Před novou cyklistickou sezónou mnoho z nás uvažuje o výměně nebo vylepšení svého kola. Nízké ceny některých kol jsou sice lákavé, ve výsledku se ale ukvapená koupě může vymstít. Dvakrát to platí u elektrokol, která jsou oproti běžným kolům náročnější na údržbu i kvalitní provedení. Dnes se tedy podíváme na zoubek elektrokolům v nejnižších cenových patrech.
domnivam se ze nekdo se spletl:
v clanku:
(nebo též PAS = Power Assist Systém, tedy v češtině kola a asistovaným šlapáním)
spravne: PEDAL Asistent...
JJ, ale je to přijatelný detail, byly tu daleko nepřesnější články...
Ještě bych snad doplnil, že u předpisových elektrokol by neměl být plyn, který umožní jízdu bez šlapání nad 6 km/h , což se občas vidí.
Nejen že to není v souladu s normou, ale u motorů kolem 250W to je rychlá cesta ke zničení. Pokud někdo chce jezdit bez šlapání , potřebuje motor podstatně výkonnější.
Díky, taky jsme to docela dlouho probírali, takže je to ověřené:
termín PAS znamená opravdu Power Assist System, je to první zkratka, kterou zavedla značka Yamaha.
Evropská komise používá častěji termín EPAC (Electrically Power Assisted Cycles), němci mají svůj E-bike nebo Elektrofahrräder.
Pořád stejná tragedie.
Když nejlevnĕjší přestavbovou sadu, včetnĕ baterie a nabíječky, aby to jezdilo a mĕlo nejaký smysl lze pořídit od 15 tisíc výše, jakou kvalitu potom musí mít elektrokolo za 17 tisíc.
Svetlanĕ to asi jasné není :-)
A to ani za těch 15tis. nedostaneš žádnou valnou kvalitu.
Každému kdo chce na e-kole hodně cestovat bych doporučil vybrat něco kvalitnějšího a výkonějšího.
Tam ovšem cena bude od 30tis. výše.
Hlavně pozor na výběr baterie a jeji dostatečnou kapacitu.
Nedostaneš, ale když nebudeš dĕlat hrubé chyby, bude to docela fungovat, já už na podobném přebastlenci najel nĕco přes 4 tisíce a drží a že se s tím už nemažu :-)
Říkám si, až to chcípne pořídím si to tvoje zařízení, ovšem se silnĕjší řj a baterkama na vysoké proudy, ale krám stojí opřenej o barák a sednu a jedu a furt nic :-)
Motor dosahuje kroutícího momentu až 60 Nm při použití 36 V baterii a 25 A řídící jednotce. HT motor má vyšší kroutící moment a je úspornější při nižších rychlostech.
Kolik to bude mít krouťák při 48V Nm a 40A řj? Žeby 80-100Nm? To by bylo jako 8x 250W motorů.
250W motor ma nějakých krouťák 8-12Nm
jo a kdyz tomu obcas "das kour" tak kupujes jeste jednou... ;-)
3x :-)
Dva dopředu, a jeden dozadu, ale ten furt jezdí, mrcha jedna.
tak mi to vychazi 4000/3 = 1333 km / motor :)
(jen spickuji... ovsem pokud bych mel Tvym vyvojem projit ja tak se picnu)
Mĕl jsem to jinak, 10 + 60 Anoak na zadním ten zbytek.
600 km mi vydržely i hally, a pak mĕ opustili bez loučení.
Občas se stane, že to prostĕ odmítne ject. Bez tĕch hallů se to údajnĕ nemá rozject nikdy, přesto to rozjíždí.
Když si po takové 100ce ten stroj postavI hlavu že nepojede, odpojím řídící jednotku od motoru i baterie a znova zapojím a funguje to dál.
Prostĕ hw reset.
Docela bych si v koutku duše přál, aby to kleklo a já byl nucdn si koupit lepší motorek, sle tenhle třetí je prostĕ držák :-)
Prosím Tě, co si mám představit pod lepším motorkem?
http://byznys.lidovky.cz/foto.asp?r=ln-doprava...
Asi bude dost podstatný rozdíl v cenách mezi tím když to kupuješ ty v obchodě jako jednotlivec nebo to kupuje větší obchodní firma. Takže to co ty máš za 30 nakoupí oni třeba jen za 15, takže v pohodě za 25 prodaj.
ZLATÝ VOČI !!!
JE VIDĚT - ŽE PŘEDSTAVA O PODNIKÁNÍ JE STÁLE - VŠEOBECNĚ /DOKONCE I PO 23 LETECH !!!/ NAPROSTO MIMO MÍSU ! VYSVĚTLENÍ JE PROSTÉ - A CO KONKURENCE... ???
JELIKOŽ JSEM SE ZAČAL /UŽ PŘED NĚKOLIKA LETY/ ZAJÍMAT O ELEKTRO-POHONY -ZEJMÉNA Z DŮVODU MÉ AVERZE VŮČI ARABŮM A STÁTU, KTEŘÍ MNE STÁLE NEHORÁZNĚJŠÍM ZVYŠOVÁNÍM CENY BENZÍNU PŘIPRAVILI PRAKTICKY O MŮJ PŮVODNÍ BYZNYS - /AMERICKÁ AUTA NEJSOU NEJŮSPORNĚJŠÍ/ - TAK JSEM LOGICKY DOSPĚL I K E-KOLŮM ! TAKŽE SPECIELNĚ PRO VÁS - /DNES -V DOBĚ STÁLE POKRAČUJÍCÍ KRIZE -POKUD DOVEZETE COKOLIV A HLAVNĚ TO VŮBEC PRODÁTE -TAK MUSÍTE POČÍTAT MAX. SE ZISKEM TAK 5-10%/ TO, CO JSTE SEM NAPSAL JE ABSOLUTNÍ NESMYSL A PLATÍ TO DNES VŠEOBECNĚ - NEJENOM PRO E-KOLA !!! OVŠEM JE NUTNO JEŠTĚ DODAT - SPECIÁLNĚ PRO E-KOLA - POKUD JE NEPRODÁTE DO ROKA - TAK STEJNĚ JAKO DOVOZCI VÝPOČETNÍ TECHNIKY .... ATD. JSTE V PRODĚLKU !!!!! PIŠTE PŘÍŠTĚ JEN O VĚCECH - O KTERÝCH ALESPON NĚCO VÍTE - /JÁ TAKY NEKOMENTUJI WEBY O VESMÍRNÉM VÝZKUMU/
To myslíš vážně, že obchodník má z ceny 5 až 10 % zisku? Takže když obchodník sleví o 20 % tak už nejméně 10 procenty obdarovává zákazníky ze svého? Chudáci obchodníci, to abysme si je hýčkali, takovou charitu hned tak někdo nedělá.
A co takové slevy na 20 % původní ceny, to už je co, to už se asi obchodník zbláznil a měli by na něj hodit síť?
Já myslím, že klidně můžeš komentovat vesmírný výzkum.
Jo a než začneš dál psát, zkus si přepnout na malá písmena.
No,je to složitý, zisk a marže je někdy dost rozdíl... Specielně cyklistika je sezonní, takže půl roku je mrtvo. Pokud něco zbylo na skladě, je lepší se toho zbavit bez marže, protože mrtvý prachy jsou drahý prachy.
Nevím jak moc funguje v tomhle oboru konkurence. Výhradní dovozce něco doveze a obchodníci jedou dle doporučené prodejní ceny a stejně nejdou moc dolů. Raději prodají toho méně, ale s jistotou nějakého zisku, než by se pustili do konkurenčního boje. Neříkám, že takový sraby jsou všichni, ale prostě bez nápadu se to asi nedá dělat jinak. Vidíme to dost dobře v jiných sférách, jako jsou překupníci plynu jako RWE nebo banky, nebo mobilní operátoři. Nějaká ostrá konkurence tam není. Naopak platí tam nepsané kartelové "dohody", které jim nikdo nedokáže.
v plynu by úplně stačilo, aby se těžil břidlák.
Jsou země, které díky němu plní Kjóto aniž ho podepsaly a plyn tam stojí násobně méně než v EU, která nás chrání před špinavou konkurencí tak, že se z USA každý rok doveze do evropských přístavů o 30 procent uhlí víc než předchozí rok, protože proč ? Protože tam už uhlí nebudou potřebovat.
Toho uhlí, které už bylo nahrazeno euprincem Větrníkem, Slunečníkem a Bioprdíkem tak dokonale, že dokonce už i Německo spálí víc uhlí než plynu :)
Kdyby přišla plynová konkurence, kterou nám EU nedovolí, tak by se vyplatilo i otevřít znova sklárny, tak jako v USA kde je otevírají po 20-30 letech....
Číst to je ztráta času, spousta nekonkrétního, rozvětveného tlachání a menší PR. Dokut článek nemá srovnávací tabulky včetně praktických testíků, jeto jen bla, bla. Chce to kolo za cca 10-12tis. na něj za cca. 18tis podle toho jak a kde chci jezdit buď zpřevodovanej nebo přímej motor, programovateknou jednotku 50A co umí všechny režimy na komunikaci i mimo ní, Life bat.a není očem víc špekulovat. Životnost, výkon i spokojenost zaručena.