Naši silničáři (myšleno údržbáři silnic) a tím i automobilisté jsou rok co rok zaskočeni příchodem zimy. Aby tak nedopadli naši cyklisté, kteří svůj stroj neodkládají ani v tomto ročním období, je zde náš malý seriál. V prvním díle jsme se zabývali vztahem zimních podmínek k samotnému bicyklu, pak jsme probrali samotného jezdce, nyní se zaměříme na techniku jízdy, tedy na spojení obou faktorů.
V předchozím díle našeho miniseriálu o specifikách zimní cyklistiky jsme se zabývali stroji, tedy koly. Nyní se zaměříme na jejich motor, tedy na samotného cyklistu, který toho při jízdě v zimním období musí také hodně vydržet a především ve zdraví přestát.
Přestože se letos skutečná zima dlouho někde toulala, anebo právě proto, že se zimní počasí do půlky ledna jaksi nedostavilo, můžeme stále na cestách potkat řadu cyklistů a je více než jisté, že je budeme potkávat i nadále. Co taková zimní jízda vlastně obnáší?
„A v Praze kalamita jak na Sibiři, tři centimetry sněhu a u Muzea štyři,“ zní dnes už zlidovělá píseň slezského barda. Poslední zimy u nás nehrozí hromadami sněhu ani tuhými mrazy. Taktéž s tou cyklistikou to ve městech není nejslavnější. Ale já se přesunul nějakých 1500 km severněji, kde už zima umí ukázat své drápy. A protože Umeå je také město cyklistů, pojďme se společně podívat, jak to tady vypadá.
Před dvěma týdny Praha zrušila místo stávajícího cyklokoordinátora jako nadbytečné. Návrh městského rozpočtu, který má přijít na pořad dne zítra, s největší pravděpodobností nepočítá s cyklistickou dopravou. Členové pražské cyklokomise žádají primátora Svobodu o pomoc.
S dopravními prostředky na elektrický pohon se lze v České republice setkat čím dál častěji. K nejvíce zastoupeným typům patří logicky elektrokola, kterých je do ČR dovezeno ročně více než 10 000, v městských aglomeracích si popularitu získávají elektroskútry a nabídka elektromobilů by se na českém trhu měla podstatně zvětšit v příštím roce. Ruku v ruce s rozšířením uvedených dopravních prostředků postupuje i výstavba nabíjecích stanic.
Oči upřené na displej, kde se kapacita baterky blíží nebezpečně nule. Snad všichni, kdo elektrokola někdy použili, znají ten bod zvratu, kdy dojde motoru energie a z lehkého přišlapávání se stane tvrdá dřina. Také proto se začínají v ulicích českých měst objevovat nenápadné sloupky – nabíjecí stanice na elektrokola. S nabíjecím kabelem v batohu jsem se na elektrokole vydala do pražských ulic, abych vyzkoušela, jak to celé funguje.
Kdo by nechtěl být cyklistou v Belgii? Nejen že belgičtí zaměstnanci dostávají od státu za každý ujetý kilometr na kole finanční odměnu. Před časem navíc oznámila jedna z hlavních značek supermarketů Delhaize, že chce vytvořit lepší podmínky pro zákazníky, kteří přijíždějí na nákup na kole.
Většina městských cyklistů a patrně i spousta dalších lidí bude znát legendární anglickou značku skládacích kol Brompton. Její výrobky – 16“ městské skládačky – jsou už řadu let proslulé nekompromisní kvalitou, kompaktními rozměry a efektním systémem skládání. Vzhledem k tomu, že konzervativní Angličané zatím nenabídli žádný model s elektrickým pohonem, rozhodl se český dovozce elektrifikovat kolo sám. Jak se mu to povedlo, to pro vás posoudili naši redakční testeři.
S delším odstupem po recenzi výborné městské skládačky Dahon Vitesse jsme dostali možnost pro náš velký test skládacích kol otestovat její o něco luxusnější sestřenici jménem Mu.
« Předchozí | 1 … 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 … 31 | Další » |