PF 2015

(NaKole.cz)

Přejeme vám dobrou a ještě lepší volbu trasy rokem 2015.

Bike Festival 2014 – když dva dělají totéž

Počasí akci zrovna moc nepřálo. (Jiří Juřík)

Opakování je prý matkou moudrosti, ale na druhou stranu někdy je všeho moc. Přesně pět týdnů po akci Město na kole, která se konala na náplavce pod Rašínovým nábřežím, se o třetím květnovém víkendu konala v areálu Freestyle Park Modřany akce skoro jako přes kopírák – Bike Festival.

Rodina horských kol se rozrůstá

26" a 29" vedle sebe (Jiří Juřík)

Před několika dny jsme vás v pozvánce na březnový veletrh For Bikes upozornili na skutečnost, že se zde v plné síle a šíři předvedla kompletní rodinka horských kol, čítající již tři členy, které lze pojmenovat čísly: 26", 27,5" a 29". Představme si je podrobněji.

Jak mazat běžecké lyže (3.) – Mazání stoupacími vosky

Aplikace podkladového klistru (Ski a Bike Centrum Radotín)

Stoupací vosky se aplikují na běžecké lyže pro klasickou a kombinovanou techniku. Nanáší se jen do stoupací komory ve středu lyže. Tuto část skluznice před vlastním voskováním zdrsněte brusným papírem a poté jí zbavte prachu specilání fiberlenovou utěrkou. Zdrsnění přispěje k tomu, že se stoupací vosk na skluznici udrží delší dobu.

Jak mazat běžecké lyže (2.) – Mazání skluznými vosky

Univerzální tekutý vosk (Ski a Bike Centrum Radotín)

Skluzné vosky snižují tření mezi skluznicí a sněhem a tím lyže zrychlují a šetří energii lyžaře. U běžek na bruslení se aplikují po celé délce skluznice, u lyží na klasickou techniku či u kombi běžek pak na přední a zadní část skluznice mimo stoupací komoru. Skluzné vosky se dělí na tekuté a pevné. Tekuté vosky se snáze nanášejí, pevné zase poskytují lepší vlastnosti.

Jak mazat běžecké lyže (1.) – Čištění a příprava skluznice

Čištění skluzové části voskem za tepla (Ski a Bike Centrum Radotín)

Do zasněžené krajiny se můžete vydat buď na speciálně upraveném biku nebo klasicky na lyžích. A jestli si chcete jízdu na běžkách pořádně užít, je třeba dobře namazat. Je přitom jedno, jestli jste rekreační lyžař, běžkař-turista, nebo závodník. Proto jsme pro vás připravili malý seriál o tom, jak by správná příprava běžeckých lyží na jízdu měla vypadat. Postupně se v něm seznámíte s péčí o skluznici a jejím čištěním, s mazáním skluznými a nakonec i stoupacími vosky.

Cyklistická péefka 2014

(NaKole.cz)

Stejně jako každý rok, i letos přistála v naší redakční schránce hromada péefek, které se točí okolo jízdních kol. Z měst i od místních cyklistických sdružení, od pořadatelů závodů i výrobců jízdních kol. Přání do Nového roku bychom rádi poslali všem našim čtenářům.

PF 2014

Přejeme vám, aby vaše letošní plány nezůstaly viset na mrtvém bodě.

Roman Truhlář: Ve srovnání s Belgií máme luxusní kola

(Jiří Juřík)

Každou středu ho můžete potkat, jak křižuje lesy v okolí Prahy na horském kole. Rozhovor odhaluje nepříliš známou tvář ředitele mBank ČR a SR Romana Truhláře.

« Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 10 Další »

Alpe Adria cycling route červen 2024

Cesta V červnu 2024 jsem se dohodl se synem, že za nimi na jejich dovolenou do Chorvatska do Privlaky u Zadaru dojedu na kole a pár dnů tam s nimi pobudu. Jelikož jsem nesehnal partnera, tak jsem se rozhodl jet sám. Ve svém věku 67let jsem nevzbudil synovu vysokou důvěru dojezdu, ale ani odmítnutí,…
Brahma | 16.07.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 9. část

Už se nám to pomalu chýlí ke konci Začal čtvrtý týden našeho putování. Chtěla bych psát o tom, že mám tohle období ráda. Fyzička je zpět, člověk něco málo pohubl, cítí se skvěle a každý kopec vyjede jako nic... Ale ouha, místo toho ho pobolívá břicho, a... no však to znáte. Tolik já a děti, my na…
Peggy | 10.06.2024

Z Drásova do Říma

Z Drásova do Říma, květen 2024 Po cestě 1000 km Polskem podél Baltu a Odry a Z Lince do Budapešti přes Alpy si tady odložím další kousek svých cestovních deníků... Tak tenhle cíl zrál už docela dlouho. Už ani vlastně nevím jak k tomu došlo, ale jednoho dne sedím s Radkem na pivě, koukáme do mapy.cz…
Monolema | 06.06.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 8. část

Civilizace po Kyrgyzsku Mysleli jsme, že na noc zůstaneme někde blízko sedla, ale nakonec jsme ujeli ještě 11 kilometrů a klesli do 2700 metrů. Kolem uhelného dolu nocleh možný nebyl, nenašli jsme žádné rovné místo a navíc vše bylo pokryto vrstvičkou šedého prachu. A ani mezi zaparkovanými…
Peggy | 02.06.2024

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 7. část

Sonkol, zázraky na počkání nebo do tří dnů Kratičké intermezzo - které se přihodilo úplnou náhodou, přesně mezi psaním 6. a 7. části Miluji takové ty nádražní či vesnické knihovničky, kde se lidi zbavují starých knih. Většinou to bývají nějaké blbosti, ale už jsem v nich párkrát narazila na…