Oči upřené na displej, kde se kapacita baterky blíží nebezpečně nule. Snad všichni, kdo elektrokola někdy použili, znají ten bod zvratu, kdy dojde motoru energie a z lehkého přišlapávání se stane tvrdá dřina. Také proto se začínají v ulicích českých měst objevovat nenápadné sloupky – nabíjecí stanice na elektrokola. S nabíjecím kabelem v batohu jsem se na elektrokole vydala do pražských ulic, abych vyzkoušela, jak to celé funguje.
Většina městských cyklistů a patrně i spousta dalších lidí bude znát legendární anglickou značku skládacích kol Brompton. Její výrobky – 16“ městské skládačky – jsou už řadu let proslulé nekompromisní kvalitou, kompaktními rozměry a efektním systémem skládání. Vzhledem k tomu, že konzervativní Angličané zatím nenabídli žádný model s elektrickým pohonem, rozhodl se český dovozce elektrifikovat kolo sám. Jak se mu to povedlo, to pro vás posoudili naši redakční testeři.
Umístění elektromotoru je tématem mnoha diskusí. Motor v předním nebo zadním kole rozděluje tyto stroje na dva tábory, stejně jako jejich příznivce a odpůrce. Pojďme je navštívit a podívat se, jaké výhody a nevýhody mají obě varianty.
Také vás občas ve skrytu duše napadne, že pomoc motorku by se na kole hodila? Máte dvě možnosti – buď koupit elektrokolo hotové, nebo přestavět své stávající jízdní kolo pomocí elektrifikační sady. Výhody i nevýhody obou shrnuje dnešní článek.
Na zpěváka Davida Krause jsem narazila na cyklistickém veletrhu, kde okukoval elektrokola. K mému překvapení se ani nebránil, když jsem ho požádala o rozhovor. Jak jsem se později dozvěděla, elektrokolo se pro zpěváka, skladatele a příležitostného herce stalo pravidelným společníkem na cestách pražskými ulicemi. V přestávce mezi zkouškami v pražském divadle Archa se potom rozpovídal o tom, jak se žije v Praze s elektrokolem...
Diskuse na téma jízdy na kole po naší metropoli je vždy poněkud provokativním tématem. Mnozí tvrdí, že po Praze se na kole jezdit moc nedá, především proto, že je zde plno stoupání. Jiní tady naopak jezdí, co se dá.
Elektrokola zažívají popularitu, o které se jejich vynálezcům ani nezdálo. Podívali jsme se na to, ve kterých situacích jsou kola doplněná pomocným motorkem výhodná a kdo si je oblíbil nejvíce. Podívejte se s námi, jak vypadají typičtí uživatelé elektrokol.
V pátek odstartoval na výstavišti v Praze-Letňanech třetí ročník veletrhu For Bikes. Slavnostního otevření se zúčastnila také osobnost veletrhu, bývalý mistr světa v silniční cyklistice Maurizio Fondriest.
Už za týden se na pražském výstavišti v Letňanech otevře veletrh For Bikes. Příští víkend by si měli ve svých diářích zakroužkovat hlavně cyklisté, kteří chtějí před nastávající sezónou doplnit své vybavení či otestovat nové modely kol. V pořadí třetí ročník veletrhu ale nabídne také zábavu pro děti, inspiraci na cyklodovolenou nebo možnost si zasoutěžit.
Elektrokola, to je téma, které v současnosti doslova a do písmene hýbe cyklistickým světem, a to nejen silou elektromotorů, ale i marketingově silou trhu. Koncem minulého roku se objevila souhrnná publikace, která pomáhá se orientovat v tomto světě. Autorem je Ivo Hrubíšek a jmenuje se Elektrokola - nová dimenze cyklistiky.
« Předchozí | 1 2 3 4 5 6 7 8 | Další » |