Elektrokola zažívají popularitu, o které se jejich vynálezcům ani nezdálo. Podívali jsme se na to, ve kterých situacích jsou kola doplněná pomocným motorkem výhodná a kdo si je oblíbil nejvíce. Podívejte se s námi, jak vypadají typičtí uživatelé elektrokol.
No zní to hezky. Samá chvála. Ale pro mě třeba to má dvě podstatné nevýhody.
1. Je to těžké na přenášení nebo vynášení do schodů.
2. musí se to nabíjet a ne vždy je kde a jak.
Přidávám třetí, neméně podstatnou nevýhodu: cena baterií
S bodem 2 souhlasím jen že se to musí nabíjet.
Nabijet se dá u každé čerpací stanice a v každé hospodě tak že nabíjet je kde a to vždy.
Pardon?
V hospodě?
Bob má pravdu, v hospodě je to nejspolehlivější, požádáš obsluhu a většinou v rámci diška dobíjíš.
Má to dva zápory, tedy alespoň s mojí nabíječkou. Naplno baterii dobije za 3.5 hodiny. Při dobíjení dost nahlas hučí ventilátor nabíječky.
Ale i zde pokrok se řítí tryskem. Baterie co lze dobíjet 10 ampéry i dobíječky jsou na světě, baterie co doporučuje Bob jsou lehké, prostě zdá se, že bude možné během hodinky přes oběd nabít na dalších 80 km.
Problémem zůstává ta cena.
Mám vyhlídnutou baterii z Bobova doporučení, vím že na ní dojedu 120-130km i s vozíkem a váží asi 7 kg. Stojí ale 36 tisíc. S třema co mám mám dojezd kolem 250 km s naloženým vozíkem. Ale ty 3 co mám už také stály 30 tisíc.
Technicky se elektrokola vyvíjejí skvěle. Přál bych si, aby stejně rychle se vyvíjely moje příjmy :-)
Ahoj. Prozradíš prosím co to je za baterii? 7kg zní na takový dojezd dobře. Sice mám limit, že baterka víc jak 5kg mít nesmí, ale i tak mě to zajímá.
Odpovím ti misto Jindry, zde se mrkni je tam celkem dobrý výběr. Taky záleží jaké chceš provozovat napětí od toho se odvijí váha a i cena.
http://www.linergy-shop.de/index.php?cat=c66_Im...
nebo zde
http://www.greenroad.at/shop/36V_1
a taky zde
http://www.i4wifi.cz/lithium-battery-12v-40ah...
Děkuji za odkazy. No půjde mi buď o 36V a nebo o 48V. Super na těch stránkách je to srovnání životnosti a hustoty energie pro jednotlivé značky. To mě teda zase trošku vrátilo zpátky na zem. Je tam vidět, že lehkost, která mě nadchla, je za cenu zase menší životnosti. Tak mám zase o čem přemýšlet. :) Díky.
Já si z Bobovi nabídky vybral tuhle:
http://www.linergy-shop.de/product_info.php...
Jezdím na 48V.
Nalehko, tedy jen s bateriía dobíječkou, nezbytným nářadím a dušema, a hadříky proti dešti ujedu na 10Ah 50km. Tedy tady mám tak 150 km dojezd a ještě rezervu. To je velmi příjemné, až na tu cenu.
Natěžko bych jí dal tak 120 km dojezd, což je taky velmi povzbudivé, zvláště když dalších 30Ah už mám doma.
Sbohem centrálo, měl jsem tě rád, ale si na mě už těžká :-)
Tak to je slušný. Takže máš Panasonic. V té tabulce píšou u životnosti jenom dvě hvězdičky (plusy) oproti pěti u A123. Ale je fakt, že já už tohle taky neřeším... Kdo ví, co bude za tři nebo pět let. Třeba zase bude něco lehčího a přitom i s vyšší životností. :)
Samsung ICR18650-22P je optimálni cenově i váhově a i životností = 1000x nabití. To je životnost třiapůl roku při 300x nabití.
A123 ANR26650 M1A jsou těžké a příliž drahé ovšem mají dlouhou životnost = 5000x nabiti. Při ročním nabíjení 300x jeto více jak 16 let.
Ovšem spíše bych počítal tak do dvouset nabití za rok. Tím bych se nebál jít i do těch levnějších a lehčích které mají nabijení 800x což je životnost při 200x nabití 4 roky.
No tak v restauraci nepo špeluňce či jak chceš, co je ti na tom divného?
No, ty 3 až 5 hodin:))
Ale já to nezatracuju, pouze píšu, že v tom pro sebe vidím nějaké nedostatky.
Ono, ten článek je moc pěkny, ale s prominutím, v reklamách se většinou píše jen o kladech, že?
Ta elektrokola na které dělají reklamu jsou šidítka a ne to na čem s Bobem jezdíme. Tu směšnou baterku co to má to fakt klidně dobije přes oběd.
Holčina co má 55 kilo si může s takovou hračkou pomoci, nebo děda na rovině, ale ne chasník co má 95 kilo. Oni nelžou, jen neříkají úplně všechno. Aby ses v Praze na e-kole opravdu nezapotila, potřebuješ tak 700W, pokud máš k metráku a ne ty jejich předražené hračky.
Nemělo by u PR článků být nějaké varování? Je v nich tolik chvály (a reklamních lží), až se mi zvedá žaludek ...
Zajimave, ze sekce PR clanky tu je taky, ale tento clanek v ni neni. Pritom ta reklama na jednu pujcovnu primo v clanku a zadna negativa elektrokol tomu PR nasvedcuji.
Víš Lucie, jak tu někde píšu moudro svého táty: " nic na světě není zadarmo".
Tenhle web beží jistě na slušné mašině, má zaměstnance co musí platit složenky, a možná i živí nějakého manažera co schání placenou reklamu.
Nezlobil bych se proto na ně. Prý se tomu říká "product placement". Zlobím se, když mi na tabletu vyjede reklama, které se nemohu zbavit, a já nevidím co jsem napsal. V tom okamžiku mě reklama škodí a obtěžuje.
Když jí někdo z redakce napere do článku tak povrchního, jako je tento, nechá mě to v pohodě. Že blafají hlouposti se každý kdo e-kolo má vážný zájem přesvědčí v zdejší diskuzi "elektrokola".
Buďme tolerance sama a přejme redakci aby ty překupníky e-kol pumpla co nejvíc.
Jiste nic na svete neni zadarmo, politici a urednici musi z neceho zit, tak proc jim netolerovat nejaky ten uplatecek... Osobne citim hranice reklamy a skutecne informativniho clanku stejne ostre jako hranice mezi pravdou a lzi. Ze je neco bezne neznamena, ze mi to proto zacne pripadat eticke. Opravdovy clanek o elektrokolech nevypada takto.
Je to klasický "product placement"., když budeš pozorněji stodovat redační články, zdaleka ne první.
S korupcí a politikou bych to nepletl. Politiky platíme z daní. Server si na sebe musí vydělat.
Fakt nebe a dudy.
Ale jinak souhlas. Až dětinsky očividné.
Clanek ma byt objektivni a podavat informace uplne a nezkreslene, chce-li byt jeho autor povazovan za dobreho novinare. Tento clanek je psan stylem PR clanku a takoveto clanky byvaji v slusnych mediich jasne oznaceny. Sice existuje spousta casopisu, ktere to nedelaji, ale tyto casopisy nepovazuji za seriozni media. Se zdrojem penez toto nijak nesouvisi.
Soukromy lekar si na sebe taky musi vydelat, je tedy v poradku, kdyz predepisuje drazsi leky jen proto, ze ho jejich vyrobce nejakym zpusobem podporuje?
Pokud upozorní, že existuje i levnější alternativa, kterou on ale nedoporučuje, tak samozřejmě ano. Na tom přeci není nic závadného, ne?
Jás i myslím, že předmětem pohoršení je spíše to, že se jedná zrovna o elektrokola.
Kdyby se vychalovala nějaká knajpa někde uprostřed ničeho, sectovka co vozí cyklisty tama sem, nebo nějaké skvělé cykloměsto, mnozí by to nezaregistrovali.
Narozdíl od těchto reklamních výstřelů ti však e-kolaři už mají poměrně silné zázemí, tak pozorný čtenář má šanci si vybrat,
"Jás i myslím, že předmětem pohoršení je spíše to, že se jedná zrovna o elektrokola."
Mylis se.
Jen Bůh je neomylný, je-li vůbec nějaký.
A když není, pak snad už jen Radka (sorry - radka)
Dají se snadno poznat. Autorem je vždy Redakce. Tohoto uživatele mám na blacklistu, a mám pokoj. Reklamy na cyklomateriál i na cykloměsta mi padají do Skrytých, a když mám náladu, tak je jednou za týden prolistuju.
Měl bych osobní (možná mylnou) výhradu k poslední větě článku ("o elektrokole byste mohli začít uvažovat v případě, že jste lidé důchodového věku, kteří si chtějí prodloužit aktivní život"). Já sám sebe celou dobu přesvědčuji o tom, že aktivní život si prodlužuji plným nasazením a nikoliv za použití jakýchkoliv "ulehčujících udělátek". Kdybych si chtěl ulevovat, brzy bych zlenivěl.
P.S. Nějakou dobu jsem zde nebyl a když jsem to zde otevřel, s překvapením jsem zjistil, že je zde nepoměrně (v poměru s klasiky) velké množství témat a příspěvků o detailech elektrokol a to od jedněch a těch samých (nemám tím na mysli tento článek). Vím, že zde jsou dlouhodobě jedinci, kteří pomocné motůrky používají, ale zatím neměli potřebu se zde agresivně prezentovat.
Ty jsi ovšem borec. Poeta i svalovec, kterému se choroby vyhýbají, prostě jen proto, že je děsnej bourák.
Teď jsi mě rozesmál - já a svalovec?? Přesně opak - jsem vychrtlej. A důvod? Protože jezdím na kole a nechci se dostat do stádia, kdy budu tlustej, neuvezu svoji váhu a tím si odůvodním, proč používat elektrokolo. A s tím souvisí i to, že se mi choroby vyhýbají. Je to poměrně prosté...
O kolik je mladší tvoje druhá, nebo třetí paní?
To by možná lecos vysvětlilo.
Již jsem ti jednou zdůrazňoval, že se nemíním bavit o osobních záležitostech. Poněvadž to však již podruhé dáváš do vykonstruovaných úvah (také to vypovídá o směru tvého myšlení), odpovím ti. Moje druhá žena byla starší než moje první. Aktivní nejsem z toho důvodu, abych se před někým natřásal, ale právě proto, co jsem uvedl výše - dělám to pro svoje zdraví.
Kdybys mě nezačal peskovat a oslovovat příjmením, kašlal bych na tebe dávno.
Teď uznávám, že další válka by byla kokotina a tak to vzdávám. Nebudu už do tebe vandrovat a ocením, když totéž uděláš i ty.
Nejsme už malí kluci a v hlavách jistě oba nemáme seno.
Navrhuji mír a omlouvám se.
Osobní věci do debaty o e kolech nepatří.
Proč hned agresivní prezentace? Každého zajímá jiné téma. Když elektrokola "nemusíš",stačí přece jen dané příspěvky nečíst.Jiný je zase rád, když se dozví něco nového i o těchto kolech.
Je to pouze konstatování. Počet uživatelů, kteří sem přispívají a jezdí "pouze" svým pohonem je mnohonásobně více než těch, kteří elektrokola používají a v poslední době (a to zdůrazňuji - v poslední době) se mimořádně angažují. Proto jsem se zmiňoval o agresivní prezentaci.
Elektrokola jsou v bouřlivém vývoji. U normálních kol se zase tolik převratného neudává.
Komunita "e-kolistů" roste a lidé, kteří nevědí a nezažili předem hodnotí a odsuzují stylem co předvedl Jinec.
Stručný obsah sdělení: "Nejsem taková sračka abych měl potřebu používat e-kolo".
To protože čtou tyhle hloupé články o "nezapocení se v kravatě", nic o tom nevědí jen vytahujou pinďoury a křičí, koukejte, mě čumí i bez viagry. Hloupá nadutost pramenící ze špatných informací a následné neznalosti.
To že o e-kolech se bude mluvit víc by nikoho nemělo překvapovat.
To, co popisuješ, je jedna stránka věci, ovšem zapomínáš na to, co jsi uvedl jako důvod, proč jsi na e-kolo vsadil. Chtěl jsi někam dojet a zjistil jsi, že k tomu nemáš fyzické předpoklady. Již tehdy jsem ti sděloval, že lepší je si ty fyzické předpoklady vytvořit.
A ze zkušeností (určitě je budeš zpochybňovat) ti mohu sdělit jedno. Až ti bude šedesát a uvidíš kolem sebe stejně stará naříkající nemehla, která jsou líná pro sebe něco udělat, pro co se rozhodneš??
Ale prd.
Já ba e-kolo sedl protože mi sebrali papíry za dvě píva u nás na dědině. Tři měsíce chodit do hospody pěšky se mi nechtělo a tak jsem sestrojil monstrum.
A pak už to jen rostlo a sílelo a teď už jsem denně v sedle a dojezdy rostou. Paříž bych bez motoru v 8 dnech co jsem měl nedal, ale vím že za dva roky to dokážu.
Blbá náhoda, nebo spíš udání ( jezdil jsem na svoje 2 pětadvacet let mě vrátila do sedla a jsem rád, že se tomu stalo.
Dobré e-kolo rehabilitaci, či spíše rekonstrukci z kýble pohodlných sraček do normálního člověka dost zpříjemní a zjednoduší. Mohl bych se vymlouvat na zdravotní stav, ale neudělám to. Zdravotní stav je výsledkem toho, jak jsem na sebe léta kašlal. Chyba, kterou se pokouším napravit, tak se neposmívej.
Jindro kašli na papoucha i na něj jednou dojde. Ja se divím že mu nevadí že se zde prezentují leháči že se zde hodně radí v otázkách koupě stavby a udržby kol. Pokud to těm kanárkům vadí tak proč sem lezou a čtou tyto diskuse? Mají tam přece křížek kterým si tyto témata mohou skrýt aby je tolik nedráždila. On si myslí že jezdí na kole jen 60letí zdraví důchodci. Ja mám souseda 75let a koupil si e-kolo proto že potřebuje rozhýbat klouby. Kdyby papouch něco o e-kolech věděl tak nenapíše takové kydy.
Přečti si to po sobě a snad si uvědomíš, proč píši o agresivní invazi. Neraď, kdo sem má lézt a co má číst.
K tomu, co jsi napsal - ne, skutečně mi ležáci nevadí, naopak obdivuji jejich zapálení a hlavně ty, kteří si svoje stroje sestrojují sami. A moje filozofie mi říká něco jiného, než píšeš ("koupil si e-kolo, protože potřebuje rozhýbat klouby") - jezdím na kole, abych rozhýbal klouby.
A jak jsi došel k mé neznalosti elektrokol? Jak jsem uvedl výše i zde jsou dlouhodobě ti, kteří používají podpůrné motory, ale nezaregistroval jsem jejich vehementnou snahu se takto prezentovat.
No pokud borče umíš číst tak nikomu neradím kam ma lézt a co má číst. Ne každý má dokonalé geny a tak někteří lidé se dožijí vysokého věku v plném zdraví ač nikdy nesportovali ani nežili střídmě. Bohužel jsou i takoví kteří celý život sportovali a žili střidmě a přesto těžce onemocněli. A takový je i můj soused je těžce nemocen se srdcem, má nemocné klouby a silnou cukrovku a takový borec jako ty se tomu směje. Uvidíme až budeš mít 75 ty jak na tom budeš, pokud se vubec toho věku dožiješ. Buď tak laskav a ty zase neraď jak a kde se máme prezentovat je ti do toho houby. Co dělají jiní mně nezajímá a rozhodně jim nic nezakazuji. Ostatně nejsi zde jediný kdo se do nás soustavně naváží. Taktéž tomu bylo když začínali leháči.
Jindro, já se ti neposmívám (pokud máš na mysli moji zmínku o fyzických předpokladem). Naopak vnímám pozitivně, že "to za dva roky dokážu" a "zdravotní stav je výsledkem toho, jak jsem na sebe léta kašlal". Měl jsem to štěstí, že jsem si toto zavčas u sebe uvědomil a začal jezdit preventivně.
OK.
Není sebemenší důvod na sebe bejt hustý.
Přeji Ti vše dobré a ať motorek nepotřebuješ ještě sto let.
Dvě věci v článku mě rozesmály: "...elegantně oblečena s ním naše hrdinka dojede do fitness centra..." Tady už chybí opravdu jen eskalátor před fitkem a nějaké pomocné zvedáky těžkých činek. Druhou věcí je tenhle bod v seznamu, pro koho by elektrokolo mohlo být "lidé, kteří myslí ekologicky". Takže přidáním pomocného motoru, na vynález, který umožňuje člověku využívat jen svou vlastní sílu k pohybu, je od teď znakem ekologie?
Tak to neprošlo přes zdejší cenzuru do blogu, našel jsem link na ten svůj blábol, jak to bylo se mnou a je to tady:
http://www.np-diskuze.cz/?p=28390&cpage=3...
čímž jednoznačně povrzuji, že elektrokola nejsou jen pro lidi s hendikepem :-)
Vždy když se podívám na reakce k nějakému článku, musím se pousmát. Připadá mi to vždy stejné. 1/3 názorů k pod-
statě věci, ostatní jakési žabomyší války,
v lepším případě řeč o ničem jenom proto, že
dané téma někoho irituje.
Nehodnotím článek redakce zda je dobrý či ne,
hlavně když je a postupem času se určitě zkva-
litní a že elektrokol přibývá je snad také do-bře.
Zatím jezdím na olovo, je levnější ale sakra
těžké. Tak je dobře když tu je tip na kvalitní
baterie.
S tím, že by se zlepšil příjem nepočítám. Ale
snad mohu doufat, že technika jdoucí dopředu
zlevní kvalitní baterie.
Pekny clanok. Ale nesuhlasim s touto jednou vetou: Elektrokolo, jako jediné kolo si jistě nekoupí aktivní jezdci, kteří vnímají cyklistiku jako sportovní činnost, jako způsob seberealizace a zvyšování fyzické kondice.
Ja povazujem svoju cyklistiku ako sportovu cinnost, sposob sebarealizacie aj zvysovania fyzickej kondicie. A kupil som si e-bike na to, aby som chodil rychlejsie a aby som mal vacsi dojazd.
Ked napisete takuto vec, potom sa nedivme, ze sa na vsetkych e-bikerov uplne zbytocne ludia pozeraju ako na "lenivych idiotov"... ;) :(
To mě nenapadlo, že cyklisté používají cyklobus k výjezdu do kopců aby si zvýšili fyzickou kondici, člověk se pořád učí :-)
A proč ne? Pokud vím tak cyklobus vyjede např. u nás do třičtvrtiny kopce a zbytek si ciklisti odjedou sami. Tam kde by se do kopce šplhali 4-5 hodin tak si to užijí na hřebenech. To je totéž jako bych se zeptal proč se sjezdoví lyžaři nechávají vytahovat na kopec vlekem?
A můžeš prozradit čím a jak se zvyšuje fyzická kondice když tě veze motor?
A mužeš mně říct čím se zvyšuje kondice sjezových lyžařu když je veze motor?
Vymysli si už konečně něco lepšího než se soustavně navážet do lidí kteří maji i jiný důvod ke koupi e-kola něž stále nějaká tvá vysněna kondice?
A některý sjezdový lyžař už tvrdil, že se vozí na vleku, aby získal kondici? :-o
Ano většina co znám tak ano ale ne že se vozí do kopce ale díky náročným sjezdům. Jízda na e-kole pro nás dálkové jezdce rozhodně není odpočinek viz můj příspěvek níže. Ale kdo neskusil nepochopí tak to bylo i u leháču když tvrdili ža je to uleva na ruce zadek a záda. Zbytek si přeber a nebo raději vyzkoušej a pak možná budeš chápat.
Ale jo, já beru, že leháč je úleva pro ruce i záda. I že úlevu představuje to e-kolo. Ale nechápu pořád tady to vyskakování. Na normálním kole taky necítím potřebu pokřikovat na pěší turisty, že oni jsou ti blbí, co nechápou, nač je dobré kolo. Tak dumám, proč vy tu potřebu přesvědčovat ne-ekolisty máte.
Najdi mně jeden příspěvek kde přesvědčuji nějakéko normálního kolistu aby si pořídil e-kolo. Zde jsi v rubrice elektrokola tak zde asi bude řeč o e-kolech a jak už jsem to zde napsal několika prudičům tak to napíši i tobě, prostě si nás nevšímejte. Nikdo vás nenutí se zůčastňovat naších diskusí.
Promiň, ale tohle je diskuze pod článkem. Nebo už nesmíme číst ani články o e-kolech, když nejsme jejich fandové?!?
Stejně jako Ifča mi přijde, že jsi zbytečně naježený.
To se omlouvám to jsem zazdil nicméně řečeno platí. Ne naježený nejsem ale nemohu pochopit proč někdo odsuzuje něco co nikdy nevyzkoušel a neví o čedm to je. Ja přece taky neodsuzuji nikoho kdo něco nedokáže a ptá se zde na ruzné byť i z mého pohledu jednoduché věci.
Osobně si myslím, že je to o způsobu, jak jsou tady e-kola prezentována.
Určitě proti nim nikdo (nebo alespoň většina) nic nemá a jsou vnímána jako další druh dopravy, ale... Ne, nebudu se schovávat za dav a budu konkrétní - mě osobně je znechutil Jindra svým stylem diskuze.
Jeho blogy jsou čtivé a příjemné, ale diskutovat s ním rozumně nejde.
Osobně jsem velmi ráda, že je tu sekce Elektrokola, kde jsou vaše diskuze o e-kolech uklizeny. Já si tato témata automaticky skrývám.
Ano ale zřejmě jsi si nevšimla že Jindra reagoval většinou na posměšky a urážky, ja jsem s nim neměl žádný problém a to asi díky tumu že ho chápu. Možná by těm ne elektro kolistum slušelo více tolerance. Ja se taky nikomu neposmívám že nemá motor a prezentuje se zde více než kdokoliv jný. Od toho tu tento servr snad je nebo že by ne.
Bohužel, díky jeho stylu diskuze to k těm posměškům a urážkám tak nějak zpravidla vygradovalo. Nikdy to nebylo od začátku diskuze.
Ale tohle tady pitvat nechci, myslím, že jsem ti už odpověděla.
Já se bezmotoráčům škodolibě směju :-)
Hlavně dokopce.
Tak to vidíš Bobe,
člověk jim sem nasype deset blábolů ze kterých by šlo.možná poznat, že nejsi zlý a nemáš v hlavě otruby, a prd čtyři.mínusyi jen proto" že někdo v hlavě ty otruby má a neumí být ani metr nad věcí.
Trpajzlík na špičkách se rozhlíží, koho dalšího by "proškolil".
Ubohá zaprděnost.
Ty jsi fakt skálopevně přesvědčenej, že když dostaneš mínus je to vždy proto, že mínusovač má v hlavě ty otruby?
No, Lanno, je tu ještě jedna možnost, že dotyčný je Američan.
Ti také nechápou sarkasmus a ironii berou jako urážku.
Ale nepředpokládám, že ty naše bláboly čtou američané, takže se jedná o.malého, zakomplexovaného frustráta.
Tedy, v hlavě otruby.
Líp psát nedovedu, tak se vyřádím s palečky ze všech 4 nicků.
Tak a teď se zařadím mezi otrubce a máznu ti ho tam:-))
P.S. ode bude jen jeden, to jen abys neměl bordel v počítání multinicků:-))
Mě je to fuk. Když se mermomocí chceš podobat Meričanům:-) nic s tím nenadělám.
Máš navíc než bečet v stádu, ale houfu je ti asi dobře, tak si to užij.
Ale prd Lanno, skorobakalářka pro změnu školí Boba.
Stejnej útočnej styl, stejný kydy.
Bob zatím neví, že nemá smysl argumentovat ale milou přechytralou rovnou odedlat kam patří i s hejnem těch kamarádíčků, které nikomu neradím si s sebou vzít na lano.
My e-kolaři nevandrujem do debat lehokolařů protože až na mnohé výjimky o tom víme prd.
Papoušci sr poněkud hulvátsky vměšují do našich debat o e-kolech a troufnu si říci, že o tom vědí dva prdy. Bylo by moc fajn, kdybyste dokázali frustráty typu Radky nebo Nepřihlášenýho udržet na uzdě, protože rozesírají jakoukoliv debatu což.mohu doložit výpisy z posledních let.
Takže souhlas, bavíme se o elektrokolech, pokud někdo o nich ví něco jiného než říká Bob nebo já, ať to řekne a k věci.
Prdelka co nikdy na e-kole nesrděla nechť dvé dojmy nechá do kavárny.
Jo již mně to konečně došlo a máš naprostou pravdu že zde diskutují ti co o tom nic nevědí a na pádný argument nemají odpověď ale za každou cenu budou prudit. Asi trpí nějakým kompexem. Tak že já již na tyto tupce nebudu nikdy reagovat ať si píší jakékoliv nesmysly a výzvy. Je těžké přesvědčovat někoho když neumí ani základní matematiku a neumí si spočítat jaký že je schopen dodat výkon vlastní silou a jaký výkon je schopen dodat motor. A tá jeho partička co se o ni zmiňuješ ho ještě popíchne a má potom radost z dalšího děje. Pokud to umí tak zjistí že prostě techniku vlastní silou nikdy neporazí a proto soutěžit s takovým nevzdělancem nemá smysl. Tak a nyní můžou nastoupit hordy minůsovačů a ukájet si svá pošramocená ega.
Bobbob : Stále čekám na na potvrzení přijaté výzvy, nebo že odmítáš a že jsi jen plácal.
Tak v tomto vlákně se lidé bavili o formulaci jedné věty v článku, jak moc se jim zdála či nezdála vhodná a do toho jsi vletěl s vyskakováním, že "vás ekolisty odsuzujeme". Těžko si tě nevšímat, když každou chvilku vpadneš mezi normálně se bavící lidi a začneš jim nadávat... (Na čem kdo jezdí, je mi úplně ukradené, komentuji jen tvůj způsob "diskuze".)
Mužeš mně prosím navest odkazem kde to tvrdím co píšeš? Tak že mně zakazujěš diskutovat o čem sám svobodně chci? A ty jsi zde nevpadla mezi diskutující? Nějak ti nerozumím asi by to chtělo více tolerance. Nikde jsem nenašel že bych někomu nadával. Ale pokud se tě něco dotklo tak se ti hluboce omlouvám.
Prosím Tě, tak už se nečerti. My fakt nemůžeme za to, že v tom článku se píše, že ekolo je vhodné pro ty co: neradi se potí, neradi do kopce, neradi sportovní oblečení, neudrží krok s kamarády, mají zdravotní problém, jsou důchodci...atd.
Prostě se ten článek nepovedl a zákonitě musel vyvolat disputace:-))
Ja se fakt nečertím. Má zkušenost je ale jiná. Nedávno jsem potkal partu mladých cyklistů tak 25-30let. Tři kluci tři holky, zapálení cyklisté a dvě z těch děvčat měly na svém horáku elmotor. Dali jsme se do řeči oni se mně ptali a ja se ptal jich. Dozvěděl jsem se že ony dvě děvčata nejsou v tak dobé výkonové kondici jako ti ostatní z party a proto zvolili tohle řešení aby jim stačili a taky proto že občas táhnou vozík s dítětem. Tak že něco co se v tom článku uvádí je prvda tak nechápu proč to někoho irituje. Jinak ja jsem nehodnotil článek ale vycházel jsem z toho o čem je řeč. Předpoklad pro pochopení je přečíst si celou diskusi a ne jen něco co mně zrovna pasuje. Ja jsem zde nevletěl jak mně někdo nařkl ja jsem zde od začátku.
"Jinak ja jsem nehodnotil článek ale vycházel jsem z toho o čem je řeč. Předpoklad pro pochopení je přečíst si celou diskusi a ne jen něco co mně zrovna pasuje"
No a tam asi začala ta chyba. Jestliže je tohle diskuse pod článkem, mluví se, alesoň se domnívám, o článku (mimochodem v tom má Ifča pravdu, vlákno začalo tím, že první pisatel hodnotil určitou pasáž v článku, ale tys to vzal šmahem, nikoliv jako výtku k článku, ale jako výpad proti ekolům).
Teď už zde existuje sekce ekola, tam je neomezena možnost popovídat si o tom. Kdo chce, otevře ji, kdo nechce nechá být:))
Klídek:-)) Vše je v pořádku. Každý jezdí tak, jak uzná za vhodné:-))
Ja stále tvrdím že se nechápeme, já reagoval na tebe ihned v úvodu a vůbec to nebyl výpad ani výtka proti ekolum ani proti tobě ani proti nikomu jinému. Stále mně zde podsouváte co jsem ani nenapsal. Vrať se prosím tě na uvod a uvidíš že to tak je. Myslím že diskutovat o čemkoliv je možné v každé rubrice.
Jo, tak dobrý, ne? Já se na tebe nezlobím:-)) Vždyť jsme jen lidi:-))
Bobe, tady je jistá stálá partička a každého nového cupují.
Nejde o to co říkáš, nebo píšeš, nic nečtou v souvislostech a kontextu, vyberou si jednu věc, nebo dokonce ti budou tvrdit, že si něco takového myslíš a pak v přesile útočí a jak já říkám "hrají s osamělým bago".
Klidně ti do ksichtu budou říkat, že jim vnucuješ e-kola, elektrocentrálu, tablet nebo smarfoun, pak na tebe ze zálohy vyjedou, že jsi posera co bez motoru nedá ani ránu a bez navigace zabloudí, čím pečlivěji a podrobněji vydvětluješ, tím víc se cítí na koni a jsou agresivnější.
Je tu osoba, která když si pročteš historii fora, zjistíš" že koflikty vyvoláv, vytváří a vyhledává a prudí systematicky vždy vybrané jedince.
O elektrokolech nic neví, přesto mà potřebu se do debaty zapojit jen prito, aby tu a tam vypustila jedůvku, tu a tam jedovaý hlen a čsto jen i smradlavý pšouk.
Chvilku to trvá, než tu hru prokouknu, ale když už jí mám přečtenou, můžu jí s velkou převahou vždy podlat přímo tam.
Proto ti radím" nevysvětluk, nezaplétej se, vše dokáží obrátit a zneužít.
Jedeme si po své koleji a polovzdělance tolerujme ale ignorujme. Jediná obrana aby se to zase nezvrhlo do osobních výpadů. Tam proti přesile nikdy šanci mít nebudem.
Ano máš naprostou pravdu už mně to pomalu dochází, blbec zustane vždy jen blbcem. Všimnul jsem si taky že jsou alergičti na můj nick a kde se objevím nastupuje banda mínusovaču byť by jsi napsal že koule je koule
To je jeden člověk s více nicky, soudím.
Omínusuje i věc se ktetou nelze nesouhladsit, pokud jsi duševně v pohodě.
Z toho vychází, že ta osoba v pohodě není.
blbec je blbec a blbcem zustane, tutududu...
... opet zcela offtopic - zrovna vcera jsem zase po case nejak narazil na jistou pisen, kde to v refrenu povidaji. a je to takovy ten refren typu "brouk do hlavy", co cloveku pak v te hlave rezonuje (takze bacha!) http://www.youtube.com/watch?v=8qacVvm-8ao
Tak ono je vždycky jednodušší ohánět se pomyslnou "partičkou", než začít hledat chyby u sebe.
Dalsi vec, ktera je jednodussi, nez zacit hledat chyby u sebe, je doporucovat druhym, aby zacali hledat chyby u sebe. :)
(pozor - tohle me ted jen tak napadlo, spis v navaznosti na debatu, ktera pred nejakou chvili probehla u nas doma, a brumlam si tu ciste obecne, neni to narazka na konkretni osobu ani situaci tady. ok?) :)
A když už chceš tak ti to vysvětlím polopaticky, na jaře když jsem začal jezdit po zimě na svém e-kole tak jsem ujel na 10A baterii 25km, dnes na tutéž bateri ujedu 60km tak mně vysvětli čím to asi bude, ja na to nemohu přijít.
Tak stejný výkon mám na svém kole i bez baterie. Osobně nějak nevidím důvod, proč tu baterii zdůrazňovat.
Jo, pardon, to je téma o e-kolech, tak to ano...
Ale tady mi fakt ta baterie přijde nadbytečná.
To věřím ja před dvěma léty jsem na tom byl ještě lépe to jsem jezdil i 120km i při své značné nadváze a bez motoru. Bohužel pak přišla nemoc kloubů a byl konec. Nekoupit si e-kolo tak už jsem asi nežil. Jezdím 40let a bez kola již nedokážu žít. Snad to pochopiš.
Možná vám všem otevře oči tento příspěvek
http://www.nakole.cz/diskuse/15194-elektrokolo...
No, prosím... takovou dobu už tam ten příspěvek visí - a nikdo se do něj nenaváží. :-) Že by to "navážení se" přece jen nebylo kůli ekolům? ;-)
Nevím osobně si myslím že vše pramení ze vzájemného se nepochopení. Ale i tak to v životě chodí a proto se všem kdo se domnívájí že jsem je urazil omlouvám. Možná až se těm co to odsuzují nebo jinak haní přihodí něco podobného pak budou moudřejší.
Ajejej čertík ze škatulky.
Ty taky asi patříš k lidem co nečetli a přesto rozmrazili co ?
Zkus si ještě jednou a pořádně přečíst na co reaguju a pak teprv startuj (utopij napsal: aj zvysovania fyzickej kondicie.)
No jestli to nebude tím, že sis tu baterku víc nabil :-) No a když už jsme u toho zvýšeného dojezdu, tak věř, že motorem to určitě nebude, motor tě veze a naopak ti umoňuje k pohybu vydávat méně síly, tak těžko ti bude zvyšovat fyzickou kondici, jedině že bys na kole mototovou brzdu, pak to určitě fungovat bude.
A ještě něco, já nereagoval na tebe, takže tvoje poznámky o nevšímání si, si nech až se jednou spletu a omylem ti něco napíšu.
To je úplně jedno na koho jsi reagoval tohle je volná diskuse a je možno reagovat na cokoliv a kohokoliv. Je vidět že opravdu diskutuješ o něčem o čem nemáš ani páru. Navíc si dost protiřečíš, napsal jsi
"No a když už jsme u toho zvýšeného dojezdu, tak věř, že motorem to určitě nebude, motor tě veze a naopak ti umoňuje k pohybu vydávat méně síly, tak těžko ti bude zvyšovat fyzickou kondici, jedině že bys na kole mototovou brzdu, pak to určitě fungovat bude."
Když to nebude motoroem tak čím to potom bude že se díky zvyšování kondice zvýšil dojezd? Baterie se více nabit nedá pokud nemáš ani tuhle základní znalost tak o tom raději mlč. Pokud by jsi něco věděl o e-koloch tak motor ti pomáhá do rychlosti 25km/h pokud jedeš rychleji tak jedeš za vlastní- motor je vypnutý. To že jsi schopen takto jet je jen díky tomu že denně trénuješ a zvyšuješ si kondici Ostaně tohle by ti potvrdil i Jindra.
Pokud budeš mít někdy možnost to vyzkoušet tak to udělej, možná pak budeš hovořit jinak.
Bože, bože, jestli máš potřebu vysvětlit co znamená :-) na koci věty "No jestli to nebude tím, že sis tu baterku víc nabil :-)", tak se o to můžu pokusit, jestli to pomůže :-)) A jsem rád, že chápeš, že tohle je otevřená diskuse a že se na napsané může reagovat, pak ale vážně nechápu, tvoje poznámky o nevšímání si, nebo, že by to platilo jen na půl, ty můžeš a ostatní jen to co se tobě líbí ?
Myslíš, že jsi schopnej odpovědět a vysvětlit jak tobě a všem dalším motor zvyšuje fyzickou kondici? Nebo jen umíš stále omílat, že jsi ujel jen 10 km a teď s motorem ujedeš víc? (a nebuď dogmatik a nechytej mě mě za slova). Nemyslím, že bych si nějak protiřečil. Tvrdím, že jakýkoliv běžící motor na kole ti fyzickou kondici nezvyšuje. Zvyšovat ti ji bude jedině, když budeš vozit motor vypnutý jako závaží, ale na to nemusíš utrácet desetitisíce, stačí si přidělat 3 cyhly na nosič, nebo by ti motor brzdil kolo a na to ten motor zase nepotřebuješ, stačí přitáhnout brzdu :-)
A jestli to tak není, tak mi to vyvrat, ale alespoň trochu odborně.
Někdy před 6 lety jsem sotva ujel 10 km a teď mi nedělá problém si odpoledne střihnout 100 km. Před 3 lety jsem proválet celou zimu a oflegmil pohyb a když jsem na jaře vyjel, tak jsem po 10 km v prvním kopci málem na 3 x umřel a po 3 měsících jsem byl bez problému na 120 km v Krkonoších a můžu tě vážně ubezpečit, že žádným přídavným to opravdu nebylo a cyklobus je pro mě jen neznámý a smradlavý povoz.
Řekl bych že jsi si odpověděl sám svým závěrem.
"Před 3 lety jsem proválet celou zimu a oflegmil pohyb a když jsem na jaře vyjel, tak jsem po 10 km v prvním kopci málem na 3 x umřel a po 3 měsících jsem byl bez problému na 120 km v Krkonoších a můžu tě vážně ubezpečit, že žádným přídavným to opravdu nebylo"
Ano je to tím že jsi si zvýšil díky treniku kondici.
Pokud umíš číst tak si mé vysvětlení přečti ještě jednou. Nebo ti to tu zopakuji ještě jednou. Motor je schopen ti pomáhat jen do rychlosti asi 25-27km/h. pokud jedeš rychleji tak se motor automaticky vypne a veškerou sílu pro jízdu dáváš ty. V tom okamžiku překonáváš taky váhu motoru a baterii. Jestli že jsem ihned po zimním období najel na bateii jen 25 km znamená to že jsem nebyl schopen dodat osobně potřebný výkon a tak mně pomáhal motor. Po pár měsících se má kondice zvyšovala tak ž mně motor pomáhal stále miň a míňa na tutež baterii jsem ujel 60km. Jelikož mám těžkou arthrozu obou kýčlí nikdy bych po zimně nedokázal kolo rozjet. Jinak už fakt nevím jak ti to mám vysvětlit ale jak se říká chytrému napověz.................
Já se s tebou nepřu, že ti motor pomáhá k vyšší rychlosti při menší námaze, snadno pak jedeš vyšší rychlostí po delší dobu. Motor pomáhá pouze k vyšší rychlosti a většímu dojezdu kilometrů pro člověka, který má zdravotní omezení, nebo na tom není fyzicky moc dobře, k tomu motor je užitečný a dobrý a účelný pomocník, ale určitě ti nezvyšuje fyzickou kondici.
Ty prostě jen s motorem jedeš snadněji šlapeš a dál dojedeš a jízda s motorem tě tolik nenamáhá a protože tě jízda baví tak jezdíš často a tak se ti tím častým a déletrvajícícm pohybem zvyšuje fyzická kondice, ale vážně to není tím motorem. Určitě bys na tom byl fyzicky úplně jstejně pokud bys sedl na kolo bez motoru a jezdil sice pomaleji a kratší vzdálenosti, ale stejně často a stejně dlouho.
Když jedu na delší vyjížďku, tak ani po rovině zpravidla nejezdím rychleji než nějakých 25 a nad 28 jen hodně málo a s větrem v zádech, netahám zbytečnou zátěž motoru a baterií. Když jsi schopný kolo s motortem a bateriemi rozjet nad 25 kdy ti už motor nepomáhá, tak nechápu proč tu zbytečnou zátěž vozíš, budeš mít kolo lehčí a když pojedeš na lehký převod pomaleji, tak sice možná ujedeš míň km, ale fyzicky na tom budeš určitě stejně.
Už jsi viděl nějakého spotrovce (i amatérského), který by ke zvyšování své fyzické kondice používal motor, pokud ho nemá záměrně instalovaný jako brzdu?
Je mi jasné, že se ti nechce odpovědět na otázku, protože bys musel přiznat, že motor ti jen pomáhá a usnadňuje jízdu na kole a že bez něj bys jel pomaleji a asi i kratší vzdálenost, takže by tě to možná ani nebavilo a přestal bys jezdit, motor ti usnadňuýje jen udržovat se v pohybu a jakési činnosti.
A ta poslední věta, to má znamenat, že tě mám jít nakopnout abys pochopil?
Ne nakopni sebe, nebo lépe si to vyskoušej a uvidíš jak to je. Více nemám co k tomu dodat.
Já si to právě vyzkoušel....proto to nechápu. Měl jsem od kolegy z práci pujčené ekolo. Má tam to, co Jindra - mimochodem po domácku pěkně vytuněné (taky je to nejšikovnější chlap na dílně). A že bych cítil pocit zvyšování fyzičky...to ti nevím. Prostě elektromotorka, které občas pomůžeš. Ale bylo to super, to zas jo:-)))
Takže je to tak, jak jsem to napsal, jsem rád, že souhlasíš. Chápu, že se ti to špatně přiznává a tak to kopání beru jen jako souhlas s maximálním sebezapřením.
Nemám potřebu si zkoušet elektrokolo, když vím, že by mi to v současné době bylo naprosto k ničemu, nemám nejmenší potřebu po nějakých 50 km tahat sebou dalších třeba 80 km nejmíň 12 kg zátěž. A jestli to tak není, tak to tady zkus rozumně vysvětlit, že se mýlím. A jestli to budeš vysvětlovat, tak skutečně jen věcně, jinak to vážně nemá smysl.
Lelku nemáš pravdu.
Motor pomáhá rozumně rozložit zátěž, asi jako na kole když používáš převod ale účinněji.
Po dlouhé pauze také nejdřív jezdíš na lehčí a postupně jak sílíš, přidáváš těžší, tak na elektrokole postupně sílíš a zvyšuješ dojezd.
Proti bezmotoráči to má tu výhodu, že když to přetáhneš, a v půlce cesty zjistíš" že už toho máš dost, pomůžeš si vydatněji motorem. E kolo mě vrací radost z jízdy na kole, která by bez motorku" v době přechodu z rozměklého tvora do normálního stavu byla víc surovou dřinou než radostí.
Dávkuješ si zvyšování výkonnosti méně drasticky, pozvolněji a proto si myslím, že pro rekonvalescenci či pouhé navrácení se k pohybu má pro některé lidy e kolo svoje místo.
Celé mládí v sedle a pak prd, nevyjedeš ani na Bartošky - ekolo tě vrací postupně do hry.
Tak teď nevím kdo tady víc nechápe a nerozumí, přece není možné aby elektrika v kole tolik posoumala myšlení :-))
Vždyť to je přesně to co tady píšu, nic jiného, motor ti jen usnadňuje jízdu, vyšší rychlost a delší dojezd nad tvé fyzické nebo zdravotní možnosti. Je to úplně stejné jako vozík pro invalidy bez a s el. pohonem, se kterým se dotyčný dostanbe snáz a mnohem dál. Nebo snad znáš nějakého sportovce na vozíku s elektropohonem pro zvýšení fyzické kondice ? Motor jen usnadňuje, ale nikdy ti nemůže zvýšit fyzickou kondici. Já nejsem žádný sportovní trenér, ale troufám si tvrdit, že fyzická kondice se zvyšuje pouze pravidelným cvičením, pohyme a především zvyšováním zátěže. Tak co dělá ten motor ??
Máš naprostou pravdu až na drobný detail.
Popíráš, nebo se mi zdá, že popíráš přínos asistovaného šlapání prp zvyšování kondice.
Přirovnání k "invalidnímu vozíku" pak pro lidi se zdravotním hendikepem zní urážlivě. Oni spoetují, chtějí sportovat, ale pro hendikep jsou omezeni a motorek jim vrací radost z jízdy. Jedním z nich je Bob, a bez uzardění prohlásím, že poté co jsem viděl jeho výsledky v rychlostech a dojezdech, že by lecjakému svátečnímu cyklistovi natrh zadek i na bezmotoráči.
Mě je to fuk, já jsem první cyklistický elektromasňák v EU, za svoje kriplovství si můžu sám tsk mě urazit nemůžeš.
Taky máš problém číst co je napsané a překrucuješ každé druhé slovo.
Kde co čteš o nějakém přirovnbívání někoho k někomu. Jen píšu o elektropohonu, který umožňuje ... (ale to už bych se jen stále opakoval)
A Bobbob? Dal výzvu, já ji přijal a co on ?? Pořád marně čekám na jeho reakci k přijaté jeho výzvě o natrhávání zadku.
Zařekl jsem se že na tebe již nemínm nikdy reagovat a tak tohle je má poslední reakce.
1) Pokud umíš počítat a víš jaký jsi schopen vlastní silou vydat výkon pak počítej.
Můj motor vydá výkon trvale 2000W a rychlost 60km/h Pokd si schopen tento výkon podat pak smekám a omluvím se ti za natržení pr....
Pokud né tak už nemusíš ani odpovídat.
2)Nikdy nejezdím po silnicích leda když je křížím. Vždy používám jen cyklostezky a to asfaltové, šotolinové, makadamové a hlíněné. Tam by jsi na své žiletce neujel.
A poslední věc, navštěvuji pravidelně obezitologii kde mají měření tuku a svalové hmoty v těle. Za 200kč si nechávám měřit tyto hodnoty - únor tuk LDK 6,5kg, svalová hmota 13,8kg zbytek voda. květen - tuk LDK 4,1kg svalová hmota 16,3 kg. Tak že já na rozdíl od tebe to mám potvrzené lékařem že díky jízdě na svém elektrokole se neustále zvyšuje má kondice. Ty si ovšem můžeš mlít dokola tu svou obehranou písničku. Děkuji ti za pozornost a tohle byla má poslední reakce na tebe a tobě podobným.
Tak tobě už to jezdí 60 ? :-)) Ještě před pár dny ti to jezdilo 27.
Píšu jasně, že mi je jedno kudy trasa povede, jen mi ji musíš předem oznámit.
No a když už jsme u toho, tak řeč byla o tom, že mi dáš na prdel když pojedu na sportovním silničním kole, takže předpokládám, že se pojede po trochu slušných zpevněných cestách. Pokud chceš jet terénem, tak můžem, ale v tom pořípadě budu trasu volit já.
Je mi celkem jedno jaká píšeš čísla o svém tuku a vodě, protože jednak to s tím nemá nic společného a pak je mi jedno co ta čísla znamenají.
Nevykrucuj se, buď danou výzvu dotáhneš nebo oznam, že jsi přestřelil a plácal a vklidu to můžem ukončit a nechat toho.
Kvůli lidem jako jsi ty mi kola s motorem vadí.
A můžeš si tu říkat co chceš o stádu, já nejsem ta co se stádem jde. To se o mě ví.
Chápu, že člověk může mít hendikep, i bych nějak pochopila tu možnost pomalého zvyšování zátěže. Taky jezdím (teda se spíše plazím) do velkých kopců mnohem pomaleji než tzv. papoušek, ale nechápu proč bych si měla kvůli tomu pořizovat motor a prudit v lese, v terénu a na cyklostezskách 60 km/h.
Hrozím se, že někoho takového potkám v horách kde jsem si dříve v potu tváře užívala klidu, protože se tam nikomu nechtělo vyplazit.
A můžeš mně prosím říct kde jsem tobě nebo někomu jinému nutil e-kolo? Zřejmě nečteš vše tak jen pro tvé info my už jsme si to s lelkem vyjasnili a vše uvedli na pravou míru. Mně by jsi s takovýk kolem nepotkala protože v současné době testuji motor který ma rychlost 25-27km/h. S tím druhým motorem bych zcela jistě rychlost nepřeháněl stačí když jedu 35km/h a už se toho bojím. Všebylo v rovině teoretické a virtuální. Tato kola ti vadit můžou ale to je asi tak vše co stím naděláš. Až zestárneš a nebudeš moci chodit možná ti to bude dobré. A když né tak budeš dřepět doma na zadku a to my postižení rozhodně nechceme. Neodsuzuj nikoho o kom nic nevíš. My se chceme taky někam vyplazit a užít si klidu tak nám to laskavě dovol. Tak že přiště více čti než začneš někoho odsuzovat.
Vím že reaguješ na bobboba ale nedá mi to. Já mám motor spalovací a těch 60km/hod mi to po rovině dá, ale v lese nebo na cyklostezce bych na motor nejel, jedině v krajním případě a pomalu. Víš oni někteří lidé používají kolo jako dopravní prostředek a po takové druhé noční bych tě chtěl vidět jak si to užíváš. Proto si rád nastartuju motor a sem o půl hodiny dříve v posteli. A představ si, že i v těch horách žijí lidé kteří jezdí auty, na motorkách či motokolech, snad jim nechceš zakázat aby je užívali proto, aby měli měšťáci na projížďce klid.
Ten motor je tam proto, ze nektere useky proste clovek s bolavymi koleny neprekona. Takze bud bude porad jezdit 5km kolecko kolem baraku po rovine, nebo kolo rovnou zahodi. Kdyz pouzije elektrifikaci, ma moznost se dostat i pres kopce k jinym rovinkam.
Ale já taky tady celou dobu nepíšu nic jiného, nebo máš snad taky pocit, že nevím co umí a co dělá motor a k čemu je dobrej?
Dotaz byl jak a čím ti motor zvýší fyzickou kondici. Motor ti umnožní snázt a rychleji se dostat někam, ale sám o sobě ti přece kondici nezvyšuje.
Já už to fakt líp a polopatičtěji napsat neumím.
Cituji: "Já nejsem žádný sportovní trenér, ale troufám si tvrdit, že fyzická kondice se zvyšuje pouze pravidelným cvičením, pohyme a především zvyšováním zátěže. Tak co dělá ten motor ??"
Takze jsem Ti jen odpovedel, jak motor zvysuje kondici, ci lepe receno ji umoznuje zvysovat.
Nechme toho, oba píšeme to samé, jen používáme jiné věty.
Já se do toho vpletu. Dneska jsem pospíchal domu. Takže jsem to docela svištěl. Ale nejhorší vždy je to kolo rozhejbat do nějaké rychlosti. Za každou křižovatkou se do toho opřít a zase se dostat někam k té cestovní rychlosti mírně pod 30km/h. A několikrát za sebou. Udržet pak tu rychlost už není na rovině problém. Pak nechápu, jak ti mohl motor zvýšit fyzičku, když tu největší dřinu odmakal za tebe....
Ber to jako dotaz, ne rejpání - jak by to hned někdo bral (a i stejně bude brát). Ekola mi nevadí, ale je ještě na ně pro mne brzo (naštěstí) - a na skládačku do města, kde jsem o něj uvažoval, je to šíleně těžké monstrum. Jen mě zaujalo to, co jsi napsal...
Já to neberu jak rejpáni, ovšem na vysvětlenou já nemám to co Jindra - magic pie ja mám crystalyte HT a tam nedosáhneš 30km/h leda vlastní silou. A taky po jedné zkoušce ti jistě kondice nenaroste. Mně to tvá tak 3-4 měsíce než to poznám ale i v pruběhu jizd to poznáš že se ti prodlužuje dojezd. Mám na to i měření kde ti to uvádí momentálni spotřebu. Uvedu příklad, v březnu jsem potřeboval na jizdu 300W momentálního odběru z baterii na rychlost 25km/h. Dnes díky zvýšené kondici mám "jen 50-100W to znamená že tech 200W dodávám já a né motor. Tak snad je to na vysvětlení dostatečně.
Psal jsi: "Motor je schopen ti pomáhat jen do rychlosti asi 25-27km/h. pokud jedeš rychleji tak se motor automaticky vypne a veškerou sílu pro jízdu dáváš ty. " A tady hned píšeš opak....Pak nechápu:-)))
Jasně, že to nepoznáš hned. Ale tak nějak vycítíš. Ten motor tam je, tak tě to musí lákat nešlapat. Já bych teda musel mít hodně velkou vůli, abych se do toho trošku víc opřel, když to jede samo:-)
Já pochopím, že to pomůže člověku s nějakým zdravotním problémem. Zaplať Pán Bůh za takové kolo. Dokonce pochopím, že to takovému člověku pomůže zvýšit "kondičku", protože do té doby nemohl bohužel dělat nic a teď si alespoň trošku přišlápne. Ale že by to nějak radikálně zvyšovalo kondičku....tomu fakt nevěřím. Jezdíval jsem na kole dost a jediné, co mi zvyšovalo kondičku byla jen dřina, dřina a zase jen dřina. A odpočinek:-) Představa, že trénuji s elektrokolem...to asi opravdu ne. To bych si mohl tahat do bazénu vrtuli a občas ji spustit, když bych se náhodou trošku chtěl rozjet.... Nebo při běhu naskočit na kolobrndu....
Ale ja nikde netvrdil že budu mit kondičku jako závodní jezdec, ale jen takovou aby jízda na kole pro mně bylá přinosem zlepšní zdraví a taky pohodou. Nic nevycitíš vidíš to přímo na budíku který se jmenuje cycleanalyst. Mně osobně motor nutí šlapat ja se nechci nechat vozit pak to poznáš i na spotřebě baterii. Nešlapeš je to pohodlné ale nic mně to nepřináší. Z výletu potřebuji přijet přijemně unavený tak jako to bylo dřive když jsem neměl zdravotní problémy.
Je kondice a kondice. A myslím, že přesně oba víme o co jde. Já, lelek a ostatní tu porovnáváme kondici získanou na klasickém kole a kondici, získanou na elektrokole. Musíš uznat, že tam je ohromný rozdíl.
A navíc já jsem nic ve vztahu k tobě o kondičce závodního jezdce nepsal. Pokud ti elektrokolo umožnilo návrat k pohybu, tak je to jen dobře. Ale nemůžeš mi tvrdit, že když teď začnu používat elektrokolo já (nebo jiný "zdravý" cyklista), že se nám zvýší kondička stejně jako na klasickém kole...
Ale nechme toho. Hlavně že jezdíš!
Ne ja nic takového nikdy netvrdil to zde jsou jiní co to zvrhli tímhle směrem a jak říkáš ja jsem rád že jezdím a to je pro mně životně důležité, nejaké kondičky jsou mně ukradené. Ja nikdy nepojedu žádný závod ale lelkovi dám na prdel kdykoliv si vzpomene :-)
Hm...tak se buš do prsou. Tvé poslední reakce mi spíše připadají, že si potřebuješ něco dokázat.
A končím. Myslel jsem, že jsi větší charakter. Natírej to všem, jsi borec!!! Pak budeš mít supr pocit. Já bych měl zas dobrý pocit, že bych prohrál čestně...vlastní silou. A možná neprohrál. Těch 250km bych klidně dal. A zatím co ty by jsi seděl u škarpy, já bych tě v klidu dojel... Ale stojí mi to za to? Ne. Já si tu nic nepotřebuji dokazovat, na rozdíl od tebe...
Víš co. A já ti to natřu i pitomou Jawou.... A třeba se pokakej.:-)
a další lelek nebo že by tentýž pod jiným nickem, byla to jen odezva na lelkovo vychloubání, je snad i tobě jasno že proti technice nemá šanci tak jak říkáš že mně dáš na prdel obyčejnou motorkou. Ja se z to ale na rozdíl od lelka rozhoně neposeru.
Tvé reakce mluví za své....
Zpětně jsem doháněl studii zdejších sdělení a při všech těch silných slovech a výzvách mě zaujala Tvoje věta "Těch 250 km bych klidně dal". Moje otázka - v zátahu a za kolik hodin? Když je zde ten soutěžní týden, že by jsi to dal?
Pojedeme spolu:-)? Mám teď v brzké době naplánováno jet takový okruh na Ještěd. Mělo by to dát cca 216km. Prodloužit by se to na 250km dalo:-)
Dříve jsem strašně rád jezdil dlouhé štreky. Mohly za to dálkové závody kolem republiky non-stop nebo RAAM. Ale nejsem soutěživý klučina a tak bojuji jen sám se sebou. Bohužel už mi čím dál víc chrastí kolena. Ale to se snad zlepší. Myslím teda k lepšímu, ne chrastění.
A za jak dlouho? Jezdím na pohodu, abych dojel....
Aha. Už vím: "a při všech těch silných slovech". Potřeboval sis rejpnout. Posluž si:-)
Taky sem jezdil, docela pravidelně štreky 240km a zvládal je pod 10 hodin, z Moravy do Čech přes vysočinu a neberu to jako nějaký supervýkon. Prostě mě to bavilo a měl sem na to fyzičku, dnes už ani náhodou. Ale pořád nechápu něčí poznámky že se někdo vychloubá a nebo nevěří že se to dá ujet aniž by byl člověk sportovec. To že něco nedokážu já přece neznamená že to někdo jiný nezvládne z prstem v nose. Dokazoval sem to jenom sám sobě, s nikým se nevsázel a když jsem po pravdě v hospodě řekl za kolik sem to ujel, měli mě za lháře a podvodníka. Proto sem jezdil a zlepšoval časy a nikomu o tom neříkal, těšil sem se z toho já sám a měl skvělý pocit, ten bych měl těžko kdybych si lhal. No a teď když už tolik nemůžu a občas v hospodě vyslechnu žíletkáře v nejlepších závodních letech, tak si říkám že sem byl sec sakra dobrej, jen sem o tom nemohl u nás na vsi nikomu říct. :-)
Mám to úplně stejně. Taky překonávám sám sebe a jen kvuli svému dobrému pocitu. Naštěstí mám kolem sebe spíše lidi, co sportují, tak mi to i věří.
Ve více lidech (i ve dvou) bych to asi nemohl jezdit. Mám své tempo, mám své návyky a při takovéhle akci se nerad někomu přizpůsobuji (nejde to). Proto taky nejezdím žádné závody:-)
V poslední době mám chuť se k tomu vrátit. Chtěl jsem zkusit začít zase běhat a dát třeba opět někdy maraton. Ale už na to nějak nemám - několikaletej špatnej styl běhání už teď nezměním a těžkopádný, nerytmický běh je teď pro mne dost vyčerpávající:-) Takže proto to kolo. A voda... Tam si taky v městském bazénu klepali na kedlubnu, když jsem se tam třeba 4h v jednom kuse plavil:-)
Ale božínku, a kdopak tady startoval na dotaz ke zvyšování fyzické kondice a neustále tvrdí, že mu motor kondici zvyšuje.
A buď si jistej, že kdybych měl přiměřený kolo, tak tu výzvu beru a můžeme to zkusit třeba hned pozítří, ale já takové kolo nemám a těžko mi ho někdo na tři měsíce půjčí, ale abys neřek, že se vymlouvám, tak klidně beru výzvu ne k závcodu, ale k porovnání, ty s tím kolem a motorem co máš dnes bez jakýchcholiv dalších výměn, úprav a dostrojování, baterky vezeš sebou jen sám a sám je dovezeš a já taky pojedu jen na tom co mám ve sklepě a může to být třeba hned někdy kolem 10.8.
Tak jsem si vzpomněl, start je v sobotu 11.8.2012 v 09.00 hodin, místo a trasu si urči sám, musí to být jeden 150 km dlouhý okruh. Aby to nebyl boj o přežití na silnici, tak k tomu mám podmínku, že když se pojede po silnici 1. tř. nebo po frekventované dvojce mimo obec tak silnice bude mít širší krajnici, jinak mi je celkem jedno kudy se pojede.
Místo startu a trasu oznámíš nejpozději teď ve čtvrtek.
A můžeš začít machrovat.
Ale tak je jasný, že motor pomůže při zvyšování kondice když u cyklistiky (s motorem, ale člověk se u toho přece jen hejbe) udrží člověka, kterej by toho jinak nechal.
Viz můj příspěvek pod bobem....
Tak dobře, motor prostě usnadní zlepšování fyzičky :-). Pokud ale máš klouby v háji a bydlíš v kopcích, tak ti to i třeba umožní. Bez něj bys ty kopce prostě nedal. Nebo když chceš shodit - je lepší jet delší dobu na nižších tepech, ale když se utavíš v kopci, delší vyjížďku už nedáš.
Čteš mne vůbec????
Mimochodem, tuhle jsem přemýšlela nad těmi lidmi v obleku. Já vím, na předvolebních fotkách se občas politik v kvádru objeví, nebo na nějaké promo cyklo akci. Ale ve skutečnosti jsem ještě v Praze nepotkala na kole chlápka v obleku, hedvábné košili, kravatě a saku. Ani dámu v kostýmku s vysokými podpadky. Vídám lidi buď ve sportovním, nebo v běžném oblečení - džíny, triko, holka pohodlné šatičky, balerínky.
Sama si nedovedu představit, že bych ve vypasovaném kostýmku jela na kole. Bylo by mi nepříjemné jednak tak jet, jednak pak v tom oblečení zůstat celý den v práci. Takže jedu ve sportovním a v práci se převleču.
Takže se chci zeptat, potkáváte v Praze lidi v oblecích? Třeba lidi, kteří, tak jak slezou z kola můžou hned na nějaké jednání nebo třeba do opery?
Je to jak píšeš, ani můj soused který bez kvádra nedá aní ránu na na svém e-kole má sportovní oblečení. I když nejsem z Prahy a v našem městě pár desítek e-kolistu jezdí, neměljsem to potěšení vidět někoho v obleku.
Tak já jsem jednou nebo dvakrát kohosi takhle viděla. Teda viděla jsem ho jet v kvádru na kole - na skládačce.
Zda v tom kvádru byl pak celý den nebo se v kancelu převlíknul do trenek, to netuším, ale musím říct, že jsem si hned říkala, že s takovým člověkem bych teda nan jednání jít nechtěla.
Dá se ale říct, že celkem běžně vídám dívky v šatičkách a ty se asi v práci/ve škole také nepřevlékají.
Jo a jednou jsem viděla dámu ve středních letech v tmavě modrém kalhotovém kostýmku a v červených lodičkách na jehlách, červenou kabelku měla zavěšenou na řidítkách - to ale bylo v Hodoníně :o)))
Jezdím do práce na skládačce 15km tam / 15km zpět a když chci, tak jedu po rovině 30km/hod a potím se jako prase, v práci se osprchuji. Když se potit nechci, jedu třeba na úřad, tak jednoduše zpomalím, díky vzpřímenému posedu jsem hezky ofukován a potím se méně než při chůzi. Nejezdím v obleku ale taky ne ve sportovním, klasické džíny a bavlněné tričko. Takže pokud jel pán v obleku úsporně, mohl být méně zpocený než jeho kolega co vyleze z klimatizovaného auta, kterého v okamžiku kdy vyleze ven do horka obleje celého pot. :-))
Jo, tak nějak si to představuji. Pro cesty delší než řekněme 10 km ne úplně na rovině si člověk obleče něco, v čem se na kole cítí dobře. Na popojížďku po městě po rovině nejakách 3-5 km může klidně jet v obleku. Tak to dělá můj známý v Kodani, ráno sedne na kolo a je v prácí za pět minut. Když ale viděl trasu, kterou jezdím do práce já (a to je hloupých cca 12 km), tak říkal, že by to převlíkání také potřeboval.
:-))
Taky jezdíš do práce s kopce dokopce?!? :o)))
To snad v Praze ani jinak nejde, ne? ;) Já to mám jen mizernejch 5 km, ale díky "z kopce přes kopec do kopce" je ta trasa zábavnější.
Podél Vltavy by snad šlo jet 5 km po rovině, nebo ani tam ne ? :-))
Tak pokud by jsi jel z Lahovic nebo dokonce ze Zbraslavi až do Tróje, tak by ti to hodilo i slušnou dvacítku :o)))
Ale pořád bez kopců, tak se cyklista nezpotí :-)
Já asi nejsem cyklista, páč já se zapotím i na rovině :o)))
Taky nejsem prototypem dopravního cyklisty v obleku, protože v létě se potím i když jedu z kopce :-)
Hruzou?
Když to přeženu a hodně pustím, tak i hrůzou, ale častěji za to může svižný protivítr
Opěvný článek fajn. Každopádně elektrokolo je skvělá věc. :) A ať si sportovci říkají, co chtějí a třeba i jím pohrdají. (Budou říkat, že to je těžké a pro lenochy a že by ztratili fyzičku.) Podle mě je to věc, která umožňuje normálním lidem ať tlustým i tenkým, starým i mladým atd. prostě jezdit více na kole. Je sice hezké, že si někdo dvakrát za týden dá do těla na normálním kole, vrátí se splavený a může říct, že to dal vlastní silou a v dobrém čase. Ale každý takové ambice přece nemusí mít a nemá a přes to je to cyklista. Někdy je i pro zdraví lépe hýbat se s menší zátěží, ale zato častěji. A právě tohle elektrokolo nabízí. Navíc když máte doma elektrokolo, tak vás láká na něm jet. Je to radost. Víte, že v prvním větším kopci nepojedete tempem pomalého běžce a nebo že při snaze o lepší rychlost se úplně neodrovnáte, ale že si fakt jízdu na kole užijete a dojedete dál. :) Takže super věc... Uvidíme jak bude dál pokračovat vývoj. Ale už teď s lithiovými akumulátory je to je krásně použitelné.
Konečně někdo normální a rozumný s dobrým názorem na elektrokolo :-)
Opěvný článek fajn? Takže nevadí, že v tom článku se například naznačuje, že skůtry vůbec neexistují, že elektrokolo se dá pořídit i za 5000 Kč, že se při jízdě nemusí vůbec šlapat, že je lehké, takže ho každý důchodce v pohodě vytáhne do baráku, nenáročné na údržbu (tak nevím, proč tu někdo psal o nějakých vypadlých drátkách), baterky se vyměňují za nabité v husté síti po celé republice, že při jízdě na elektrokole se vám prach, déšť, bláto vyhýbají a že elektrokola v Praze jsou všude (zatím jsem potkal jen dvě).
Tipuju, že elektrokola mají své výhody, bohužel ten článek by mě od koupě spíše odradil, mám rád seriózní jednání, žádný teleshopping ...
Líp se dívej a těch elektrokol uvidícš mnohem víc, jezdí jich už docela dost i v rovinách, natož v trochu hrbolaté oblasti.
Provedu. Dneska na mých 5 km nepotkáno ani jedno (vím to naprosto jistě, z jednostopých jsem potkal jen dvě motorky), uvidím na cestě zpátky. Možná je na elektrokolo moje trasa moc hrbolatá ;)
Potkala jsem pred tydnem v lese na Krivoklatsku dva duchodce s elektrokoly. Tlacili je po lesni ceste (trochu bahno , trochu kameny jinak pohoda), ktera vedla mirne do kopce. Vrtalo mi hlavou, jak a proc se tam ocitli a proc na tech kolech nejedou, ale neodvazila jsem se zeptat. :-)
Potkala jsem včera mladou holčinu s elektroskládačkou. Stoj to byl hezký, to musím říct. Ale neviděla jsem ji na něm jet. Měla ho opřené o výlohu hospody a vypadala, že na někoho čeká.
Jen jestli ho někomu jen nehlídala :o)))
Tož to nevím, co dělala.
Ale to kolo mě zaujalo tak, že jsem si ho nahledala:
Pozor reklama!
http://www.veselenakole.cz/index.php?page=shop...
Konec reklamy.
No hezké to je. Lehké skládací kolo, ale přeci jen 22 kilo a 5,5 hodiny maximální doba nabíjení. Asi ještě počkám:-))
Mě nadchlo tady tohle... jeden z kolegů, co spolu pravidelně jezdíme na cykloakce, si to po nějakém bypassu či po čem pořídil, aby s námi mohl dál jezdit. A pokud se člověk opravdu dobře nepodíval, naprosto neměl šanci poznat, že je to elektrokolo a ten princip stohovatelných baterií mi taky přišel jako fajn nápad.
http://www.svet-elektrokol.cz/products/infineum...
Je to kapku zavadějíci s tim dojezdem 55km. Na 6,5A batri se dá ujet tak 25km. 36V 6.5Ah = 234 Watt hodin což při spotřebě 10Wh/1km dělá 23,4km, pokud tomu jezdec pomůže a to výdatně sniži spotřebu na 5Wh/1km což je 46,8km. Pokud by se nechal jen vezt je spotřeba 20Wh/1km a tím pádem dojezd jen 11,7km. Za ty prachy celkem úžasná věc. Pokud by někdo oponoval že sniží spotřebu pod 5Wh/1km pak ale mu je ten motor kničemu a stačilo by mu obyčejné kolo za 15000kč. Při koupi těchto šidítek je třeba věnovat pozornost hlavně baterim. Cena té další štosovatelné baterie neodpovidá danému výkonu.
Těch pětapadesát asi je nadsazené. Majitel říkal, že ty dvě baterky i v kopcích těch pětasemdesát s nějakou rezervou utáhnou, což tak zhruba odpovídá našim maximálním denním dávkám. S jednou by nám nestačil. Cena asi v tomto případě nehrála tu rozhodující roli.
Tak pokud cena není rozhodující je tohle ta nejlepší volba. Kolega z Liberecka je má a nemůže si to vynachválit. Hlaní je že to není čína.
http://rebelbike.com/index.php?clanek_detail...
:-D
Tak myslela jsem tím, že nebylo důležitých těch osm tisíc za další baterii, které mu umožnily bez dobíjení strávit celý den s námi na kole. Zatímco cena toho odkazovaného kola už je v číslech, které by bezpochyby roli hrály.
Ta já jen abys nepřehlíd, že jsem přijal tvoji výzvu - máš ji v obou tématech, ale pro jistotu ti ji tady zopakuju :
Tak jsem si vzpomněl, start je v sobotu 11.8.2012 v 09.00 hodin, místo a trasu si urči sám, musí to být jeden 150 km dlouhý okruh. Aby to nebyl boj o přežití na silnici, tak k tomu mám podmínku, že když se pojede po silnici 1. tř. nebo po frekventované dvojce mimo obec tak silnice bude mít širší krajnici, jinak mi je celkem jedno kudy se pojede.
Místo startu a trasu oznámíš nejpozději teď ve čtvrtek.
Beru výzvu ne k závodu, ale k porovnání, ty s tím kolem a motorem co jsi měl včera, bez jakýchkoliv dalších výměn, úprav a dostrojování, baterky vezeš sebou jen sám a sám je dovezeš a já taky pojedu jen na tom co mám ve sklepě.
Vše si vezeš sebou si si to koupíš, jakákoliv pomoc další osoby mimo pomoci při případné opravě kola není dovolená.
Doufám, že tady trasu zveřejníte, abychom mohli přijít fandit :o)))
Já samozřejmě, já s tím problém nemám :-) to jen ten dotyčný má asi problém, zřejmě si šel koupit nový baterky, že potom co to napsal najednou zmizel a nereaguje.
Jako super, mě se to celkem líbí. Ale trošku problém té technologie lithium-polymer je skutečná životnost. Ano, kdo vyčerpá těch 1000 nabíjecích cyklů do dvou let, tak dobrý. Ale, kdo jezdí méně často, tak musí počítat s tím, že za dva až tři roky stejně bude kupovat nový akumulátor. Li-pol fakt strašně stárnou. Viz mobil.
Mobil? V mobilu jsem ještě nikdy baterii neměnila. A jednou jsem ji kupovala své mamince, ale to už měl ten její mobil snad osm let.
Dobře. Neuvědomil jsem si, že některé mobily mohou mít Li-Ion. :) Ale co se týká Li-Pol, tak třeba viz tady http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion...
Jj, "lionky" se do mobilů rozhodně dávaly. Dneska možná také, ale to už nesleduji.
První "lionku" měl Sony 1000 a tehdy (cca v roce 1996/7) to byla docela bomba. Najednou mobil vydržel na jedno nabití i 3 dny :o)))
Jsem asi nějaká divná, mně mobil vydrží rozhodně dýl než tři dny. A vůbec netuším, jakou má baterii. Ale je fakt, že jsem teď dostala "chytrý mobil" a mám dojem, že ten se vybíjí furt. Takže ho nepoužívám, protože jsem zvyklá mít mobil i jako budík a u tohoto bych měla furt strach, že se mi do rána vybije. :-)
Dneska je výdrž mobilu na jedno nabití rozhodně větší než 3 dny, ale tehdy to byla naprostá bomba.
GSM mobily se začaly prodávat v roce 1995 (Motorola 7500 a 8400 a pak Dancall) a měly NiMh nebo pak cadmiové baterie a musely se skoro každý den nabíjet. Soňák 1000 pak byl se svojí lionkou naprostá bomba. Jak píšu, to byl rok 1996/7.
Dancall jsem mel, nez mi ho ukradli z bytu. Dokonce dva. Ale jen jednu baterku funkcni natolik, ze vydrzela alespon pul dne. Venovali mi je kdysi v servisu, kde jsem mel N5110 na opravu, kdyz jsem rekl, ze se mi na tyden nechce platit za zapujcni pristroj tolik, jako za novy mobil. 8-)
A jak shanel Ronda novy mobil, tak ten, ktery vysel jako vitez ma tusim vydrz na signalu udavanou vyrobcem nejake mesice (tri?).
Tak kdyz neco podle vzhledu:
http://www.svet-elektrokol.cz/products/picycle...
http://www.svet-elektrokol.cz/products/lectron...
Jo, tohle http://www.svet-elektrokol.cz/products/lectron... je typově nejblíže kolu, které jsem viděla.
Jen to mělo jinou značku a příjemnější design.
Na pohled to bylo velmi zajímavé kolo.
Což o to, mě se líbí.
Musela bych vyzkoušet, jak se na tom jezdí a pak taky, kam bych dala všechny brašny a brašničky, držák na láhev a jiné serepetičky. Přeci jen se ženská jedoucí z města tu a tam zastaví třeba pro kus chleba nebo flákotu. A to nevím, jak by se k tomuto kolu hodilo:-))
Tak samozřejmě, použitelnost je jiná věc a pokud bych si to chtěla pořídit, tak by byla na prvním místě.
Já to posuzovala jen podle toho, že jsem to zahlédla před pekárnou a zaujalo mě to jako první e-kolo, které se mi vzhledově líbí. Víc nic.
Nebylo to tohle:
http://www.citybikes.cz/eshop/elektrokola/lehke...
Kdyz das "gocycle" do googlu, vypadnou mraky v bile barve a prave jedno bile meli v citybikes nejakou dobu za vylohou, byt to myslim nebylo celopero.
Ne a hledat to nebudu. Zas až tak mě to nezajímá. Jen jsem se zmínila, že to bylo jediné e-kolo, které se mi líbilo.
Každému se líbí, či vyhovuje něco jiného.
A co CHOPPER, sice není skládací, spíš neskladný ale snad parádní.
To by mohl byt pekny stroj, kdyby to melo ciste linie, bez tech poutovych pridelavek, ktere mi pripominaji asi tak nejvic levne plastove vylisky cinskych hracek. V tom "motoru" jsou asi baterie, takze tam byt musi... ale podle meho vkusu by uz byla lepsi jednoducha "bedynka" (pripadne "nadrz", na ktere se toho da min pokazit) nez tohle, no a ten "vyfuk" a pavucinka... hmhm.
Nic proti (!zduraznuju!), ale moje gusto to teda neni.
Podobne to ostatne mam s opravdovymi choppery. Libi se mi klasicke stroje, vselijake ty novodobejsi "umelecke kreace" vetsinou ne.
Hmmm, tak zrovna tahle skládačka se mi moc nelíbí. Ale ve světě skládaček jsou docela zajímavá elektrokola a o dost elegantnější. U skládačky bych taky nechtěl nic těžšího než 20kg. To je fakt. Ale jsou taková kola. :)
Tak tuhle skládačku jsem si zrovna prohlížela. Věřím, že je jich víc a lepších.
Já osobně, pokud bych o něčem takovém uvažovala, tak opravdu jen jako takové "příruční" kolo do města. Čili nepotřebuju ho skládat do kufru auta nebo třeba do vlaku. Potřebovala bych ho skládat pro převoz v MHD. A jsem trochu na pochybách, zda bych byla sto tahat do autobusu sice složenou, ale přesto 20 kg vážící skládačku. K tomu má člověk samozřejmě nějaké další věci - noťas, nákup...
Docela by mě zajímaly, jaké s tím mají lidi, kteří to používají, zkušenosti.
Tak to chápu. Na tu kombinovanou dopravu, kdy člověk špatnej úsek jede MHD (třeba na kopec, nebo v dopravě) a dobrej úsek na kole, to chce maximálně lehké a rychle složitelné a rozložitelné kolo. Určitě něco okolo 10kg. Pro tenhle účel to samozřejmě elektroskládačka prohrává.
Skládačka je skvělá na kratší vzdálenosti a kombinaci s ostatní dopravou (vlak, autobus, tramvaj, metro, trolejbus, taxík, auto), doufám že sem nic nevynechal. :-) U skládačky v podstatě jakýkoliv motor ztrácí smysl, tedy pokud majitel nejezdí delší štreky, ale na ty skládačka není určená. I když sám chci svou novou skládačku Tern Link P9 otestovat, jak daleko se na ní dá dojet a ještě člověka nebolí celé tělo. :-) Jen nějak není čas, až zkusím, určitě tu nějakou recenzi napíšu.
Tak úplně bych kombinaci skládačka a elektrokolo nezatratil. Jsou povedené elektrické skládačky. Pár by se jich fakt našlo. A smysl rozhodně mají. Třeba ne na kombinovanou dopravu s MHD, ale jako kolo do kufru auta rozhodně.
No vidíš v článku věci, které tam já nevidím. :) Za 5000 dneska samozřejmě nekoupíš ani pořádný akumulátor. Co se týká skútrů, tak mě to nevadí, že tam není zmínka. Není to encyklopedie. :) N¨Tak napiš přesný článek o elektrokolech. Vsadím se, že na ix věcí zapomeneš. Ano může tam být více o tom, že ty převodové motory, co jsou u většiny kol, zase tak extravýhodné nejsou a že je lépe se poohlédnout po středovém motoru. Tedy alespoň pro terén a větší krpály. Může tam být plno dalších věcí. Ale to by pak už asi nebyl tak krátký čtivý článek. Co se týká sítě nabíjecích stanic, tak věřím, že se jich jich postupně dočkáme. :) Zatím ta síť budiž hospody a tak. :) No a elektrokol taky moc nepotkávám. Jen sem tam. Prostě nejsme v Německu. :) Jsme v Čechách 2012. Ale všechno bude, neboj. :)
Tak se na to podívejme společně. V článku se zmiňuje, že elektrokolo je určeno pro "většinu cyklistické populace", později se píše, že pro "lidi důchodového věku, kteří si chtějí prodloužit aktivní život". Většina lidí důchodového věku u nás má do kapes poněkud hluboko, pokud je i pro ně ekolo určeno, očekávám jeho cenu lidovou. Je to pravda?
A ke skútrům. Článek záměrně zamlčuje některá fakta a ukazuje ekolo jako jedinou vhodnou alternativu do hustého městského provozu, což není pravda. Článek přece vůbec nemusí být encyklopedie na to, aby skútry zmínil s krátkým vyjmenováním jejich výhod a nevýhod (ne, ani skútry nejsou absolutní jedničkou pro provoz ve městě, podobně jako ekola, všechno bude nějaký kompromis).
Víš co. Já na tom článku nijak nelpím, abych jej měl potřebu obhajovat nebo se za něj hádat či prát. Jen říkám, že je fajn a díky za takový článek. Dobře dostane ode mne dvojku a ne jedničku. :) Je to fakt jedno. Hlavní je jezdit a užívat léta. :)
Co se týká města a skútrů, tak přece kolo je daleko lepší v tom, že s ním můžeš všude... Pro mě teda je kolo do města jednička. Sice skútrem se můžeš proplétat v zácpě, ale proč, když kolem se dopravě můžeš vyhnout. Prostě to vezmeš přes park nebo po cyklostezce.
Pravda, do parků se na kole v Praze moc nedostávám, tam kola fakt můžou? Myslel jsem, že parky jsou určené chodcům ...
Jedinou cyklostezku v Praze, která mi občas ušetří proplétání se zacpanou silnicí, je cyklochodník na Nusláku (ale ve většině případů, co tam jedu, jsou auta rychlejší, asi tam nejezdím v ty správné dopravní hodiny). Jinak co jsem potkal cyklostezky, tak jsou prostě pomalé, pořád samé Dej přednost zprava (z uličky, do které vůbec nevidíš), Konec cyklostezky, Cyklisto vypadni z kola a/nebo pletoucí se chodci.
Tak parky rozhodně nejsou určeny jen chodcům :o))) Průjezdnost je povolena.
Tedy krom pár vybraných, jako je např. Kinského zahrada na Strahově nebo Valdštejnská zahrada.
Bezproblémovost průjezdu se ale odvíjí podle aktuálního počtu chodců :o)))
Máš "za chalupou" Parukářku nebo Malešický háj - chceš říct, že je nepoužíváš?!?
Na Parukářku si chodíme hrát s dětma, sáňkovat nebo tam zajdu jen tak na pivo či na západ slunka. Na kole mě tam jet nenapadlo, cestičky úzké a bývá tam hodně chodců a pejsků. Jezdívám okolní ulice (Prokopova, Olšanská, Želivského), ty jsou na kole fajn. Malešický park neznám, ale na kole už jsem několikrát jel širokou a prázdnou Počernickou, dobrá varianta pro přesun směr východ.
Mam nejvyssi cas poridit si treba keirinovou dernu, to by se mi libilo.
No, to jsem dnes prave koukal na TV a rikal jsem si, proc smradi zavodnikum pod nos spalovacim prskoletem, kdyz jsou k dispozici e-stroje schopne stejneho vykonu... ze by snad z tradice?
Spíš z blbosti, těch papoušků co si to nechají líbit.
Devitkou oznacena nadrz je na drevoplyn, benzin ma trojku, nafta sedmicku.
To je zajimave, nicmene porad jsou to vsechno spalovaky. :)
Verze na drevoplyn by docela svedcila pro jakousi staromilskou tradici... ostatne i ten stroj, co jsem dnes videl v prenosu z OH, vypadal v podstate stejne, jako ty na obrazcich snad sto let starych (i kdyz "vnitrnosti" to ma jiste modernejsi). Stejne by mi ale jakesi takoveto lpeni na tradicnich vehiklech pripadalo krapet zvlastni v kontastu s tim, ze samotni cykliste za tim samozrejme jezdi na nejmodernejsich velocipedech z kosmickych materialu...
Co se tyce "blbosti papousku"... zrovna na tech OH si asi tezko zacnou vyskakovat, ze za timhle nebo tamhletim se jim jet nechce. :)
Ten svuj dotaz jsem myslel vazne, fakt me to docela zajima a nevim... rikal jsem si, ze se tu treba najde nekdo, kdo ma k tomuhle odvetvi zavodni velocipedistiky bliz a bude o tom vedet vic.
A jsi přesvědčen, že ta derna má spalovací motor?
A ty vis, ze nema, nebo se jen tak vtipne ptas?
Vidim tam cosi, co dost silne vypada jako nadrz na tekute palivo, dale cosi, co dost silne vypada jako motocyklovy motor (typicke chladici zebrovani), od toho vede zjevne teplem poznamenana trubka k cemusi, co dost silne vypada jako koncovka vyfuku s tlumicem. Ktomu tu pribyla poznamka o trech typech paliv, kupodivu vsechna pro spalovaci motory.
Ale je mozne, ze i presto vsechno byl muj usudek zcela zcestny, jiste. Mozne je vsechno.
Mně se hrozně líbí, že jsem za pouhý dotaz (já to totiž nevím) dostal okamžitě minus (i když mě to vůbec netrápí). Aspoň doufám, že ho mám od Tebe. Ta sarkastická první věta také o něčem vypovídá. Pánové, proč jste hned tak startovací??
Důvod, proč jsem se odvážil zeptat - mně také připadá absurdní, aby v uzavřené hale před sportovci kroužila nějaká smrdící mašina.
Jinak přeji hodně času a možností při studování sportovního výkonu keirinové derny.
Vi buh, jak to tady s tema minusama chodi. Mozna ses nejak zprotivil, nevim, ja mam snad jenom dva, protoze jsem tady oblibenej a vazenej. Ale ted to zacne, vsad boty. :-)
Ale to já vím, že můj nick vzbuzuje alergii. Ty v tomto tématu jsi pro mě vítězem (nelze vyjádřit body) hlavně díky tomu pohonu na dřevoplyn.
Ahoj, ode mne tam minus nemas!
Uznavam, ze prvni vetu jsem mozna napsal blbe, nicmene taky to byl predevsim fakticky dotaz. :) Zkus si predstavit, ze bych si tam odpustil slovo "vtipne" ... pak uz se to jako prosty dotaz brat da, ne?
K do-vysvetleni rovnez priznam, ze jsem se dopustil stejneho prohresku - tvou jednu vetu jsem bral lehce zaujate, jako rypnuti, spis nez neutralni dotaz. Jsem holt taky ovlivneny zde prevladajici, vetsinou konfrontacni atmosferou. Bohuzel to tak funguje, ze i kdyz se to cloveku nelibi a nechce v tom jet, stejne se do toho vic nebo min zacne ladit, kdyz se chvilku nehlida. Nebo teda, abych byl korektni, me se to tak obcas deje.
Jeste jednou zopakuju i to, ze ja nehodnotim prispevky podle osoby pisatele. Mozna je nekdo na nektere nicky alergicky, ja v tomhletom nejedu.
Toz tak. Jsem presvedcen, ze ted mezi nami to bylo jen drobne nedorozumneni. :)
Byl bych pro ty trenice ukoncit. Chodej sem podle me tri druhy lidi - prvni jsou lidi uvazlivi, druzi lidi rejpavi za kazdou cenu a treti ruzne paranoidni vyvinovaci. A zvlastni skupina jsou potmesilci, vedouci gerilovou valku v minusech.
Vítej v klubu
A ještě dodatek - pokud bereš za základ foto, které zde umístil abernathy, je rozhodující, z kterého roku je. A ta poznámka o dřevoplynu, benzinu a naftě? Ty jsi ji bral vážně?
Dodatek k dodatku: stroj na fotce zde vypada pri zbeznem pohledu v podstate stejne jako ten, ktery jsem videl na prenosu z Londyna.
Poznamku o palivech jsem, klidne priznam, bral vazne. Jestli to mel byt nejaky vtip a ja jsem za truhlika, vubec mi to nevadi, kontext by myslim podobnemu vtipu moc dobry zaklad nedaval.
Kazdopadne vsem diky za pripomenuti, ze kdyz se chci neco opravdu dozvedet, je nesmysl ptat se na to tady.
Uplne posledni dodatek: http://i.thestar.com/images/00/dd...
To je on. Ale na nosici (na obrazku to nevidet) veze cosi ne nepodobnyho baterii.
No... ovsem pokud ma baterii a jede na ni, vyvstava opet otazka - proc se ta masina stejne tvari jako spalovaci? Kvuli tradicnimu vzhledu? Je tak dulezity...?
No nic. Jsou samozrejme i dulezitejsi "zahady".
Hm, jeste me napadlo... na nosici mel krome jineho i kameru, do prenosu z ni davali prostrihy, zabery na prvniho z jezdcu/jezdkyn. Toz ta bedynka muze byt trakcni baterie, ale taky baterie a prenosove zarizeni atd. patrici k te kamere...
Inu, jak uz jsem rekl driv, smysl by melo, kdyby se tu objevil nekdo, kdo do tohoto odvetvi trochu vidi a rekl by a) ale joo, e-kola se na "roztahovani" pouzivaji nebo b) e-kola se nepouzivaji, protoze...
Vzhledem k tomu, že jsem člověk důsledný a věci dotahuji do konce, tak sděluji: od odborníků, kteří se profesionálně věnují dráhové cyklistice, jsem se dozvěděl, že derny byly vždy se spalovacím motorem. V současnosti (nijak dlouho) se používají čtyřtakty s katalyzátorem, jejichž pach je absolutně zanedbatelný.
To mě tvrdili o mé centrále taky, čtyřtakt, tichý, nesmrdí....
Každý spalovací motor i se sebelepším katalizátorem něco do luftu pouští, proč nejezdí na elektromotor bude tedy spíš věcí tradice.
taky mi to přijde jako blbost obzvlášť, když se tvrdí, že ten smrad stahuje plíce a hůře se dýchá atd. I kdyby ho bylo málo, proč to dělat, když to je zbytečné?
Fakt nevím...
Ale na druhou stranu jestli jedou z jednou takovou "babetou" tak to asi ještě jde. Na Giro de Italia (jedinej cyklozávod, co jsme na vlastní oči viděl) jelo před cyklistama několik stovek aut...
Tohle by si měli vydupat samotní cyklisti. Elektromobily s příslušným dojezdem existují, tak jak doprovodná vozidla tak.TV štáby by je mohly využít.
Ale v celém tom kolotoči velkých peněz je ten spotovec až vlastně někde na z posledních míst, takže o zdraví těch kluků nikomu moc nejde, z toho prachy netečou.
no ony před nima nejedou jen osobáky a dodávky a náklaďáky ověšený reklamama atd.
V odsobácích jely hlavně jejich týmy a ty jeli až za nima.
V praxi to vypadalo tak, že asi hodinu jela řvoucí auta vyvolávačů reklam. Potom pár minut nic, pak se na pár vteřin mihnul vedoucí závodník, po něm pár vteřin nic a pak zas pár vteřin se mihnul peleoton a pak tak čtvrt hodiny auta s kolama na střechách jednotlivejch týmů.
Jo a uplně první a uplně poslední policajti a ti byli na motorkách i sem tam mezi tím maglajzem.
Když jim to nečudí pod nos, tak se s tím asi nedá nic dělat. Ale to co se hýbe kolem peletonu nebo cyklistů by mohlo a mělo být na elekřinu, když už to dneska jde.
A nemoh bys to teda dotáhnout do konce a zeptat se tých odborníků, proč na tom čtyřtaktu šlape? ;-)
ééé odkaz...
http://www.youtube.com/watch?v=Y-t8lFpLlaA
Ono to není ani tak šlapání jako spíš jen takové občasné otáčení nohama.
Odpověď, kterou jsem dnes dostal, zní: příšlap se používá pro předpisové a plynulé zrychlování derny.
MOžná jsem blbej, Ty tomu rozumíš?
BTW řídící jednotkou, ať už eletrického nebo spalovacího motoru by šlo přesně zajistit dokonale opakovatelné zrychlování; co 100m to +1km/h apod.
Nerozumím a nerozumím ani tomu dalšímu, co popisuješ. Já jsem dost jednoduchý člověk, který ani neví, k čemu vše slouží v kuchyni (navrhoval architekt, používají pouze návštěvy, které se chtějí občerstvit a najíst), nevím, kterak fungují moje počítače (dal jsem zadání, co od nich chci), nevím, jak je zajištěn signál pro moje televize, nevím, kterak se pere ložní prádlo (zajišťuje hospodyně), dnes nechci vědět nic o těch elekronickejch permonících, kteří provádějí pro mě nepochopitelné bejkárny v autě (bez kterých jsem se kdysi dávno obešel), přiznám se, že nevím nic o věcech, které jsou zde probírány (počet zubů na převodníku a kazetě, váha kola etc.). A nevím (a asi nechci vědět) mnoho dalších věcí, myslím si, že by mi to bralo zbytečně moc času.