Na zpěváka Davida Krause jsem narazila na cyklistickém veletrhu, kde okukoval elektrokola. K mému překvapení se ani nebránil, když jsem ho požádala o rozhovor. Jak jsem se později dozvěděla, elektrokolo se pro zpěváka, skladatele a příležitostného herce stalo pravidelným společníkem na cestách pražskými ulicemi. V přestávce mezi zkouškami v pražském divadle Archa se potom rozpovídal o tom, jak se žije v Praze s elektrokolem...
Diskuse na téma jízdy na kole po naší metropoli je vždy poněkud provokativním tématem. Mnozí tvrdí, že po Praze se na kole jezdit moc nedá, především proto, že je zde plno stoupání. Jiní tady naopak jezdí, co se dá.
Tahle městská skládačka už při prvním pohledu nezapře určitou příbuznost s modelem konkurenčního Dahonu – už letitým Vitesse D7. Není ostatně ani příliš divu, protože značku Tern založili lidé spojení dříve právě s Dahonem. Kola Dahon jsou dlouhodobě proslulá svou kvalitou a promyšlenou konstrukcí, takže v tomto směru jistě můžeme od Ternu očekávat jen to nejlepší.
Potřebujete pro vaše dítě koupit první kolo a nevíte, podle čeho vybírat? Při výběru rozhoduje nejen váha a velikost, o kvalitě kola rozhodují především detaily. Pozor je třeba dát na levná kola, často vůbec neodpovídají normám.
Dlouhé zimy, malá mořská víla, pohádkář Andersen, hradní stráž ve vysokých chlupatých čepicích – to všechno proslavilo Dánsko ve světě. A také obrovský počet cyklistů, o kterých přednášejí urbanisté, dopravní projektanti a zástupci měst na světových konferencích. Do metropole země se studeným jménem jsem se vypravila prozkoumat, jak a proč právě tady vznikla „cyklistická kultura“.
Uherské Hradiště na první pohled jízdním kolům fandí. Náhodný turista může mít pocit, že se náhle ocitl někde uprostřed Holandska. Před rokem, v květnu 2011 tu vznikla Uherskohradišťská charta, ke které se postupně připojilo dalších 21 českých měst. Místostarosta města Zdeněk Procházka vysvětluje, co Hradiště pro cyklisty připravuje v nejbližší době a proč se jízda na kole nedá oddělovat od ostatních druhů dopravy…
Dva prodloužené víkendy se řada Pražanů rozhodla strávit příjemným výletem na kolech - bohužel pro ně právě na nejzatíženější stezce podél Vltavy z Podolí do Modřan. Rekreační cyklostezky v okolí Prahy, na kterých se setkávají cyklisté, bruslaři a chodci, jsou už často na hranici kapacity, denně po nich projede až 6 700 cyklistů. Sčítače umístěné na různých místech v Praze ukazují oblibu páteřních cyklostezek i efekt, který měla rekonstrukce křižovatky kapitána Jaroše.
Majitelé dětských přívěsných vozíků budou moci vyjíždět se svými dětmi na silnice i cyklostezky bez obav z postihů a pokut. Poslanecká sněmovna definitivně stvrdila novelu silničního zákona. Projednávání zákona trvalo celkem devět měsíců, zákon se tedy doslova rodil, a to stejnou dobu, která uplyne od početí k porodu dítěte.
Divíte se, proč u nás páteřní dálkové cyklotrasy končí často „u šípkového keře“? Proč při opravě chodníku najednou zmizí vydlážděná stezka? Proč se na městských úřadech nikdo nehlásí k zodpovědnosti za cyklisty? Olomoucký cyklokoordinátor Stanislav Losert by se mohl živit jako učitel. Tiše a klidně vysvětluje na příbězích ze života, proč česká města a kraje potřebují své cyklokoordinátory, proč kulhá výstavba dálkových cyklotras a proč cyklisté potřebují své zákony.
Nejen ostrá slova, ale i rány padaly na jarní pražské cyklojízdě, která odpoledne za vytrvalého mrholení projela městem. Podle organizátorů ze sdružení Auto*Mat byl průjezd městem hladký, na vlastní kůži jsem ale zažila něco jiného.
« Předchozí | 1 … 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 … 31 | Další » |