Oči upřené na displej, kde se kapacita baterky blíží nebezpečně nule. Snad všichni, kdo elektrokola někdy použili, znají ten bod zvratu, kdy dojde motoru energie a z lehkého přišlapávání se stane tvrdá dřina. Také proto se začínají v ulicích českých měst objevovat nenápadné sloupky – nabíjecí stanice na elektrokola. S nabíjecím kabelem v batohu jsem se na elektrokole vydala do pražských ulic, abych vyzkoušela, jak to celé funguje.
Vypravit se pouze s nabíjecím kabelem?
Nevím co je nabíjecí kabel, je nĕkolik druhů baterií a každá má svoji nabíječku. Vyzkoušel jsem úspĕšnĕ (napodruhé) stojan PRE v obchoďáku na Chodovĕ, tam je 230V zásuvka, bez nabíječky by to nešlo. Odborníci navíc varují, nepřehánĕt to s rychlonabíjením silnými proudy, prej to baterce nesvĕdčí.
Nevím jaké budou závĕry "pilotního projektu" ale tak jak to je konpováno s tĕmi opruzy s kartou, stojanem na jedno kolo či auto, bych očekával minimální odezvu.
Zásadní pro rozhodování jestli s sebou vezmu druhou baterii nebo rychlonabíječku (taky je to macík o 2 kilech) je skutečnost, mohu-li se spolehnout, že když budu potřebovat, skutečnĕ nabiji. A to při současné koncepci jisté není. Když u stojanu bude nĕkdodalší, jsem v loji a neví se na jak dlouho.
Racio tedy velí, místo 2 kilové nabíječky veu 6 kilovou baterii navíc.
Já osobně bych viděl budoucnost v lehčích bateriích o vysoké kapacitě.
Nechat někde stát e-kolo za 60tis.kč u nabijecího stojanu hodinu bez dozoru, bych se asi bál.
Já byl jen na tom parkovišti v obchoďáku na Chodově, mají tam stojan na kolo, do kterého to zamkneš normálně řetězem, navíc to má vrátný pod kamerovým systémem, a tu "kartičku" si od něj musíš vyzvednout, takže ví, že tam dobíjíš.
Připadá mi to jako nejbezpečnější místo na to nechat někde kolo bez dozoru, má to dost lidí v merku. Další věc je, že baterii nabiju i tou "rychlonabíječkou" za 2 hodiny, takže to zase taková pomoc není, musíš vocasit po obchoďáku. Zamknout to tam, a odject na dopoledne někam pryč metrem by bylo řešení, ale zase zablokuješ někomu dalímu na celou tu dobu ten stojan a nikdo další nemá šanci, a to by bylo poněkud sobecké.
Díky za pěkný článek. Hlavně se musí dotáhnout do konce to, aby se člověk nebál někde nechat kolo nabíjet 2h a v klidu si odešel a přitom to bylo jednoduché a neodrazovalo to tím, že s nemusím někde na něco ptát či žádat klíček.
Ono to marketingově trochu skřípe, protože každý ví, že nabíjet kolo u nabíjecího stojanu je totální nesmysl, ale když už PRE do těch stojanů, kde nikdo nenabíjí nacpal tolik peněz, tak je třeba to někde ukázat.
No a díky PR článkům tenhle server možná přežije zimu, ale bude to jestě někdo soudný číst..?
A to jako proč je nesmysl?
Nesmysl to není, ale spolehnout se na to nelze.
Už jsem to psal několikrát. Nabíjecí místo umožňuje nabíjet jen jedno kolo nebo automobil. Žádný systém rezervace není, přijedeš, vyfasuješ kartičku, nabíjíš.
Průšvih je, když přijedeš, a u stojanu někdo stojí - pak máš na blíže neurčenou dobu smůlu, doba nabíjení není časově omezena, prostě to kolo tam můžeš nechat celej den, nabíječka když je nabito sama odpojí, ale tebe nic nenutí si kolo vyzvednout jakmile nabito.
Pak, kdybych se třeba já spolehnul na to, že dobiju baterii na Chodově, místo bude obsazené, hrozí, že pojedu na kole o váze 30 kilo, s motorem co klade odpor, 25 km jako na šlapadle.
Když se nemůžu na 100% spolehnout, nebudu to riskovat, a raději vezu jednu baterii navíc, a to přesto, že vím, že kdykoliv jsem Chodovem projížděl, bylo to nabíjecí stanoviště prázdné.
Náhoda je blbec.