Koupě elektrokola je významnou událostí srovnatelnou s koupí automobilu. Nejde ani tak o výši nákladů, ale o okamžik „zlomu“, kterým tato akce svým způsobem je. Ostatně vše je jednou poprvé, a elektrokolo je věcí přeci jen relativně novou až tajemnou. Proto si při jeho výběru budete dávat větší pozor, než u koupě kola standardního.
Článek ok, jen bych možná navrhl tu pověsit jakýsi slovníček pojmů s vysvětlením pro ty, kdo o elektrokolech nic neví. Podle mých zkušeností v tom nemají jasno často ani někteří prodejci.
Já bych k tomu připojil ještĕ slovníček slov, které nepoužívat, když dojde baterie :-)
Na co si dát ještě pozor... Na to, jestli za pár let seženu k příslušnému kolu náhradní díly. Zní to možná jako naprostá samozřejmost, ale když jsem zjišťoval, jestli je k mání akumulátor pro Dahon Boost, tak mi bylo řečeno, že se bohužel už nevyrábí. Takže jsem zvědav, co za pár let budu dělat. :) Jistá naděje je v repasi. Tedy nakoupit patřičné články a vyměnit je. Tam je ovšem zase otázka, jestli je rozměr článků nějak typizován a nebo ne a neseženu patřičný rozměr. Další možnost je, koupit nový typ akumulátoru, který má ovšem zcela jiný tvar a rozměr a nehodí se. Na druhou stranu musím zaklepat, že baterka funguje stále dobře. Takže i na to si je asi dobré dát bacha. Kdybych dneska kupoval, tak asi beru v potaz i to, že při několika elektrokolech není vůbec na škodu mít kompatibilní baterku se všemi koly.
JJ, začíná to být častá otázka při nákupu...
A také se na nás často obrací zoufalí zákazníci, jestli by nešlo něco od nás připasovat. Bohužel, téměř nikdy to nejde.
S nástupem cylindrických článků se ale dá říci že baterky půjdou repasovat snadno, články jsou běžně k mání. S pryzmami je to horší, baterie se kompletuje ve formě a rozebírka není jednoduchá, pokud už jsou články po ruce. Takže rada zní: Pokud pryzmy, tak od někoho kdo je stabilní a servis má zajištěn, jinak raději cylindry