Je to chvilička. Zlomek vteřiny, kdy si uvědomíte, že už to nejde ustát. Prudký příliv adrenalinu, šok a už se sbíráte ze země. I takhle vypadá střet s automobilem.
No, krasna je teorie, ale zeleny je strom zivota, stejne, jako byla zelena ona Octavie,jejiz ridic mi nedal na stopce prednost, takze pri prudkem brzdeni jsem hodil usta na asfalt. Po te, co jsem se zvednul a odplizil se pryc, aby me nekdo jeste pro jistotu neprejel,protoze inkriminovana krizovatka je za zatackou, se onen dobrak urychlene sebral a ujel. Vinik byl pryc, takze nebylo proc policii volat a ja se z nasledku lizu jeste po mesici.
Priste, kdyby se mi melo, nedej boze jeste jednou neco podobneho stat, budu lezet a ani se nehnu!
Jenom doufam, ze toho mamlasa hryze svedomi, stejne jako ty okolo, kteri muj let vzduchem videli a nikdo nehnul ani prstem.
Smutná zkušenost...bohužel...ale hned mě napadlo přirovnání k znásilnění...pokud se nic nehlásí a viník nebude potrestán, další a další to budou zkoušet a k lepšímu to nepovede...pokud bude řidič vědět, že ujetím si nepomůže a policie ho dopadne, bude se chovat ohleduplněji...a o to přece jde především-předcházet podobným situacím. Měl by jít sedět. Neposkytnutí pomoci...tečka
Navrhuji řidiče automobilu,který se pokouší z místa nehody ujet,přivázat řetězem svého kola za krk k nejbližšímu stromu..A řetěz povolit až po příjezdu policie:-)
Co budeš dělat, když ti ho překousne?
Podobné zážitky mám taky. Co si na kom vezmeš, když se tě to auto ani nedotkne, protože v pudu sebezáchovy uděláš manévr, kterým se sice vyhneš karosérii, ale skončíš na asfaltu či ve škarpě? Navíc jedeš zcela určitě v takové chvíli sám a pokud je někdo nablízku, tak se zaručeně díval jinam a vůbec nic neviděl. To je přístup lidí, se kterými jsem zatím měla v podobných případech tu čest. A řidič i s auťákem je dávno pryč. A když už jsme jeli dva a mně chlápek téměř sundal (v křižovatce, ukazovala jsem, že odbočuji vlevo, už už jsem tam stočila řídítka, když se přiřítil chlap a v té křižovatce mě předjel), dojel na světlech parťák dotyčného a zabušil mu na plechy. Ten blb se snad ani nelekl, asi už to znal a tušil, co přijde...
Mel jsem podobnou nehodu, jako je uvedena v clanku. Ridic, cikan, mi nedal prednost pri odbocovani vlevo a pak uz se jen rychle priblizila jeho modra Siera a asfalt silnice.
Zpocatku byl pan ochoten se dokonce vyrovnat, ale protoze jsem mel nastipnutou ruku a z hlavy mi tekla krev, tak nekdo zavolal zachranku a Policii. Na zachranku jeste pockal, pred Polici ujel. Ja jsem skoncil s patnactidenni pracovni neschoposti.
Policie ho nakonec nasla a vyslechla, ale az prislo na liceni na mestskem urace, mili pan neprebiral predvolani a tak ani pojistovna, ktere jsem vse nahlasil jen ja nic neplatila. Nakonec se zjistilo, ze nas romsky spoluobcan nemel zaplaceno povinne ruceni a trak slo vse na kancelar pojistitelu, atd.
No, po roce musel mestsky urad vse odlozit, protoze meho snedeho pritele nebylo mozne dostat k projednani pripadu (udajne pracoval v Praze, jak zjistila Mestska policie). Pojistovna podle materialu uznala jeho vinu a nakonec mi penize vyplatila. To vse presne po 12 (ano DVANACTI) mesicich.
Presto bych rad podekoval vsem za jejich snahu. Takze diky slecne na Mestskem urade v Uherskem Hradisti, a Mestske policii v Uherskem Hradisti a ve Zline.
Navrhuji brat temto ridicum ridisky prukaz ihned na miste a po projednani pripadu jej bud vratit nebo take ne. Do projednani jim vystavit treba nejaky provizorni doklad.
Jeste jednou si precti,cojsi napsal:Je to chvilička. Zlomek vteřiny, kdy si uvědomíte, že už to nejde ustát. Prudký příliv adrenalinu, šok a už se sbíráte ze země. I takhle vypadá střet s automobilem.
O jakem adrenalinu proboha mluvis???Kdyz te nekdo sestreli, tak ani nevis, ze nejaky debil jede za Tebou-tak jake:"to nejde ustat"?Jeste mi tu chybi uvaha o zavaznosti poskozeni rafku pri padu do prikopu....Sorry, clanek o nicem.Smutna je reakce je o "ridici cikanovi"-procentualne jsou to gadzove,co jezdi jak hovada, vcetne tzv. profesionalu, tzn. autobusaku. Pojdme se radeji bavit o tom, jak se branit, napr. o trestnich oznamenich o "omezeni a ohrozeni v silnicnim provozu"-policie v tom zjevne nema praxi,takze se primlouvam za naprosto konkretni BONZOVANI. A ONI si pak daji pozor...
V mem prispevku neslo o to, ze by ridic jel "jak hovado". Slo o to, ze nebylo mozne jej dohnat k zodpovednosti a on se ji dokazal tak dlouho vyhybat, az z toho vyvaznul. Pak si nejsem az tak jist, jak velke procento "gadzu" se takovymto zpusobem uspesne vyhyba postihu.
Jinak souhlasim s tim, ze nejvetsi hovada na silnici jsou profesionalni ridici a z nich ridici MHD zvlast.
Souhlasim s normalnim sprostym bonzovanim do te doby, dokud se ridici nenauci respektovat cyklisty (ale take naopak).
PS: Babku ve "fjertochu", ktera se sotva drzi na kole nepovazuji za cyklistu, ale za velmi nebezpecnou prekazku na silnici.
Největší čunata nejsou profici ,ale řidiči silných osobáků!
Jak kdy, mnozí z nich si o tebe nechtějí poškrabat svého miláčka, někteří zas jedou hrozně. Zato řidičy České pošty jezdí hrozně vždy.
A co teprve rozvoz pizzy tady v Praze... Jmenovitě Pizza Go Home na JM... Červená, nečervená, křižovatky zásadně smykem, 50 km/h v obci je pro ně asi minimální rychlost, předjíždění na přechodu... Naštěstí jsem zatím neměl tu "čest" být s tím autem současně na silnici...;-)
A co tak řidiči osobních aut se žlutým majáčkem, samozvaná pomoc řidičům při dopravních nehodách (Praha)? Ti si myslí,m že žlutý maják je totéž, co modrý a podle toho také jedou.
Nejsou to nic jiného, než bestie, které se snaží vydělat na neštěstí druhých. Odposlechem služebních vysílaček (nebo spoluprací s Policií?) se dozví o každé hlášené nehodě a už se tam bezohledně řítí a vnucují viníkovi svou (placenou) pomoc.
Já jsme se s autem srazil dvakrát a popis "Zlomek vteřiny, kdy si uvědomíte, že už to nejde ustát. Prudký příliv adrenalinu, šok a už se sbíráte ze země. I takhle vypadá střet s automobilem." sedí 100% v obou případech.
Tak predne k doporuceni clanku pit: pokud mozno nepijte a kdyz uz musite (vim, ze zizen v soku je velka), tak jenom male davky. Kdybyste meli vnitrni zraneni, tak si muzete docela ublizit.
A ted k te zkusenosti. Bohuzel prijezdem policie teprve vsechno zacina... Me srazilo auto zezadu na prejezdu, z nej vylezl Vietnamec a ze jestli nemocnice, dobry a ze me vezme do Karlovych Varu. Vtipne na tom je, ze se to stalo u Prahy. Kdyz jsem zacal nadavat, ze co jede jako blazen (ja bych to dle rychlosti, jakou se priblizil na osudny nechraneni prejezd a zvuku motoru odhadl tak na 60 km/h), tak ze pry jsem mu tam spadl, ze rychle nejel (pouhych 40 - jak radi cedule pred prejezdem s doporucenim 40 na dalsich 3 km...). Tak jsem nekomu rekl, at zavola policii. Prijela policie z Kladna (jmeno toho umelce nadstrazmistra mam) a co se stalo, tak on hned, ze jsem mu tam spadl, ja ze me srazil, oni hned at ty vozidla dame z prejezdu, ze pojede vlak (1. chyba to udelat!), pak mi bylo blbe a sel jsem si sednout do policejniho auta a vyckat prijezdu sanitky (2. chyba). Po mesici jsem sel k vyslechu, kdyz jsem popisoval situaci s rychlosti odmitl policajt napsat, ze podle me jel 60 - ze to nemohu posoudit (dalsi chyba). Mel jsem zlomeny prst, od kapoty nabourane stehno s modrinou pres cele stehno az pod koleno, ale vzhledem k uzaverkam a povaze prace jsem si nebral neschopenku, ac mi ji doktori nabizeli (4. chyba), policajt se me ptal, jestli jsem byl omezen na beznem zpusobu zivota, tak jsem rikal, ze pochopitelne ano, on, ze to nemuze napsat, kdyz jsem si nebral neschopenku, ze omezenim beznyho zp. zivota se mysli to, ze se nemuzete najist bez pomoci a umyt bez pomoci,tak jsem rikal, ze pokud to je tak, ze to jsem nejak s obtizema zvladal sam (5. chyba).
A jaky byl vyvoj? Volal jsem na pojistovnu, zda maji nehodu hlasenou - pry jestli to je ta srpnova nehoda onoho ridice, coz nebyla, tak jsem pak sel dat hlaseni skod na pojistovnu a tam mi ukazali predbezne zavery policie. Neveril jsem svym ocim... Podle vysetrovani jsem podezrely, ze jsem se nevenoval rizeni, ze jsem nezvladl vozidlo a upadl, pricemz automobil (!!) nestacil zabrzdit. Tim jsem pravdepodobne spachal havarii s "narazenim predniho vika motoru za 5000" (jak logicke, aby sam od sebe padajici cyklista spadl zezhora na kapotu, ze?). Dale jsem se dopustil poruseni pravidel tim, ze jsem jako cyklista nedal vystrazny trojuhelnik (ktery jiste vsichni vozime) a maril jsem uredni vykon tim, ze jsem po nehode pohnul vozidlem. Tak jsem se pochopietelne do cele veci vlozil. Policie to poslala spatnemu mestskemu uradu, ti to poslali zpet, ze jim to nepatri a ze maji podezreni na tr. cin, tudiz je nutne zdravotni posudek a uvedomili spravny urad, ze si to maji ohlidat. Policie vec dala do obalky s jinou adresou a poslali to na spravny urad. Ten jim to na zaklade te informace vratil s zadosti o doplneni. Soudni znalkyne posoudila, ze zlomenina je trestny cin (kdybych si vzal neschopenku a rekl, ze jsem byl omezen na bezne zpusobu zivota, bylo by to daleko jednodussi), avsak policie rekla, ze nebyla zavaznym zpusobem porusena pravidla ze strany ridice (pouze asi nedodrzel vzdalenost), tudiz to trestny cin neni. Dokonce mi na urade rekli, ze to daji na posouzeni statnimu zastupci (temer 6 mesicu po nehode), se kterym mluvili telefonicky a take to odeslali. Jednani s urady bylo do te doby velmi pohodove. Pak nahle prisel zlom, kdy mi na urade ta pani, se kterou uz jsem nekolikrat mluvil rekla, ze se k tomu odmita vyjadrovat, ze to nema prostudovane (do te doby se o tom se mnou bavila) atd. a rychle zavesila. Po dalsim mesici mi prislo vyrozumeni od st. zastupce se kterym mluvili (okr. Melnik) s tim, ze to patri na Kladno a ze to dava tam. To uz jsem celou vec s obavou o promlceni zacal resit pres ombudsmana (proc ten spis tak cestoval, proc se telefonicky domluvili s nespravnym st. zastupitelstvim, i kdyz vedeli, ze v danem katastru je lehky bordel s tim, na kterem okrese to je a na kterou poverenou obec to patri?). Ombudsman se ptal na st. zastupitelstvi v Kladne, kde vec lezela jiz 3 mesice a bylo mu slibeno, ze se na to v tomto tydnu podivaji... Druhy den jiz psali dopis, ze zahajuji trestni rizeni (9 mesicu po nehode). Pak ridic nechodil k vyslechum, pripadne neprisel tlumocnik, tak se to tahlo dalsi 4 mesice, nez mi kriminaliste rekli, ze ho donutili jit to ohlasit pojistovne, ze vsechno hovori proti nemu. Zaver byl takovy, ze st. zastupitelstvi podminene zast. tr. stihani na 1 rok s tim, ze ridic nebyl nikdy projednavan na policii (a co ta srpnova nehoda?), ze zije nekonfliktne, ze je to slusny obcan, co uznal svou vinu a ucinil kroky k naprave skody (dal to po roce na pojistovnu). Tak takhle to u nas funguje. A to se musite snazit... Obavam se, ze se urady snazily, jiste ne zadarmo... Nastesti jsem nehodu prezil a mohl jsem se branit a vina nebyla celkem bezproblemove hozena na mne...
A moje doporuceni:
1) zajistete si svedky, pokud budou (v dobe nehody jsme tam bohuzel byli jen my 2),
2) na miste nehody si dobre rozmyslete, co po vas policie chce,
3) radeji se nechte odvezt na vysetreni, RTG (treba ja vubec netusil, ze mam prst zlomeny)
4) bude-li to mozne vemte si neschopenku,
5) nenechavejte policistu samotneho jednat s pachatelem,
6) trvejte na zaprotokolovani vseho, co chcete rici, jinak odmitnete vypoved podepsat,
7) omezeni na beznem zpusobu zivota je i to, ze nemuzete behat, to take uvedte do vypovedi,
8) celkove se nenechte zmast vlidnym pristupem policie, ktera se jakoby snazi vam pomoci...
9) pri pochybach zacnete urady bombardovat dopisy a telefonaty, nebojte se se odvolavat na vyssi mista.
No tak to je nářez! Tfujtajxl tos mi zase hnul žlučí. Že to tady funguje blbě je mi jasný, ale tohle je fakt síla.... nicméně díky za praktické rady, to se může hodit. Jenom si přeju, aby je nikdo z nás nikdy nepotřeboval a ani ty ne.
Jo, proto to taky pisu. Clovek je naivni a veri, ze kdyz se policie chova vstricne, ze je na jeho strane. Zvlast, kdyz je vec naprosto jasna a nesporna. Nejhorsi je, ze pak muze policie Krystofy delat treba 3 tydny v kazdem mesici, ale kdyz budou kryt viniky, tak se dodrzovani pravidel provozu, natoz slusnosti na silnici nedockame nikdy. A me nesere ani tak, ze to zastavili (nakonec skody mi byly uhrazeny), i kdyz - kdyby mu za tohle vzali na rok papiry, tak uz by si snad zacal davat pozor. Ale hlavne me sere, ze ten policajt dal vysetruje nehody a je u policie. A to pry nejsem zdaleka prvni, komu vykouzlil obvineni. A tak vubec, jak to tady chodi - rekl bych, ze kdyz videl, ze vinu na me tak snadno nehodi, tak se po "zainteresovani" zacaly vsechny urady snazit, aby behem vysetrovani ubehl rok a "co jsme si, to jsme si..." Jako ze se obavam, ze kdybych nesel pres Motejla, ze to ten rok na uradech procestovalo a prolezelo.... No nic, nebudu to popisovat do detailu, to by byl dost dlouhej clanek (treba o tom, jak se to 9x predavalo mezi 6 institucema).
Tva zkusenost je velmi poburujici a do nebe volajici...a byl bych moc rad, kdybys toho dotycneho pana nadstrazmistra jmenoval...protoze to je presne to, co je potreba...VEDET...ze se nikdo za odznak ani za svuj podelanej urad neschova...a ze kdyz neco delam, tak ze to nesu plnou zodpovednost, at uz v praci, nebo za volantem ci riditkama
Pokud jde o hybani s vozidly ... ucastnici nehody jsou povinni zajistit prujezd (a to i na silnici, natoz na kolejich), s tim ze poloha vozidel se ma na silnici nakreslit.
Pokud je po ruce fotak, (napr.v mobilu) je dost vhodny nafotit co jde - hlavne poloha vozidel, ktera se zmeni tim uvolnenim prujezdu.
Jinak s temi svedky a dalsim vicemene souhlas.
Protokoly a PCR jsou kapitola sama pro sebe - kdysi jsem neco hlasil kriminalce, a protokol co vypracovali, byl plny nejen brutalnich pravopisnych, ale i vecnych chyb.
jakým autem ten Vietnamec tě srazil?
Tuším takou menší korupčnůstku. Byl-li to např. majitel nějaké tržnice, nebo hlavní dodavatel zboží atp., tak tito pánové mají hodně peněz. A věci a okolnosti se tak mohly pohybovat v jejich zájmu... ovšem je to jenom spekulace.
To Ti teda nezávidím... hezky napsaný, na rozdíl od inicujícího článku. Snad jen bych poradil, že telefonovat nemá cenu, to každý zapře, všechno písemně a doporučeně.Neschopenku VŽDY, no mercy !Jednou je to naučíme... ač by to umět měli... Příspěvek roku!
Je fakt ze nektery ridici jsou hovada . Ten snimek je z USA nebo CDN , mel jsem to uz nekolikrat taky na p... chlup , jednou jsem ridici kterej me nedal prednost v cyclopruhu a navic me mel zprava rozflakal cifernik a bylo me jedno ze na to koukalo nekolik desitek dalsich motoristu . To hovado na me cumelo , melo to prase cervenou a stejne me vjelo do cyclopruhu tak ze sem do nej tuknul (na brzdeni a jinej manevr moc casu nebylo ) , navic zacal bejt sprostej a agresivni a to me teda nasralo ....tak to teda zchytal na fleku i s kopancema do xichtu za to jak me vytocil .... Zajimavy bylo ze nikdo z prihlizejicich nevolal 911 , policii fire department nebo ambulance a nechali me vodjet vod toho prasete co plazilo na asfaltu v ouplny pohode .
Můžu potvrdit zkušenosti s chováním řidičů po srážce s cyklistou: Dne 8.2.2005 otevřel taxikář Josef Ryšánek z Prahy 4 - Nuslí na zákazu zastavení dveře své bleděmodré felicie v okamžiku, kdy jsem ho míjel. Při srážce jsem si narazil břicho a ruku o horní hranu jeho dveří a zničil jsem přední kolo a vidlici. Jemu pak vylomené dveře vůbec nešly zavřít. Řidič po srážce jenom obhlížel škody na svém autě a zapřísahal mě, abych nevolal policii, že mi uhradí škodu, že mi půjčí své kolo, abych dojel, kam jsem chtěl - prostě sliboval hory doly, hlavně abych nevolal policajty. Když jsem na místě odhadl škodu na svém kole na dvě tisícovky, odmítl mi je dát a tvrdil, že mi to uhradí, až přinesu účetní doklady o koupi dílů a o opravě. Já blbec jsem mu na to skočil a v klidu odešel s kolem na rameni. Když jsem si nechal kolo opravit (nová vidlice i přední kolo), náklady se vyšplhaly na 2400,- Kč. Když jsem pak za ním s těmi doklady několikrát byl v místě jeho bydliště, nechával se svými dětmi pokaždé zapřít. Poslal jsem mu dva dopisy, z toho jeden doporučeně, ale na ně nereagoval a po svých dětech vzkazoval, že žádné dopisy nedostal. Jsem asi měkkej, ale přestalo mě bavit ho pořád honit. Ale třebaže ušetřil pár tisícovek, rozhodně nepřispěl dobré pověsti taxikářů ani řidičů obecně. Proto doporučuji všem, koho taková věc potká, vždy volejte policii. A pokud se vás řidič bude ptát, proč jste tak neústupní, argumentujte třeba i tou mojí negativní zkušeností.
Já bych si v takovém případě pokud možno zajistil ještě očité svědky, ale tak, aby o tom řidič nevěděl. Časy jsou chmurné. :-(((
Běhá mi mráz všude, když čtu vaše zkušenosti. Ale asi je dobře, že to píšete, aspoň třeba budeme mít potuchy, čeho se vyvarovat, kdyby něco. Já naštěstí (nebo spíš naneštěstí?) padal vždycky jen vlastním přičiněním.
/// Jak tam někdo píše o tom adrenalinu... Nevím, kde se adrenalín tvoří , ale v letové fázi a krátce poté jsem cítil sevřenou pr...
Mám podobnou příhodu nějaký navoněný frajítrk ve svém naleštěném Meganu "si mně vůbec nevšiml při odbočování do prava na parkoviště a sprostě mně sejmul" a ani se neotěžoval zastavit,jen vykoukl z okýna a jel vesele dál.Naštěstí jsem nejel moc rychle,takže až na pár odřenin na těle a kole nic ,ale nasral mně pekelně hošan.Naštěstí jsem ho dohnal a pumpou a hrotama na tretrách jsem z něho vymámil bolestné.No chlapec už pak moc nevoněl a ani auto nebylo moc naleštěné , a já jsem si pěkně ulevil...
Už jsem tu někde psal, že bych chtěl mít na řídítkách natažený prak s připravenou kuličkou.
Tak tohle je přesně ten případ, kdy bych ho strašně rád použil.
V tom okamžiku bys to nestih, událost probíhá děsně rychle. Mně se to samý v modrým stalo taky, koulel jsem po silnici sudy a kdybych neměl jedno pivo, volal jsem policajty.
Podobná věc se nám letos stala na Šumavě (silnice Srní - Modrava, odbočka parkoviště Rechle u Vch.-Tet. kanálu) kdy jakýsi dobytek v zelený Felcce s rodinkou na nedělní výlet,který odbočoval na parkoviště, než aby trochu přibrzdil, střihnul to doprava před mojí ženou tak, že jí málem sejmul z kola. Po mém zdůrazňuji slušném dotazu jestli mu takové chování připadá v pořádku a jestli by se teda ženský nechtěl omluvit když udělal nedopatřením chybu, se ozvalo z auta něco o "líbání hýžd"í a "exkrementy znečištěných cyklistech". Rozhodl jsem se tedy nepřítele zlikvidovat psychicky a s ledovým klidem jsem mu suše oznámil, že až se vzdálí od vozidla, ulomím mu levý stěrač,pravé zpětné zrcátko a víčko od nádrže kteréžto mu potom zanechám na kapotě k opětovné instalaci. A světe div se, zabralo to. Rodinka usoudila, že Vchynicko - Tetovský plavební kanál možná neni až tak zajímavej abysme si kvůli tomu nechali od nějakýho psichopata-cyklisty zničit to naše krásný autíčko, sedli do auta a byli v čudu.
A já měl radost z dobře odvedené práce...
Já jsem zase přemýšlel o rukavicích s ocelovými hroty na kloubech.
Zásadní chyba, ale Tvoje. Při jízdě kolem auta počítám s tím, že se dveře kteréhokoliv otevřou. A že u nových se otvírají pořádně do stran! Takže bezpečný odstup při jízdě kolem stojících aut je tak 1,5m. je nutno počítt s tím, že každý řidič(ka) vystupuje z auta, jakoby byl(a) sám (sama) na celém světě a zbytečným pohledem do zrcátka před otevřením dveří se nezatěžuje.
Kamarád projížděl těsně kolem stojícího auta právě, když si jeho řidič usmyslel vystoupit. Stačil pootevřít dveře. Kamarád mu je přiměřeně otevřel přejížděním předního kola po vnitřku předních dveří. Kolo tam zůstalo zaparkované vestoje, řidič v autě zajištěný stojícím kolem a kamarád byl notně dotlučený po saltu přes řídítka a držťáku přes kapotu na silnici.
Teď už to vím taky, že do zpětného zrcátka se při vystupování z vozu nepodívá skoro nikdo. Kdysi jsem si dělal statistiku, kolik řidičů za mnou zastaví, když jako cyklista dávám přednost chodci na přechodu. Když jsem se ale žádného takového nedočkal, musel jsem to vzdát. Počet takových řidičů se tedy blíží nule.
Co se týče bezpečného bočního odstupu od zaparkovaných automobilů, se zlou bych se potázal, protože na většině pražských komunikací by mě pak už nikdo nemohl předjet. Dokážu si představit ty jejich reakce. Nevím, jak bych jim vysvětloval, že jedu takhle daleko proto, aby mi někdo náhodou neotevřel dveře před nosem.
Já jsem si pro změnu dělal statistiku, kolik cyklistů zastaví, když jakožto řidič auta pouštím chodce na přechodu. A také jsem ji pro nulovou účast zrušil. Žádný. Každý cyklista kterého jsem potkal v takové situace skrz přechod prokličkoval mezi chodci a jel dál.
Neco jineho je klickovani, kdyz je tam dost mista a neco jineho je, kdyz chodci cekaji a chteji prejit. Taky dost casto zastavim (jak blbec) a kdyz nejdou, tak se rozjedu.
Jenze oni cekaji na auto a ani nevykroci. Takze se paradoxne dostavam do situace, kdyz uz se rozjizdim, protoze nechteji jit a oni zacinaji vkracet do vozovky, protoze jim auto za mnou zastavilo.
Ale koukáme se, pane doktore, koukáme. Jenže ono to zrcátko nepochytí všechno. Existuje tzv. "slepý úhel", do kterého se dokáže schovat celé auto.
Mrknete do zrcátka, nic tam není, otevřete dveře a hele... Chybička se vloudila...
Ovšem je pravda, že každý zkušený řidič tuhle záludnost zná, takže když nic není v zrcátku, preventivně ještě mrkne přes rameno...
Tak se holt musí otáčet celej...
Pane doktore, už zase soudíte situaci, kterou z praxe neznáte. Nedělejte to, prosím...
To byl citát z filmu. Hádejte z kterýho. :o)
Jinak je můj názor jednoznačný: Je odpovědností řidiče, aby při vystupování z vozidla nikoho neohrozil. Jak to udělá, je na něm.
Pokud ví, že existuje místo, kam zrcátkem nevidí, pak není nic jednoduššího, než chvilku počkat, aby ho vozidlo, které by se v tu chvíli mohlo nacházet v tom slepém úhlu, stačilo minout. Na tuhle jednoduchou úvahu nepotřebuju mít řidičák.
Ja jsem se taky asi pred ctyrmi roky rozhodll, ze za sva prava budu bojovat. Trikrat jsem ridice, co me omezil a ohrozil dojel a bouchl jsem mu pesti do strechy. Funguje to sqele. Ridici jsou jak beranci. Ale takhle by jsme po sobe za chvili mohli strilet a za male prehlednuti by byla poprava. Tohle reseni neni a ted se snazim maximalne predvidat, pocitat s tim, ze kazdy muze udelat vsechno a hlave se nevytacet a chranit si i sve dusevni zdavi. Zatim ziju i presto, ze jezdim na kole :o)
Takhle jsem jednou dojel řidičku, která málem sundala manželku z kola, protože jí nedala přednost.
Koukala na mě jak na zjevení a tvrdila, že nikoho neviděla.
Tak to ji možná fakt neviděla. Mozek se nastaví na sledování aut a přestane po nějaké době jízdy registrovat jiný objekty, takže se rozhodne, že o tom, že máš přímo uprostřed zornýho pole cyklistu, nepotřebuješ vědět. Přesně takhle mě dvakrát sejmuli, mamčinýho kolegu z práce takhle dokonce sundala z motorky policejní felda.
No to já jsem slyšel věrohodné vyprávění, jak takhle někdo sejmul kluka co se věnuje cyklotrialu a podobným skákacím sportům. Dotyčného automobilistu na první červené dojel a přejel mu přes auto...
Mate nekdo zkusenost s tim ze jste na kole zavinili nehodu a zpusobili nekomu na aute skodu?
Museli jste to platit? (ciste teoreticky by to tak byt melo, ale nevim jak to v praxi funguje) Kdyz si predstavim, ze bych treba jen Octavii treba jenom urazil zrcatko (v plny elektrice),tak to asi bude 5az10 tisic? Nemluve o xenonovym svetle na BMW... hrozna predstava?
Mate nekdo tu zkusenost?
dik.
Zkušenost naštěstí nemám, ale nedávno jsem se o tom bavil s pojišťovákem. Zaplatit to musíš vždycky, ale krejou to některý pojistky. Třeba matčina pojistka domácnosti s pojištěním hmotné zodpovědnosti by mě to kryla až do doby, než mi bude šestadvacet. Což by mě nenapadlo, že pojištění proti zlodějům, uzavřený jedním z rodičů ohledně našeho bytu, může zaplatit rozbitý světlo na autě kdybych zavinil nehodu. Mrkni jestli nemáš v nějaké pojistce něco podobnýho než budeš kvůli tomu uzavírat novou, pokud ji chceš uzavírat.
Součástí pojištění domácnosti bývá i pojištění odpovědnosti a z tohoto pojištění se kryjí škody z nedbalosti způsobené členy této domácnosti na cizím majetku. Například právě škody, které způsobíš jako cyklista - ale pozor na alkohol, to by už bylo horší.
Hm, ale škody způsobené při dopravní nehodě tohle nekreje, protože to krejou jiné pojistky (povinné ručení a havarijní pojištění) . MOŽNÁ to bude krýt, když někomu vjedeš do zahrádky nebo do plotu, ale jak je v tom auto nebo jiný dopravní prostředek, tak ne.
Povinné ručení platí jen pro motorová vozidla a hradí škodu která vznikne provozem motorového vozidla.
Havarijní pojištění chrání pojištěného před případnou škodou. Takže když cyklista způsobí škodu na vozidle, motorista který má havarijní pojištění, dostane zaplaceno od pojišťovny. Cyklistu potom "odřou" právníci té pojišťovny.
V Rakousku nebo Holandsku se situacích škoda automaticky platí z povinného ručení řidiče, i když nehodu zaviní cyklista.
Bejbísi, já mám pojistku odpovědnosti asi 20 let starou. Naštěstí jsem ji zatím nepotřeboval. Ale mám za to, že kryje veškeré škody způsobené mimo pracovní poměr. Je ale možné, že později se pojistné podmínky změnily a dnešní pojistky z toho nehody na silnicích vyčlenily.
Jó auto, já jedu takhle lesem uprostřed Českosaského Švýcarska a najednou se za zatáčkou v protisměru objeví tramvaj. (nečekaně, protože jela mimo jízdní řád) To není fór. Fakt. Od té doby se ze mě stal fantatický propagátor přilby, protože mi možná zachránila život. Pak jsem už z nošení přilby byl tak zpitomělý (v létě jezdím na kole do práce a vůbec všude) že jsem odešel pěšky do krámu s přilbou na hlavě. A mimochodem, to údolí, kterým tramvaj jezdí je fakt úžasné, vřele doporučuji. Jen pozor na to, že koleje vedou nikoliv prostředkem, ale krajem silnice.
Tak na mě takhle ze zatáčky u Hracholuské přehrady, kdesi v polích vyrazil trolejbus. Taky jsem z toho byl vykulený. Když přejel kolem, bylo vidět, že za sebou tahne generátor který mu dělá el. proud. V tom poli to vypadalo jako přízrak.
Často omílaný hormon - adrenalin - se při sportu a u výše zmíněné havárky asi do krve dostavil, ovšem nikoli před havárkou či při divokém sjezdu, ale až po pádu. Rozklepané ruce a nohy, neschopnost koncentrace, svalová slabost aj. jsou typickým příkladem rychlého návalu adrenalinu do krve. Je to tzv. hormon poslední záchrany individua, které již více v ten moment nezaboduje, ale chce si zachovat holý život. Srdce zvýší svou činnost, dojde k vzestupu krevního tlaku, sníží se cirkulace krve a zároveň se zvětší spotřeba kyslíku... to vše vede k vysoké srážlivosti krve, kterou tělo sleduje zastavit krvácení při případném zranění... atd. atd.
Zdravim,
preju vsem, aby se z tehle problemu vylizali a pokud mozno aby se jim tyhle problemy vyhly. V clanku samotnem + v reakcich mi tu schazi ale jedna docela podstatna vec. kazdy si tu stezuje na omezeni ze strany aut. Najezdil jsem po praze a jizni morave tak 2k mesicne a nedodrzovani dopravnich predpisu ze strany cyklistu je dneska naprosto bezne - kdyz vidim cyklistu tak neocekavam, ze se bude chhovat jako auto a bude se ridit predpisy. Ze zkusenosti vim, ze jediny bezpecny zpusob je predpokladat, ze na kole sedi ozrala...
mozna by to chtelo taky krom stesku na auta zacit se chovat na ceste podle vyhlasky.... tot asi vse
"kdyz vidim cyklistu tak neocekavam, ze se bude chhovat jako auto a bude se ridit predpisy" je věta nesmyslná, poněvadž auta na předpisy se... (kašlou). Netvrdím, že cyklisti je dodržují, ale říct, že ne, je stejná pitomost jako tvrdit, že všichni řidiči aut jsou hovada. Všude se najdou zástupci inteligentní i tupí, a většina diskutujících si to myslím uvědomuje.
Já osobně porušuju dopravní předpisy nejčastěji tehdy, když mi řidiči aut neumožní je dodržet.
Nechceš mi tvrdit, že Ti snad cyklisti nedávají přednost nebo Tě dokonce zblokují při zatáčení na křižovatce. Nebo, že cyklista si stoupne do pruhu na odbočování vlevo a klidně jede rovně a kašle na to, že ohrožuje na životě auto, které jede za ním a hodlá dodržet směr pruhu.
No jestli se Ti taky stalo, že protijedoucí cyklista bezohledně začal předjíždět auto do kopce a ty jsi musel zajet do příkopu, abys nepřišel o život, tak to potom máš pravdu.
Na jaké planetě žiješ? Někteří cyklisti jsou schopni neuvěřitelných zvrhlostí.
Zažil jsem, že cyklista na křižovatce najel mezi dva pruhy aut až k semaforu a na zelenou vyrazil dopředu a před chladičem auta odbočujícího doleva to ohnul doleva na přechod, kde rozprášil chodce.
Zažil jsem, že cyklista objel zleva dva pruhy aut stojících na semaforu na červenou a bez rozhlížení na tu červenou vjel do křižovatky (protože cyklista může odbočit doprava vždycky a bez rozhlédnutí, že).
Když bude člověk počítat s tím že ostatní jsou magoři kterým může kdykoliv sepnout, udělá nejlíp.
To že se cyklistista musí prodírat mezi auty místo toho aby jel ve vlastním pruhu aby se pak postavil na představný pruh (odborně se tomu říká V19) bych nepovažoval za bezohlednost. Ostatně takové předjížnění mu Silniční zákon dovoluje.
Dále popisované manévry v křižovatce běžně provádím (musím Tě však ujistit, že velmi dobře vidím kde jsou chodci a auta a nemusím se kvůli tomu teatrálně rozhlížet). A říznout to řidiči před chladičem? Čím ho ten cyklista ohrozil?
Teoreticky ničím. Jediné co mohl řidič utrpět bylo leknutí.
Jenže mnoho cyklistů si neuvědomuje, že ohrožuje ostatní nepřímo, například tím že může řidiče přinutit k prudkému úhybnému manévru který může vést k nehodě. Vím o čem mluvím, už jsem jednou musel uhnout až do protisměru abych cyklistu nezabil a bylo štěstí že tam nic nejelo.
Hele ty strejdo, tohle je ze statistik policie:
Podle statistik dopravní Policie ČR zemřelo v roce 2005 při dopravních nehodách 93 cyklistů, těžce zraněno bylo dalších 495 a lehce 3 252. Řidiči motorových vozidel (osobních i nákladních aut a motocyklů) jsou přitom viníky 92,6 % nehod, cyklisté zaviní pouhé 1,4 % z nich.
A včíl mudruj o nezodpovědnosti cyklistů.
jsem bohužel na druhé straně barikády:-( jsem si takhle jela do kanceláře, předjížděla jsem důchodkyni a ta se mě chudinka lekla a spadla, což jsem už nezaregistrovala, protože jsem po předjetí odbočila na vedlejší silnici. Po zaparkování se ke mě přiřítil nějaký chlápek a ječel na mě něco ve smyslu - vy zkurvený pražáci ( mám pražskou SPZ, ale jinak jsem východočeška jak poleno) no, tak jsem se i s autem přemístila zpět a chytrý důchodce zavolal polici, babča měla odřené koleno a normálně se pohybovala, po příjezdu našich orgánů jsem trvala na přivolání lékaře s vědomím co kdyby si to po nějaké době paní rozmyslela a tu a tam ji píchlo. Sanitka dorazila i s houkačkou ( super estráda), paní si sama nastoupila a odfrčela a pak nastala zásadní chyba, na místě jsem uvedla, že je to asi byla moje chyba, že se mě paní lekla, jinak se na silnici motala a do očí ji svítilo sluníčko jak mi sdělila před příjezdem policie. Předpokládala jsem, že to samé uvede později do protokolu, ale bohužel a ještě ke všemu nahlásila i jinou barvu auta, což nikoho nezarazilo. Nyní mě po zhruba čtyřech měsících předvolali k přestupkové komisy, kde mi bylo sděleno,že přicházím o řidičský průkaz, ačkoliv paní je o.k. a to i podle lékařské zprávy a náhradu jízdního kola nepožaduje, protože k žádné škodě nedošlo. Takže v koncovce díky nějakýmu blbcovi, co si v parlamentu hraje na Boha a o běžném živtě nemá páru příjdu o vše. Vyhodí mě z práce a budu sama živit šetiletou dceru, což ho nezajíma, protože mě bude vyplácet sociálka:-(
Proč je na každého jiný metr??????? nedbalou jízdou zabijí a průkaz mají!!!!!! Kde je spravedlnost??????
Teda nerozumím jedné věci - proč by tě kvůli tomu měli vyhazovat z práce?!? Nebo snad děláš něco, kde jsi na řidičáku a denním ježdění závislá?!?
Radko, bohužel jsem, pracuju na pozici manažerky a měsíčně nalítám kolem 5000-6000 km. Tak pro ně budu nepotřebná:-(
Najmi si řidiče, to se Ti vyplatí... Tím neříkám, žes o papíry přišla oprávněně.
jo, řidiče, chudák to by nic jiného nedělal:-)
Pokud nedoslo k ujme na zdravi ani na majetku, vse je tak, jak sama rikas a na "nehode" nemas zadny podil viny, pochybuju, ze bys mohla prijit o ridicak. V CR (a nejen tam) clovek sice nekdy pochybuje o zdravym rozumu pri posuzovani zavineni, ale prece jenom na Arabskem poloostrove nejsme. I kdyby bylo neco prece jenom tak, jak nam tu tvrdis, vem si pravnika, dostane te z toho.
Díky za podporu, ale bohužel je všechno pravda a sama se tomu dost divím jak je tohle možné. Ale podle nějakých paragrafů došlo k ublížení na zdraví, ale nikoho nezajímá, že to bylo jen odřené koleno. Ptala jsem se na přestupkové co mám dělat a jaké mám šance a bylo mi řečeno, že žádné:-( prostě naši orgáni to odflákli a tady je výsledek, je v protokolu dost nesrovnalostí, nehledě, že podle fotodokumentace mají přesnou barvu auta je v protokolu zapsána jiná. Fakt nechápu, právníka si najmout musím, jinak se mi zbortí celý život, je stejně paradox jak někdo může rozhodnout o životě jiných lidí
Právníka si rozhodně vem a braň se, co to jen půjde.
Dějí se prapodivné věci, ale ty aspoň víš, jak se všechno stalo a byla jsi přímým účastníkem.
A jak může někdo rozhodnout o životě jiných lidí?!? Děvče, to je dřív než na nový kabát a nemusíš hnout ani prstem. Mě dostal do problémů zcela neznámý údajný bezdomovec, který se zjevil jen jednou jedinkrát v redakci jistého periodika a odložil tam balík listin o kterých nikdo neví, kdo je vytvořil a kde je dotyčný sebral. Bohužel ale souvisí s mou prací. Od té doby velmi a to velmi dobře vím, jak pracuje naše policie - uměle si vykonstruovali co se jim nejvíc hodilo, mají čisté ruce a vyřešený případ a já se z toho problému teď snažím dostat už rok a půl a není to žádná legrace. Stojí to spoustu peněz a nervů a bohužel říkat pravdu mi v tomto případě není vůbec nic platné...
Tak ti držím palce a buď ráda, že ty aspoň všechny okolnosti případu znáš a tudíž je snažší najít podklady pro obranu. A na právníkovi nešetři - je fakt, že to stojí nemalé peníze, ale vyplatí se to.
To mě mrzí, ale jak teď slýchám často: naděje umírá poslední!!! Jo, vtipy na policajty sedí, do protokolu si spletli barvu auta ( a to mají fotodokumentaci), tak je vidět jak pracují
Samozřejmě jsem u toho nebyl, nemůžu situaci objektivně posoudit, aly vy, manažerko, jako zúčastněná, také ne.
Jak jste předjížděla cyklistku, že se vás lekla? Dodržela jste bezpečný odstup, zejména když na kole jela starší dáma, pro vás důchodkyně? Píšete, že po předjetí jste zabočila do vedlejší ulice. To se mi stává velmi často, že mě předjede auto a těsně před předním kolem zahne doprava. Nezáleží na SPZ ani věku řidiče. Zatím jsem to vždy ustál, nebo mi nikdo nezahnul tak těsně před kolem jako vy té paní. Věnovala jste se dostatečně sledování provozu, když jste si nevšimla, že spadla?
Čím se vyznačují východočešky jak poleno, že to měl "nějakej chlápek" poznat? A "chytrý důchodce zavolal policii"...chápu, jste naštvaná, že vás označili jako viníka a svět okolo vás je plný "důchodců", co vám stojí v cestě, zatímco vy plníte neodkladné, pro vás životně důležité, manažerské úkoly na 5-6000 km měsíčně. Což se trochu nad sebou zamyslet, najít pro dcerku tátu, ať ji neživíte sama....a vyměnit číslo, ať si o vás nemyslí, že jste pražačka :))
Třeba hledá, co vy víte...
Snažší je najít čtyřlístek než tátu pro dceru...
Vážený pane, nevlastním řidičský průkaz dva roky, nýbrž o pár let déle, pokud má paní přiznaný důchod považuju ji za důchodkyni. Co se týče prostoru pro předjetí, tak ho měla dostatečný a pokud najezdím tolik kilometrů denně se setkávám s možnýma nehodama. SPZ si vyměnit nemůžu, auto je služební a moje pracovní záležitosti sem nepatří, že? A tím pádem i moje soukromí, né? Pokud bývalý manžel neni schopen nebo nemá zájem se o dceru postarat zbývám já,že?! A dítě jsme si nepořizovali aby strádalo, takže práce je na snadě. Jinak koukám, že pán je asi z oboru, že? Tak mi prosím vysvětlete jak Vaši kolegové mohou zapsat do protokolu, že barva auta je modrá, když podle ftodokumentace je jasné, že zelená!
Tak vyměňte zaměstnavatele, vy jste dotčená, že vás podle čísla považují za pražačku ač jste východočeška jak poleno...mě je to fuk. O vaší práci a soukromí jsem se dočetl ve vašem subjektivním popisu nehody. Nic jsem si nepřidal. Spočítejte si otazníky a vykřičníky ve vašem emotivním příspěvku (to je místo počítání do deseti na rozmyšlenou:) a nedivte se: vždyť sama píšete, že jste do protokolu uvedla, že je to asi vaše chyba. Proč si myslíte, že mám něco společného s policií? Já sem narozdíl od vás nepíšu co dělám, koho živím, jak dlouho řídím, jaké mám číslo...ale, chcete-li: projektant, nestrádající kompletní rodïna, 1 dcera, řidičák 34 let, pražák (doufám, že né poleno) s pražským číslem :))
také zrovna moc nechápu vaše "nebo mi nikdo nezahnul tak těsně před kolem jako vy té paní" ....zní mi to jako by jste věděl na 100%.......a někomu radit aby si našel pro dcerku tátu....nic vám,ani nám do důvodů proč táta chybí není a a ani se to netýká podstaty situace.
Oba nevíme jak se to stalo,ale popis nehody jedním z účastníků je vždy subjektivní. Pisatelka si stěžovala, že živí sama dceru....co jí poradit jiného než si najít tátu. Netýká se to, jak píšete, podstaty situace, ale uvedla to pisatelka...:)
Dobrý den pane policisto.Paní řidička neuvedla,že odbočila do prava,jen psala,že odbočila a je běžné,že když někdo obočuje na vedlejší silnici,tak už sleduje situaci před ním.Pokud paní pracuje jako manažerka,tak většinou jezdí ve služebním autě a SPZ se přiřazují autům podle toho,kde má firma sídlo,ale to musíte vědět vy nejlíp,ne?Starší dámy se chovají na kole tak,jak se chovají.Někdy padají z kola ,i když je nikdo nepředjíždí.Nechápu teda,proč se navážíte do paní řidičky,když jste na začátku svého příspěvku psal,že nemůžete situaci objektivně posoudit.
Teda " Karle 4" jste korunovanej:) hrajete si na aristokrata? Že pisatelka odbočila vpravo jsem si domyslel, mohla i vlevo. Jestli v současném hustém provozu sledujete situaci jen před sebou, tak přeji vám i všem okolo hodně štěstí... Nejste vyšetřovatel nebo dokonce senzibil, že mě oslovujete policisto. Espézetky už nepřiděluje policie ale nějaký úřad, ani s ním nemám vůbec nic společného.
Z popisu bohužel nelze rozeznat detaily situace, ale osobně se podobným situacím vyhýbám za pomoci následujících pravidel:
1) Cyklistu vždy předjíždím tak, jako bych předjížděl automobil. Tzn. zadní, boční i přední odstup dodržuji, jako by to byl velký rodinný kombík. Díky tomu se mi nemůže stát, aby mi nějakým nedopatřením (ztráta rovnováhy, nerovnost na silnici apod.) spadl pod kola.
2) Pokud nelze cyklistu předjet dle pravidla 1), tak za ním jedu těch 5-30 kmh klidně i desítky metrů, než taková příležitost nastane.
3) V případě že plánuji zakrátko odbočit (i vlevo), cyklistu nepředjíždím, ale jedu za ním a pouze dám znamení o změně směru jízdy s předstihem, aby snad auto za mnou nenapadlo nás z nervozity začít předjíždět.
Díky tomuto se mi podobné situaci daří prozatím úspěšně vyhýbat. Možné je to díky tomu, že u nás jezdí cyklistů poskrovnu, takže mne to opravdu velmi občasné zdržení nijak nepoškodí. Jinak pracuji na pozici regionálního IT manažera a za poslední tři roky jsem najezdil přes 150000 km, jak v ČR tak po Evropě.
Ohledně vašeho případu vám přeji, ať se vám to přes právníky podaří dotáhnout do zdárného konce. Ponaučení je myslím na snadě. V první řadě maximální ohleduplnost k těmto bezbranným účastníkům silničního provozu, a díky této ohleduplnosti potom naprostou neústupnost v případě podobné katastrofy, jako se přihodila vám. Pokud by se toto stalo mě, bez jakékoliv další diskuze bych trval na tom, že jsem dodržel veškerá pravidla silničního provozu, dokonce je i překročil co se bezpečnosti a ohleduplnosti týče a pokud tedy ona postarší dáma spadla, tak ji nemám problém nabídnout odvoz k lékaři a zároveň doporučit známého doktora, který ji vyšetří, zda-li je stále zdravotně způsobilá jízdy na bicyklu, nebo je-li to pro ní již příliš náročné a tedy nebezpečné. V každém případě bych ale trval na tom, že si ten pád zavinila sama vlastním přičiněním (což by byla pravda) a rezolutně bych odmítl jakoukoliv spojitost s mojí osobou, natož potom i sebemenší míru zavinění.
Jediný problém z toho vzniklý by byl, že místo abych já (potažmo vy, jestli víte jak to myslím) přišel o řidičský průkaz, tak by se babča pořádně prohnula, protože dle současné vyhlášky by jí Policie byla povinna udělit pokutu, protože zavinila dopravní nehodu s následkem zranění (i když sama sobě), což by pravděpodobně vedlo k likvidaci jejího života (který důchodce si toto může dovolit ?) Paradox.
(p.s.: ani bych se nedivil, kdyby toto stálo ve skutečnosti v pozadí vašeho současného problému. Pokud babče někdo (PČR, známý, příbuzný) řekl, že dostane pokutu klidně až desítky tisíc Kč za to, že spadla vlastní vinou, pak je nasnadě, že se to pokusila shodit na vás, i když vám přitom chtěla ublížit co nejméně, proto tedy ten závěr že zdravotně i materiálně ke škodě nedošlo. To už donutí k zamyšlení, že ?)
Díky za otázku na zamyšlenou a je to i pravda, dnes jsem byla za vyšetřovaltelem a ten se strašně divil co mi sdělili na přestupkové komisy, není mu jasné za co mi ho chtějí vzít.Aniž by musel, tak mi radil co udělat a kam se odvolat. Pán u přestupkový mě nabádal ať se spojím s paní a za úplatek aby změnila výpověď v můj prspěch, protože jak popisujete jinak na mě nemůže, jak po zdravotní stránce, tak po náhradě škody. Celkem mě ta návštěva policisty uklidnila.
Nicméně toho právníka nezavrhuj!!!
Jo, v pondělí mám schůzku, vyzvednu si podklady a uvidíme
Přečtěte si to znova: Pisatelka píše, že do protokolu uvedla, že je to asi její chyba. Proč podsouváte ostatním účastníkům provozu vychytralost? Bůhví jak to bylo, ale znovu: do protokolu uvedla, že je to asi její chyba. Teď po pěti měsících a odebrání řidičáku se nikomu nic nestalo, všichni chtějí pisatelce uškodit, hojit se na ní...:))
Popisujete vaše příkladné objíždění cyklistů. Také se tak snažím jezdit. Ale jedu-li na kole (téměř denně v Praze do práce), tak takových řidičů je, odhaduji, do 5 %.
neuvedla jsem po nehodě, že je to moje chyba, nýbrř, že asi a asi neni 100%! a pokud mě někdo u posudkové nabádá k úplatku i když vyšetřovatel nevidí důvod na odebrání průkazu, zřejmě nebude něco v pořádku, že??!!!
Vždyť já jsem to ASI opsal! V předešlém příspěvku dokonce 2x! Čtěte pozorněji a přeji vám hezký jarní den :))
Jo, díky den byl super, žádnou důchodkyni jsem nepotkala!!! Pokud by jste i Vy četl pozorně, tak víte, že mě přestupkový nabádal k úplatku za změnění protokolu a podle vyšetřovatele tato situace není na odbrání průkazu, takže chytrému čtenáři to docvakne:-) pěkný večer
A vy si, milý Čtenáři, prosím ještě jednou přečtěte můj příspěvek. Nikomu nic nepodsouvám, a už rozhodně ne vychytralost. Jediné, co ve své reakci zmiňuji je, že pokud by se řidič choval k cyklistům tak, jak popisuji, nemohl by v životě prohlásit něco ve smyslu "asi to byla moje chyba", protože by věděl že NENÍ. Nic víc, nic míň.
Druhá část, na kterou pravděpodobně narážíte, je už spornější. Opět nikomu nic nepodsouvám, jen alternuji úhel pohledu na důvod, proč má pisatelka v současnosti tyto potíže. Nijak tím nehodnotím danou situaci, protože to ani nelze, nikdo z nás tam kromě pisatelky nebyl a neví co se stalo. Pokud by však její popis situace byl pravdivý, pak by toto mohla být ta varianta. Jen si zkuste tu babičku představit, jak jí po ošetření její vnuk odváží na PČR kvůli protokolu, ona mu říká že se vlastně jen lekla a spadla a že to je její vina. A vnuk znalý zprzněného výkladu současné vyhlášky na to, aby si tedy připravila klidně i 30kKč, protože tolik může dostat jakožto pokutu za zavinění nehody s následkem zranění. Na to babča "ježíšmarjá, tolik já ani nemám, to bych snad musel prodat chaloupku" ..... dál asi není třeba pokračovat, že ?
Nešlo mi o nic jiného, než o nastínění možných událostí v pozadí, které vedly k současnému stavu. Mohlo to být úplně jinak, samozřejmě.
Tak jako tak, prevence je na místě. Jezdit tak slušně, abych si byl vždy jist, že vina není na mé straně. Nic víc, nic míň.
neviděl jsem protokol, nemohu posoudit situaci. Subjetivní dojem bezpečného předjetí se může velmi lišit. Bez podrobností nemohu posoudit zavinění. Například moje tetinka sebou švihla na mostě, žádné vnější zranění. Rupnul jí ale krček holení kosti a byla docela dlouho na kriplkáře. Babča si klidně mohla urvat vazy na koleně, což si mohla uvědomit teprve když se prorala ze šoku. Co se hybnosti kloubů týče- pár minut až hodin po zranění se nemusí nic projevit. Už jsem po pádu dokončil závod bez nějakého vážnějšího problému (a následující dva týdny kulhal).
Na základě toho, co je tu napsáno, mohu klidně příběh přepsat z pohledu fiktivního vnuka:"Bábi si jela do krámu na nákup, když jí předjela auto, ani nevyhodilo blikr a těsně před kolem to řízlo doprava. Já bych to asi ustál, ale bábi je trochu lekavá, takže spadla. Řidička si toho ani nevšimla a v klidu pokračovala dál." Nachlup stejná příhoda je tu několikrát popsána...
babča je v pořádku, nehoda se stala 10.11.2006 a projednávalo se to teprve až teď a lékařská zpráva vypovídá jen o odření. Dnes jsem byla za vyštřovatelem co měl tu nehodu na staarosti a sám postup přestupkovýho nechápe,, tak kdybych něco zanedbala řekl by mi to nebo by se ke mě choval odměřeně. Pokud mě posudkový nabádá ke kontaktu a důchodkyní aby změnila protokol, tak asi nebude chyba jen na mé straně, ne?! Co já vím jak jsou do přízně a třeba by se nějaká kačka hodila, protože podle vyšetřovatele to na řidičák není, odeslali to na přestupkovou jako přestupek a né trestný čin s nějakýma následkama
Zásada č. 1. - vyhýbejte se nehodám a rizikovým situacím.
Zásada č. 2. - vyhýbejte se policii a soudům
Zásada č. 3. - pokud se výše uvedené nepodaří, nebuďte blbí, hajte své zájmy (zaznamenejte co nejvíce svědků, foťte sami na svůj foťák nebo si vyžádejte focení od někoho třetího, dnes nosí foťák u sebe skoro každý, protokoly nikdy nepodepisujte, pokud je tam něco špatně nebo tam není uvedeno vše, co jste chtěli zaznamenat), ale nebuďte ani nezodpovědní a nesebekritičtí.
Mé zkušenosti: na všech stranách jsou agresivní hovada, nepozorní ňoumové, nezodpovědní poserové, ale i pozitivně nastavení jedinci. I cyklista může zapříčinit nehodu s vážnými následky a zmizet - jednou jsem na hlavní předjížděl a z boční vedlejší ulice vyjeli do mého protisměru cyklisté. Podívali se, jestli zleva nic nejede, a hurá na hlavní. Jaksi jim nedošlo, že by se měli podívat i vpravo. Jen díky mé předvídavosti jsem je nemusel sejmout nebo shodit předjížděné auto do příkopu. A cyklisti ještě na mě hrozili, jaké jsem já hovado, že na ně troubím.
To věřím, pak čidič dostane při dobrém rozmaru spoluvinnu, protože má předvídat, to jsou fakt zákony. Podobné je to s chodci, jdou si po chodníku, koukneš na ně a žádný náznak, že by hodlal přejít,mrkneš na druhou stranu a máš pěšího před sebou
koukám, že jako řidiči jsme stále burani z Buranova. V civilizovaných zemích vidí řidič chodce (u přechodu) a dupne na brzdu. Co kdyby CHTĚL přejít? Ve Švýcarsku si člověk nemůže s druhou osobou povídat ve vzdálenosti menší než 5m od přechodu, způsobil by na křižovatce dopravní kolaps :)
Řidič samozřejmě má předvídat. Na kole to dělám pořád (na Olšanských hřbitovech mají totiž speciální oddělení pro cyklisty, kteří měli přednost). Pokud toho není schopen, nemá dostat vůdčí list.
Nechápu proč burani, je to oboustranné, nenastala nikdy situace, že by Vám někdo skočil do silnice bez varování??? Řekla bych, že denně to provede spoustu chodců
ale jo. Když jsem jel na kole, nebo se staženým okýnkem, takj sem se hlasitě omlouval za to že jsem je přehlédl. Ještě se mi nikdy nestalo, že by mi někdo něčekaně skočil do cesty, když jsem ho předtím viděl. Protože v tom případě spouštím nohy (sundavám nohu z plynu) a zpomaluji (s prsty, respektive nohou na brzdě). Zato se mi často stává, že lidi mávají, abych jel a nepouštěl je...