S dopravními prostředky na elektrický pohon se lze v České republice setkat čím dál častěji. K nejvíce zastoupeným typům patří logicky elektrokola, kterých je do ČR dovezeno ročně více než 10 000, v městských aglomeracích si popularitu získávají elektroskútry a nabídka elektromobilů by se na českém trhu měla podstatně zvětšit v příštím roce. Ruku v ruce s rozšířením uvedených dopravních prostředků postupuje i výstavba nabíjecích stanic.
Nevím co na to kolegové, ale když tak koukám na ten sedmikilovej motorek v zadním kole, tĕžko se mi chce vĕřit, že byjezdil na předepsaných 250W :-)
Jindro to ovšem není elektrokolo ale spíše elektromoped.
Zarazila mně tam spíše věta o špatném nabíjení v panelovém domě.
Musím vypátrat co je na tom špatně jelikož v panelovém domě bydlím.
Že by někomu vadilo sundat bat. z kola a donést domů?
Z některých kol se baterie sundavá dost špatně, někde je dokonce přimontovaná natvrdo. U elektrokol, která jsem zatím měla šanci vyzkoušet, to bylo opravdu při dlouhodobém používání nejjednodušší nechávat baterku trvale na kole a tam ji i dobíjet. Jinak samozřejmě proti gustu žádný dišputát...
Myslím že zákazník pokud bydli v panelovém domě a nabíjí doma v obýváku nebo nějaké komoře tak si jistě pohlídá přenositelnost baterií.
Jinak pokud jsem se ja osobně setkal s e-kolem(a bylo jich dost) žádné nemělo baterií napevno, to budou asi vyjímky.
Jasně že lepší je to nabíjet na e-kole někde ve své garáži.
Ty čínský stavebnice mají šuplíkovou metodu, baterku zasouváš v kovovém pouzdře do plechu na pevno přidĕlaném na nosiči.
Jde to fakt mizernĕ, navíc ten plech vadí brašnám, na konec jsem zjistil, že nejrychlejší a nejpohodlnĕjší je přiheftovat baterii k nosiči gumicukem.
Ale pokud to jde, taky to radĕji nabíjím na kole, než to furt sumdavat, nandavat, opřu o barák a nabiju, to v činžáku bude problém.
Mám stejnou zkušenost - i dkyž baterie je odnímatelná, je to nepříjemný pořád vytahovat a zasunovat pokaždé když člověk chce nabít. Nic proti tvému bytu :o) ale garáž je garáž :o)
Na garáž mi už nějak nezbylo.
Opřu kolo o barák, ze zdi mám zásuvku, tak to v pohodě nabiju. Na noc na to hodím plachtu, jen když je slota velká, odstrkám to do sklepa pod terasu.
Ještě štěstí, že se tu člověk nemusí bát zlodějů, i když si myslím, že na tom mém upraveném elektrooři by asi nikdo daleko nedojel, má to svoje vychytávky :-)
Našel jsem to
http://www.elmoto.com/
Je to moped, bez řetězu, 1.7 kW výkon, ten motor vypadá na Crystalite. Ale dělají i kola, u ktzerých tvrdí 250V/25 km/h - ovšem špičkově 650W a 35 km.
To je taková ta gamesa s "dlouhodobým" a "špičkovým" výkonem, prostě to že to má sílu schovají do té "špice".
Jinak by nemělo smysl tam dávat takový bago motor.
A přece je to tak :o)
To mä asi 24V barerii, připoj k tomu 48V a budeš mít tryskáč. :-)
Ten motor je nějaký velký na ten výkon 250W, ale ta slečna je tak akorát.
A ty to takhle z fotky poznáš jaký to má výkon nebo jen tak odhaduješ?
Já to jen odhaduju ve srovnání s tou slečnou. :)
Tu slečnu odhaduju na stroj s mnohem větším výkonem :-)
Ano, to se dá poznat z velikosti toho motoru.
Dokonce bych řekl, že ten motor bude Crystalyte.
Tam uvádějí 250W až 2000W, podle napětí, které do toho pustíš - od 24 do 72V.
Na motor, který by měl mít výkon jen 250W je to zbytečně velké, zbytečně hmotné a zbytečně drahé.
Zeptal jsem se krapet blbě, myslel jsem, proč by to mělo mít 250 W. Jen jsem zběžně mrknul na podobné stroje a všechny udávají výkon kolem 1,7 kW a když to má frčet běžnou rychlostí 35, tak ten motor nějaký výkon mít musí.
To elmoto, jak jsem koukal na jejich web dělá mopedy, bez řetězů.
Mají tam ale i to EU konformní elektrokolo, ale moc se asi s tím netrápili, prostě do toho pustí menší napětí a je po výkonu.
Motor nechali zdá se stejný.
Mno, můžu říci, že v naší firmě do nás elektroskůtry a elektrokola jaksi zkusili natlačit "výhodami a slevami" a nakonec neznám nikoho, kdo by si koupil elektroskůtrovou obludu se slevou když za podstatně přijatelnější peníze dostane skůtr s benzínovým motorem ke kterému není potřeba za pár let pořizovat novou nádrž za značný prachy, neb stará zarostla.
Máme ve firmě i elektroauta a několik lidi si těžce naběhlo, když s nima chtělo někam dojet a ještě se drze vrátit zpátky.
No a vzhledem k tomu jak nyní v Asmterodamu lamentují nad elektrokolaři s ustřiženou regulací a vzledem k tomu co jsem už zažil na cyklostezce u Hiltonu s elektrokolistou stíhačem doufám, že elektrokola si budou kupovat jen lidi kteří to skutečne potřebují, tedy starší, slabší nebo postižení... já to na cyklostezkách nechci.
Máš smůlu, cyklostezky nejsou jen pro tebe.
I ti starší a postižení na nich budou jezdit.
Nedoufej že si je budou kupovat jen ti které jsi uvedl.
Nakonec jsem zažil taky ledacos na stezkách, borec bezmotoráč se řítíl šílenou rychlostí a bezohledně předjížděl i když měl v protisměru cyklisty.
Tak že borec na žiletce je nebezpečnější než elektrocyklista
Nemám, nejsou ale na druhou stranu když tam potkám člověka se zjevně oddělanou regulací, který mine cyklistu jedoucího30 kou tak jako když stojí a vřítí se do tunelu pod mostem rychlostí okolo 40 km v hodině , tak mám dojem, že borec na žiletce je mi milejší, protože takových je jen pár ale na elektrokolech jich budeme mít nadílku.
Já myslím že takových je taky jen pár a možná si na ně zrovna narazil.
Taky jsem zkoušel motor který dá 40km/h ale přehodil jsem jej za ten co jede jen 25-27km/h, 40km/h je opravdu moc tedy aspoň pro mně.
I když v té době mně žiletky s přehledem předjížděly.
Bohuže my stím nic nenaděláme a pokud jsem četl tak bosch začíná dělat kola s rychlostí 45km/h. To bude tedy šrumec na cyklostezkách.
No zkusím to vyhrabat, ale řeší to teď v Amsterodamu, protože příval upravených elektrokol zvýšil nehodovost na tamních
cyklostezkách....
zatím jsem našel jen mopedy a skůtry bez dělení pohonu ale vím, že jsem to někde četl :)
http://www.amsterdam.nl/parkeren-verkeer/fiets...
Summary of Amsterdam's approach to mopeds and scooters
Mopeds and scooters are used for 1% of all journeys in Amsterdam. Despite this, a high number of moped and scooter riders are seriously injured in road-traffic accidents. In fact, at least 16% of all serious injuries concern moped and scooter riders. The increasing popularity of this type of transportation is also a cause for concern. Accidents are predominantly caused by moped and scooters driving too fast and by other road users failing to give way to them. The latter is most likely a result of mopeds or scooters driving at high speeds, providing insufficient time for other road users to see them.
In addition, many moped and scooter riders have insufficient knowledge of traffic regulations. Reducing the large number of victims of moped and scooter accidents takes priority when tackling road-safety issues.
Pro Boba a ostatní, jen rychhlý otrocký překlad
Shrnutí Amsterdamského přístupu k mopedům a skůtrům
Mopedy a skůtry jsou požívány pro 1% všech cest v Amsterdamu. Přesto bylo velké množství jezdců na mopedech a skůtrech vážně zraněno při dopravních nehodách. Ve kuteřnosti minimálně 16% všech vážných zranění připadá na řidiče mopedů a skůtrů. Stoupající popularita tohoto typu dopravy rovněž stojí za pozornost. Nehody jsou převážně zapřičiněny mopedy a skůtry, které jezdí příliš rychle a ostatní účastníci dopravy jim nestačí dát přednost. To je způsobenono tím, že při velkých rychlostech mopedů a skůtrů nemají ostatní účastníci provozu dost času na to, aby je zahlédli.
Navíc, moho řidičů mopedů a sklutrů není dostatečně obeznámeno s dopravními předpisy. Zabýváme-li se dopravně-bezpečnostními záležitostmi, je rudukce obětí nehod mopedů a skůtrů prioritou.
tak už to mám
http://www.swov.nl/UK/Actueel/nieuwsbrief...
The noiselessness of electric scooters makes
overtaking on bicycle tracks a point of special
interest. Cyclists do not hear the electric scooter
More than half of the scooter riders
therefore adapts his traffic behaviour. Sellers
of electric scooters say the maximum speed of
light scooters is about 30 km/h, with some sellers admitting that it is easy to tune the electroengine to a higher speed....
Concerning electric scooters, the recommendations are in the first place aimed at the tuning up of the engine. The industry must be aware of the fact that the noiselessness of a tuned up electric scooter causes even greater problems on the bicycle path than a conventional tuned up
scooter.
Zvláštního zřetel je třeba brát na nehlučnost elektrických skůtrů předjíždějících na stezkách pro cyklisty. Cyklisté neslyší elektrický skůtr.
Více než polovina jezdců na skútrech proto tomu přizpůsobyla své chování v dopravě. Prodejci elektrických skůtrů říkají, že maximální rychlost lehkýchskůtrů je 30 km/h, ale někteří prodejci připouští, že je snadné seřídit elektromotor na větší rychlost…..
Zabýváme li se doporučeními pro elektrické skůtry, na prvním místě se zaměřme na seřizování motorů nahoru (tuning). Výrobci si musí uvědomit skutečnost, že bezhlučnost seřízených skůtrů je příčinou mnohem větších problémů na cyklostezkách, než je tomu u běžných neseřeízených (nenatůněných) skůtrů.
Někde na netu jsem četl, že snad Japové nebo kdo tyhle elektroskůtry vybavují generátorem nějakého hluku, aby to vrčelo a bylo slyšet.
Já si myslím, že elektroskůtr, stejně jako benzinový moped, na cyklostezku nepatří, ale má se pohybovat výhradně po komunikacích pro motorová vozidla.
S elektrokoly je to podobně, asi pokud splňuješ limit 25 km/h, 250W - jezdi si po cyklostezce, jak máš větší sílu, na cyklostezku nesmíš, jezdi po silnici.
Někoho sejmeš na cyklostezce, neřřeším že si měl přednost, prostě protože jedeš na silné mašině, máž smůlu a vinen si za nehodu ty, se všemi důsledky. Silnější elektrokola a skůtry by to ze stezek asi rychle vytlačilo.
Ale uvědomme si, že tohle je holandský problém, kde je země prošpikována cyklostezkama tak, že kolo na normální silnici skoro nejezdí, tedy jak si pamatujiu z dávnýchdob před léty třiceti.
Elektroskutr je fakt o dost dražší než benzíňák a levnĕjší provoz nevyrovná zatím ten cenovej rozdíl.
Má však pro mĕsto zásadní význam, omezení emisí a hluku.
Elektrokolo je pak levnĕjší variantou celkem pohodlné a dostatečnĕ rychlé dopravy.
Než benzínový chrchel, radĕji ten elektro.
Mĕsta z jihu Evropy zavalená skůtry taky nic moc.
Nepléduji ani za skůtry ani za motorky, naopak je považuji za jsou vrcholně odporný způsob dopravy.
Současnou úpravu řidičáků na motorky pak za nebezpečí pro všechny.
Elektrokola pro starší a nemohoucí ? Klidně, ale elektrokola, elektroskůtry, motoskůtry a motorky pro všechny ?
To bude skutečný konec cyklistiky v Praze vážený pane, češi jako línej národ si prostě zruší omezovače a bude čóromóro o jakým se zatím odpůrcům aut ani nezdálo...
Na tu výhodnost investice do elektroskútru existují nějaké propočty. Někdy v minulosti jsem to viděl a elektroskútr to z dlouhodobého hlediska vyhrál. Pro kratší jízdy to považuji za dobré řešení. Hlavně po městě to musí být super.
Oni ty skůtry snad zatím mají olověný baterie, tedy ty co jsem viděl. Těm propočtům moc nevěřím, ono se dá lecost napočítat, tihle ekonomičtí mágové čarují s čísly jak s králíky v klobouku.
Super musí být to, že to nesmrdí a nedělá to ten hroznej kravál, ale jak Újezďák upozorňuje, ta bezhlučnost může být problém. U nás snad ale skůtr na cyklostezku nesmí, nebo jo?
a příště si dáme článeček o stožárech vysokého napětí.. co že to má společného s tímhle serverem? vždyť se k nim dají jednoduše zamknout kola..
Elektrokola, díky pár nadšencům, mají i svoji debatní sekci zde na serveru.
K elektrokolům patří nabíjení jejich baterek, a článek je naprosto k věci.