„A v Praze kalamita jak na Sibiři, tři centimetry sněhu a u Muzea štyři,“ zní dnes už zlidovělá píseň slezského barda. Poslední zimy u nás nehrozí hromadami sněhu ani tuhými mrazy. Taktéž s tou cyklistikou to ve městech není nejslavnější. Ale já se přesunul nějakých 1500 km severněji, kde už zima umí ukázat své drápy. A protože Umeå je také město cyklistů, pojďme se společně podívat, jak to tady vypadá.
Ale fuj, takhle mne nachytat. To je skoro na palec dolu! 8-)
Už jsem viděl místní i na hodně úzkých gumách... :-) Muhehe... To jen ty zagorky z Prahe musí mít speciální kolo v ceně třiceti místních veteránů...
Pane bože, já chci sníh!!!
Já bych nazula běžky a tradá do práce přes Hvězdu, Ladronku, Petřín....
Pěkné:-))
Jak to začalo přes vánoce tát, tak to posypali kamením, ale už to dost zase zasněžilo... Jinak ty dny kdy to natálo jsem neviděl skoro vůbec cyklisty, nedalo se po tom ani chodit...
Nestraš :)
Sníh parametrů na běžkách na Petříně znamená většinou konec jakékoliv rozumné dopravy z našich končina do města.
To pak stojí jak auta tak autobusy a vlaky ? Ty stojí taky.
Cesta do práce, kterou na kole dám za 1-1,5 podle trasy pak trvá 3 hodiny...
Vždyť já vím, to byla jen chvilková slabost:-))
"Na ČT1 studio sníh,
Voldánová sedí na saních,
v Austrálii dnes hoří buš,
a tak ty hloupá Lanno, kuš."
:-))
Banánovníku, jezdí tam na severu vlaky?
Mam takovy pocit, ze u vlaku jsou zasadni problem za snehu vyhybky, ktere jsou na severu pravdepodobne nejak vyhrivane (domnenka), kdezto u nas vetsinou nikoli. Driv byl pobliz vzdy nejaky zamestnanec, co je ometl kostetem, ted se tam utemuje snih, vyhybka nejde poradne prehodit a trva dlouho, nez se k ni nekdo dostane a rozchodi ji.
U nás jsou výhybky taky vyhřívané a celkem často...
Tady jich nemají tolik :) Vlaky jezdí málo a s velkým zpožděním (ale mě se to nikdy nestalo). Kamarádka byla 16 hodin zpožďěná v mínus 30°C v horách... chudák...
Busy mají velmi volné jízdní řády jen s první zastávkou a pak si to odhadni. Na silnici je stabilní sněhová vrstva, totéž na chodnících...
Hele, myslím, že teď někdy před nedávnem - tak 3 -4 roky tam stavěli tu novou železnici z jihu kolem Botnického zálivu. Pamatuju si, že to bylo před pár lety dlouhatánské staveniště, tam snad ani výhybky nebylo potřeba:-))
Jo, Botniabanan se tomu říká. Nemáš v tom prsty?
Botniabanan končí tady u nás na vsi. Otevřeli to loni. Moje oblíbená stanice vlaku Ostra byla otevřená v dubnu. Je to rovný jak pravítko, drahý jak prasátko (to říkají místní), má hafo mostů a tunelů. Vlaky po ní jezdí kolem 200km/h, zastávky jsou tak 50 km od sebe a do Stockholmu se lze dostat už za 6,5 hodiny :-D
Ostra je tady http://www.riz.cz/3loro
Ale tak pěkně nasvícená moc není, tady jsem měl dohromady asi tak 10 slunečních dnů, od 1. září :-)
Jinak ta trať ještě není ani na google mapách :-)
Jsem presvedcena, ze na trase z Masarycky do Kralup jsou vyhybky nevyhrivane. Loni nebo predloni tam vlaky kvuli vyhybkam travily cekanim i nekolik hodin.
Kamaradka, co byla ve Svedsku na stazi, rikala, ze se tam na silnici na snehu jezdi s ohrebovanymi plasti a ze to pekne drzi a da se jet celkem rychle.
Ujetý sníh: jo, schwalbe marathon bez problémů, tak 2/3 letní cestovní rychlosti odhadem. (Akorát je potřeba umět ustát drobné smyky, protože na hraně podélné vyjeté koleje nedrží ani hřebíkový plášť.) Horší jsou křižovatky a podobná místa, kde to auta rozhrabou.
Čím víc zima, tím skoro lépe. Nezanedbatelná výhoda je, že člověk není ani špinavý ani mokrý. Rozhodně někde úplně jinde, než Praha s rozježděnou rozsolenou břečkou.
Hele to jsem slyšel taky, ale viděl jen pár...
My měli půjčená auta dvakrát. Když jsme jeli do Norska, tak byla silnice jak zrcadlo a jel jsem 120km/h a naprosto mi auto bralo zatáčky jen se zimníma, pak jsme se na tom klouzali...
Do Finska řídil někdo jiný, dálnice neprohrnutá, nesypaná, ale taky v pohodě....
Taky přidám obrázek. SWB semi-low možná není ideální kolo na ježdění na sněhu, ale vzdálenost jezdce od země má podstatné výhody při učení se jezdit na sněhu. :)
Marathon Winter je na ujetém zmrzlém sněhu drží bezvadně, šířka plášťů je vcelku jedno.
Tak lehokolo jsem viděl za ten půlrok tady asi jedno :-) A to v Kodani :-D
No jo, člověk si musí přivézt svoje. :) Ale pár jich ve Švédsku je, i když na ČR to pravděpodobně nemá. Tu je třeba zrovna aktuální vánoční report a fotky jednoho nejen-leho cyklošílence z Uppsaly: http://rosnix.net/~per/album/festive-500/ (anglicky).
Hezké počtení, příjemně nedlouhé a hlavně pokoukání. Když je dost sněhu, je to paráda, stojany opravdu skoro netřeba. A když, tak jsem ocenil ty vyšší, které jinak přednostně nevyužívám. Takhle to vypadá na hl.n.HK, když se zadaří.
Tam ve Skandinávii se asi ulice ani silnice mimo město asi nesolí, že? Zrovna před několika dny napadlo u Pardubic asi 2 mm! sněhu a hned dvakrát jsem byl zasypán sprškou soli.
Frekventovanější silnice se solí, menší štěrkují. Místní správa silnic tvrdí, že štěrk se na frekventovanější silnici rozhází tak rychle, že by museli sypat co pár minut. (Což je asi pravda, protože i na menších štěrku po chvíli moc nezůstane.)
Ale asi to se solí nikde se moc nepřehánějí. Nepotkal jsem, ani ve městě, takovou tu rozježděnou břečku. Když je silnice vyježděná na asfalt, tak klidně těsně vedle jízdního pruhu zůstává vcelku normální sníh a led.
Na druhou stranu spousta silnic, minimálně ty ve stylu "třetí třída", o místních cestách ani nemluvě, je pokrytá souvislým ledem a bez kol s hroty prakticky nesjízdná. To by asi někteří "řidiči" v čechách nestrávili. :)
Zrovna dneska jsem si říkal, jak nám to krásně posypali, ale dá se na tom pořád krásně klouzat.
Sůl jsem neviděl a řeknu ti, že o vánocích by bodla, protože kamení bylo k ničemu a led byl naprosto nesnesitelnej :-) Bylo kolem nuly, tak by byla akorát...
Jo a v létě se tu nedalo chodit, bo bylo všude strašně kamení :-)
Koukám, že tam u vás už se solí fakt jen E4 :) http://www.trafikverket.se/PageFiles/19895...
Pokud rozumíš trochu švédsky (anebo rozumíš googlímu translátoru :), tak tu (http://www.trafikverket.se/Privat/Vagar-och... píšou o používání soli ve Švédsku.
Klouzající cesty se řeší "lokálně" (= na tvých botách :). Prý se dají běžně (v lékárnách, možná i jinde) koupit hrotové návleky na boty. Ale nezkoušel jsem, radši jezdím na kole nebo na lyžích. :)
V lékárně? Tady není snad obchod, kde by hrotové "nesmeky" neměli. Možná je ještě vezmu domů babičce....
S tou solí je to hloupý, protože třeba mosty namrzají šíleně a pak vidíš kolik lidí se na nich válí... Tady se vyjezdí koleje a jak to trochu nataje, tak je z toho ledová klouzavka, která je hrbolatá, pokud je to ušlapaný sníh, tak je to v pohodě...
Koukám, že vy tam na severu máte docela srandu
http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti...
No jasně, už sem si ji najal na cestu domů ;-)