Město Praha nepatří k městům, která by byla vstřícná k cyklistům. Počet lidí na kole v pražských ulicích přesto roste. Cyklodopravě se tu věnuje několik občanských sdružení a přístup magistrátních úředníků se postupně mění. Příkladem dobrého řešení je nově zprovozněný úsek Pobřežní ulice v Praze 8.
jo pruhy tam jsou po obou stranách.. jedná se o pár metrů , není to ani km... a řádově cca 100 m vlevo k řece je vcelku také "nová" cyklostezka , ale pokud se to jednou tak zhustí všechno a budou mít návaznost - nebudou to jen výkřiky po několika metrech tak se třeba dočkáme i pohodového cestování bez strachu kdy nás kdo sestřelí ...
No,mne hlavne neni jasne, proc je cyklostezka nebo cyklotrasa, rikejte tomu jak chcete, vedena prave tim novym usekem, kde konci do ztracena ??? Proc nebyla vedena zklidnenou Sokolovskou, kde by v pohode mohla vest od centra az k Palmovce ???
Nevím přesně, ale možná mimo jiné kvůli tramvajovému provozu a taky kvůli případným pozdějším návaznostem na už hotové úseky cyklostezek - například v oblasti Rohanského ostrova a jižního předmostí Hlávkova mostu.
vysvětlení je trochu jiné. Jedná se o novostavbu a tak investor má díky usnesení rady hl.m. Prahy č. 554/2003 povinnost zohlednit cyklistickou dopravu při každě novostavbě i rekonstrukci. Akorát se na to leta sralo. V létě jsme udělali Bémovi ostudu se Štefánikovým mostem a už to nechtěl opakovat. Když se blížilo otevření Pobřežní stačilo se zeptat na Komisi pro cyklistickou dopravu jestli tam opravdu nic nebude.... Tak tam zúžili pruhy na normové minimum a na zbytku namalovali pruh pro cyklisty. Akorát v křižovatkách to už ubrat nešlo, nebylo tam dost místa....
Vůbec nechápu, proč to neudělali na úrovni chodníku, místa je tam habaděj.Až se ta ulice ještě protáhne, tak tam budou auta pěkně svištět...Jezdím tam každej den, a radši budu jezdit furt po chodníku, naštěstí tam nikdo chodit nebude.
V novém úseku Pobřežní, který se tento týden otevřel jsou pruhy jen výsměchem cyklistům.
Ano od křižovatky u Rohanského ostrova (směrem na Invalidovnu) je sice vedle dvouproudé silnice červený pruh pro cyklisty a honosně to všem oznamuje i příslušná dopravní značka. Ale radost cyklistova trvá asi 200 metrů. Pak šok...
Další značka striktně oznamuje zúžení pruhů - ano hádáte správně, vozovka se zužuje právě o ten cyklistův pruh a co víc, zužuje se i o jeden pruh pro auta. Veškeré značení pro cyklisty tady také končí - odtud se zřejmě bude muset odletět. Na chodník vyjet nelze, protože je extrémně vysoký, takže nezbývá, než se začít motat mezi auta, která se navíc zužují do jednoho pruhu. O tom, že přednost mají auta v pruhu průjezdném ani nemluvím. Prostě v tomto místě bych o bezpečnosti pro cyklisty vůbec nehovořila.
Ano, něco pro cyklisty se udělalo, což je skvělé, ale takovéhle ukončení cylostezky před Invalidovnou, to je naprostá prasárna a výsměch všem, kdo po Praze na kole jezdí. Udělat to s pruhem pro auta, byl by oheň na střeše, ale cyklsita, ten si nějak poradí...
chichichi:-)
Díky neustálým kolonám v tomto úseku se dá na kole mezi auty docela dobře ten kousek prokličkovat.
Jinak jako Karlíňák tudy stejně nejezdím a z mého pohledu je to úplně zbytečná investice...
Na tom obrázku to vypadá jak nekde na západě, ale na západě to vetšinou nejak pokracuje i za krizovatkou, jak to je v Praze nevím, ale je fakt ze nejvetsí problém je v cesku s nejakou návazností a casto si clovek na kole pripada ze by snad mel umet litat.
Určitě je potřeba ocenit aspoň to, co vzniklo. Osobně mi nejvíc vyhovuje princip, že si mohu vybrat mezi cyklostezkou pro rekreační jízdu a cyklopruhem pro čistě dopravní přesun.
Teď tě musím chytit za slovo, cykloztezka je rovněž prioritně určena pro dopravní přesun. Pro rekreační jízdu slouží cyklotrasy. Stále si to hodně lidí plete.
to je snad obráceně, než píšeš.
http://doprava.praha-mesto.cz/...
strana 2
i nadále stebou nemohu souhlasit, rozhodně v tom dokumentu není nic o tom, že cyklotrasa je určena pro cykloturistiku.
Myslím, že se nikdy a nikde nerozlišovalo mezi dopravním a rekreačním účelem. V obou případech jde o zařízení pro cyklisty obecně. Teprve souběhem cyklopruhů a cyklostezky vzniká možnost tohoto rozlišení. Ale zase jen ze strany cyklistů. Policajt přece nebude posuzovat, jestli cyklista, kterého kontroluje, je "dopravní" nebo "rekreační".
Tak znovu...
http://www.vrstevnice.com/odkazy2/wwwcyklotrasy...
Cylotrasa je značení cesty od někud, někam a jako taková může být vedena po různých komunikacích, silničních, lesních, polních, nebo cyklostezkách. Cyklotrasa je to právě proto, že je to trasa značená odněkuď někam a mohu jí projet pomocí značek, i když jsem tam nikdy nejel. Když se budu chtít dostat z Bráníka do Újezda, tak použiji cyklotrasu A22.
Cyklostezka je komunikace, která je oddělena od silničního provozu.
To, co je tam psáno, je výňatek z čehosi odborného. Logika je ovšem mnohdy druhá věc...
Radko, v tom případě bych prosil o zodpovězení z čeho je to výňatek, to bych si rád přečetl vysvětlení této logiky.
OK, prošťourám ty diskuze. Tam jsem čerpala...
Tak s odstupem dvou let už asi původní zdroje nenajdu. Prvotním podnětem byly tyhle příspěvky z diskuze a dál jsem pak prohledávala internet. Někde jsem si to tehdy ještě ověřovala, abych tam neměla nějakou pitomost, ale kde, to už ti teď neřeknu.
Re: Značení cyklotras
CYKLO ZNAČENÍ
Cyklistické trasy dělíme na cyklotrasy a cykloturistické trasy. Všechny prvky cyklistického značení mají žlutou podkladovou barvu.
Cyklotrasy jsou ty, které vedou po silnicích, dobrých místních a účelových komunikacích. Jejich značení je podobné jako u silničního značení pro motorová vozidla. Používají se tři základní cykloznačky: Návěst před křižovatkou, Směrová tabule a Směrová tabulka. Na všech najdete symbol kola, číslo dané trasy a na směrových tabulích i kilometrové vzdálenosti k dalším cílům na trase. Umisťují se stejně jako dopravní značky před každou křižovatkou nebo odbočkou cyklotrasy.
Cykloturistické trasy jsou ty, které vedou většinou po horších polních či lesních cestách nebo terénem. Jsou vyznačeny pásovými značkami o rozměru 14x14 cm, které mají krajní pásy žluté a prostřední je červený, modrý, zelený nebo bílý. Mohou být také doplněny na šipku. Jedná se tedy o podobné značení jako u tras pěších nebo lyžařských, jen základní barva je žlutá a značky jsou přibližně jednou tak velké, aby byly pro cyklisty lépe viditelné. Pásové značení je doplněno směrovkami, které oproti těm pěším mají opět žlutý podklad, jen dvě řádky textu a v záhlaví napsáno "Cyklotrasa KČT č. ...".
http://klub.ceskych.turistu.cz/encyklope…
.. teorie je myslím dobrá. Praxe zřejmě závisí na dobrovolnících, kteří trasy v terénu vybírají. A kdo ví, s jakými potížemi se takový dobrovolník nakonec setká.
REAGOVAT
Datum: 19.09.05 05:42
Autor: Joe
Re: cyklostezky
Je potřeba si ujasnit pojmy:
Cyklostezka - stezka pro cyklisty, je pozemní zpevněná komunikace, sloužící pro co nejsnažší přesun na kole z místa na místo. Je značená modrou svislou dopravní značkou, případně vodorovným značením, její povrch má zpravidla červenou barvu.
Cyklotrasa - trasa pro cykloturisty po stávajících komunikacích různé kvality, která zpravidle nevede přímo k cíli, ale prochází kolem přírodních zajímavostí, památek apod. Tyto trasy mají různé značení. Na Žacléřsku je místní značení, kde opravdu jenapříklad na tabulce s šipkou uvedeno, že cesta je za mokra obtížně sjízdná.
REAGOVAT
Datum: 10.01.06 15:01
Autor: HonzaK
nížeji jsem popsal jednu hypotetickou cestu, pro určení, jestli je to cyklostezka, nebo cyklotrasa.
Já už jsem v tom teď total zamotaná...
Na tohle by se nám tu teď hodil Žofka. Ten to vždycky uměl najít v těch různých dokumentech.
V něčem to prostě vysvětlený je...
P.S.
a ať se ti daří zvítězit nad bacilem :o)))
http://www.prazskecyklostezky.cz/cyklostezka...
to samé, co je na této cyklotrase lákajícího pro cykloturisty.
Umíš číst? Jasně je napsáno CYKLOSTEZKA!
To že si to pan Malý nazval cyklostezka není vůbec relevantní, protože značení nedělal on, ale město a to to označuje jako CYKLOTRASY, když chceš argumentovat, nevybírej si stránky někoho, kdo se ti hodí do krámu a nazval si to po svém.
http://doprava.praha-mesto.cz/...
Tady se připojím, ÚJ-BR je opravdu jen dálková cyklotrasa... Sice na některých místech vede i po cyklostezce, ale jako celek je to CYKLOTRASA. Kdybych po ní občas nejezdil (včetně wewe a ostatních), tak se k tomu nevyjadřuji...
Vždyť to říkám, že si to některý lidi pletou. Za ideálního
stavu by měla být vybudovaná cyklostezka v celé délce.
Vy v tý Praze ale musíte mít všechno jinak - cituji z výše uvedeného odkazu na Cykloterminologii.
"Cyklotrasy jsou v systému Klubu českých turistů dále děleny do čtyř tříd a označovány jedno- až
čtyřmístnými čísly. Pro Prahu byl však s ohledem na její specifika navržen odlišný systém:
▪ celoměstské páteřní (I. třída)
▪ celoměstské hlavní (II. třída)
▪ místní (III. třída)"
pro sichr ještě jednou ten odkaz:
http://doprava.praha-mesto.cz/...
Nic z toho, co tady uvádíš nespecifikuje, že cyklostezka je rovněž prioritně určena pro dopravní přesun a, že pro rekreační jízdu slouží cyklotrasy.
No už třeba jenom to, že značení cyklotras má pod správou KČT. I když v tý Praze je to asi jinak. Ale pokud vede trasa i po polních a lesních cestách tak je to vyloženě cykloturistická trasa. A šup a už tady máme další termín.
A cyklostezka je druh komunikace, stejně jako třeba silnice pro motorová vozidla, tudíž je určena především k dopravě.
Ukončuji to tím, že:
cyklotrasa - je značkami vyznačená trasa z bodu A do bodu B a má různou povahu využití turistickou, nebo dopravní.
Cyklostezka - je značkami označená cesta oddělená od silniční dopravy.
Cyklotrasa může a nemusí vést po cyklostezce.
Pak tedy nevím o čem se tu dohadujeme ;-) Pokud se i Ty pozastavuješ na názvem CYKLOSTEZKA u trasy A22, tak jsme na tom oba úplně stejně ;-) Mají v tom "trochu" bordel...
P.S. To, že to někde vede i po cyklostezce, jsem trochu přecenil ;-) Ono ve skutečnosti jde o "stezku pro chodce a cyklisty (společný provoz), vyznačenou značkou C 9a... Pokud se nepletu... Každopádně tam kde je slušnější povrch, tak se tam motají osluchátkovaní inlajnisti včetně neukázněných mamin s kočárky...
To skoro vypadá, že se tam ty maminy s kočárkama a osluchátkovaní inlajnisti rekreujou.
Oni možná, ale pro cyklistu tam toho na koukání moc není ;-) Leda ty inlajnistky, ale to je akorát si namlít hubu :-)))
Jinak nevím co je rekreačního na tom, když se půl dne někdo motá na asfaltu a podobném tvrdém povrchu, ať jdou radši někam do trávy ...
P.S nebo si myslíš, že tasto cyklotrasa vede přes nějaká zajímavá místa a je vhodná pro cykloturistiku?
ZÁ-ZB: Závist - Zbraslav - Radotín
http://www.prazskecyklostezky.cz/cyklostezka/za...
Co mě tam jako cykloturistu bude na této cyklotrase zajímat? Jel by jsi tam s dětmi na výlet?
Umíš číst? Jasně je napsáno CYKLOSTEZKA!
Ale asi ti to nestačí, ale mně nevytočíš!
To že si to pan Malý nazval cyklostezka není vůbec relevantní, protože značení nedělal on, ale město a to to označuje jako CYKLOTRASY, když chceš argumentovat, nevybírej si stránky někoho, kdo se ti hodí do krámu a nazval si to po svém.
http://doprava.praha-mesto.cz/...
Souhlasit se mnou nemusíš, ale obráceně to není.
Cyklotrasa neznamená, že je určena pro cykloturistiku, ale že je to značená trasa od někuď někam.
Cyklostezka znamená, že je to cesta vedena odděleně od silniční dopravy a nemá nic společného s dopravní cyklistikou.
Neber to jako rýpání, ale tohle máš odkud?!?
Dobře, jak by jsi nazvala cestu, kterou bych vyznačil, pro příklad:
Praha - Mladá Boleslav. Jednalo by se o cestu vedenou po různých komunikacích, lesními, polními cestami, po silnici, částečně po cestách značených jako stezka pro cyklisty, nebo stezka pro chodce a cyklisty. Celá tato cesta by byla značena značkami.
Je to cyklotrasa, nebo cyklostezka?
To záleží na značení.
Pokud bude značena modou kulatou značkou s kolem, pak to bude cyklostezka, pokud žlutými směrovkami s čenými nápisy, pak cyklotrasa.
To je zase moje logika.
Promiň, teď se tomu nemůžu víc věnovat, zase musím trošku pracovat...
Pracuj v pohodě, já ležím doma s angínou, tak se nudím a nadávám, že venku neprší.
Samozřejmě, že by byla značena žlutou čtverhranou, takže by to byla cyklotrasa, u které by byl primární účel co nejrychlejší doprava z Pha do MB.
V Praze je to podobné, jsou zde cyklotrasy, které neslouží k cykloturistice, ale k přepravě z jednoho místa na druhé bez potřeby znalosti místa, protože jsou značené značkami, podle kterých se dá orientovat.
V Ostravě máme vyznačené tzv cyklotrasy (po vedlejších komunikacích s motorovým provozem) Trasy jsou urceny k presunu po meste. Prece jen si moc lidí do Ostravy za cykloturistikou nevyjíždí.
Já to chápu tak:
cyklotrasa : značená trasa vedoucí jak po cestách s motor provozem, ale také cyklostezkách. Nekteré jsou vhodnejsí k rychlé bezpecné doprave z bodu A do bodu B, jiné jsou vhodné spíše pro cykloturistiku nebot nevedou nejkratsí trasou, ale trasou kolem zajímavých míst. V nekterych mistech tyto dva ucely nelze striktne oddelit.
Cyklostezka: Komunikace urcena výhradne cyklistům (obdoba silnice pro motorový provoz)
Podle mého to dosud nikdo nerozlišoval. Cyklotrasa a cyklostezka se liší pouze způsobem značení. Cyklotrasa značená žlutými cedulkami říká, kudy je to pro cyklistu "nejlepší", cyklostezka je komunikace, označená kulatou modrou značkou, kam by neměla mít přístup auta. Cykotrasy by měly tvořit síť, cyklostezky jsou buď vlastně jen částmi této sítě nebo stojí mimo ni.
Z dopravně-technických parametrů stezek, které znám, mi plyne, že část z nich je vhodná pouze pro rekreační cyklistiku a naopak nevhodná pro cyklistickou dopravu. Cyklopruhy by mohly tuto disproporci řešit ve prospěch cyklistické dopravy: Nikdo se do cyklopruhů nepojede na kole "rekreačně projíždět" a naopak dopravní cyklista, který se prostě jen chce na svém kole někoam dostat, raději použijě cyklopruh, než by ohrožoval rekreační cyklisty na cyklostezce.
http://www.vrstevnice.com/odkazy2/wwwcyklotrasy...
Medvěde jdeš na to moc filozoficky, zkus trochu technického myšlení a citu.
Vyjádřil jsem se nepřesně. Měl jsem na mysli, že při navrhování cyklostezek a cyklotras bohužel nikdo nepřemýšlí o tom, jestli budou využívány rekreačně nebo dopravně. To by to muselo vypadat jinak.
Jinak logické mi připadá, že cyklotrasa mi "odpovídá" na otázku KUDY a cyklostezka na otázku JAK. Tohle je vlastně ještě filozofičtější :o))
S prvním odstavcem bych souhlasil.
Myslím ze treba na cásti rekreacni vyjízdky clovek pouzije jiste i pruh pro cyklisty. Ale v te chvili se mozna uz prestal byt rekreacnim cyklistou a stal se cyklistou dopravnim.
Myslim take ze soubeh cyklostezky a cyklopruhu je v nasich podminkach trochu luxus. Pri jezdeni v nemecku se mi libilo ze cyklistické pruhy v nekterých místech plynule navazují na cyklostezky a naopak. V CR jsem podobný náznak videl v Pardubicích.
Tak já přidám taky trochu. Před pár týdny jsem byl v okolí Znojma a ve vsi Slup jsem narazil na několik směrovek s nápisem CYKLOTERASA. Nejdřív jsem to přečetl jako cyklotrasa. Ale podruhé už jsem zaregistroval jak je to napsané. Myslím, že tam byla i třetí stejná značka. Začal jsem přemýšlet, jestli je to chyba tisku, jestli se cyklotrasy na jižní Moravě nazývají CYKLOTERASY a nebo jestli tam je restaurace pro cyklisty s terasou. Ta tam nebyla. Takže pořád nevím, kam to zařadit a pro jaké cyklisty je to určené.....
PS: cyklostezka tam nebyla :-)
Ano, ale tento výběr má cyklista jen a pouze na úseku cca 1,5 km mezi Hlávkovým mostem křižovatkou u Rohanského ostrova.
A ocenit?!? Je to stejné, jako byste přede všemi chválil žáka za skvělou slohovou práci a přitom by napsal jen osnovu.
Nicméně dobrá - kus je použitelný a to by se ocenit mělo. Ale mě osobně se nelíbí, že se všichni plácají po ramenou, co udělali pro cyklisty a přitom nikdo neřekne, jak obrovský šlendrián to v tom zakončení před Invalidovnou je. Prostě vlk se nažral a koza zůstala celá. A ckylisti - ty se můžou jít vycpat, protože s velkou pompou se pro ně prostě něco udělalo, takže ti, kteří si to dali do svých volebních panfletů mají odškrtnuto.
Dám vám jednoduchý příklad jak to také jde - u nás v naší jednosměrce byl před více jak 10ti lety namalován zřejmě první červený pruh pro cyklisty v Praze. Je tam dodnes a dodnes je pro cyklostezku funkční. Žádný humbuk se kolem toho nedělal. Prostě jednoho dne přišli dva maníci s kyblíkem barvy, za dva dny vymalovali potřebný úsek v jednosměrce a bylo hotovo. Náklady minimální.
A takovýchto úseků by se dalo v Praze udělat tímto snadným způsobem mnoho. Jak je vidět jde o to jen chtít a koupit kyblík barvy.
Docela by mě zajímalo, za co si ostatní rozpočtáři účtují ty příšerné miliony za "vybudování" pruhu pro cyklisty, navíc s takovýmto tristním výsledkem, když to může jít i mnohem jednodušším a navíc funkčním způsobem.
Tohle jsou paradoxy, které mě u té Pobřežní nevýslovně štvou.
No byl jsem se tam ted projet ahodnotim to kladne. Vsecny vyse uvedene vyhrady beru - je to od nikud nikam, bez napojeni atd.
ALE
1) Ukazuje to, ze to jde (predpokladam, ze cena cyklostezky byla v kontextu stavbu zanedbatelna)
2) Bude-li s kazdou stavbou vznikat usek od nikud nikam, vznikne potreba je nejak propojovat
O tom, ze statni organy statni spravy delaji veci zatracene neekonomicky neni sporu. Tezko najit horsiho spravce nez statni aparat.
Ano, je to pozitivní, ale má to své velké mínusy, které se ale před veřejností úmyslně tají. V tom, co se teď kolem té Pobřežní děje by bohatě stačilo, kdyby se řeklo tak, jak je to popravdě, tedy "ano, udělal se kus práce, který je jakousi první vlaštovkou a je dobře, že k tomu konečně došlo. Ale má to i svá mínus v podobě nešťastného rešení zakončení pruhu pro cyklisty..." nebo něco podobného s tím, že se plánuje pokračování.
V žádném materiálu jsem totiž nenašla ani zmínku o tom, jak nevhodně udělané tam to zakončení je. Všude jen nebetyčná slova chvály... Navíc je víc než pravděpodobné, že toto je konečná podoba stezky, takže další osud pruhu pro cyklisty ve směru na Invalidovnu prostě není...
Namlovat pruh je to nejlehcí, nejhorsí je aby to preslo pres ty vsechny dopravni komise a vselijake studie apd.
Nevěděl by někdo, zda tyto pruhy mohou využívat i mopedisté? Na západě je to běžné. Pokud by za ně začali lobovat i motorkáři do 50 ccm, byla by to další nátlaková skupina.
No, podle mého jsou jen pro nemotorová vozidla, ale mohu se mýlit.
Ovšem dost dobře si nedovedu představit, jak by se v tom uzoučkém pruhu míjely motorkáři s cyklistama...
V Holandsku to tak funguje.
Tak začnem mluvit Holandsky a třeba to půjde také :o)))
Ale já holandsky nechci, a mopeda taky ne (leda Finna).
To já taky ne :o)))
Taky není jasný, jestli tam můžou jet kola se spuštěným pomocným motorkem.
Kolo s motorkem dle upravy treba na www.motokola.cz je porad kolo. Musi mit jen urcity maximalni obsah a maximalni rychlost.
Tohle jsem řešil dost dlouho a marně. Zákon praví, že je to stále jízdní kolo (když to splňuje _všechny_ podmínky dodatečné montáže motorku, přílohy 13) a nic jiného to být nemůže. Protože jakmile by to bylo motorové vozidlo tak by to spadalo do úplně jiného režimu (i řidič). Na druhou stranu by se pak s tím člověk mohl prohánět po Stromovce nebo na nebožce Letné. No a takový dvoutaktní motorek 27ccm 8000 ot-min co je původně určený pro motorové pily - to by bylo príma.
Co konkretne jsi resil? Ja na tom k reseni nic nevidim :))
No dokud nemáš kolo s pomocným motorkem tak opravdu není co řešit.
Raději ať ne. Ve Finsku to je také běžné a lidi na to nadávají. Přeci jen ty 50ccm motorky mohou jezdit i sedmdesát...
Pochybuju, že by tam pustili něco víc než kategorii Motokolo. A ty můžou ze zákona jezdit max. 25km.
Az bude cas, tak vam vyfotim, jak to ma vypadat...:-)
A až přijedeš, my ti za to poděkujem :o)))
A ja myslel, ze dostanu nejakej pamlsek....:-)))
"... Ve městech jako např. Hradec Králové, Břeclav nebo Uherské Hradiště jsou cyklistické pruhy na vozovce zcela běžné ... "
Autor textu zřejmě nebyl delší čas v Hradci Králové. Pruhy pro cyklisty - bejvávalo, kvapem nám mizí a místo nich vznikají cyklochodníky včetně těch s neoddělenými částmi pro pěší a cyklisty. Posledním zářným říkladem je rekonstrukce Gočarovy třídy - projektantem původně navrhované řešení s jedním pruhem pro auta a jedním pruhem vyhrazeným pro autobusy a cyklisty (společným pro cyklisty a autobusy) v každém směru byl úředníky magistrátu smeten ze stolu a bylo prosazeno řešení se čtyřpruhovou silnicí a chodníkem cyklista/chodec (alespoň odděleným).
A pak vycházejí takové články jako 25.10.2007 v regionální příloze MF Dnes "Hradec: kolaři versus chodci". Srdce každého cyklisty jistě potěší, když si v článku přečte vyjádření mluvčí městské policie, že na takovém cyklochodníku musí jet cyklista rychlostí chůze, jinak porušuje zákon a může být městským strážníkem napomenut a při vícenásobném prohřešení pokutou až 2000Kč. Tak nevím proč jezdit na kole - rychlostí chůze umím i chodit.
Dávat tedy Hradec Králové za vzor města s rozvinutou kvalitní cyklistickou infrastrukturou je trochu mimo.
Cyklochodnikem myslis stezku pro pesi a kola? Kde je opora v zakone ohledne rychlosti? IMO nesmim porusit max povolenou rychlost v obci.
Cyklochodníkem myslím opravdu stezku pro pěší a cyklisty bez vymezení pruhů (dostatečně širokých) pro chodce a cyklisty.
Zákon je v tomhle případě hodně "gumový"
"Je-li zřízena stezka pro chodce a cyklisty označená dopravní značkou "Stezka pro chodce a cyklisty", nesmí cyklista ohrozit chodce jdoucí po stezce." - §57 odst.5 (Stejná povinnost platí i pro chodce - §53 odst.5)
A dva už se můžou hádat čím cyklista toho chodce ohrožuje - je už rychlost vyšší než rychlost chůze v místě, kde cyklista míjí nebo předjíždí chodce ohrožením chodce? Zeptej se Medvěda a on Ti 100% odpoví, že je.
Podle mě je ohrožením chodce i cyklisty zřizování takových cyklochodníků - pokutu a případně bolestné by měl platit ten, kdo takový nesmysl povolí zřídit.
Nikde, je to jen oblíbený mýtus městské policie a jejího právního bezvědomí.
Dnes dopoledne jsem byl ten zmíněný úsek projet. Musím říct, že jako princip se mi to líbí, ale v daném případě se jedná o počin pouze symbolický. 450 metrů cyklopruhu tam, 550 metrů zpátky nic neřeší. Není z toho vidět, jak by se řešily křižovatky a přednost na nich - jestli by měl třeba přímo jedoucí cyklista přednost před autem odbočujícím doprava přes cyklopruh.
Pak mi není jasné použití těch předsunutých stání pro odbočování vlevo. Cyklista se z toho cyklopruhu musí na to stání stejně nějak dostat a tudíž je nucen křížit všechny ostatní pruhy. Navíc v té jediné křižovatce, kde jsem si to mohl vyzkoušet, má zelenou jindy přímý směr a jindy ten odočovací doleva. Pokud přímý směr stojí, dokážu si představit přesun k předsunutému stání, ale pokud mě míjí jedno auto za druhým v přímém směru a já chci z toho cyklopruhu odbočit doleva, je to úplně stejné, jako kdyby tam to předsunuté stání nebylo.
Co se týče přednosti cyklistů vůči vozidlům odbočujícím vpravo, co takhle novela zákona 361/2000 Sb., §21, odstavec 6
Řidič odbočující vpravo musí dát přednost v jízdě vozidlům jedoucím ve vyhrazeném jízdním pruhu, pro něž je tento jízdní pruh vyhrazen. Tam, kde je povolena jízda podél tramvaje vlevo, musí dát přednost v jízdě i tramvaji.
Jo, tak nějak to bude. Díky. Mám s tímhle určité problémy v případě, že není vyhrazený pruh. Když podle § 57 odst. 4 předjíždím vpravo a někdo (často bez včasného upozornění blinkrem) začne najednou odbočovat doprava.
Další problém mám nikoli u vyhrazených pruhů, ale na cyklostezce křížené příčnými vedlejšími komunikacemi. Podle všech pravidel bych měl každou tuto komunikaci převádět kolo pěšky, přičemž přednost bych měl pouze v případech, kdy by byl vyznačen přechod pro pěší. Toto mi připadá značně nelogické a hlavně diskriminační. Pokud vede cyklostezka soubběžně s komunikací pro auta, je vlastně její součástí, tudíž by se přednost měla vztahovat i na cyklisty přejíždějící příčnou vedlejší komunikaci. Myslím, že tomu tak zatím není.
Cyklopruhy v pobřežní jsou prvním praktickým výsledkem několik let trvající snahy přimět magistrát k tomu, aby zohledňoval cyklistickou dopravu při probíhajících rekonstrukcích ulic.
Právě při rekonstrukcích lze poměrně levně a snadno podmínky pro cyklisty vytvářet. Pokud se tak neděje, je to promarněná příležitost. Je samozřejmé, že ze začátku jsou to cyklostezky a cyklopruhy vedoucí od nikud nikam, ale překvapuje mne, že to někoho překvapuje. Je jasné, že ve městě, kde žádná cyklistická infrastruktura není, budou první akce jaksi odnikud nikam. Kdyby ale začleňování cyklistické infrastruktury při všech rekonstrukcích pokračovalo, tak to by bylo výtečné.
Konečně rozumný názor! Nemůžeme mít všechno najednou. Fakt to není asi tak lehký, vzhledem k normám na šířky ulic a tak. Vidím, že cyklistů přibývá a čím jich ude víc, tím bude větší tlak na vedení města. A o to jde. Mě třeba překvapilo, že cyklisté mají průjezd povolen po náměstí republiky, kde je pěší zona....
Až dojde ta ropa, budeme jezdit stejně všichni na kole...
Koukám, jak je nějaké tema týkající se Prahy, tak je tady živo jak nikde. Tak to tak vypadá, že všichni Nakoláci jsou snad z Prahy? Osobně jsem na kole po Praze nikdy nejezdil, stačí mi tam jet projet autem - už to je zážitek.:-( ....ale když tam už čas od času jsem, ani bych tam nechtěl na tom kole jezdit. Ten smrad a hluk není nic pro mou tělesnou schránku. Obvykle jsem rád, když odtamtud vypadnu a jedu se projet do volné čisté přírody jižních Čech. Nic proti cyklostezkám v Praze, ale dokud tam bude víc aut jak psů a agresivních řidičů, co přejíždějí chodcům při jejich zelené na přechodech nohy - tak nějak se to přihodilo skoro mně - no, měl jsem co dělat uskočit, tak ta torza cyklostezek budou spíš k smíchu a o život. Nejdřívě bych omezil dopravu aut, tam, kdy bych chtěl budovat cyklostezku a pak by bylo místo i pro cyklisty. A ne je cpát bezmyšlenkovitě tu kus na chodník a tu kus zase mezi auta. To dovede fakt jen úředník od stolu, který naposledy na kole jel od sámošky za roh do školy.
Rozdíl je pěkně vyscětlený na wikipedii:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Cyklostezka
http://cs.wikipedia.org/wiki/Cyklotrasa
"Pojem cyklostezky je nutno rozlišit od cyklotrasy, která znamená orientační směrové vedení cyklistů a může být vedena jak po cyklostezkách, tak i po vhodných komunikacích společných se silniční dopravou."
No to je paráda. Móooooooc díky.
Jen tak na okraj, ten červený pruh směrem do centra je už tak zasranej bahnem, že ho není skoro vidět...
Minuly tyden jsem posilal na radnici Prahy 8 stiznost na to, jak nakladaky ze staveb na Rohanskem ostrove zasiraji silnice (vcetne cyklopruhu) bahnem, a dnes mi odpovedeli, ze pry stavbarum domluvili, a ze by snad uz melo byt vse uklizeno ... zitra tam pojedu, tak jsem zvedavej.