rychlosti cca 5 km/h, protože jsem vjížděl do rušné silnice a nevěděl, jak zastavit). Je to prostě jen věc zvyku. Nakonec páku si taky můžeš přemontovat doleva.
Ted´střídám lehokolo s převodovkou, jednoho horáka s gripshiftem a druhýho s páčkama a silničku s řazením v rámu a nikdy jsem neměl problém jak zařadit, přestože nejčastějc jezdím s převodovkou tak nezapomínám s přehazkou zařadit před zastavením atd. Myslím, že se dá zvyknout na cokoliv.
Jasne, ze je to vec zvyku. Nechci obhajovat ten ci onen system. Jen upozornuju, na co si dat pri nakupu pozor.
Navic bych nesrovnaval prehazovani s brzdenim. Kdyz nestihnes prehodit (nebo prehodis spatne), tak nejhur slezes z kola v bahne. Kdyz nestihnes zabrzdit muze to bolet vic.
koukám, že už konečně někdo začal vyrábět kola bez řetězu!!
http://www.citybikes.cz/citybike/vperfection/
Bohužel si o ceně myslím totéž co Hector
Bicykly VIVA jsou špičkové, jak materiálově, tak zpracováním a samozřejmě cena reflektuje i práci dánského designéra Henrika Nørbyho, který kola navrhuje. V nejbližších týdnech by měly být některé modely k vidění u nás v prodejně, můžete si je detailně prohlédnout a zhodnotit.
Citybikes.cz
Cruiser Ace - to je mazel ;)
http://www.suusbikeshop.nl/2006/?page...
Již v roce 1975 jsem jezdil na "citybiku" značky ESKA, byla to exportní skládačka s několika stupňovou převodovkou v zadní nábě a byla koupená nová za cenu 1 900,- Kč, ale moje měsíšní výplata byla cca 1 200,-Kč. Tak o čem tady diskutujete. Příliž jste si zvykli na supermarketovou bižuterii z Číny.
Mám je rád, ale až budu kupovat kolo tohoto ražení vyrazím na ebay.de, případně do německých internetových obchodů.
U nás ovšem nekupujete jen zboží, ale také službu (možnost vyzkoušet si, zeptat se, porovnat atd.), záruku a servis.
Citybikes.cz
jasně, olízat mozek. Kdybych o kolech nic nevěděl, neznal světové jazyky (a nepřečetl si recenze ze zahraničí) šel bych k Vám. Taky chápu, že v porovnání s Německem prodáváte víceméně kusovky, takže jsou tu nehorázné vícenáklady.
Nemyslím že byste si na tom chtěli namastit kapsu, ale prostě máte výrazně vyšší režii.
http://www.kolaf.cz/?sekce=100&cl=xng_100...
... co vy na to?
moj citybike je ukrajina, na čierno priestriekaná, zrenovovaná a funguje v meste perfektne. chyba mi vsak full kryt retaze, ktory sa tu neda nikde zohnat.
Volal som do Citybiku a ohladom krytu retaze mi povedali, ze komponenty nepredavaju, aj keby mohli. Mam si kupit cely bicykel. To od nich nie je pekne.
Na druhe strane som prejavil zaujem o informacie o kancelarskej hranatej brasne a tie mi ochotne poskytli.
Dobrý den,
dovolím si jen krátké vysvětlení proč neprodáváme komponenty: je obtížné je získat za rozumnou cenu (při jednotkových objednávkách), je o ně minimální zájem. Navíc nelze takový kryt na řetěz namontovat na každé kolo. I v naší nabídce se kryty dost liší a ani sám výrobce není schopen na některé typy dodat místo částečného krytu kryt celý.
Jednotlivé poptávky pečlivě monitorujeme a pokud se v budoucnu ukáže, že je o komponenty masovější zájem, určitě to v nabídce zohledníme.
Citybikes.cz
každopádně je dobré, že se zapojuješ do diskuze, projevuješ tím nadstandardní zájem o zákazníka a současně děláš firmě drobnou reklamu, já třeba city bika kupovat nebudu, ale o kola mám zájem /i o ty které v životě sedlat nebudu/ a rád se o nich něco dozvím. docela by mně zajímalo, jak je vyřešen převod kardanem, vpředu u klik si dovedu představit nějaký kuželový soukolí, ale to propojení s vícerychlostní nábou už je pro mně kapánek mimo
Holandani maji hezky kola do mesta a Nemci taky .Ja mam kol vic ale stejne prez zimu jsem dal do originalniho stavu antigue bicycle ze Zbrojovky rok vyroby 1937 po svym dedeckovi ktery viselo na pude roky . Panove tomu ja rikam kolo do mesta ktery neco vydrzi . Doufejme ze takovych kol uvidite na cestach ve meste jezdit vic .
Kamarad takove kolo mel. Tvrdil, ze ho nemusi ani zamykat, ze takova kola se nekradou. Pak najednou mel na kole retez joko na lod. "K cemu ten retez? Ale, ukradli mi ho sousedi a dali do srotu ..." a to vedeli, ze to kolo je Zdenkovo (a dnes maji Meznarodni den ...8-( - u vas v CND take?)
taky jsem měl kdysi historický kousek - model první republika, značku nevím, najezdil jsem na něm pěkných pár kilometrů, vždycky jsem obdivoval, jak to kolo dobře jede, přestože bylo těžké, obyčejné náboje, pláště, nosič jak na pytel brambor... myslím, že dílem to bylo podařenou geometrií, kdy sedlo bylo umístěno poměrně dost vzadu a šlapalo se hodně"před sebe" - dnes bych řekl, že to byl přechod mezi klasikou a lehokolem. jediný problém byl atypický střed, který už nebylo možné seřídit /kliky byly na čtyřhran/. kolo jsem prodal a za pár měsíců přišel borec reklamovat prasklý rám, neuspěl... na kolo rád vzpomínám. kdyby někdo vyráběl repliky, tak by to byl ideál na běžné ježdění
Pamětníci vzpomenou na kola, na nichž se provozovala cykloturistika v NDR. Jednorychlostní černá kola značky Diamant (v době, kdy u nás byl cestovním kolem Favorit ...).
Byla to kola robustní, poměrně těžká, ale trvanlivá (zřejmě model "Wehrmacht") a u studentů na prázdninovou turistiku oblíbená.
8-)
taky mám jedno předválečné, je to značka Wanderer, fakt kvalita (jednoznačně nejpohodlnější kolo, s vyjímkou ležáků). Obrovská kola s obrovskými pneumatikami, velmi pružný rám a rozvor asi 125 cm dělá svoje. Na stejný převod, co jsem vyjel skoro všechny kopce, jsem vytáhl na rovině 50 (nějakou dobu jsem jezdil s tachometrem). Bez úhony přežilo i srážku s autem, kdy se rám ohnul asi o 90°, stačilo na to zboku párkrát dupnout a ještě jsem na něm odjel (a od té události najezdil ještě přes 2000 km). Teď odpočívá na půdě, bojím se jezdit po městě jen s jednou skutečně funkční brzdou, možná tam dopředu někdy přijde bubnovka.
http://www.mountfield.cz/jizdni-kola-heavy...
citybike s 7ičkovým Nexusem na ráfcích Remerx Dragon. Vypadá to jako nezničitelná kombinace. Mají také dámské provedení.
V porovnání s citibikes.cz naprosto neporazitelná nabídka!
hmm jako cena je fajn, ale jak se ti budou starat o záruční servis atd. Mam kolo do města ze starýho authora _ postupně se na něm sype fakt uplně všechno a když si vemu kolik do toho nacpu tak se pomalu blížím k ceně nějakýho novýho kola, ale mě to tak baví. Dovedu si představit, že citybike budou mít svoje zákazníky co se prostě v kole vrtat nebudou a chtějí mít servis a služby po ruce. Nevím když se podívám na jejich ceny víc, tak mi to tak ukrutný nejpříjde. Fakt nevím jakej přístup ke kolům mají v mounfieldu. Vždycky se dá všechno sehnat levněji, ale ne vždycky se to vyplatí...