Se začátkem cyklistické sezóny znovu vyjedou v okolí Prahy cyklovlaky a cyklobusy. Letos poprvé navíc mohou cyklisté vzít kolo s sebou i do některých tramvají.
K te preprave jizdnich kol v tramvajich: je to urcite hodne pozitivni krok pro rozvoj cyklistiky v Praze a okoli.
Spouste lidi, kteri ziji v Centru Prahy nebo v jinych castech Prahy, ktere nejsou zrovna okrajovymi castmi, to muze velice usnadnit rozhodnuti, zda jit ci nejit do koupe kola.
Mnoho z nich totiz nebylo ochotno akceptovat napr. 10km cestu po vlastni ose na kraj Prahy a prakticky jina alternativa prepravy, nez preprava po vlastni ose, pro ne neexistovala (metro prece jenom nejezdi vsude a auto taky nema kazdy, navic nez by se z precpaneho centra dostal na kraj Prahy a naopak, zrejme by ho to od rekreace na kole odradilo).
Napr. konkretne preprava tramvaji z konecne metra Dejvicka do Divoke Sarky muze byt pro spoustu lidi velice lakava, i kdyz my vice sportovne zalozeni vime, ze pro nas neni problem dorazit tam po vlastni ose, ale je i spousta lidi, kteri by takovou cestu neakceptovali.
Takze zaver: povoleni jizdy v nekterych tramvajovych linkach je urcite velmi pozitivni krok pro rozvoj cyklistiky v Praze a s tim snad souvisejici zlepseni pomeru cyklisti vs motoristi, coz by mohlo byt rovnez spojeno s navysenim financnich prostredku na rozvoj dalsi infrastruktury pro cyklisty.
A zase ta Praha.... Vozit kolo po Praze tramvají je pro převoz kola skvělá věc, ale aby si ho někdo vozil tramvají sem tam jen aby vypadal jako cyklista??? A jezdit ve všední dny s kolem tramvají po Praze v noci???...Dobrý fór ....:-))))Provozu je přeci nutno ulevit hlavně v dopravní špičce – tj. ve všední den a přes den!!! Znovu zde však říkám, odivuji lidi, co po Praze za současné situace jezdí na kole. Jet tam do toho mumraje na silnicích už jen autem chráněn horou plechu je nebezpečné. Nejdříve bych tudíž řešil systemovou sít´ cyklostezek, která bude logicky propojena, a pak na ní navazující spoje v podobě cyklobusů a cyklotramvají. Takhle mi to připadá, že se jen tak někde zobné, aby cyklistická veřejnost dala chvilku pokoj a naplnily se kvoty unie. A ty cyklisto: žádný hlubší smysl v tom nehledej....Vystoupíš z cyklotramvaje rovnou pod kola aut´áků a dále pak můžeš mezi nimi kličkovat. Jo do těch Brd to je fajn...ale cyklotramvaj bez husté sítě cyklostezek je pro kočku. Takhle lidi nepřesvědčíte, aby začli jezdit po Praze na kole...:-( Takhle je to jen zase další výkřik do tmy...
Ze je to jen takovy cukricek, aby se tem, kdo chteji, aby taky Praha trosku podporovala dopravu na kole je jasne. Ale maly prakticky vyznam to preci jen ma. Bydlim v Pisnici, tedy kdyz jedu domu od Vltavy, tak dost do kopce. Kdyz se vracim normalne treba v sest, sedm za svetla, tak se rad projedu Modranskou rokli. Ale kdyz jedu treba v deset, jeste treba neni pekne pocasi, musim slapat ten kopec po silnici a vedle jezdi prazdne tramvaje a clovek nikdy nechapal, proc by doni nemohl nastoupit a cemu a komu by to zpusobilo jakou pritez... Ted se v takovych situacich rad svezu.
To omezeni na garantovane spoje je hloupe. Spravne to melo byt tak, ze cyklista je povinen misto vozickarum a kocarkum uvolnit, nehlede na to, co to je za typ a garanci tramvaje.
Hynku, s garantovanými spoji je to omyl - v podmínkách se praví, že:
Jízdní kola se v uvedených úsecích v časovém rozsahu dle bodu 1.1 této normy přepravují ve všech vozech tramvajových vlaků určených k přepravě cestujících s výjimkou garantovaných spojů pro přepravu cestujících na vozíku pro invalidy (dle údajů v zastávkových jízdních řádech a ve vozových jízdních řádech); v těchto spojích není přeprava jízdních kol povolena.
Takže by to mělo být přesně tak, jak jsi chtěl.
Taky sem na to koukal na na webu mají fotky, jak se berou kola dozadu do normální tramvaje, sice nevím, jak moc se tam vejdu, ale není to tak zlý, jak to vypadá :-) V některých úsecích to může dost pomoct...
Ono je to vůbec divočina, je hezký, že začaly jezdit pěkný porche tramvaje s místem na kolo, ale velká část z nich je stejně garantovaná. Kdyby to fungovalo i ve špičce, tak mě lidi zmlátěj, ptž třeba tramvaje ráno na Evropské jsou plné lidí. Chtěl bych vidět, jak bych se tam rval s kolem. Většinou, když edu po tý osmý, tak sem asi opravdu unavnej, takže tramvaj bodne. Jinak kdyby na Evropské fungovala celá souběžná stezka, tak tramvaj nepotřebuju, protože není tolik prudká... Daleko víc potřebné stezky navazující na stanice metra a železici....
Přesně. Je to naprosto alibistické a nic neřešící. Zcela v rámci filozofie panstva na radnici : cyklistika jen k rekreaci a pokud možno vytlačit ji co nejdál ven z města (viz tzv. Pražské kolo). Napadne je už konečně někdy, že se na kole dá taky jezdit do práce? Asi ne, lepší je dřepět v autech a smrdět v kolonách.
No ja nesouhlasim s tim aby byli pouze vybrane spoje a nebyli do toho zahrnuty autobusy dale ten cas 20 - 05 to je slusnej vysmech kdyz pouzivam kolo jako dopravni prostredek a ze ko pouzivam hodne tak bych se obcas priblizil pomoci MHD na nejakych spatne sjizdnych usecich v Praze, holt kdyz nejsou cyklostezky musi do nahradit MHD.Pro rejpali kvuli spatnemu pocasy,pichnuta duse,atd
Nejlepe to udelat tak ze kolo muze vzdy a kamkoliv ale za predpokladu ze se vejde tedy dejme tomu ze to bude na zvazeni ridice jak moc je BUS plny a bud se tam s kocarkem vejdu nebo ne a vozickarum samozrejme uvolnim misto a vystoupim kdyby se tam nevesel.Par let zpatky jsem bez problemu cely tyden jezdil v autobusu s kolem cca okolo 10 vecer a pohoda pak dalsi tyden okolo 11:30 me odmitl vzit a bus byl temer prazdnej.
Nepoje jeste moznost mit na autobusu ve predu drzak na kola nekde jsem to videl taky zajimava moznost ale mozna zbytecne draha
Přeprava kol v autobusu je zakázána a vzetím kola řidič porušuje přepravní řád. Kdyby byl ale předpis změněn a vymontována zadní sedadla, aby bylo na zadní plošině místo pro přepravu jízdních kol a nebyli přitom ohroženi ostatní cestující, určitě by to bylo vítanou pomocí cyklistům.
Proc nemuzou namontovat bikcycle racks na autobusy jako v USA nebo CDN i v CZ ve vetsich mestech , vice lidi by pouzivalo kdyz by bylo postarano i o prepravu bicycle verejnou dopravu a nechavali auta doma ... Fotky ?- google Bus bicycle rack pictures USA
Já si úplně nejsem jistej, jestli by to dobře šlo. Už se to tady řešilo. Problém je, že české autobusy obecně jezdí rychlejš. A asi bych i čekal nedůvěru lidí v ten bus. Taky v pražský městský dopravě je všechno dost časově našponovaný. To není pohodový Phoenix, kde s tím busem jezdí jen pár lidí z obrovský aglomerace.. Každopádně se třeba dočkáme nějakýho okružního cyklobusu :-D
Vidím to podobně... Tady na Jižňáku, kdy na 2km jsou klidně i 3 zastávky bus, tak než na všech zastávkách absolvuje tuhle operaci s koly, tak to mohu jít pěšky a kolo tlačit, protože tam s přehledem budu dřív než ten autobus :-)
Jinak by to ale docela uvítal u těch příměstských a regionálních spojů. Občas popojet kousek od Prahy se někdy hodí a vlak také všude nejezdí... Dojezdové vzdálenosti jsou už celkem velké a i zastávek po cestě není tolik jako ve městě... V těchto případech by asi už bylo jedno jestli teď cesta trvá třeba 40 minut a s koly by pak šlo o 50-55 minut.
kdybys s tím jezdil denně do práce jedno by ti ten časovej rozdíl nebyl. Hodně lidí by psalo a stěžovalo si na dopravce...
Právě, ani nevíš, jak jsou lidi citliví na zpoždění, ale lidi nejradši nadávají na české dráhy... Já vlakem nejezdim, takže mám kladnější vztah. Každopádně dokážou kvůli pár minutám pěkně nadávat. Nejvtipnější je, že některý vlaky se zpozdí jednou týdně třeba o 20 minut a je z toho problém, ale že ten autobus jezdí denně o skoro deset minut pozdějš, to jim nevadí :-D
Nemyslel jsem tím zpoždění jako takové. Kdyby se s touto prodlouženou dobou počítalo už v jízdních řádech, tak by to možná mohlo fungovat ke spokojenosti všech.
Jenom by se lidé asi museli naučit chodit na zastávku o něco dřív, a ne na poslední chvíli jako já :-) Protože někde by ten bus mohl být o něco dříve než píše jízdní řád... Což by ovšem mohlo zase některým šťouralům vadit...
No právě. Odjíždět ze zastávky dřív, to je na kulku za úsvitu. Později to "nevadí". Znám to z našich večerních spojů, ty jezdí +/-, což znamená být na zastávce o 7 minut dřív než je pravidelný odjezd a klidně tam pak 20 minut čekat. A celou dobu přemýšlet, zda autobus už ujel či ještě nejel. Slyšel jsem, že v Praze u tramvají se centrálně sleduje, zda neodjíždějí ze zastávek dřív a tramvajáci se za předčasné odjezdy penalizují.
A pokud by řidič přijel dřív a na zastávce pravidelně zbytečně čekal, pak to otráví ty, co v autobusu už sedí.
Není to jednoduché. V počátku by stačilo, kdyby se prostě kolo mohlo do autobusu, který má volné místo na plošině vzít s tím, že samozřejmě invalidní vozík a kočárek mají přednost.
co já vím tak se to zaznamenává, ale nikdo, respektive nic to nekontroluje.
Měl jsem problémy na přestupu v metru z B na C- na poslední metro na Ládví navazoval autobus co mi jel až domů. A když jsem to poslední metro nestihl byl jsem pěkně v háji. Z posledního Bčka šlo Cčko stihnout rychlou chůzi, případně mírným klusem. Ale jak mi to ujíždělo, nakrknul jsem se a napsal DP Metro co v tom mají za hockey. Strojvedoucí přišel o prémie. Za měsíc jsme si to zopákli (druhý přišel o prémie), odepsali mi že to řekli všem fírům a od té doby se na Florenci opravdu čeká :)
Představuji si tu schůzku nějak takto: "hele je tu nějakej kaštan, kterej furt prudí že mu ujíždí metro. Tak tam na toho hňupa počkejte, protože jinak bude pořád prudit a my Vám budeme muset srazit prémie."
Jsem za podobného hňupa, číslo a mail na šéfa ČSAD Semily, sekce Ústecký kraj mi visí na nástěnce vedle počítače, ale účel světí prostředky. Jenže jinak se to ti řidiči nenaučí. (Ještě vždy mail v kopii posílám na krajský úřad, odbor dopravy, aby ho na ČSAD nechtěli zašantročit.)
Nevím, jak u tramvajáků, ale vím, že u busů pražské MHD se to kontroluje. A moje stížnost v tomto směru byla úspěšná - jednak mi přišla písemná omluva e-mailem, ale hlavně nejméně rok od té doby jezdil ten spoj přesně nebo se zpožděním, nikdy ne dřív (dál nevím, přestal jsem tím skoro jezdit).
Nejlepší mi přišlo, že jsem žádnej kontakt složitě nezjišťoval, prostě když jsem se nas*al, že už potřetí přicházím k zastávce o tři minuty dřív a stejně vidím autobusu už jen záda, došel jsem až k té vývěsce s JŘ a přečetl si telefonní číslo, co je na každé tabulce s JŘ. Vyťukal jsem to do mobilu a bylo nahlášeno, źádné psaní, žádné dopisy, maily, nic. Uvedl jsem stížnost, jméno a e-mail a moc nedoufal, že to bude mít efekt. Ale mělo.
Od té doby na to číslo volám pokaždé, když něco z MHD nejede, jak má: dotaz "Mám ještě čekat, nebo už mám jet jinou cestou?" už umím zpaměti. Vždycky mi řeknou, kde ten spoj zrovna je a za jak dlouho můžu čekat příjezd. To mi přijde fajn.
Proč to vlastně celé píšu: kdyby každej Pražák, kterýmu sprostě ujede bus (dřív), prostě hned zavolal a podal stížnost, stojí ho to pár korun a minutu času, a myslím, že by to ty řidiče rychle naučilo slušnosti.
To je správný postup!
Mimochodem s telefony na jízdních řádech, já na podzim 2007 takhle z jízdního řádu zjišťoval spojení na firmu DPÚK, se kterou jsem cestoval z Rumurku do Prahy. Je to ta firma, co s ní náš bývalý hejtman Šulc vedl tzv. autobusovou válku. Telefon tam uvedený byl odpojený, číslo uvedené na jejich webu bylo do zcela jiné společnosti. Nakonec mi nějaký řidič poskytl číslo na garážmistra, který jediný byl schopen vyřešit můj problém. (zapoměl jsem v autobuse tašku)
Když bys to zanesl do jizdních řádů, budou busy jezdit dřív. U nás je to taky vidět. Z nějakýho neznámýho důvodu mají na 2 linkách různý časy na stejnou trasu. Problém nastává, když je večer a Evropská je prázdná, pak jezdí autobusy i o 10 minut dřív. Pokud to řidiči řeší, tak projedou na plno Evropskou (během dne je ucpaná) a pak na poslední pražské zastávce na letišti stojí i 8 minut a hurá zase letí pryč...
Podle mne to tam řidič upevňovat nebude... A když si tam kola budeme dávat sami, kola budou jen volně ložená (nevím jaké intervaly by pak musely být a jak rychlá by ta MHD pak byla aby se ještě čekalo až si to každý nandá + uzamkne / sundá + odemkne), tak je dost velké riziko, že při dojetí na zastávku přiběhne nějaký hajzlík a než majitel dotyčného kola vystoupí, tak kolo bude už dávno pryč... :-)
Neber mne vážně ;-)
To je zcela vážný připomínka. Znám, naštěstí z vyprávění, historku z autobusu co jezdí k nám z Prahy. Stalo se, že pasažér v zavadlovém prostoru na konečné už svůj batoh nenašel, protože dopravce to řeší jako samoobsluhu, každý si tam batoh dá sám (do autobusu s ním nesmí) a každý si ho sám vyndá. Jestli se to nyní nějak změnilo k lepšímu nevím, ale pochybuju o tom.
protože v EU je potřebná homologace. A na nějaké trubky na předku vozidla to fakt nikdo nedostane. Dokonce ani SUV už nesmí mít ropovod na čelní masce. Je to kvůli bezpečnosti chodců- placatá plocha jim bude přerážet kosti v daleko menší míře než trubky.
Je možné dávat kola na autobus zezadu. Pak je ovšem potřeba řešit jejich zabezpečení (nevidí na ně ani řidič ani cestující). Také jsou problémy třeba s přístupností motoru či připevněním (pražské busy mají zezadu plast). Ne že by to nešlo řešit, ale je to příliš obtížné na to aby se řešení dopravce v současné situaci věnoval.
Reklamní text byl smazán.
Redakce NaKole.cz
Drobny navod pro ostatni jak se da se spamem zachazet.
1) Ignorovat - spatna cesta, nebot autor se pak citi beztrestne
2) Oznamit jako spam - coz ale podle mne nejde z diskusniho fora
3) Spamovat objednavky - vesele objednavejte a neodebirejte.