reklama

Obyvatelé Prahy 5 chtějí jezdit na kole

Přes 400 občanů podepsalo petici, která požaduje od radnice Prahy 5 větší podporu cyklistické dopravy. Starosta Prahy 5 Milan Jančík se však k tomuto požadavku staví nepříliš vstřícně.

Reakce starosty MČ Praha 5 na podněty občanů, aby řešení lávky přes ulici K Barrandovu počítalo také s cyklisty.
Reakce starosty MČ Praha 5 na podněty občanů, aby řešení lávky přes ulici K Barrandovu počítalo také s cyklisty.
Foto: Václav Vrtal

Cyklostezky přitom hrály důležitou roli ve volebním programu ODS Prahy 5 na období 2002–2006. „Vybudujeme systém propojených cyklostezek od Smíchovského nádraží a ostatních okrajových stanic metra (Radlická, Jinonice) na celém území městské části“, slibovala místní organizace ODS před volbami v roce 2002. Po vítězství v komunálních volbách z její kanditátky vzešel kromě starosty Jančíka také současný radní pro dopravu Vojtěch Zapletal.

V posledních čtyřech letech přitom radnice Prahy 5 neudělala pro podporu cyklistiky na svém území prakticky nic. „Z hlediska cyklistického pruhu je nutno si uvědomit, že by vždy měl navazovat na další část, tj. buď cyklistickou trasu či stezku, která v dané oblasti však není,“ vysvětluje Ivan Růžička, vedoucí oddělení dopravy Prahy 5. Budování stezek pro cyklisty tak končí ještě dříve, než vůbec začalo.

Jízda na kole má mnoho pozitivních aspektů. Pravidelná cesta do práce nebo do školy na kole prospívá tělu i duši. Vyšší podíl cyklistické dopravy ulevuje přecpaným dopravním tepnám a kolo také znamená menší znečištění ovzduší. Jak ukázal výzkum mezi Pražany v roce 2002, hlavní bariérou používání jízdního kola v Praze je kromě osobních důvodů hlavně obava o vlastní bezpečnost v automobilovém provozu.

Právě oddělení cyklistické a pěší dopravy od automobilů na Praze 5 je hlavním požadavkem petice. Její autoři požadují vybudovat souvislé spojení mezi Starým a Novým Barrandovem a také umožnit výletníkům vyjet z Barrandova bezpečně směrem na Slivenec, do Chuchelského háje a dále do oblasti Českého krasu. Posledním bodem je pěší a cyklistické propojení Barrandova a Slivence přes rychlostní komunikaci K Barrandovu. V současné době je běžné, že do 200 m vzdálené školy jsou slivenecké děti nuceny dojíždět autobusem.

Fotogalerie

Reakce starosty MČ Praha 5 na podněty občanů, aby řešení lávky přes ulici K Barrandovu počítalo také s cyklisty. Tento chodník by se podle petice mohl stát stezkou pro pěší a cyklisty. Tento chodník by se podle petice mohl stát stezkou pro pěší a cyklisty.
Redakce NaKole.cz, 23.10.2006
Do vaší knihovny
Blogy

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 9. část

 ()
Už se nám to pomalu chýlí ke konci Začal čtvrtý týden našeho putování. Chtěla bych psát o tom, že mám tohle období ráda. Fyzička je zpět, člověk něco málo pohubl, cítí se skvěle a každý kopec vyjede jako nic... Ale ouha, místo toho ho pobolívá břicho, a... no však to znáte. Tolik já a děti, my na…
Peggy | 10.06.2024

Z Drásova do Říma

 ()
Z Drásova do Říma, květen 2024 Po cestě 1000 km Polskem podél Baltu a Odry a Z Lince do Budapešti přes Alpy si tady odložím další kousek svých cestovních deníků... Tak tenhle cíl zrál už docela dlouho. Už ani vlastně nevím jak k tomu došlo, ale jednoho dne sedím s Radkem na pivě, koukáme do mapy.cz…
Monolema | 06.06.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 8. část

 ()
Civilizace po Kyrgyzsku Mysleli jsme, že na noc zůstaneme někde blízko sedla, ale nakonec jsme ujeli ještě 11 kilometrů a klesli do 2700 metrů. Kolem uhelného dolu nocleh možný nebyl, nenašli jsme žádné rovné místo a navíc vše bylo pokryto vrstvičkou šedého prachu. A ani mezi zaparkovanými…
Peggy | 02.06.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 7. část

 ()
Sonkol, zázraky na počkání nebo do tří dnů Kratičké intermezzo - které se přihodilo úplnou náhodou, přesně mezi psaním 6. a 7. části Miluji takové ty nádražní či vesnické knihovničky, kde se lidi zbavují starých knih. Většinou to bývají nějaké blbosti, ale už jsem v nich párkrát narazila na…
Peggy | 26.05.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 6. část

 ()
Naše první třítisícovka Slibovali jim ráj na zemi a místo toho je čekala jen pustá step. Tak zní úvod příběhu bratrské pomoci zhruba tisícovky Čechů a Slováků, kteří se v letech 1925-32 vydali pomoci budovat Kyrgyzskou socialistickou republiku, tehdy už jako součást Sovětského svazu, v rámci…
Peggy | 20.05.2024

O čem se mluví:

Štafeta NaKole.cz Štafeta Via Czechia centrál 2024 dnes v 10:03
Technické rady Jaký materiál brzdových destiček zvolit? dnes v 06:40
Cestování na kole nabídka nebankovní půjčky dnes v 03:26
Co vás zaujalo 279 dnes v 00:15
Ostatní – cyklo Jaké to bylo? - 148 včera v 22:32
NEcyklo Co pobavilo, potěšilo 192 včera v 22:28
Elektrokola SAVA Deck 9.1 - motor Shengyi CMT03 včera v 18:24
NEcyklo Co vás vytočilo 153 včera v 17:01
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

487 cyklistů (11 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 9. část

Už se nám to pomalu chýlí ke konci Začal čtvrtý týden našeho putování. Chtěla bych psát o tom, že mám tohle…
Peggy | 10.06.2024

Z Drásova do Říma

Z Drásova do Říma, květen 2024 Po cestě 1000 km Polskem podél Baltu a Odry a Z Lince do Budapešti přes Alpy…
Monolema | 06.06.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 8. část

Civilizace po Kyrgyzsku Mysleli jsme, že na noc zůstaneme někde blízko sedla, ale nakonec jsme ujeli ještě 11…
Peggy | 02.06.2024