Od června tohoto roku má Česká republika nového národního cyklokoordinátora. Jaroslav Martinek se nezastaví a neustále je v pohybu. Kromě toho, že sám aktivně sportuje, velkou část svého času tráví na cestách mezi Prahou a Olomoucí. Národní koordinátor naprosto odporuje zažité představě o státním úředníkovi – překypuje energií a nadšením pro svoje poslání, nepoužívá titul a obklopuje se schopnými lidmi, kteří s ním často nesouhlasí.
Vždycky mám divný pocit, když se mluví o revoluci.
Pan Martínka osobně neznám,dělá asi kus práce.
Jen mě pobavila jedna z doprovodných fotografií. Ano je to ta s rodinou na Šumavě. Pokud se nemýlím, vidíme zde klasickou cyklistickou rodinu, tedy máma má dětskou sedačku na které vleče potomka.
Všimli jste si toho taky ? Čím větší je cyklista sportovec, tím větší šance, že dětská sedačka je na manželčině kole ? :-))))))))
Ale jo, je to docela pochopitelné. Matka je na mateřské a s kolem a potomkem denně jezdí do obchodu a po podobných "pochůzkách". A když jednou za měsíc vyrazí na kole celá rodina na výlet, tak na ty dvě hodiny nestojí zato tu sedačku přehazovat. Asi... :-)
no je to možný, je to možný.
Spíš je to ale o tom, že si lidi nekoupí hned ten náhradní držák a že na spoustu pánských kol to v podstatě "nejde" přidělat ( karbon nebo celopéro)
Tak prave tohle kolo vidim na karbonove celopero.
Vidím to v okolí dost často, jede skupina Klánovickým lesem, vpředu se na horácích prohání smečka otckovská a synovská, vzadu se valí matky s vozíky a sedačkami.
Popravdě přijde mi to jako nezdravý jev a proto s tím tady BOJUJU !:-)))))))
Tak bacha! To je partyzánština a na to bys taky moh´ dojet ...
8-D
i když zas na druhou stranu a tak nějak popravdě je to vlastně i tom, že svou ženu nejenomže nechci se nechat dřít, ale tak nějak je to i tom, že její stabilita a jízdní profil se neslučuje s převozem potomstva.
Během našich prvních cyklovyjíždek cca před 20 lety jsem se naučil, párkrát sražen, několik základních pravidel přežití:
1.nikdy nezastavuj před mojí ženou a to ani v případě ohlášeného/plánovaného zastavení
2.nikdy nejezdi za mojí ženou, protože přechod ke kochání/úpravě/pití provádí neohlášeným smykem
3.nikdy nejezdi vedle mé ženy, protože hází vlny takové že tě smete
4.nikdy opakuji nikdy se jí nesnaž radit, to vede k bodu 1-2-3
A není lepší, než bojovat, tak to nechat na každé rodině, aby se rozhodla jak jí to samotné vyhovuje, nebo bychom na to měli raději udělat nějaké nařízení pod hrozbou vězení?
Není. Boj proti čemukoliv umí být výnosný byznys. Jen je třeba to opsat newspeakem.
Například napsat projekt na informační kampaň "je lepší když dítě v cyklosedačce nebo vozíčku vozí tatínek", spojit s informační kampaní o nutnosti helmiček, a prostřednictvím grantové agentůry požádat o dotaci na tento projekt, natisnout brožůrky, plakátky, rozdávat na cyklojízdách, natočit video nebo rovnou "dokument"...
Občan cube ti to doufám osvětlil.
A to se ještě nedotkl problematiky gender vození.
Vidím to na výzkumný grant EU :-)
"Nakoukání do problémy genderově rovného převážení dětí na jízdních kolech"
Tak to není jen Klánovický les, ale to dost často váidět úplně všude.
Často také je vidět obrázek když ON jede na "našlápnitém" stroji někde od 40 výš a za ním ONA na "obyč" trekovém kole spíše obchoďákového provedení.
Omyl! Muži to dělají zcela záměrně a důvodem je zlepšit fyzickou kondici milovaných bytostí. Oni tu fyzičku mají, oni by mohli to děcko vozit a ještě se u toho šťourat v nose. Tím by se ovšem výkonnostní propast mezi partnery zvyšovala a to by následně vedlo k ženině frustraci, znechucení a posléze k rozpadu základní stavební molekuly státu. A my, muži, vědomi si těchto úskalí, necháme naše manželky smýkat naše potomky, aby nám na konci vyjížďky, zpocené jak prase, s křečemi v lýtkách, na pokraji fyzických i psychických sil, poděkovaly, protože ten pdesátikilometrový úsek smrti ujely o 30 vteřin rychleji než minule. Takhle to je.
:-)))))
To mě dost připomíná historku jedněch našich známých.
Po několika letech společných vyjížděk po krásách česka se paní domu doslechla na párty, že první jezdec rozráží vzduch a druhý se veze zadarmo.
Slova, která zahájila rozhovor s manželem gentlemanem, co jí vždy nechává udávat tempo jaké ji vyhovuje, byla : ty hajzle já se léta dřu a ..... :-)))))))
Já jsem třeba sedačku vozil. Bylo to i výhodné, při cestě do práce v ní seděl batoh. Ale pak jsem si šeredně ustlal a manželka pochopila, že příště by se to mohlo stát s dítětem, tak sedačka putovala na její kolo.
Tak je to spravne, tak to ma byt!
Ženskou je potřeba utahat, aby neměla večer choutky! Aby muž mohl večer v klidu regenerovat... :-)
chybí ti tam "ty" před choutky :-))))
... aby náhodou nepřišla na to, že "pán tvorstva" NEMŮŽE (nebo jen nechce?). 8-)))
žena, jejíž muž/náhodný partner nechce / nemůže, si muže nezaslouží(ila) :-))))))
Obráceně to snad platí taky! ;-)
Tak už to začíná.První pudete Vy- registrovaný.
My, bikeři se pokusíme přejít do ilegality.
neregmirekbik
Cyklistické dění v Praze budí u p. Martínka nadšení, o jeho bydlišti Chomoutově a blízké Olomouci ani slovo. Bydlím v Olomouci a tady se toho pro cyklisty mnoho neudělalo - skoro nic. Jezdím do práce na kole každý den a mohu srovnávat . Kdo bydlí v Olomouci a chce dojíždět na kole do práce nebo do školy, tak má situaci stejnou nebo velmi podobnou, jako před deseti či více roky. Ano, vznikla třeba nová cyklostezka z okraje Olomouce do blízké obce /pro znalé - Chválkovice - Samotíšky/,nejspíš z finančních prostředků Unie, ale samotná jízda na kole centrem vážnějších změn nedoznala. Bydlím v největší části Olomouce /počtem obyvatel/ Holici a dojíždím stejně BLBĚ, jako před roky. De facto ještě blběji, poněvadž přibylo spousta aut v centru, kam mohou jezdit bez většího omezení. Hromadná doprava taky nefunguje - dřív jsem jel do centra přímou autobusovou linkou, dnes musím přesedat na tramvaj. Ve večerních hodinách se autobus a tramvaj moc nepotkávají. Politická reprezentace v Olomouci kolařům nikdy nepřála a jiné to není ani dnes.Tito leniví, řádně vypasení papaláši /stranická příslušnost nerozhoduje/ jsou vůči jakémukoliv nadšení /pokud ovšem nepřinese peníze do jejich kapes!/ naprosto imunní. A zde je jádro pudla a nehne s tím ani celounijní koordinátor :-))
Několikrát jsem projížděl Pardubicemi a cyklo značení mě vždy dobře navedlo. Ať to bylo centrem nebo na hlavní nádraží.Proto srovnání s Prahou je trochu zábavné. V hlavním městě se buduje,to jo,ale tak nějak napřeskáčku a napohled chaoticky (podobně jako dálnice).
Další chybou je proč všude asfalt? Kombinace hladkého asfaltu a úzkého profilu cyklostezku znehodnotí, třeba z Modřan na Zbraslav.
Tento článek mě osobně zaujal svým úřednickým nádechem. ...."Mnoho se dělá, mnoho se papíruje, mnoho se konferencuje, přijímají se nové zákony, vzniká pracovní tým, mnoho se investuje, mnoho se postavilo, mnoho se toho nepodařilo, mnoho nás ještě čeká..."...prostě typický rozhovor s veřejným činitelem....:-( Nepříliš konkrétní a nezáživný rozhovor....
Státní cyklokoordinátor - to se mi snad jen zdá. Ta krize jen tak nepřejde.
Já bych si tedy taky za Vaše/naše peníze hodil o funkci.
Chtěl bych být bikerským ombudsmanem.
Obklopil bych se schopnými lidmi a neposlouchal je, přestal bych užívat titul "vidlák" a jezdil bych do Prahy na jednání z vidlákova na biku.
Kam si mám dojít pro smlouvu - na CDV ?
:-)))
Něco obdobnýho mě napadlo včera, když jsem to přečetl - v tomhle státě se prostě založí funkce pro každou kr.vinu (bez ohledu na to, že ten kluk je sympaťák).
Jinak člověče, já bych Tě bral jako náměstka NBO (Národní bikerský ombudsman).
Působnost bych pracovně viděl tak, že bychom prováděli upozorňování, navrhování, doporučování, projednávání, připomínkování, facilitování, screening a předkládání ve věcech veřejného bikerského zájmu. Taky bychom mohli pořádat workshopy s breakcafe se smalltalkem. Jednou za rok recepci (na mý narozeniny)pod pláštíkem zahájení bikerské sezony.
Každý rok bychom taky předkládali Parlamentu zprávu o činnosti.
Vyhlásil bych už konkurs na sekretářku.
Děkuji Ti za důvěru, kterou vkládáš do mé osoby - říkáš za náměstka, jo? :-)
Myslíš, že bychom mohli konečně legálně brát úplatky? :-)
Já bych to tak ostře (proč hned "úplatky")neviděl.
Samozřejmě, že když se nám podaří zadat nějaké destrukční firmě práci s trhačem asfaltu na cyklostezce, tak se dá očekávat nějaká její protislužba.
I když to asi bude blbej příklad....o))))
No tak to prrr. To by mohl každý jen si tak říct o přihlášku.
Na to přece musí být řádné výběrové řízení, které bude řádně vyhlášeno na veřejné adrese.
Ty si zpracuješ power pointovou prezentaci, kterou pěkně zastřešíš, hodíš k tomu nějaký ten caschflow a pak už jen naplánuješ úvodní teambuilding, aby bylo jasno, s kým že to visíš na laně :o)))
No a pak budeš doufat, že jsi splnil kritéria a postoupíš do dalšího kola :o)))
Náměstku, kde seš ?!
Tuhle vezmem za sekretářku (pro začátek jí budem mít dohromady)ta nám vybuduje image.
Nejsem proti - kafe dělá dobrý, šatičky nosí krátký a moc toho nesní, to je důležitý :-)
Já teda s ní mám špatnou zkušenost, že se ráda vydává za starší, málem jsem na to dojel.
Taky se často vzdaluje do bahna.
Budeme si jí muset vohlídat. Když tak jí časem pošleme do Bruselu a vezmem na její místo dvě nový.
Jasně, jednu na práci a druhou na reprezentaci, že jo...
Ještě že budu v tom Bruselu, taková sodoma gomora :o)))
Tedy, že se ještě vracím k tomu Bruselu...
Doufám, že si uvědomujete, že před mým odesláním je nezbytně, a to NEZBYTNĚ !!! nutné, abych absolvovala managerskou akademii minimálně v 6ti povinných vzdělávacích modulech, na jejíž správnou realizaci bude opět nutno vypsat řádné výběrové řízení. Kdo jej vyhraje, to se dohodneme :o)))
A co se týká náboru 2 náhražek, pak bych doporučovala vybírat je metodou Assessment Centre. Každá z adeptek pak musí projít řádným min. 3denním adaptačním programem, na nějž opět bude vypsáno řádné výběrové řízení - zde bych si dovolila vyhrát já - abych v tom Bruselu nebyla jak chudá příbuzná :o)))
A teď je pánové na Vás, abyste na to všechno sehnali dostatečně velkou dojnou krávu :o)))
Myslim, ze se konecne bude resit to vcem je zakopany pes. Legislativa, ze kdyz dulezita cyklostezka bude krizit polnacku a podobne, ze cyklista bude mit prednost. Podobne ve meste , je blbost aby cylista daval prednost pred kazdym vyjezdem z garaze. Pak se mozna bude dat po cyklostezkach jezdit pohodlneji.
Jen nevim jestli je mozne aby tak zasadni zmeny prosadila urednicka vlada.
He, úředníky bych nepodceňoval. Právě díky tomu, že teď nemají politické zadání, si můžou dovolit dělat věci bez nějakých extra deformací shora. V tom zákoně jsou, pokud jde o cyklisty, takové nejednoznačnosti (poloha v pruhu, přednosti na světelných křižovatkách, etc., viz mnohé zdejší diskuse ), že i "technická" novela, která by jen sjednotila a vyjasnila úpravu a mnoho nového nepřinesla, by byla pokrokem. Když vezmeme, že k takové novele dojde tak jako tak, pak se uvidí, jak se do ní podaří ty pokrokovější věci schovat tak šikovně, aby to poslanci nerozvrátili svými pozměňovacími návrhy.
A proč by ne ? Jim nejde o hlasy voličů jako "profesionálním" politikům... Alespoň by mohli schválit/zrušit/upravit některé zákony, které jsou v rozporu se zdravým rozumem nebo ty, které člověka akorát zbytečně buzerují...
Sami vědí, že konec jejich působení se tak jako tak blíží. A v poslední době mi přijde, že bohužel :-(
Taky myslím že jedině úřednická vláda bude schopná pro to něco udělat. Jinak ta volená banda darebáků bude dělat jenom pro lobbující skupiny (hazard, energetika, stavebnictví apod), schopné jim vrátit za úsilí melouny. A copak cyklisté jsou takovou skupinou s mocí a penězi? Ani náhodou, proto to tak dlouho vše trvá a není to v popředí zájmu těch darmožroutů.
A co kopce?
"Kola s převody zvládnou jakýkoli kopec. Navíc je dnes velká nabídka elektrokol, které mohou používat i senioři nebo lidé, kteří se nechtějí zpotit a potřebují jezdit v civilním oblečení. Toto neberu jako věrohodný argument "
No to jsou zase argumenty. Kola zvládnou jakýkoliv kopec, ale ne každý ho zvládne vyšlapat. Elektro kolo nikdo nemá, protože je drahé. Co takhle napsat, že stačí sesednot a ten kopec vytlačit. U nás to tak dělají všichni "senioři nebo lidé, kteří se nechtějí zpotit."
cena použitelného elektrokola se pohybuje cca od 20 tis. a půjde dolů, jak se budou zlevňovat akumulátory, takže jde spíš o překonání zaužívaných zvyků, lenosti a nedůvěry vůči elektrifikaci. A když si lidi časem spočítají, kolik ušetří za benzín, nervů s hledáním místa na parkování,čeká elektrokolo světlá budoucnost.
Já spíš vidím problém v tom, že lidé kteří jezdí na kole do města, používají raději kolo co nejlevnější, aby případná krádež, u nás dost častá - tak moc nebolela.
Ono riskovat, že mi ukradnou elektrokolo, byť jen za 20 tisíc, asi dost lidí odradí.
Mě zas trochu zaráží, jak se lidé, snažící se "být ekologičtí", upínají k elektropohonům (ev. k vodíku). Jako pomocný, tichý a nesmrdící pomocný motorek je to na kolo pěkný, ale "ekologický" to nebude. Stačí se podívat k dolům v podkrušnohoří a k Ledvicím, Prunéřovu, Počeradům....... Navíc pro nabíjení se musí použít nejčastěji stejnosměrné nízké napětí (ztráta 20%?) a při nabíjení aku se obvykle použije o 50% elektřiny navíc (u rychlonabíjení i víc). Takže na nabití 1Ah do aku je potřeba 1,8Ah ze sítě :o(
... a když se k tomu ještě připočítá likvidace vyřazených akumulátorů a nabíječek ... 8-((
A i ty větrníky a solární panely jsou taky pěkný hnus velebnosti i když k Tebou jmenovanému to má daleko. Pokud si někdy pořím e-kolo, tak to určitě nebude z ekologických důvodů. Ono z ekologického pohledu je nejčistší chodit pěšky a to mě nebaví.
Nejen pěšky, ale i bos a nah :o) Maximálně se povoluje bederní rouška - koneckonců je velmi vzdušná, hygienická i maximálně estetická.
I pro dámy? 8-)))
Hele, nestrašte... Ono bohatě stačí některé nesoudné exempláře, kterým z pod trika vytéká pneumatika tak jak káže dnešní doba zvaná "odkryté boky/ledviny"... :-) Někdy skoro zvracím už jenom kvůli tomuhle, a vůbec nechci vědět co by se dělo kdyby tihle vorvani chodili nahatí skoro celí :-)))
V některých případech by se dalo pochybovat o "maximální estetičnosti" i u pánských modelů. 8-)))
V této souvislosti se mi ještě vybavil krásný výraz, kterým kdysi Ivan Křemeček popsal v Cykloturistice "vnady" starších dam (doufám, že se žádná neurazí): "dva chcíplí jezevčíci".
8-))))))
A proto budeme i nadále pálit fosilní paliva!
Často i zde se objevující logika "být ekologický znamená nosit bederní roušku" => "nemá smysl dělat nic a vézt se v tom o ostatníma," prezentovaná jinak racionálně uvažujícími lidmi mi poněkud začíná lézt na nervy.
Dejme tomu, že ze srovnání auto na benzín a auto na elektřinu vyjde "líp" auto na benzín (Neberu teď v potaz, jakou cenu někde jinde stálo, než byly tyhle pro benzín lepší podmínky nastaveny).
Jasně, že hůř vyjde elektrokolo i pro ty z nás, kdo jezdí na kole normálním a tohle jim přijde jako zbytečnost.
Pak je tu ale skupina lidí, kteří na kole nejezdí právě pro ty kopce a pot, a které by to elektrokolo na silnici dostalo z aut. Srovnání "s autem vs. s elektrokolem" předpokládám už to elektrokolo vyjde ekologičtěji.
Problém je v tom, že výsledky snažení ekologistů jsou často hlavně absurdní kroky zpět. Větrníky, biopaliva, biopotraviny... Tak se pak nediv, že si tu z nich děláme (_!_)
Souhlas, ale s těma elektrokolama má myslím pravdu. To fakt rozšiřuje použití kola i pro skupiny lidí, kteří dneska nejedou nebo jen autem. Jinak se ti povedla krásně, ta p.del!
Tak přemýšlím o původu mojí averze k elektrokolu. Jestli to nebude tím názvem - když má něco dvě kola a motor, tak by to snad měla být motorka, ne? A není podstatný, jestli to jezdí na benzín, baterky, dřevoplyn nebo plutonium:-p
Víš, psal jsem obecně o nekritickém nadšení z elektro a vodíkových vozidel. Vždycky, když slyšim ve zprávách, že jde o dokonale čistý provoz, říkám si, kolik lidí takhle oblbnou.
Určitě sis všiml, že jsem napsal, že pro kolo je elektropohon vhodný (samozřejmě pro kolo na městskou, nebo krátkou dopravu, to je snad jasný, že pro mě na výlet do přírody ne).
Navíc si myslim, že spalování fosilních paliv je blbost. Ale né kvůli nějakému CO2, což je neškodný a pro přírodu dokonce potřebný plyn. Horší jsou opravdu jedovaté produkty hoření (nedokonalého) a hlavně to, že pálit takhle výbornou chemickou surovinu je prostě škoda.
Jo, a nošení bederní roušky má určitě větší smysl, než marná a neuvěřitelně drahá snaha změnit klima. Samozřejmě nosit jí v dnešních globálně mrazivých teplotách nejde......
Souhlasím s tím, že nekritické nadšení z čehokoliv je cesta do pekel. Mediální humbuk kolem elektro-dopravních prostředků nesleduju, ale věřím, že lidem se dá namluvit ledacos. Zvlášť představa, že auto, kterého se člověk obtížně vzdá, se může výměnou zdroje energie změnit v něco ekologičtějšího, je velmi lákavá. Skoro každý by chtěl být ekologický, kdyby ho to nic nestálo, tak to ale nefunguje...
V téhle válce o globální oteplování jsou vědecké argumenty tak obtížně zpracovatelné a pochopitelné, že se jimi nezatěžuje ani jedna stana sporu (což jim současně velmi ulehčuje jejich víru v tom, že mají pravdu). Přicházejí ke mě spousty informací potvrzujících, že se s klimatem něco děje, jsou to dílčí věci (rostoucí teplota a obsah par v atmosféře z měření GPS za posledních 20 let, měřitelně ustupující ledovce, apod.). Ale složit tohle dohromady tak, aby to potvrdilo některou z tezí, o které je spor (způsobuje/nezpůsobuje to člověk a pokud ano, jsou hrozby pro vyspělý svět takové, že je nezbytné, aby se tím Západ zabýval?). A i když se potvrdí, že tu hrozby jsou, jenže následky poneseme za 20-30 let - koho to dneska zajímá?
Možná, že někde v supertajné laboratoři si těch jediných pět lidí, kteří opravdu vědí o co jde, buď rve vousy, nebo se smějou.
No právě, nikdo neví nic přesně, údaje nejsou jednoznačné (některé ledovce dokonce přirůstají), údaje o teplotách se dají promítnout do řádu stovek let, ale i desetitisíců (výsledky pak budou vypadat rozdílně - každý si najde ten svůj), vliv člověka se dá předpokládat, ale podobné hodnoty byly i bez něj - já věřim (nerovná se "vím"), že rozhodující vliv má slunce.
Ovšem v poslední době se ukazuje, že ty nejpevnější argumenty radikálních oteplovačů padly - třeba ještě nedávno nedotknutelný "hokejkový diagram", nebo vzestup hladiny v Benátkách.....
A na základě takových "faktů" mi přijde nesmyslné vymýšlet neuvěřitelně komplikované postupy, jak se zbavit "nebezpečí" - už jsi slyšel o jímání metanu u krav, nebo o ukládání CO2 pod oceánské dno. Na takovou kravinu sežene dneska grant každý.
Jsem s Klausem, považuju to za novodobé náboženství, nebo ideologii, k ovládnutí "mas". Nerad bych se dočkal doby, kdy se na školách bude vyučovat předmět "dějiny mezinárodního environmentalistického hnutí", po jeho zvládnutí "politicky korektní ekonomie", následovaná "globálně oteplovací filozofií" a to celé zastřešené nakonec "vědeckým ekologismem" :o(((
Jen dodatek: zrovna se chystám ven a při pohledu na teploměr jsem si chtěl nejdřív přečíst něco o oteplování :o), narazil jsem pouze na nový článek na Oslovi:
http://www.osel.cz/index.php?clanek=4785
To, že je venku -20 ještě neznamená, že se v průměru neotepluje. To jen tak naokraj.
No právě! Ovšem mělo by to platit i opačně :o)
Nějak jsem si vzpomenul na vlny povodní okolo přelomu tisíciletí. To se ještě o GO moc nemluvilo, ale naši hydrologové se vyjadřovali, po prozkoumání starých záznamů, že se počasí "vrací k normálu". Že jsme si prostě zhruba 200 let užívali nepřirozeně klidného podnebí.
Zdá se mi (a není-li to pravda, opravte mě), že hydrologové vyzkoumali to, co věděli už stavitelé železnic v předminulém století. Nedošlo-li k dalším úpravám povodí (po stavbě trati), zůstávala železnice vždy nad vodou. Podemletý násep? To ja, ale vlak jedoucí vodou ..?
Takže oni asi věděli (vybádali), jak vysoko vystoupá sto- a víceletá voda a podle toho stavěli.
Přesně, tady u nás u Labe to bylo markantní. Zřejmě tenkrát ještě ty velké povodně byly v povědomí lidí. Zato, co se stavělo v minulém století (hlavně od poloviny), bylo pod vodou (naše koupaliště, hlavní silnice na Ústí, čtvrť Staré město - původní slovanské sídliště, později opuštěné - proč asi, a tak dále...).
Jo jo, hrozně mě mrzí, že jsem si neschoval fotku, která se objevila na webu v době povodní. Byl na ní pohled z Větruše na trojuhelník tratí Ústí n. Labem Hlavní - Západ - Střekov. Vše pod vodou a na kolejích motorák. On ten Perner byl z mlynářské rodiny, tak to asi měl zmáknuté. Přitom kolik peněz by mohl ušetřit, kdyby to stavěl rovnou podél vody.
oni totiž CK Rakouští inženýři měli tak trochu kliku , plány změnili po povodních roku 1845 které byly na úrovni 1000 leté vody
No jo, máš pravdu. Viz např. http://vaclav-houfek.blogy.novinky.cz/0902...
Zase jsem o něco chytřejší.
ale jo, e-kolo není žádné perpetum mobile, ale pokud ujedu s příšlapem 50 km na aku 36V/10 Ah / a spálím 360 Wh /, tak jsem na tom z pohledu spotřeby energie a zatížení životního prostředí neskonale lépe než člověk jedoucí a smrdící v autě aneb kolik km na stejné množství energie ujede automobil, autobus, tramvaj, vlak apod. čistě ekologický pohyb je snad opravdu jenom chůze, ono i při výrobě jízdního kola se spotřebují suroviny, energie a vznikne odpad. tady jde spíš o určité srovnání - co škodí víc, co méně
S chůzí jako čistě ekologickým pohybem bych si dovolil nesouhlasit. Občas si při chůzi prdneš a šup ho tam - skleníkový plyn je na světě. A když umřeš a šoupnou Tě do země - těch plynů při hnití...Nejekologičtější je vůbec se nenarodit :-)
nedávno jsem narazil na výrobnu plynu, který vzniká právě při rozkladu biomasy, ekologický provoz chodce se mi ani ve finále jeho životnosti nejeví tak zle : - ))
Jistě, jsou mnohem horší činnosti, při kterých vzniká daleko větší ekologická zátěž, než při chůzi. Zastávám teorii - skromně podotýkám, že jsem ji vymyslel asi před hodinou, že činnost nejvíce devastující životní prostředí je pohyb při souloži. Tento pohyb, doveden do úspěšného zakončení - odborníci říkají vyvrcholení, má za důsledek zplození dalšího jedince, který bude naši planetu opět nadměrně zatěžovat svou existencí a činností spojenou s ukojováním jeho sobeckých potřeb. A teď se ptám: není odpor proti umělému přerušení těhotenství vlastně dýka do ekologických zad našich jihočeských matek? Či jak se to ty čarodějnice jmenují? Sterilizaci všem - toť heslo osvícenáho ekologa. Já už jsem starý, já nemusím :-)