No, asi jsem to neprozradil, ale během předposlední etapy jsem píchnul zadní kolo. Tedy asi jen docela malinko. Bylo to 10 km před cílem v Royan, šlo to dohustit, tak jsem to nabouchal co nejvíc to šlo, a v pohodě dojel. A zadní kolo stále tvrdé, říkám si: tak asi ventilek to byl....
A ráno kolo taky tvrdé, tak jedu. Asi po dvou hodinách - čekal jsem na trajekt a pak čas na trajektu - vyjíždím z lodi a kolo zase plave.
Takže něco s ním je, uchází, když je zatížené asi víc. A taky jo.
Nabouchám natvrdo, ujedu 15 km, zase dofouknu a takhle posledních 100 km do Bordeaux.
Popravdě měl jsem strach měnit duši, karbonový ráfek, ve vedru někde na kraji silnice, říkám si - budeš nervózní a tomu kolu ublížíš.
Tak s přestávkama na huštění jsem dojel a hned se objednal do servisu. Stejně to má najeto asi 1500, luxusní kolečko, ať to všechno zkontrolují a vymění mi i tu duši.
Včera ráno jsem jim ho tam hodil, vysvětlil jsem svoje strachy z ráfku, mechanik mě ukázal, že tyhle pláště co tam mám sundá snadno jednou montpákou, naučil mě jak na to, jsem rád.
Kolečku nic není, i řetěz v cajku, tak ho jen promazali, vyčistili a odpoledne bylo hotové, aniž bych je nějak tlačil.
A ráno so servisu s autem, co mě hlásilo závadu kontroly emisí, hoši to prověřili, resetli počítač, a zdá se, že mu nic není. Prostě ten software, co to řídí, má asi nějaké mušky a čas od času je potřeba resetnout.
Takže vlastně samé dobré zprávy.
Doufám, že teď, když už umím vyměnit duši na karbonovém ráfku, jen tak brzy zase nepíchnu.
Proč nepokračuješ s těmito zprávami ve svém tématu https://www.nakole.cz/diskuse/30728-kam-jinam.html ?!?
Vždyť sis ho snad kvůli tomu založil, ne?!?
Proč bych měl?
Tohle už se cest mic netýká.
A co u tebe, jaké to bylo? Pořad nastartovaná? :-)
S tématem "kam jinam" je to asi jako s knihou o cestování po Francii.
Co nejde silou, půjde ještě větší silou.
Tak je to se vším. Málo kdo má natolik za ušima, aby se zamyslel co s tím, když to nejde silou.
Mít za ušima dle tebe znamená přejít na kolaborantskou taktiku?
O jaké kolaboraci mluvíš? Já na rozdíl od tebe s nikým neválčím a válčit nehodlám. Kdybys dal víc na to za ušima a méně na své emoce, tak by se ti NaKole vedlo lépe. Ale to ty jistě dobře víš, blbec nejsi.
Ty zas jistě dobře víš, o jaké kolaboraci píšu.
Netáhnu s tebou ve tvém zapřísáhlém a nikdy nekončícím protijindrovském tažení a tudíž kolaboruji? Tvůj pohled je tvou nenávistí ošklivě pokřivený.
Jen si ulev, Brahmo, kdykoli budeš mít potřebu, u tebe už jsem na to zvyklý..
Za kolaboraci považuju například příspěvek, který jsi teď napsal.
Místo abys vždy, když "táhnu proti Jindrovi", diskutoval nestranně, věcně a výhradně na téma, které s ním momentálně probírám, vyleješ na mě často kýbl špíny.
Začneš básnit o mé zapřísáhlé, nekončící nenávisti, o pokřiveném pohledu, o břevně v oku svém, ale nic si z toho nedělaj, Brahma, užitečných idiotů jako vy je tady víc, Jindra je na idioty specialista, umí to s nimi opravdu výborně.
Ty máš něco společného s tím Joe Bidenem.
To, že sám sebe neumíš rozumně posoudit.
Všichni to vidí, jen ty ne.
Jindro, nevadí, naštěstí v tom nejsem úplně sám, pevně a neochvějně za mnou stojí část Nakolácké komunity, jako třeba ty, Brahma a další.
Vy mne rozumně posoudit umíte, takže mám k dispozici objektivní informace.
Na zbytečnou snahu o sebereflexi se můžu s klidným svědomím vybodnout.
Já to psal, jako Biden :-)
Správně si to připomenul...
Kniha i Francii mi dala dost práce a je v ní spousta odpovědí na otázky, které tu občas luftem lítají.
Zkus něco takové dát dohromady sám, místo neustálého paranoidního podezírání a osočování dát dohromady něco pozitivního, pro ostatní užitečného. Napsat, vysázet, udělat z toho e-book a publikovat. Pár týdnů to zabere...
642 stran za 100 Kč není přehnaná cena, soudím a nemusíš mi závidět, protože kromě poplatku za provozovatele e-book platformy a poplatku karetní společnosti ze všeho odvádím nakonec i tu daň....
Ostatně prvních snad dvacet stran he zdarma, takže si každá může osahat, o čem to je a jak je to napsané.
Díky za připomenutí:
Tady to je:
https://online.fliphtml5.com/vrrnn/evpx/
Pozitivní a užitečné by bylo, kdybys poctivě zaplatil majiteli webu pokaždé, když sem nacpeš reklamu na některý ze svých komerčních projektů.
Jeho práce je také užitečná, nejen pro ostatní, ale i pro tebe, daň určitě odvádí také.
Ty, který o sobě často prohlašuješ, že nepřemýšlíš jak peníze ušetřit, ale jak je vydělat, se tady chováš jako parazit.
Přijde mi, že je to od tebe velmi trapné.
Naopak, milý kolego, svojí knihou dělám reklamu tomuto serveru - řekl bych že je to fifty-fifty...
Ale jinak, schválně řekni, jakou částku si představuješ, že bych měl majiteli serveru na kole za každý odkaz na moji knížku o putování nma kole platit?
Čemu říkáš "komerční projekt?"
Máš ty vůbec ponětí o nákladech, a to nepočítám práci?
Tak třeba ta moje knížka použévá asi světově nejlepší platformu pro publikování e-books
https://fliphtml5.com/fliphtml5-pricing.php
Mám přeplacený plán "Enerprise"....
Jasně jsi napsal, že jsi knížku vydal, aby ti zaplatila nové kolo.
Proto tomu říkám komerční projekt.
Pokud se nakonec ukázalo, že tvoje představa o ziskovosti byla mylná, ještě to neznamená, že část tvých nákladů podloudně přeneseš na majitele tohoto webu.
Tohle chování už totiž není o přemýšlení, jak peníze vydělat, ale jak o ně připravit někoho jiného.
Ty jsi vážně závistivý hlupák který nemá ani malinko ponětí, o tom, jak to na trhu chodí.
Navíc, jak jsi zaslepený tou paranoidní záští, nejsi schopen odlišit ironii, sarkadmus ale ani pouhou legraci.
Knížky synku, dají spoustu práce, jejich vydávání, a to i v elektronické podobě, je velmi nákladné. Tyhle věci se dělají pro radost.
Není to moje první knížka, tu, o šrdlovickém skle - https://www.iumeni.cz/knihy-casopisy/uzite... tu vydal můj kamarád Mark Hill a sotva se mu zaplatila, mě nepokryla ani náklady na dopravu skla na focení di Anglie. Jediný kdo na tom vydělá jsou ti prodejci, kteří si berou přes 30 procent s orodejní ceny, zatímco já mám nadmlouvano libru oadesát z prodaného kousku - to si z Markem za to dáme sotva oběd, v Anglii.
Ale podařila se dobrá věc.
Jediná publikace na které jsem vydělal, byly skripta : Navrhování konstrukcí podle DIN 18800, kterou jsem sepsal, vysázel a vytisknul v roce 1996 a prodával na tehdejší dobu hodně draho, za 800 Kč. Makal jsem na tom nepřetržitě 4 měsíce, fakt jen s přestávkama na spaní.
A pak jsem vydělal asi 200 tisíc, to byly na tehdejší dobu prachy. Blbá doba, neměl jsem zatím žádné zakázky na soft, tak abych uživil rodinu jsem tohle vymyslel.
Jenže, to byl pro naše inženýry strašně užitečný nástroj Všichni chtěli zakázky z Německa, ale jazyk uměl málokdo a taky neznali tu normu 18800, ta byla tehdy nová. Tak jsem našel díru na trhu.
Takovou ránou ale není povídání o skle, nebo trajdání po Francii...
Fakt vůbec netušíš jak to chodí, jsi jen paranoik...
Že ti knížka vydělá na nové kolo, vůbec nebyla ironie, "sarkadmus" ani legrace.
Psal jsi to opakovaně a zcela vážně.
Ale i kdyby, byl to tvůj nápad, pro radost jsi to udělal ty a ne majitel tohoto webu!
Je to evidentně mimo tvoje chápání, ale bylo by poctivé, kdyby ses ho alespoň zeptal, zda mu tvoje opakovaná inzerce, za kterou jsi za ta léta nezaplatil ano korunu, nevadí, nebo se s ním dohodl alespoň na symbolické částce, prostě jen tak, pro pořádek..
po 100ce bych jich musel prodat asi 2500 ks aby mi to na to kolo vydělalo, jsi úplnej magor, nebo bych musel být magor já, kdybych s tím počítal...
A tady je asi tak 100 aktivních účastníků, reklama jako kráva, nevíš o čem mluvíš....
To FB skupiny:
Elektrokola - rady, tipy, zkušenosti, návody, výlety, ta má 39 tisíc členů,
Bikepacking - 9 tisíc
spřátelená sklářsá skupina
Staré sklo, umělecké sklo, hutní sklo - nákup a prodej - kde pro mě není problém umístit reklamu - 21,5 tisíce
a co teprve moje weby
www.cs-sklo.cz - 100 tisíc, poku počítám jen Čechy s Slováky
www.czechglassguide.cz 90 tisíc Čechů a Slováků....
a občas se zmíním i na Nakole...
kdo komu dělá reklamu?
Víš, udělej něco, místo keců, cokoliv, co by si někdo chtěl koupit, a umístím ti reklamu na všechny svoje zdroje.
Ty jsi ovšem mentálně komunista, nic nevytvoříš, závidíš, a nejraději by si těm, co něco dělají a vytvoří všechno sebral.
Zda propagace tvé komerční aktivity na tomto webu dává z finančního hlediska smysl, přece není rozhodující.
Platí tu nějaká pravidla a slušný člověk by neměl mít problém je dodržovat.
Jak se říká, pořádek dělá přátele.
Bez konzultace s majitelem webu jsi hned od začátku svého angažmá dospěl k názoru, že pro tebe tu žádná pravidla neplatí a chováš se tak celou dobu.
Co to svědčí o tvé mentalitě, jakožto i schopnosti rozumně posoudit sám sebe, je celkem jasné. Obzvlášť, když jsi mi kvůli mému názoru schopen napsat to, co v poslední větě..
Že tě to rak žere.
Kdyby měl Václav problém, napíše mi.
Ono je to jinak synku Já ru mám pár blogů, píšu reportáže z cesty a věci, které si lidé i čtou a vrací se to číst. Kdyby si tu byl jen ty s tvými nenávistnými hlody, celý server by zdechnul.
Čím ty si přispěl k tomuto webu?
Co si to vůbec dovoluješ psát cosi o "slušnosti'.
Vem si prášek, a hlavně, je nevysazuj a nevynechávej, když si myslíš že už je nepotřebuješ...
Je to tak. Když se Jindra odmlčí, protože skládá nový sklářský web, tak to tu rázem skoro usne. Dokonce i Šíravník evidentně teskní a hledá novou oběť své zloby.
Ale ne, jedu fort to samé už léta, CGG - Czech Glass Guide.
Jen to pořád doplňuji, vylepšuji, teď jsem udělal zásadní konverzi dat z google do fliphtml5, ty objemy u google už jsou fakt dost drahé a celé je to nemotorné.
Vytvořil jsem Bookcase / Čítárnu CGG, vypadá to asi takhle
https://fliphtml5.com/bookcase/pgslw/
do konce měsíce tam dosypu další věci, tisícovku překročím jistě.
No, ale jak jsem to přehodil jima, musím všude vyměnit odkazy, taky k tomu doplňuji key words, aby se snadněji vyhledávalo, prostě práce habaděj, a ne zrovna zábavné
Ale nikdo jiný to neudělá.
Něco užitečného tu zůstane....
Tak pokud by si chtěl dělat reklamu serveru NaKole, pak bys měl mít odkazy na svých stránkách a zmínku i ve své knize. Samozřejmě se souhlasem provozovatele webu.
Jinak děláš reklamu tak akorát sám sobě. Zdarma...
Odkaz není reklama ,:-)
Zdarma tu píšu cestopisy. '-)
Tak to chodí, něco dáš, něco dostaneš.
Jsou tu ovšem lidi, co jen berou a vysírají.
A jestli se naprdnu, a nemám k tomu daleko, odejdu a můžete se tu tak akorát mydlit mezi srbou. Vás, jako čtenáře nepotřebuji, a ti, kteří si to chtějí číst, ti si mě najdou.
Prosím a mohl by si se naprdnout?!?
Víš, když tu pár dní nejsi, tak se to tu tak nějak nemydlí. Je tu klid a pohoda. Nikdo neprudí s Francií a nikdo nerozesírá témata.
Ale ty stejně neodejdeš, i kdyby si se stokrát naprdnul. Jen žvaníš, jako vždycky u obdobných slibů.
"Odkaz není reklama"
Tak sám o sobě ne, musí být funkční... Pod odkazem pak může být banner, podcast,...
A jak jakože tu zdarma píšeš cestopisy?!? To je přece dobrovolná věc?!? Kdo chce, ten sem prostě dá blog. Kdo nechce, ten ho sem nedá. Je tu prostě rubrika, tak je možnost jí využívat.
Nebo ti snad máme být vděční za to, že sem zcela dobrovolně a o své vůli dáváš blogy?!?
To už s tím svým narcismem ale dost přeháníš.
Tohle je reklama....
A představ si, zdarma, i stánek na veletrhu mám zdarma, protože jsou rádi, že přijedu :-)
Ty malý človíčku....
Bavíme se o internetu, ty malý človíčku, a ty to moc dobře víš, takze sebe nedělej blbce.
Ovšem nezklamal si - opět si to hned využil jako oslí můstek k tomu, aby si se mohl pochlubit.
Hele, ty musíš být strašně zakomplexovaný. Pro tebe musí být noční můrou představa, že o tobě nikdo nic neví, že nejsi ze všech ten nejlepší a nejchytřejší.
Rádi jsou jistě, protože jsi tam osobně a mohou s tebou diskutovat "z očí do očí"(takže jde o přímou věcnou odbornou diskusi, která se nese oboustranně na úrovni)- ani jedna strana si nedovolí při oponentuře používat vulgarismy jako ty TU ke svým "internetovým" oponentům v anonymitě. Pokud by ses k nim choval při náznaku nesouhlasu tak jako tu, pak bys "splakal nad výdělkem"- ty velký Neomylný...
Ne, diskutovat se nebude, bude se vyučovat a přednášet :-)
Rádi jsou, pro sběratele v zahraničí jsem Mr. Czech Glass, protože jim už 15 let naše sklo přibližuji a popularizuji. POdepisuji knížky, a občas se se mnou chtějí vyfotit, jako tahle dáma, co si zrovna na veletrhu koupila vázičku od Františka Víznera.
Ne, nemám problém s tím poslat někoho do prdele z očí do očí, ale zatím si nikdo nedovolil chovat se tak zhovadile jako třeba Pacient.
Jinak, pokud jsme u té anonomity, vy jste anonymní, já se pode všechno podepisujji. Ty se neumíš slušně představit a podepsat, když už urážíš. Stejně tak pacient z Káraného, Pavel Čmuchař, co už tu vyměnil řadu nicků a skončil zatím u Širavíka. Takže tolik k té slušnosti.
Tak jdi do prdele, ty anonyme, co tu káže morálku....
Na této internetové diskuzi (stejně jako i na jiných) není povinnost zveřejnňovat své nacionále. Kdo chce diskutovat, zaregistruje se pod zvoleným nickem, což nemusí být jméno.
A komu se to nelíbí, nechť si... víš co, viď.
nebo může jít diskutovat jinam.
Prskat na někoho jen kvůli tomu, že se ti nelegitimuje, je totální zhovadilost. Navíc to nevypovídá o dotyčném, ale vypovídá to o tobě - o tvé nabubřelosti.
" ani jedna strana si nedovolí při oponentuře používat vulgarismy jako ty TU ke svým "internetovým" oponentům v anonymitě"
Ne není, ale když na mě anonymní človíček začne poštěkávat, něco o tom, viz výše, naprdnu se, a jako Jindra Pařík, naprosto neanonymně ho pošlu do háje, nebo ještě lépe rovnou do prdele :-)
A proč by ti měl kdokoli z nás věřit, že si zrovna ten, za koho se tu vydáváš?!? Nikdo z nás nevidí, kdo reálně sedí za tou tvojí klábosnicí. Co mi je do toho, že o sobě tvrdíš, že si nějakej Jindřich Pařík. Je mi to u zádele.
Pro mě si prostě nick "JindřichNumero" a je mi fuk, jestli je to tvoje skutečné jméno nebo není.
Místo nicku by si měl číst - a hlavně přemýšlet o tom, co ti dotyčný píše. A NAVÍC - píše ti to slušně bez urážek.
Chování řeznickýho psa, které tady předvádíš ty, opravdu není nic, čím by ses měl chlubit.
kdepak, jen nejsem pokrytec...
Chceš říct, že diskutovat tady jen a pouze pod svým nickem, což je v souladu s podmínkami tohoto fóra, je pokrytectví?!?
To o tobě vypovídá mnohé...
Chceš-li se bavit jen s tím, kdo se ti představí, pak sorry, ale to opravdu nemáš na internetové diskuze co dělat.
ne, pokrytectví je hrát si na slušňáka a přitom být vevnitř shnilý jako brambora...
takových tu je...
třeba takovej udavač, to je nátura, že jo :-)
Nechť hodí kamenem, kdo je bez viny...
Nemáš mozkovou kapacitu, abys někdy pochopil, že zjistit si názor jen jedné strany a tvářit se, že sis udělal objektivní obrázek na jehož základě odsuzuješ jiné, je na hranici debility.
O mojí mozkovou kapacitu neměj obavy.
Slušný člověk, i úplně hloupý, neřeší sbé problémy či spory udavačtvím.
Také se bráníš soudní cestou, když to nejde po dobrém. Tím pádem jsi rovněž udavač.
Alespoň takhle to hodnotíš ty.
Navíc ty si projevil značnou dávku negramotnosti, protože si nedokázal pochopit psaný text, a vyvodil si s smyšlené závěry, se kterými neustále otravuješ.
Takže zaklapni tu svoji nevymáchanou hubu a neotírej se o věci, o kterých víš velký kulový.
6e se Jindro s tím volem zahazuješ. S debilem, jehož největší počin je, že se na motorce vydrápal tam, kam si se dostal na kole a vzmohl se na vrcholovýho fakáče (chápu, je to jeho selfie, čurák si vyfotil čuráka). Kripl, nic víc.
Hlupáček seš ty. Raději se producíruj v prvorepublikových hadrech, v němž vypadáš jako šašek a chlemtej pivo. Komentářů se zdrž.
Debílku, na jedno pivo mám ujeto přes 50 km a ty starý hadry mají tu výhodu, že z nich nehrozí opruzení, jako z recyklovaných petflašek, protože je to čistá vlna, bavlna, len a ještě za pár drobných... Tedy kripliku kušuj a zalez do kouta, když se bavěj dospělí a vyčkej, až tě vyzvou, abys jim vynesl popelník.
Kreténku s vylízaným mozečkem a debilním ksichtíčkem, ty se raději nikde neukazuj a ten zpíčelej vehikl daruj našim roztomilým spoluobčanům, ať si vydělají pár korun ve sběrně.
Nechcete jít do hajzlu vy dva s těma ubohostma? Když už na sebe musíte blít takové zvrácenosti, tak to alespoň dělejte přes obálku a neotravujte ostatní.
Jeden z těch vehiklů ubožáku má cenu cca 200 000 kaček, na to bys bezďáku vydělával asi tak 3 své životy. Nekvalifikovaná práce metaře se moc neplatí a na víc se nevzmůžeš :)
ještě ti zahraju písničku
https://youtu.be/I6zAw6uZ1Yo?si=B8TCaxzXdxHC7MJX
:-)
To mě překvapilo, že má takové kolo duše. Dnes už se hodně dávají bezdušové pláště. Při malém defektu se bezduše sama zatáhne mlíkem, co se leje dovnitř, při větší díře do toho strkají jakési knoty.
Ale na dlouhé cesty bych asi raději měla obuté s dušemi.
No, ráfky i pláště jsou připravené na bezdušové provedení, i sadu ventilků jsem dostal, ale to už by byla pro mě totální katastrofa, někde cestou spravovat bezduši.
Vyměnit duši je sranda, jen jsem se bál těch karbonových ráfků. Teď, když už mi to ukázali, je to v pohodě, přehodím dusi za chvilku a frčím dal.
Při tom tvém cestování bys právě asi nemusel vůbec.
Průpichy by to mělo řešit samo bez tvého přičinění a pokud někde gumu prosekneš fest, inu, duše už by to taky nezachránila...
Opruz asi je řešit ty velký defekty, duši měníš, případně i s pláštěm, ale máš to relativně cisty. Jak to máš prolitý tím bezdušovým mlíkem, stává se z toho děsná čuňárna, kterou prostě na krajnici nechceš.
Jsem konzerva, zůstanu na duších.
Když plášť proseknu, podlepím ho záplatou a zezhora zaleju lepidlem, vyměním duši, a dojedu.
Tedy doufám. Už jsem to dělal
Ale nou technologii, někaké ty špunty, koukal jsem navidea a rezignoval.
Stejně, vím že gram na ráfku je hodně, ale ta váha, co mě brzdí, je jinde.
Ve tvém cestovním případě bych spatřoval hlavní výhodu v tom, že drobné prupichy prostě neřešíš a ani o nich nevíš.
Nějaká hmotnostní úspora je u naloženého elektrokola nesmysl...
No, spíš na to až tohle skedu obují Marathony - ty jen tak ničím nepropíchnu.
Ale zase sedí na tom ráfku fest a sundat je dá dost práce.
Fakt se bezduše bojím.
Chápu, že v bežných situacích asi budou váhodnější, ale "co když".
A pak zůstanu trčet někde v prdelákově, protože si s tím sám neporadím.
Poradíš a celkem snadno. Když bys třeba přejel smotek ostnatého drátu, tak několik takových děr by už nejpíš tmel v plášti by to nezalepil, tak bys prostě sáhl do brašny vyndal duši, a dal ji normálně do pláště, nafoukal a jel bys dál. I ti co mají bezduše si vezou rezervní duši. Bezduše má velkou výhodu, že drobný defekt neřešíš, maximálně lehce doufoukneš.
To mě taky napadlo, jen nevím, jak bych sundal ten přilepený plášť z ráfku, jestli bych to vůbec dokázal a potom ještě někde ve škarpě ....
Je přilepený úplně stejně jako když tam máš duši, tmel ti nepřilepí pášť k ráfku. Někdy to jde snadněji odlepit, někdy se s tím krapet trápíš. Když nestačí síla v ruce, tak sešlápnutí pláště na ráfku vždy pomohlo.
Radši to nechám tak. :-)
Ono defekt nebývá tak často, asi tak jeden na 1500 km, protože jezdím po tom asfaltu. Asi jsem si to bodnul někde o malinu, musím na to dávat bacha, když kolo někde opřu.
Ale jsem z něj fakt nadšený, tedy z toho kolečka. Jede parádně, řadí naprosto precizně, jo, jsou to věci. Tohle tak mít před 30 lety...
S novým pláštěm je velmi malá pravděpodobnost defektu, ale s postupným ojetím to roste a svého času jsem dosáhl defektu téměř každou vyjížďku, tedy s horákem v terénu.
Jak píše Jindra, je to připravené na duše, ale z fabriky to většinou je na duších, protože se neví, jestli zákazník ty bezduše bude chtít, tak aby se to nemuselo čistit, pokud by chtěl duše a taky se neví jak dlouho to kde bude stát, tmel by stekl dolů a tam vyschnul a to by nebylo úplně dobré.
knoty jsou na prd, je to stejné jako u bezduše na auto, to je nouzovka na dojetí.. na velkej defekt se musí dát zevnitř hříbek, stejně jako u auta, akorát že s menší hlavou. Účinnost těhle oprav u kola je navíc omezená malou tloušťkou pláště.
Jak byste v tomhle místě řešili přednost (je to park v Chocni)?
https://ulozto.live/watch/22115
Já tam teda už z kterékoliv strany najíždím s tím, že očekávám cokoliv, což se tentokrát vyplatilo, i tak mě překvapilo, jak suverénně se cyklistka z tunelu vyřítila (co říkala, jsem neporozumněl), protože mi příjde jako pravděpodobnější, že tam platí přednost zprava?
Předpokládám, že k mapám, ze kterých bych jednoznačně ověřil, zda je některá z cest účelová, lesní, polní... a některá místní, se já nemám šanci dostat?
Klasika, naprosto běžné situace v parcích, lesích. Jinak stezka je pozemní komunikace a v tam jednoznačně platí všechna pravidla provozu včetně přednosti zprava, pokud není upravená značkami. No a také pro podobné situace křížení cest mimo komunikace na polních, lesních cestách, parkovištích a pod., se také používá přednost zprava.
No a protože lidi jsou v tomhle dost často zabednění, tak se i v lesích a na poli občas objevují dopravní značky o přednosti a na parkovištích, obrovské cedule, že tam je přednost zprava.
No tam je ale přece finta, že to, co vypadá jako křižovatka rovnocenných asfaltek, může být ve skutečnosti vyústění dvou účelových komunikací na jinou pozemní komunikaci (tady třeba vedoucí z tunelu). Pak by tam přednost zprava neplatila.
A jestli jsou mé informace správné, tak v reálu se tohle nepozná (sice by tam pak měli být červené patníky, ale jejich absence nic neznamená), pozná to jen úřednice z nějaké mapy, ke které veřejnost nemá přístup...
Navíc na snímku z mapy.cz je na asfaltu nakreslená příčná čára viz obrázek. V reálu vůbec vidět není, ale jestli ta čára přesto nemůže znamenat dej přednost?
Navíc kousek předtím je z opačného směru značka začátek cyklostezky, takže je možné, že v tomhle místě cyklostezka skončila a byť ten konec vůbec není označený, neměl by cyklista dávat přednost, protože značku začátku vidí ve svém zpětném zrcátku?
https://mapy.cz/s/rezujoloka
Sice je to málo pravděpodobný scénář, ale já už se snažím počítat se vším... :-/
Jak píše Lelek...
Že něco vypadá rovnoceně, nebo naopak, silnice široká jako kráva a k ní se zprava připojí uzounká silnička, neznamená, že ten na té úzké nemá přednost.
Učí se to v dopravním inženýrství na školách, říkají tomu "psychologická přednost" a dobrý projektant dopravní stavby by se tomu měl vyhnout. Jsou triky, třeba změna povrchu, nějaké ty bílé čáry na vozovce, který usnadní tu představu - "jsem na hlavní" zrušit.
Tak či onak, jak říkal můj táta:
"Je dobré vědět, že máš přednost, ale vždycky se musíš přesvědčit, že to ví i ten druhý a hodlá tvojí přednost respektovat"
Na kole tuplem, protože stačí málo...
Je docela smutný, že když se o tom ví, tak se to nevyužívá. Aby byl život ve skutečném světě intuitivní a člověk nemusel neustále listovat knihou a/nebo riskovat postih...
No, málokdy ...
Mě teda tenhle obor nebavil, netuším moc jak jsem těmi lety dopravního stavitelství vůbec prošel, protože mě to přišlo absurdní.
Dusání silnic a stavba mostů v jednom studijním oboru. A je fakt, že u silnic skončili ti měně zdatní kolegové.
A asi proto si takovou celkem zásadní věc, jako nevytvářet iluzi "psychologickou přednost" nepamatují a pro mě to asi zůstal jediný trvalý poznatek z těch 5 semestrů :-)
Jenže právníci by pak neměli co žrát... ;-)
Já myslím, že je docela smutné, že v ČR není jasná odpověď ani na otázku, jak poznat křižovatku...
Zase tak složité to není. Mimo obec je pozemní křížení vyznačeno značkou, v obci může, ale nemusí být vyznačené a každý účastník by měl vidět, že se spojují dvě nebo víc cest.
Jenže to "spojení" dvou nebo více cest být křižovatkou může, ale nemusí. Může to být vyústění jedné nebo více účelových/polních/lesních cest na jinou komunikaci a žádná značka tam být nemusí...
Mimo obec jednoznačně být vyznačeno musí. jakékoliv vyústění jiné, polní či lení cesty není křižovatkou a vyjíždějící musí dát přednost úplně všem i chodcům v obou směrech.
V obci pokud takové vyústění není označeno jako křižovatka s předností nebo bez přednosti, tak prostě platí přednost zprava. Jinak často na některých výjezdech z parkovišť, objektů apod., kde to není úplně jasné, tak ten co jede po hlavní silnici tak má možnost na tom výjezdu vidět, že mají značku dej přednost.
Pokud je to nějaký hlavní tah, tak jasně - není značka, není křižovatka, vyjíždějící dává přednost úplně všem.
Ovšem když se tak někde v lese potkají dvě asfaltky a není značka, tak se můžeme jen dohadovat, která z nich vyúsťuje na kterou a nebo případně žádná na žádnou a je tu přednost zprava.
No a protože se poslední dobou asfaltují lesní a pokud možno i polní cesty, tak proto zavedli a osazují barevné patníky a velmi často se také na výjezd z pole a lesa dává znacka o přednosti v jízdě.
Mimo obec nikdy není křižovatka neoznačená, vždy když to je křižovatka, tak je označená značkou křižovatka a pokud si vzpomínám, tak znám jen jednu křižovatku mimo obec kde platí přednost zprava, na jinou si nevzpomínám, je to taková docela rarita, je tam už mnoho let a žádný problém, jasné značení a dobrá přehlednost.
No počkej, když to bude křížení dvou účelových/lesních/polních cest, tak tam přece značka nebude ani mimo obec, ne?
Nemluvě o tom, že na účelové komunikaci nebývá označen ani začátek/konec obce...
Možná se to nebude nazývat křižovatkou, ale bude to jako křižovatka vypadat a bude tam platit přednost zprava.
Jenže prakticky stejně vypadající místo může být ve skutečnosti vyústění účelové komunikace na jinou pozemní komunikaci. Tam přednost zprava platit nebude a teoreticky by tam měli být červený patníky, ale když nebudou, neznalost neomlouvá, že...
Chápu, že motorista držící se dálnic a první třídy asi na problematická místa nenarazí, ale cyklista v místě, kde nejsou značky často může jenom hádat...
No ale to už jsem psal, že pravidlo o přednosti zprava se obdobně užije i na polních a lesních cestách, nebo i na továrním dvoře nebo třeba i na parkovišti u obchoďáku.
Může být, že někde je nějaká polňačka u které je obtížnější určit, že to je polňačka, ze které se vyjíždí na běžnou silnici a není tam žádné značení. A právě proto že tam není značení, tak se na ni budu samozřejmě chovat jako na té polňačce a nebudu se cpát před náklaďák, který přijíždí zleva. Už jen proto, že když někde v polích není žádné značení, tak musím předpokládat, že jsem na polní cestě.
Však ano. Mimo obec není křižovatka nikdy neoznačená. Že to není křižovatka, o tom není sporu. Otázka ovšem je, zda je to jedno komunikace a to druhé vyústění na ni (a které na kterou). Nebo jestli není komunikace ani jedno.
Teď si nejsem jistý jestli správně rozumím té situaci kterou myslíš. Jako, že nevíš jestli jedeš po polní cestě, je tam křížení s podobnou jinou cestou podobného provedení a není žádné značení?
Na podobných cestách asi nebude velký provoz, jasně že platí přednost zprava a pokud nevím, tak se na kole určitě nebudu cpát před traktor s radlicí :-)
Máš na mysli nějaké konkrétní křížení cest?
Obdobnou situaci znám z našich lesů, kde se kříží dvě luxusní 6 metrové asfaltky. Pokud by lidi přemýšleli a chovali se ohleduplně, tak by nebyl problém a přednost zprava je jasná. Bohužel lidi jsou občas tuponi, tak ze dvou stran dali značku dej přednost. Problém ovšem je, že ti co mají přednost neví, že tu přednost mají.
Ještě "humornější" situace ale můžou nastat o kousek jinde, kde tuto luxusní lesní asfaltku kříží desítky běžných lesních cest a značení samozřejmě žádné, takže opět přednost zprava. Mnoho lidí nepobírá, že asfalt neznamená přednost v jízdě. Dost velký problém je u bruslařů. Problém je jak vyznačit, že asfaltové sesty jsou cesty s předností.
Brrr.. to vypadá na dost hrozivé místo. To snad raději seskočit z kola a jít pár metrů pěšky.
Pokud by značená stezka vyúsťovala na jinou pozemní komunikaci a nebylo by to křížení s jinou stezkou, tak to musí být vyznačeno minimálně ukončením stezky, u frekventovaných cest zpravidla ještě značkou dej přednost v jízdě. Není-li stezka ukončená, tak pokračuje dál a jde o křížení dvou rovnocených komunikací a platí přednost zprava.
Příčná čára neznamená povinnost dát přednost. Nejspíš tam je proto aby výrazně upozornila cyklisty na to, že tam je křížení stezek a měli by zpomalit, zvýšit pozornost a dát přednost těm zprava, když tam není jiné značení.
Historicky vzato, byla to odjakživa taková hlavní spojnice pro cyklisty z Lip do města a proto se to povědomně považuje za hlavní cestu, i když to tam vyznačené není. Vždy, když tam jedu, tak do tunelu koukám a při jízdě z tunelu do parku se nerozhlížím vůbec ..
Máš dobrou reakci a ještě lepší brzdy. Jo, a říkala: "Dobrý?". :-)
Jo, reakce potěšila, vzhledem k tomu, že hlavu mám oproti kameře ještě o metr vzadu...
Na druhou stranu jsem na ten tunel koukal, dojížděl jsem poměrně pomalu a vyhlížel okamžik, kdy do tunelu konečně uvidím s prsty na brzdách... a vyplatilo se. :-)
No ale nejal sis tam pěkně debilně, kdyby ženská zatáčela doprava, tak jí napereš.
Tak a jak bys tam najížděl ty?
Kdyby zatáčela doprava, tak se bez problému vejde, jo asi jsem už za středovou osou, ale né tolik, že by tam cyklista neměl místo.
A to pomíjím drobnosti, že by měla ukazovat, kam chce odbočit a aby mohla odbočit, stejně jela příliš rychle...
Podobné místo je u Branických ledáren před vyústěním tunýlku. Tam je sice jasné, kdo má přednost, ale nevidíš vůbec cyklisty svištící velkou rychlosti, zejména ti na beranech. Ti se zjeví zničehonic před vámi.To musíš mít co dělat bys co nejrychleji zatočil doleva nebo doprava.
Hele soudružka je z Prahy, to je překvápko. Že by Vlastička?
Hele, nechť je Medvěd sebevětší magor, ale to vulgární vyjadřování Františky mi k němu opravdu nesedí.
Bejvávalo, dost dlouho to už není pravda, čas a on se dost mění.
§30(4) Znamení o změně směru jízdy paží se dává jen před započetím jízdního úkonu.
Jenže kdy ten úkon započal?
Jestli někdo ukazuje změnu směru jízdy v okamžiku, kdy ho ostatní účastníci nemohou vidět, protože je v tunelu, těžko to splní účel... :-)
> A jestli se naprdnu, a nemám k tomu daleko, odejdu.
Ježiš to by bylo krásný! Prosím, prosím.
Ale zpět na zem. Ono je to jinak synku. Zas jen lžeš jako pokaždé, když otevřeš Velkou Hubu...
ty máš se mnou problém od té dob, co jsem ti místo abych ti navrhnul metrový nosníček z jeklu na kterém visí 100 kilo napsal návod, jak to spočítáš, protože statik ocelových konsrukcí zámečnické konstrukce nedělá, rozpětí metr a váha sto kilo je něco, na co nemáme v OK profily....
a prtotože jsi celkem jednoduchý človíček, nepochopil si to, a od té doby prudíš
inu, užij si to
Jen jestli to není naopak - ty máš problém s ním, protože odmítl tvůj geniální návod.
Na tom není nic genialního, prostý nosník s Osamělým břemenem uprostřed o velikosti F.
Max ohybový moment je M = 1/4 F * L, kde L je rozpětí toho nosníku.
Výpočtovou pevnost R musí najít v tabulkách výrobce těch jeklů.
No a pak spočítá nutný průřezový modul W = M / R a v tabulkách těch jeklů si vybere takový, který má to W větší než nutné.
Hotovo
Protože jde o uzavřené průřezy, neřeší přícnou a totzní stabilitu. Učí se to v 2. ročníku průmky
Dneska letos první triatlon. Na dva předchozí jsem nejel kvůli nějaké chřipce, či co to bylo, o Říčkovského golema jsem přijít nechtěl.
Akorátže začínat nejtěžším závodem, co tu v okolí máme (kam pustí lehokolo), když o tréninku měsíc nebyla řeč, není optimální ani za dobrého počasí a předpověď počasí naznačovala, že se mi počasí líbit nebude... a nelíbilo. :-)
Pršet začalo už cestou na start. Ale tak z lehka, že jsem pořád váhal, zda zastavit a obléknout pláštěnku nebo jet dál? Když jsem se konečně rozhodl zastavit, pršet přestalo... na chvíli... a tak dokola celých 28 km až na Pastviny...
Tentokrát jsem dorazil skoro půl hodiny před koncem registrace, to asi bude můj rekord, obvykle zbývají minuty. Na vybalení věcí, instalace čísla a změnu z cestovního na závodní režim se čas každopádně hodí...
Přemýšlím, v jakém oblečení závodit? Sice zrovna neprší, ale nejspíš zase začne. Pořídit triatlonový dres jsem se zatím neodhodlal, takže na první disciplínu mám plavky (elastické kraťasy), pak navíc oblékám tričko. Dilema je tedy primárně mezi tričkem s krátkým rukávem a tenkým tílkem (obojí samozřejmě svítivě zelené).
Vzhledem k tomu, jaká mi je zima, přestože už na sobě mám i tričko s logem závodu, co jsem dostal při registraci, mi připadá celý nápad jako nesmysl, určitě zmrznu! :-)
Ale nakonec se držím plánu - mikina a dlouhé kalhoty musí zůstat suché jako záloha na cestu domů.
Během výkladu trati se dozvídáme, že došlo ke změně a nebudeme startovat z pláže, ale z vody. Prý se přes noc zvedla hladina o třičtvrtě metru a pláž zmizela. Navíc prý na silnicích máme čekat písek, štěrk a větve...
Dilema tričko/tílko jsem odložil, připravil jsem obojí, už musíme na start.
Na start k vodě se jde po úzké strmé pěšince, stovka závodníků tu vytvořila dlouhou frontu. A schody opravdu končí ve vodě. Jelikož máme bójky obplavávat na pravou ruku, chci se na startu dostat co nejvíc vlevo. Radši poplavu o kus víc než se mačkat a u bójky zaseknout.
To be continue...
...
Pozoruji startovní pole. Jedna paní má dres s holými zády (podobně jak bývají dámské jednodílné plavky), ta určitě nemá strach, že ji během závodu bude zima... pak si všímám loga WINTERMAN... jo, jestli jezdí takové závody, tak ji zima určitě netrápí...
Mnohem víc ale zaujalo oblečení jiné slečny. Na triatlonech se dvojdílné plavky běžně nevidí, ale že by si někdo vzal na start bikiny/tanga, to vidím poprvé.
Voda je docela teplá, odpočítali nám start a závod začal. Místo obvyklých úvah, že bych se měl už jednou konečně naučit kraul, přemýšlím, co si asi slečna v tangách obleče na další disciplíny?
U bójky vidím, že za mnou moc lidí není, v druhé půlce ale ještě pár lidí přeplavu, za chvíli jsem venku z vody a běžím ke kolu.
Jelikož neprší, přišlo mi lepší obléct si suché tílko než zmoklé tričko.
Po dvou minutách jízdy na kole začíná pršet. Říkám si mokré tílko nebo mokré tričko, to by stejně nebyl rozdíl...
Přestal fungovat tachometr, zřejmě už bylo vody příliš a zkratovala kontakty. Snažit se závodit a vidět na displeji 00.0 km/h je naprosto demotivující!
Mokré špalíky na mokrých ráfcích skoro nebrzdí. Preventivně brzdím před každou zatáčkou, aby voda stihla odtéct a měl jsem v zatáčce možnost trochu brzdit. Ostatní jedou stylem, že kdo brzdí nevyhrává, mně by stačilo v pořádku dojet.
Po dalších pěti minutách mi začne být zima. Asi jsem si měl obléct i mikinu a pláštěnku! To chci vidět, jak přežiju následující 2-3 hodiny? Dřív než v cíli se k oblečení nedostanu...
Za chvíli začne prudký kopec. Nesnáším kopce a tenhle obzvlášť, pokaždé mě tu všichni předjíždí. Pozitivní je, že se zahřeju... a nedostatku kopců s v tomhle závodě bát nemusím.
Do krabičky s hroznovým cukrem se asi dostala voda. Trochu změknul, jinak chutná stejně.
Při řazení na nejmenší talíř spadne řetěz. Než mi dojde, že mám přehodit zpátky, aby se řetěz znovu chytil, je pozdě, ztratím rychlost a zastavuji. Minuta pryč, než se znovu rozjedu.
...
Do povinné výbavy bych zařadil blatníky. Jet se za někým v závětří nejde, aniž by mě sprchoval gejzír vody a bláta od jeho zadního kola. Chudák tílko už je kropenaté od černých teček a kamerka (provizorně zatěsněná igelitovým pytlíkem + izolepou) z toho určitě taky radost nemá. Přitom za mnou se všem jede krásně. Tohle není spravedlivé...
Postupně přestává pršet, na chvilku dokonce vykouklo sluníčko, pak se znovu spustí déšť. Na silnici pozoruji upadlá startovní čísla. Kdyby diskvalifikovali všechny, co dojedou bez čísla, měl bych konečně šanci na slušné umístění.
Pokaždé je nejhorší závěrečné stoupání z Říček v Orlických horách do ski areálu, kde cyklo část končí. Nejenom, že mi tenhle úsek trvá věčnost, ale potom na začátku běhu pokaždé dostanu křeče, následkem čehož můj pohyb už běh moc nepřipomíná. Letos jsem sebou měl Magneslife a oproti loňsku jsem si na něj v tomhle místě i vzpoměl...
Zázrak se nekoná, a při běhu dostávám křeče jen asi o 200m dále než obvykle. Do kopce se mi stejně nevyplatí běžet, stačí svižně jít. V dálce pozoruji skupinku možná deseti závodníků, co taky jenom jdou. Jestli se na kopci rozběhnu, mohl bych své pořadí citelně vylepšit. Jenom nesmím zabloudit jako předloni, značení totiž opět stojí za prd. To při pětistovce startovném nemůžou rozvěsit fáborky, aby od jednoho na druhý bylo vidět?
Nakonec se mi daří rozběhnout a s heslem, že ještě jenom tohohle člověka předběhnu se blížím k cíli. Nakonec už není na dohled nikdo, koho bych mohl předběhnout... jenom teď nesmím zpomalit a špatně odbočit nebo bude zase všechno jinak...
Kupodivu vše dopadá dobře, nezabloudím a před cílem už nikoho před sebe nepustím. Dobře vám tak, za to, že nevozíte blatníky! :-)
V cíli zjišťuju, že nezjistím, kolikátý jsem...
Firma Irontime se tentokrát úplně vykašlala na tisk výsledků, pouze vyvěsili papír s QR kódem, že výsledky jsou tam. Kdo nemá chytrý mobil, má smůlu (na tom papíře dokonce není URL, jenom QR kód).
Cestou domů svítilo sluníčko.
Dobře ses vyblbnul :-)
Jen pro zajímavost, z Říček od lanovky kterým směrem jste běželi, na Mezivrší nebo na druhou stranu k vrchu Velká Zdobnice? Nerpředpokládám, že jste lezli na Zakletý. Občas tam jedu a pokaždý se mi zdá o čertech :-)
Po předloňském zabloudění jsem si vloni předem vyžádal trasu běhu (oficiálně zveřejněná nikde není), dostal jsem tohle a myslím, že i letos to tak bylo...
https://mapy.cz/s/huzapakeha
No potěš, slušný nářez pro běh.
No já se u tohohle závodu spíš divím, že i to plavání nebylo do kopce... :-)
Kolo je taky výživný - z Pastvin přes České Petrovice a Bartošovice...
Neříkám, že by ta trasa nebyla hezká (za slušného počasí jsou i hezké výhledy), ale ideální profil pro lehokolo fakt vypadá jinak. :-)
Nahrál jsem prvních 8 minut z kamerky na ulozto, ale mají to nějaké rozbité, zatím to přehrát nejde, možná zítra...
Ale zkrátka pršelo...
https://ulozto.live/watch/22118
Kolik kilometrů se na takovýchhle triatlonech plave?
Obecně se to hodně liší závod od závodu, propozice Říčkovského golema jsou tu https://skiricky.cz/wp-content/uploads/2024/06... a píšou, že jsme plavali 500m, což je u závodů pro veřejnost běžná vzdálenost.
Standardní sprint triatlon je definován jako 750m plavání, 20km kolo a 5 km běh. Na pár takových jsem byl, to už bývají závody, co se berou vážně a vzdálenost mívají přesně (za cenu pitomé otočky okolo kuželu uprostřed silnice). Olympiský triatlon je přesně dvojnásobek.
Většina triatlonů v okolí má hodně krátké plavání (400m, někde myslím jenom 250m), zatímco kolo a běh mají, jak se jim to v místě hodí, ale bývá to zhruba ta sprint délka.
Pokud by tě triatlon lákal, určitě doporučuji vyzkoušet, jen je dobré si jako první závod vybrat něco snadného. Nejde jen o vzdálenost (a převýšení) trati, ale dost napoví minulé výsledky, jestli tam jezdí i normální veřejnost nebo jen závodníci, co už to berou vážně...
Taky je dobré při výběru triatlonu rozmyslet, zda chceš kolo po silnici nebo horské kolo v terénu, existuje obojí. Okolo Prahy toho bude spousta...
https://www.triatlony.com/terminovka