Kolem elektrokol se točí řada nejrůznějších otázek a pochyb. Některé z nich se pokusí zodpovědět a rozptýlit velký test elektrokol, který pro vás připravila redakce NaKole.cz ve spolupráci s půjčovnou elektrokol PREkolo.
Vídeňský „CycleCinemaClub“ je unikátní open-air kino, jehož plátno funguje díky energii ze speciálně upravených jízdních kol. Projekce se konají v parcích a na dalších veřejných prostranstvích. Vzhledem ke způsobu pohonu ovšem tato forma kina funguje pouze za aktivní spoluúčasti diváků.
V pátek 5. dubna v 10:00 začal čtvrtý ročník jarního cyklistického veletrhu FOR BIKES, který naleznete na pražském výstavišti v Letňanech. Na co se můžete těšit, vám představí malá pozvánka na tuto akci, kterou můžete navštívit následující sobotu a neděli, vždy od 10 do 18 hodin.
Koupě elektrokola je významnou událostí srovnatelnou s koupí automobilu. Nejde ani tak o výši nákladů, ale o okamžik „zlomu“, kterým tato akce svým způsobem je. Ostatně vše je jednou poprvé, a elektrokolo je věcí přeci jen relativně novou až tajemnou. Proto si při jeho výběru budete dávat větší pozor, než u koupě kola standardního.
Architekt a urbanista Pavel Hnilička toho v životě stihl celkem dost. Vystudovat prestižní školu ve Švýcarsku, založit vlastní ateliér, stát se otcem tří dětí. V současné době podniká velkou část cest po Praze na elektrokole. Jak zkušenost s ním ovlivnila jeho život a práci, jsme si povídali v jeho kanceláři na pražské Ořechovce.
Před novou cyklistickou sezónou mnoho z nás uvažuje o výměně nebo vylepšení svého kola. Nízké ceny některých kol jsou sice lákavé, ve výsledku se ale ukvapená koupě může vymstít. Dvakrát to platí u elektrokol, která jsou oproti běžným kolům náročnější na údržbu i kvalitní provedení. Dnes se tedy podíváme na zoubek elektrokolům v nejnižších cenových patrech.
O využitelnosti elektrokol jako pomocníků v obtížných cyklistických situacích nebo při zdravotních obtížích jsme psali již dříve. Elektrokola se v Česku rychle ujímají jako pomocníci při převozu těžkých nákladů nebo dokonce osob. Dnes se podíváme, jak vypadá provoz takového „tahače“ v praxi.
Elektrokolo se od běžného kola liší dodatečným vybavením, které může vydatně pomoci při šlapání, ale také způsobit potíže. Elektrická část elektrokola se skládá ze tří základních skupin součástek: elektromotor, řídící jednotka s kabeláží a akumulátor. Tentokrát jsme si vzali pod drobnohled právě elektromotory.
Není kolo, jako kolo, natož když se k němu přidá elektrická asistence, tedy výpomoc motoru poháněného energií z baterie. Chování stroje s motorem má svoje zvláštnosti, a proto se jeho ovládání a řízení trochu liší od jízdy na běžném jízdním kole. Zde jsou zkušenosti našich testerů, kteří se na elektrokola specializují.
S dopravními prostředky na elektrický pohon se lze v České republice setkat čím dál častěji. K nejvíce zastoupeným typům patří logicky elektrokola, kterých je do ČR dovezeno ročně více než 10 000, v městských aglomeracích si popularitu získávají elektroskútry a nabídka elektromobilů by se na českém trhu měla podstatně zvětšit v příštím roce. Ruku v ruce s rozšířením uvedených dopravních prostředků postupuje i výstavba nabíjecích stanic.
« Předchozí | 1 2 3 4 5 6 7 8 | Další » |