První opravdu jarní víkend je za námi a ulice měst zaplňují lidé na kolech. My jsme testovali elektrokolo A2B Hybrid v uplynulých třech týdnech, kdy na kolech vyráželi jen opravdoví nadšenci.
A výsledek? Tohle elektrokolo snese příměr ke sportovnímu vozu. Agresivní rám, horský posez, brutální akcelerace v křižovatkách, vysoký výkon v kopcích. Kolo je ušité přesně na míru sebevědomé jízdě v městském prostředí.
Co si myslíte o ceně? Mně se to zdá dost vysoko, pro mne teda neakceptovatelně vysoko.
odmysleme si elektropohon, pak je cena takto osazeného kola někde kolem 10 - 12 litránků českých, přidejme elktropohon s aku 36 V/ 10 Ah za ,bratru, 20 papouchů, dále zohledněme českého podnikatele, co šetří na audinu a jsme na 35 tisících a víc ani h... resumé - ať si to narvó do špic : -))
O koupi elektrokola se zajímám už poměrně dlouho. Líbí se mi ta myšlenka jezdit do práce na kole a nemuset trčet v koloně. Takže pro vaši informaci pánové, tohle kolo alespoň vypadá dost solidně a stabilně. Nedivím se, že stojí víc než ty levné čínské šmejdy, které jsem už měla možnost na vlastní kůži zkusit. Ono když se pod vámi to kolo celé třepe jenom na testovací dráze, tak to s tím pak asi nebudete chtít vyrazit do pražských ulic. To si radši něco připlatím než si pak rozbít ústa.
čínské šmejdy, říkáš? a kdepak asi byl vyroben elektromotor, který pohání testované kolo za "lidový" peníz ? o akumulátorech nemluvě. v Evropě to nebylo. a monitor na, který koukáš je samozřejmě vyrobený taky v ČESKU : -))
No jestli těch 20 tisíc CZK rozdílu ceny o kterém mluvíme pro tebe nehraje roli, tak si připlať a já ti nezávidím. Ale pro mne je to třeba problém, já už musím s touto částkou hodně počítat. Jinak že kolo vypadá solidně a stabilně - souhlas.
Dle mého zevrubného propočtu i při ceně do 30 000.-Kč by výrobce-dovozce-prodejce na audinu našetříl relativně brzo a počet prodaných kol by byl určitě větší. ( již pár pátků podnikám a cenu musím ač nerad stanovovat i s ohledem na konkurenci žel i čínskou ). Docela mě zarazila i hmotnost téměř 30 kg , konkurence se pohybuje u tohoto typu kol o pár kg níž.(cca o 5 kg)
no né každej musí hrabat na audinu jako ty :-))
já na ni hrabat už pár let naštěstí nemusím už ji dávno mám , ale vydělal jsem si na ni spíš výrobou a prodejem větších objemů za menší peníz než prodejem pár předražených kousků , nebo tomu podnikání asi nerozumím a dělám to špatně ;-)už pár let ale zatím to funguje a i sype
tý váhy /prosím, hmotnosti/ sem si ani nevšim, 30 kilo je privelˇa, to už je bez permanentní pomoci motoru skoro k neušlapání / a co teprve do kopce?!/
Možná to nevyznělo příliš jasně, ale u "velkých" elektrokol se s jízdou bez alespoň minimální pomoci motoru prakticky nepočítá. Jedině snad na nouzový dojezd bez baterie, a pak je to samozřejmě možné u všech. Co jsem zatím zkoušel, tak takové, aby se s ním dalo jet BEZ příšlapu po rovině nebo do mírného kopce rozumnou rychlostí a aniž by to bylo pro jezdce likvidující, jsem zatím viděl jenom jedno.
A to je proto, že jsou motory umístněné v kole v náboji. Když šlapeš, musíš točit i motorem. Toto odpadá u motoru umístněného mimo náboj kola. Na motoru je pak volnoběžka a při šlapání se motor netočí. a navíc přehazuješ rychlosti i od motoru. Samozřejmě to má taky svoje nevýhody, ostatně tak jako všechno. Nic není ideální.
O elektrokolu uvazuji, ale i tohle mne presvedcilo, ze zatim pockam. Tenhle rok se bude rojit hafo ruznych modelu, budu se tribit nazory. Bude se zlepsovat kvalita baterii, bude klesat cena.
Budu tedy radeji jezdit za vlastni a za usetreny peniz poridim kolo, ktere bude o uroven dal a cenove niz nez soucasna nabidka.
Mimochodem - stejny dojem mam napriklad z ctecek eknih.
Když už budu chtít něco s motorem, tak si za ty prachy koupím motorku. Nebo plechovku, kdybych náhodou měl i problémy s rovnováhou.
Ty nejsi my. :-)
No jo, vy elektristi... :-)))
No já sem zrovna spalovák. :-))
Takže motorkář? :-)))
Ještě jedna věc mne zajímá, a sice elektrokola nemají žádnou historii. Myslím to tak že u běžného kola podle značky, ceny a druhu komponentů odhadneš životnost (v letech nebo kilometrech), jak dlouho asi bude kolo sloužit. U takovéhoto e-kola sice znáš cenu, ale nevíš, zda ti při denním (např) používání vydrží dvě sezóny nebo deset let. Souvisí to s cenou. Kolo na dva roky by mělo stát jiný prachy než dlouhodobý držák. A historie a zkušenosti zatím minimální.
první "elektrokola" /hmotnost byla nad 100 kg/ se objevila před více jak sto lety, historie tedy je. dnešní elektrokola jsou, ale úplně jinde - životnost motoru a elektroniky bude bezproblémová, problematický je akumulátor, který stárne /zvláště pokud ho hodně vybíjíš/, ztrácí kapacitu a dojezd jde tím pádem do kytek, nemyslím, že by momentálně montované aku měli delší životnost než dva roky
Což baterka je vyměnitelná součástka, i když asi ne levná. Jde mi o celek a jeho funkčnost. Prostě jestli e-kola nejsou jenom takové hračky na jedno léto, módní experimenty, pojezdit, strčit na zimu do sklepa, na jaře už se na to vykašlat a za pár let při stěhování vyhodit. To ukáže čas, protože všechno co se tu píše a fotí jsou věci, které nemájí víc než rok (provozu za sebou). Nebo znáte někdo e-kolo co jezdí skutečně třeba už druhou nebo třetí sezónu?
právě ta baterka, pokud to není těžké olovo, je nejdražší a nejproblematičtější částí elektropohonu, zbytek soustavy tvoří de facto kolo /což může být šunka nebo spolehlivý stroj, záleží na použitých součástkách/ a elektromotor, zde bych rovněž žádné problémy nehledal
To máš pravdu, ale problém je v tom, že kdyby vyčkávali všichni, nikdy by se na trh nic nového nedostalo. Kvalitu prověří čas, je však třeba jezdit, jezdit, jezdit a sdělovat konkrétní zkušenosti s jízdou na konkrétních strojích.
Trošku googlení a člověk najde i ty zkušenosti. Doporučuju přečíst si tento článek o tom, jak elektrokolo zvládne přejet i Alpy v zimě. Jsou to fakt borci. http://extraenergy.org/main.php?language=en&...
Pár elektrokol jsem už vyzkoušel na různých prezentacích a časem rozhodně nějaké budu vlastnit. Základní problém ovšem ani tak nevidím v provedení a ceně, ale v jeho zajištění. Po krádeži dvou kol nám současná visí v ložnici na stěně a to s elektrokolem nepůjde. Přimlouval bych se za značení VŠECH elektrokol mikročipy v laku, aby se je neoplatilo krást.
K diskuzi ohledně ceny se ani moc připojovat nechci - musel bych asi použít neslušné výrazy ( motor do náboje s vychvalovaným výkonem 250W se běžně prodává za cca 3500,-Kč - zkuste se podívat třeba na aukro ).
Spíš jsem nepochopil tu hybridnost v názvu. Už jsem se těšil, že se někomu podařilo udělat třicetikilové kolo s elektromotorem, které má i spalovací motor pro dobíjení za jízdy - to by pak byl hybridní pohon.
To, že se na kole, nebo elektrokole dá i šlapat je snad samozřejmá věc a nic hybridního na tom není.
Dávat tu Aukro jako cenový etalon mi přijde jaksi ehmmm :-)
Dobrá, tak jinak:
Mapsal jsem do vyhledávače ve zboží"elektrokolo" a nejlevnější se pohybují těsně přes deset tisíc korun. A to je cena za celé kolo! Když pak porovnáte udávané hodnoty, tak rozdíly mi nepřipadají takové, aby to omlouvalo několikanásobně vyšší cenu. (Motor je podle mne stejný.)
K tomu aukru - motor tam je teď 230w v sekci sport a turistika-cyklistika-součástky. (končí za jeden den a cena je teď 2500,- Kč.Nechci tady dělat aukru reklamu ale když se někdo ptal. ...
Ach to hnidopišství... "Hybrid" může znamenat ledacos, v USA se tak říká commuter kolům, protože se tam míchá původem jiný rám a komponenty, tak to má možná původ tam. Srovnávat "čínská" elektrokola (ve smyslu podoby, váhy a dílenského zpracování) s olověnou baterkou, která se opravdu dají za 13K pořídit, případně domácí elektrifikaci ze součástek na Aukru s tímhle, to je opravdu trošku mimo.
Tak nám Vratislave vysvětli v čem je toto úžasné kolo lepší, když kompletní sada s LiFepo baterkama stojí kolem 600 dolarů (viz http://www.cyclone-tw.com/order-E.htm ) , v čem je rám ( který je na 100% vyrobený v číně) lepší. O běžných součástkách se o místě výroby asi dohadovat nebudem, že ??
Lepší než co? Buď se bavíme o hotových výrobcích, jejich funkčnosti, užitné hodnotě a ceně, kterou jsou lidé ochotní za hotový výrobek dát, nebo tu spřádáme sprostý ovozekozeismus. Protože jistě chápeš, že hotové kolo na krámě je jedna věc a sada součástek, se kterou si pak budeš týden hrát v dílně, je věc druhá.
(Jiná věc je, že cena toho kola jako taková může být na zdejší poměry vysoká, to je ale věc dovozce, jak se s tím popere.)
Si mě rozesmál, jako kdyby tento "výrobce" dělal něco jiného. Objedná si kolo v číně, vybalí z krabice a smontuje.
Ty jsi napsal "Srovnávat "čínská" elektrokola (ve smyslu podoby, váhy a dílenského zpracování) s olověnou baterkou, která se opravdu dají za 13K pořídit, případně domácí elektrifikaci ze součástek na Aukru s tímhle, to je opravdu trošku mimo." Proto jsem po tobě chtěl napsat v čem má být toto kolo lepší, když veškeré součástky tohoto "výrobku" mají původ v číně a tudíž je to v podstatě úplně stejné kolo za pětinásobnou cenu, ale chápu , že reklama platí, jen bych se trochu zdržoval obhajoby neobhájitelné ceny a "kvality".
Představa, že si budu týden hrát v garáži a vydělám (ušetřím) tím skoro padesát tisíc není alespoň pro mně tak příšerná!
Jinak bych dal minimálně levý palec do ohně za to, že všechna elektrokola bez výjimky pochází z číny.
Prodej formou: proč nezkusit třeba 500% rabat - třeba se někdo chytne, jinak to pak slevníme o polovinu a lidi se utlučou není u nás zase tak neobvyklý.
To je úžasné, jak jsou čeští hoši šikovní! Umí postavit PC, elektrokolo, auto (?)! Ne však všichni- někdo má jiné představy o trávení volného času a chce si sednout na hotový seřízený "stroj", který ho doveze na místo určení spolehlivě.
Myslím že mnohdy bývá svépomocná stavba kvalitnější a spolehlivější. Ale chápu že všichni nemají zlaté české ručičky, včetně mě.
No podle fotek tvé tříkolky ty je zrovna máš. :-)
Ale kdepak, všechno je kupované. Jestli nejsem úplné dřevo ukáže ta motorizace, ta jak i já chci nikde koupit nejde. Ale to je vlastně taky jenom takové skládání nakoupených věcí, jen tam bude trochu svařování, snad sem to od učňáku nezapomněl. :-)
Tak nevím...
- Jediná velikost rámu
- Těžká baterka vysoko nad zadním kolem
- a teprve nad ní nosič,
- na který navíc nejde přidělat normální brašny
- Kolo se nedá pořádně přenášet
- Computer nejde ovládat v rukavicích
To by mne zajímalo, čím muselo kolo (nebo jeho prodejce?) zaujmout recenzenty, že napsali, cituji:
"Kolo dotažené do detailů
A2B Hybrid prošel dlouhým vývojem a na jeho vlastnostech je to znát. O propracovanosti detailů už řeč byla."
Za cenu tří slovenských skútrů Korado dostaneme kolo s mechanickejma kotoučovkama, lowcostovým řazením a 2" pneumatikama. Fakt dobrej kšeft.
No podle mně asi něčím zaujmout museli - reklama je reklama a stačí když se pak prodá třeba o jednen kus víc. ...
Dobrý kšeft to bude určitě pro toho dovozce.
Holt žijeme ještě pořád v době zlatokopů a výběrčích daní z blbosti.
Dnes jsem našel nějaké elektroskůtříky, cenově začínají na polovině ceny toho kola, i nejlevnější model má motor s maximem 1500W, a po jezdci se nevyžaduje žádný "příšlap":
http://www.akumoto.com/index2.php?akce=2&...
Myslím, že výrobci a prodejci elektrokol mají co dohánět...
Jenže na to už musíš mít řidičák, značku, pojištění atd. . Když prodejce tvrdí že ne, tak lže a následky poneseš ty. Cokoliv nad 250W, takže i kolo o větším výkonu elektromotoru. Je to divné, ale přídavný spalovací motor může mít až 1000W, což mi naprosto vyhovuje. :-)
Řekl bych, že než dát 50000 za e.kolo, tak by se vyplatilo udělat si řidičák k tomu skůtru. Jediná nevýhoda proti e.kolu je, že když dojde baterka, tak musíš tlačit.
Ten skůtr má kromě ceny jen samé nevýhody, aspoň pro mě.
Jasně, pokud používáš spalovací motor, a nemusíš se nikde registrovat (tj. motokolo nebo moped), tak to je ideální kombinace.
Ale pokud fandím levným, lehkým a jednoduchým technologiím (jako elektromotor v náboji kola je), tak si vybírám mezi skútrem a elektrokolem. A tam mi přijde, že u elektrokola platím mizerné kolo a skůtr s malým výkonem dohromady. To raděj kolo zvlášť a skůtr zvlášť...
Když mě spalovací motor umístěný v baráku smrdí.
Po vychladnutí zabalíš do igelitu a necítíš nic.
I když ho zabalíš před vychladnutím, tak ten smrad z benzínu není tak hrozný:-)
Plagiatore!!!
http://www.nakole.cz/diskuse/10921-nejlepsi...
Pro mě taky. Nedám dopustit na pohon AM/ATP - dosah 200-300km za den, natankuju za půl hodiny prakticky kdekoliv a kolo má jenom necelých 20kg když jedu natěžko. Akorát při teplotách nad 40C se trochu přehřívá:-p
Tak to je skutečně zábavně dobrá hodnota. "Běžná" elektorkola mají do 25 kilo, ta lehká pod 20.
tohle je úplně šílený... Zrovna jsem koupil Supa Flight City za 10.950kč, model 2009. Kdybych chtěl e-kolo, koupím k tomu sadu na přední nábu nebo motor připojený přes převodník (což není problém díky Nexusu) a mám do města stejně vhodné kolo za třetinu ceny...
Na jaro 2010 se budeme elektrokolům věnovat více, abychom si sami udělali srovnání. Jak ukazuje mimo jiné i tahle diskuze, je to namístě. Mediální mlžení, které se týká elektrokol, je totiž nakažlivé.
Ultramotor A2B projeli důkladně čtyři testeři, kteří se potom podíleli na psaní článku. Závěr je jasný: elektrokolo vyrobené pro standard západní Evropy, tomu odpovídá cena. Někomu to vyhovuje, jinému ne. Já si myslím, že tohle kolo si svoje klienty najde. Že to nebude kolo pro každého, to je zřejmé.
Co se týká ceny, tak umím si celoodpružené elektrokolo za 58 tisíc, ale bude vypadat trošku jinak. Především váha bude 23kg, maximálně 25, ale rozhodně ne 29kg. Za 50 tisíc není problém postavit sám dobré e-kolo koupí celoodpruženého bike a e-sady. Samozřejmě výhoda A2B je v tom, že už dopředu je koncipováno jako e-kolo a tomu je částečně jeho konstrukce přizpůsobena, ale ta cena je hrozná. :)
pletu se nebo je na této fotce pružinová neuzamykatelná vidlice se zdvihem cca 60mm?
http://www.nakole.cz/images/clanky/9f/m/637...