Za dveřmi chrastí řetězy a vy zpytujete svědomí, jestli jste opravdu uplynulý rok obstáli, jestli jste se dost učili, poslouchali rodiče a a nevyváděli lotroviny. Je tu opět den Mikulášů, čertů a andělů ....
Česká republika je pod sněhem a před nám volný víkend. Nabízíme několik tipů na výlety na běžkách. A běžkovat je letos možné i ve velkých městech, jen několik zastávek tramvají od vašeho domu. (aktualizováno 4. 12. 2010)
Cyklistická helma musí na hlavě především správně sedět. Jak nesáhnout vedle při koupi nové přilby a jak ji správně nosit, poradíme v dnešním článku.
Pražští cyklisté mají důvod k oslavě. Koncem října odsouhlasili pražští radní tolik očekávanou koncepci rozvoje cyklistické dopravy v Praze. Materiál na pouhých devíti stranách vyjmenovává konkrétní cíle v následujících 10 letech. Bez podpory nového vedení pražské radnice bude ale tento dokument jen papírem do šuplíku.
Nebojte se, nepozveme vás ani do bahna velkoměsta, ani na projížďku po blátivých cestách. Toto bahno je léčivé a prospěšné, podíváme se do největších slovenských lázní Piešťan, kde se léčí poruchy a nemoci pohybového aparátu.
Devizové přísliby, zvací dopisy a kádrování „politicky spolehlivých“ osob – pamatujete? Výročí sametové revoluce je příležitost ohlédnout se za dobou, kdy celá republika byla obehnána dráty a my jsme mohli na kole vyrazit maximálně na chatu.
Setkání s přírodou nemusí pro cyklistu znamenat jen rozkvetlé louky, hory nebo šumící lesy. Příroda žije všude okolo nás a někdy o ní tak úplně nestojíme – třeba v případě zkvašeného nebo zplesnivělého nápoje v cyklistické lahvi, do které se žádná čistící štětka nedostane. V letošní sezóně prošel důkladným testem výrobek s obchodním názvem „Zdravá lahev“, který slibuje stop plísním a nezdravému bujení díky postupům nanotechnologie. Je to marketingový tah nebo uplatnění špičkové techniky, která je dostupná pro každého?
Počet cyklistů v Praze se v posledních letech znásobil. V představách většiny lidí je však jízda na kole Prahou stále spíše z kategorie adrenalinových sportů. Nezávislý výzkum občanského sdružení Oživení vyčíslil potenciál cyklistické dopravy v naší metropoli a ukázal na místa, která jsou zodpovědná za špatný obrázek Prahy. Po odstranění hlavních překážek by podle odhadů jezdilo na kole třikrát více lidí než dnes. Největší vliv by přitom měla úprava páteřní „Vltavské“ trasy skrze centrum Prahy.
Za pět dní jsem podél stezky Odra-Nisa došlapal z Prahy na Rujánu, kde silnice končí. Cestu do Skandinávie jsem si proto zpříjemnil plavbou na trajektu přes Baltské moře. Na lince, která tvoří hlavní lodní spojení mezi Německem a Švédskem, ale nastaly problémy.
Dovolenou na kole si čeští cykloturisté nenechají vzít – jde jen o to, kde a s kým. Jaká byla letošní sezóna v číslech, které destinace patří mezi nejoblíbenější a jaký je český klient, jsme hledali ve statistikách i v rozhovorech s cestovními kancelářemi.
« Předchozí | 1 … 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 … 85 | Další » |