Přes 400 občanů podepsalo petici, která požaduje od radnice Prahy 5 větší podporu cyklistické dopravy. Starosta Prahy 5 Milan Jančík se však k tomuto požadavku staví nepříliš vstřícně.
Cyklostezky přitom hrály důležitou roli ve volebním programu ODS Prahy 5 na období 2002–2006. „Vybudujeme systém propojených cyklostezek od Smíchovského nádraží a ostatních okrajových stanic metra (Radlická, Jinonice) na celém území městské části“, slibovala místní organizace ODS před volbami v roce 2002. Po vítězství v komunálních volbách z její kanditátky vzešel kromě starosty Jančíka také současný radní pro dopravu Vojtěch Zapletal.
V posledních čtyřech letech přitom radnice Prahy 5 neudělala pro podporu cyklistiky na svém území prakticky nic. „Z hlediska cyklistického pruhu je nutno si uvědomit, že by vždy měl navazovat na další část, tj. buď cyklistickou trasu či stezku, která v dané oblasti však není,“ vysvětluje Ivan Růžička, vedoucí oddělení dopravy Prahy 5. Budování stezek pro cyklisty tak končí ještě dříve, než vůbec začalo.
Jízda na kole má mnoho pozitivních aspektů. Pravidelná cesta do práce nebo do školy na kole prospívá tělu i duši. Vyšší podíl cyklistické dopravy ulevuje přecpaným dopravním tepnám a kolo také znamená menší znečištění ovzduší. Jak ukázal výzkum mezi Pražany v roce 2002, hlavní bariérou používání jízdního kola v Praze je kromě osobních důvodů hlavně obava o vlastní bezpečnost v automobilovém provozu.
Právě oddělení cyklistické a pěší dopravy od automobilů na Praze 5 je hlavním požadavkem petice. Její autoři požadují vybudovat souvislé spojení mezi Starým a Novým Barrandovem a také umožnit výletníkům vyjet z Barrandova bezpečně směrem na Slivenec, do Chuchelského háje a dále do oblasti Českého krasu. Posledním bodem je pěší a cyklistické propojení Barrandova a Slivence přes rychlostní komunikaci K Barrandovu. V současné době je běžné, že do 200 m vzdálené školy jsou slivenecké děti nuceny dojíždět autobusem.