Primárně navzauji na téma, které se rozkošatilo pod tímto příspěvkem: https://www.nakole.cz/diskuse/30781-co-vas...
Ale nakonec nejen. Já si toho oslím můstkem spojím víc.
Jednak řeším potřebu nového auta - viz to odkázané vlákno.
Druhak jsem tu asi před deseti lety probírala, že chci asi koloběžku a jak jsem tak občas pomalejší v rozhodování, stále ji nemám... ale stále si ji asi chci koupit.
Takže klidně tady dohromady smatlám své neopravitelné auto, své plánované nové auto, výhody a nevýhody SUV... a jakou si mám sakra koupit koloběžku? :-)
Ring volný.
Pokud chceš nové (opravdu nové) auto, srovnatelné a původném Oplem Corsa, tak se podívej na:
-Suzuki Swift
třeba u nového auta řešit konzervaci dutin, loňské modely to neměly
-Fiat Panda
je menší než corsa, hybrid, nevím jak s převodovkou(man/ auto) v UH má servis opravdu špatné jméno
-Toyotu Yaris
Ale bude to hybrid tj nevím jaká bude životnost baterie (predpoklad 10 let) a automatická převodovka.
-Opel corsa odpovídá Peugeotu 2008, jsou zde problematické motory.
jak u toho auta tak i u té koloběžky docela zásadně záleží na tom co po těch vehiklech vubec chceš, jaké máš parkovací--skladovací možnosti a další a další priority ale i negativa kuli kterým musíš slevit.
třeba muj kámoš má asi 6 koloběžek, na jedný jezdí do práce, na jiný jezdí na solo výlety, na jiné jezdí se mnou když ho občas vyvezu na víkend a na jiné jezdí když se mu musí vejít do kufru do letadla.
s autem to máš podobný, bud řešíš spotřebu, nebo řešíš jestli se v něm dá přespat a pak samo řešíš jestli s nim pujde na sídlišti zaparkovat když odparkuje běžný auto velikosti oktávka. co se týče třeba tý spotřeby, nooo Wv caddy benzin mi žere 10 litru, opel Vivaro v dieslu s lehkou nohou tak 7 litru, ale poskakovat s ním po sídlišti a hledat parkovací místo, to se fakt nedá, i právě proto jsem jako pracovní auto koupil tu caddynu.
Koloběžku doporučuji vyzkoušet. Těžko odhadnout, jaký typ (velikost kol, výška řidítek atd.) ti bude vyhovovat.
jezdit na koloběžce je oproti kolu všeobecně peklo, si myslím, že at zkusí jakoukoli, pokud byla zvyklá jezdit na kole, na jakýkoli koloběžce ji to přijde šílený. kolběžka není dopravní prostředek jako třeba už kolo, koloběžka jsou spíš jen sedmimílový boty, prostě lepší než jít pěšky, ale tím to končí.
Právě že to vím. Zkoušela jsem koloběžku od dcerunky - teď nevím typ a do garáže teď fakt nejdu, ale kola jsou myslím 20" nebo 21" a řidítka jsou lehce pod pas. Když jsem prvě vyjela, myslela jsem, že na první rovincce cca 500m chcínu. Děs běs... Vypadá to jednoduše, ale dá to zabrat.
Navíc díky mým problémům se zády jsem velmi rychle zjistila, že nemohu mít na zádech batoch. A to tak, že ani malinkatý minibatůžek.
Moc jsem toho nenajela - velmi brzy jsem zjistila, že koloběžka na moje kyčle s koxatrózou a na vybočenou bederku rozhodně není.
no já to měl s koloběžkou jednoduchý mraky let jsme jezdili s manželkou a dětma na kole i na těžko--jako že kempovat, pak to umřelo když Alena začala mít na kole problém se zádama, pak po nějaké pauze mě začal kámoš lanařit do koloběžky což mě nakoplo, že bych si mohl ve verzi elektrokoloběžky súplnit svuj celožoivotní sen jak jezdit po turistických ztezkách na motorce---elektrokoloběžka, pak si to zkusila manželka a absolutní nadšení, takže se pořídila elektrokolběžka i pro ní a znovu zase dál jezdíme jako kdysi na kolech.
Mám Kostku Twenty (překvapivě 20"), což je upgrade proti historické K-bike K6 na 12".
Větší kolečka jsou príma, líp to jede. Taky při brždění z dlouhých kopců člověk nemá takový panický strach, že ty ráfky zapeče.
Používám to právě jako ty sedmimílový boty, do sámošky, k zubaři a tak, tím že na tom rámu nic není se to člověk zas tak nebojí někde zamknout.
Po rovině nebo z mírných kopců super, prudké sjezdy jsou plýtvání výškovými metry a kopce nahoru jsou ideální po schodech - i mírné stoupání mě brzo donutí tlačit. Není to o tolik pomalejší ale nevyčerpává to tolik.
Na velké výlety bych s koloběžkou asi spíš nepočítal, batoh na zádech je pakárna (s každým odrazem ho člověk furt zvedá o výšku stupátka a je to ve stojné noze dost cítit), na zadní kolo se brašny dát nedají - překážely by odrazu a na předek je to zpravidla těžké dost už jak se nad tím člověk hrbí.
Viděl jsem koloběžky na velkých kolech (běžné cyklorozměry), ale to už je velký jak kolo, spíš víc (delší rozvor kvůli stupátku) a navzdory beranům to nemá s kolem srovnání.
Pokud člověk není takový fanda, aby mocí mermo CHTĚL výletovat na kolobrndě, kolo udělá lepší službu.
Doporučuju dát při výběru majzla na výšku řidítek, z nějakého zkouřeného důvodu panuje obsese dávat je neskutečně nízko, až tak že se u toho ve stoje při sjezdu musím hrbit i při maximálním využití všech standardních zvyšovacích nastavovátek. Mám sice ke dvěma metrům, ale stejně...
Prostě člověk na tom musí být schopen pohodlně stát při sjezdu, přihrblý postoj nad nízkými řidítky dokáže začít neskutečně bolet VELMI rychle a rozhodně nestojí za (podle mě dost pochybné) výhody při odrazu na rovině.
To právě u mě nefunguje. Jsem totálně tvrdá. Leho mi stálo doma několik měsíců, než se mi na něm podařilo rozjet. Já bohužel to musím nejdřív pořídit a mít dost času se na tom naučit... a pak teprve něco zkoušet. :-)
To nemáš ani nikoho známého s koloběžkou, kde by sis ji mohla aspoň ohmatat, zjistit jak se ti drží řidítka apod.?!?
Asi nemám... a ohmatat držení řidítek, když můj zásadní problém je rovnováha, mi moc platno nebude.
Viděl jsem koběžku - tříkolku a rovnováha se na ni držela velice snadno a jízda na ni vypadala taky dobře.
Takhle - koloběžku "potřebuji", abych měla nějaké skladné, snadno přepravitelné "HPV", protože tříkolka, co mám, tohle fakt nesplňuje. Koloběžkotříkolka na tom sice bude líp, ale pořád by tomu hlavnímu důvodu tak úplně nevyhověla.
pokud řešíš snadnou přepravu koloběžky autem na nějakám cyklonosiči, tak s tím opatrně, koloběžka do klasického cyklonosiče nejspíš uplně v poho pasovat nebude. jinak pokud bych měl doporučit nějakou koloběžku jako nástřel stylu zkusím, uvidím, určitě bych doporučil klasiku přední kolo 26 zadní tuším 20,
podle mého je uplně v poho čínský wilcox away, naprosto srovnatelné s nejlevnější variantou s koloběžkou od kostky jen výrazně levnější--prý je ten wilcox kopie kostkácké prvotiny .
https://kolobezky.heureka.cz/wilcox-away-zelena...
v ceně je rovnou i blatník, na kostkáckých koloběžkách je určitě ale fajn ten jejich stojánek.
Neee... přepravu autem neřeším. Spíš mi jde o to, abych měla něco, s čím dokážu skotačivě vyběhnout z baráku a někam si kousek zajet, případně to sama zvednout do vlaku a tak.
Prostě protiváhu k té krávě trojkolce, která je skvělá, když už jede, ale ty manipulační tanečky okolo jsou občas náročné.
no v každym případě, pokud jsi na koloběžce nikdy nejela, jen si myslíš, že by to mohlo být to pravé ořechové, určitě by stálo za uvahu si ji někde nejdřív pujčit a zkusit, ono jestli koupíš koloběžku za 20 tisíc, nebo za 2 tisíce fak nic moc nezmění na tom, že oproti kolu je to jako dopravní prostředek jen na nohy peklo.
Jo, uvažovala jsem o tom. Ovšem půjčovné na dobu, kterou já asi tak potřebuju na to, abych něco z toho poznala, vychází dráž než cena té koloběžky. To už mi vychází líp si ji koupit a "dyštak" s rozumnou ztrátou pak prodat.
to si nemyslim, ted v létě by určitě neměl být problém si někde pujčit na pul dne nebo celý den koloběžku třeba od kostky, určitě nějaký takový akce jsou a asi by se to dalo dohledat. kámoš takto s koloběžkováním začal před lety na nějaký akci ve stromovce, pujčil si kostku na zkušební jízdu a když ji měl vrátit, tak si ji od nich rovnou koupil, bohužel za týden mu ji ukradli u sámošky, ale dnes už jich má dalších tuším šest.
Ve vlaku pozor na velikost kol - od průměru 21" musíš platit jako za kolo.
12, ne 21. To je mi jasné. Nenajezdím toho tím vlakem tolik, aby to bylo rozhodovací kritérium.
Pardon, zrovna jsem běhala po autosalonech. :-)))
Tak nějaké shrnutí. U aut jsem nějakou dobu šla postupně k větším a větším, jak mi rostly děti, tak aby se mi tam vešly. Poslední před corsou byl Citroen Berlingo, kam jsem se se třemi dětmi (z toho dva synové, co mají od čtrnácti let metr devadesát) pohodlně vešla, případně jsem do něj umístila dva lidi plus dvě kola nastojato. I lehokola.
Na corsu jsem přešla, když děti vylétly z hnízda.
Aktuálně je situace taková, že auto až tak moc nepotřebuju. Do práce mi jede autobus, nákupy mi vozí Rohlík. Ale pořád občas potřebuji něco vyřídit, nakoupit. Občas zajet za vnoučaty, či si je přivézt, či je vzít na výlet. Jednou ročně vyvézt maminku k moři. Atd. No a pak jsem taky v mezičase pořídila tu tříkolku.
Tj. teď mám dilema, zda opět pořídit nákupní tašku na kolečkách, která mi pro 90% mého použití bohatě stačí nebo kombíka, kam bych dala tříkolku bez rozkládání (a všechny kufry mé maminky, které potřebbuje na týdenní dovolenou :-D
Volila bych kombíka.
Jak mrňata porostou, bude potřeba stále víc věcí...
Tak mrňata mají taky rodiče, aby jim vozili věci, že... :-)
To jo, ale na výlety s nimi asi jezdíš sama - alespoň jsem to tak pochopila výše.
Ale zpět k autům - mám už druhého kombíka a prostor bez problémů využiju.
Nejsem si jistý, jestli do běžného kombíka dáš tříkolku dovnitře bez rozkládání.
Ta moje se kdysivá vezla právě berlingen a šlapák musel dolů aby se vlezla...
Jo to kdyby byl v bazaru nějaký vysloužilý pohřebák, to bych po něm skočil hned :-D
No, předchozí majitel mi ji v kombíku přivezl, tak asi jo. Dnes jsem si v jednom autosalonu nechala tu ložnou plochu změřit. Vypadali trochu zaraženě, když to byl můj první dotaz k vystavenému autu - zda mi můžou změřit délku od předních opěradel k zadním dveřím. Teď ještě musím najít metr a změřit tu 3ko
Bacha na to, čisté míry jsou jedna věc, šišatost celého hebla druhá! Občas se stane že to tam nedáš, protože "tady v tom jednom konkrétním místě je takovej ... a ten kdyby tam nebyl..!"
Tahle informace asi moc užitečná nebude, ale mám vyzkoušeno, že do fabie kombi se bez rozebírání tak akorát vejde 20" tricon, stačí odepnout horní úchyt sedačky a sklopit ji co nejvíc naležato. Podmínkou je ne moc velký jezdec - tedy ne moc dlouhý šlapák a přední sedačky ne moc daleko vzadu.
Naopak, je mi to hodně užitečné. Řeklo mi to, že jsem debil, když pořád měřím jen délku a vůbec nekoukám na výšku. Tím, že mi ji předchozí majitel přivezl v kombíku jsem brala jako dané, že se tam vejde. Ale když jsem tomu přidala hlavovou opěrku, už jsem s rozměry jinde.
"...tady v tom místě je takovej ... a ten kdyby tam nebyl...!"
:-D
Není kombik jako kombik. Mámm kombika a dva treky nebo horáky v průměrné velikosti naložím snadno a rychle a bez úprav čehokoliv. Tříkolka je o dost nižší, tak třeba Oktávka by ji mohla bezproblémově zvládnout.
Auto jsem tehdy vybíral podle možnosti snadného naložení dvou kol. Dávat kola na střechu mě dost štvalo a už docela namáhalo, tak jsem volil větší kombik.
Tříkoka je nižší? Ty tam ta kola dáváš nastojato? Protože jestli na ležato, tak tříkolka opravdu není nižší ani zdaleka. Zato je delší.
Jinak jo - do kombíku jsem kdysi dokázala, sice dost namáhavě, ale bez demontáže a vcelku, složit dokonce i dvě lehokola, nejen nějaký horák či trek. Lež ta tříkolka má krom výšky a délky ještě ten rozvor a jsme úplně jinde.
rozvor? Neměl to být rozchod?
Nastojato, dvě postavená kola + další věci vedle kol, perostorem by se kola vešla tři.
Tříkolka určitě není širší než 120 cm, takže problém by být určitě neměl. Pokud je tvoje tříkolka nějak o dost delší než střední trekové kolo, tak by to asi mohl být trochu problém. Muselo by se to změřit a hlavně zkusit.
Ale při pořízení auta typu Tranzit nemůžeš mít nejmenší problém odvézt tříkolku a stáda koloběžek :-)
Každá tříkolka je samozřejmě o dost delší než běžné trekové kolo, ale pořád mi tam taky hapruje ta výška. Do Berlinga jo, tam se kolo nastojato vešlo. Ale do kombíku? Tam mé představivosti pořád pár decimetrů chybí. Nemáš fotku?
Tříkolka se jeví delší, ale nemusí to být pravda. A hlavně ty neměříš 2 metry. Trek odhadují těsně pod dva metry a v tvém případě bude mít tříkolka téměř shodnou délku, né li menší.
Hmm... zajímavé. Já bych se byla sázela, že je delší. Měřila jsem včera - když vezmu opravdu průmět, tj. včetně všech trčavých částí, tak to vychází cca 195. Trek je takhle dlouhej taky? :-o (Nojo, on v tom Berlingu šel dát do úhlopříčky, což u 3ko jaksi nic neřeší.
Jo, není kombi jako kombi, kdysi jsemm měl třeba Octávii Combi, tuším model 450, délka dobrá, ale výška bída. Tehdy nikoho nenapadlo vozit kolo autem a když tak se vezlo pěkně na střeše a ještě na ležato :-)
Koukám na to co uvádějí u Berlinga a je to nějak divně specifikované, nejčastěji je to uváděné, jako velký rodinný vůz, 5 až 7 místný. Asi by ses musela podívat do techničáku co vlastně je.
Já to mám vedené jako 7 místné kombi, ve všech rozměrech je nepatrně menší než co uvádějí u Berlinga, ale dvě 110 cm vysoká kola tam dám. A když má vysoké kolo hydraulickou sedlovku, tak je to snadnější.
Jakou má tříkolka délku? Může to někdo změřit?
Psala jsem výš. Moje, když jsem si dala svislé zarážky, abych fakt změřila celou délku, tak nějak 195. Pochopitelně, když nastavím pedály svisle.
moje nějakých 220cm, měřeno od přední hrany placky po zadní hranu pláště, takže trčavý věci zejména vzadu to možná o pár centimetrů natáhnou.
Obecně bych řekl že tříkolky (a leháče obecně) musí být delší, protože rozvor mají cca stejný jako zábradlí, ale trčí ti dopředu ten šlapák...
Tak to by bylo hodně na těsno a vyžadovalo by to dobře nacvičit :-) Dám tam kolo 185 cm a pár cm tam je ještě rezerva.
Tak toto se nevejde ani do mojí borůvky...Opel Zafira B.
Jedině dát to tam pozpátku a nechat koukat nosič mezi sedačkama "dopředu"
https://www.motorvize.cz/katalog/vs/citroen...
No a koloběžky... já si ji chtěla koupit původně k padesátinám, ale tak nějak jsem postupně dospěla k závěru, že s hypotékou na krev si člověk musí spoustu drobných radostí odpustit, nechce-li skončit v exekuci. Což teda jestli teď pořídím to auto, nejspíš bude ten stejný problém.
Ale kdyby na to přece došlo - aktuální favorit je Crussis Cobra. Asi...
Jo, ještě ty parkovací a skladovací možnosti... Bydlím sama v domě. Možnosti jsou takřka nekonečné. Teda s tou tříkolkou trochu problém mám, ne že ne. Ale úzkých koloběžek sem mohu umístit libovolně mnoho a tři až čtyři auta (a v případě zrušení předzahrádky, tak klidně další tři) na vlastní pozemek taky. Kdybych měla všeho tolik, jako parkovacího místa... :-D
Koloběžku starou twentynu otřískanou z vlaků i vleků Ti můžu doslova dát na dozkoušení. Další bych koupil už skládací. Jak jsem dojel tu rovnováhu po ohluchnutí, tak se mi na tom točí hlava, jako né moc, ale stačí to na dezorientaci a výpadek sekundy dvou je i zásadní.
Nic nekupuj zatím, přivezu klidně vlakem.
Když zjistš, že kolobku ano, tak bych taky radil skládací. Máme dvě 16/16, Kostku a Mibo, jede líp než 12/12, jel jsem na ní i 70 km. A ve vlaku jsme nikdy neplatili, průvodčí rozdíl mezi 12 a 16 palců nepozná.
A není chyba jen v nesprávném výběru auta? Resp. s příliš úzkým segmentem vozů, ze kterých vybíráš?
;-)
Mě se do auta kromě tří NErozložených kol (2 dospělí Favorité + 24´´ Author Mirage) vešlo zároveň i spaní pro 2 + 1 osoby, jídelní stůl, pidilinka s dvouvařičem a umývárka s hajzlíkem...
A přitom to auto mělo délku těsně pod 5 metrů (4 997 mm), parkovat se dalo mezi osobáky a s turbíčkem jezdilo RELATIVNĚ slušně 100 km/hod za 10,5 l nafty.
No hele... koukat na kombíky, když auto poslední roky používám stejně minimálně a z toho ještě většinou na převoz jednoho člověka a dvoukilové šunky z makra, už je samo o sobě trochu overkilled.
Při mých finančních možnostech tuplem. Vejš už ani náhodou.
A pořád je tu ta varianta, že mi malé "autí" v podstatě stačí, protože ta tříkolka je skládací a vejde se.
Pokud potřebuješ přepravu tříkolky jen opravdu párkrát za rok a jinak ti stačí malé auto, tak bych to nejspíš řešil nosičem na závěsu a nebo taky možnost přepravy na malém přívěsu.
Ne, to určitě ne. Malé auto a dávat na ně tažné zařízení a dokonce za ním fakt něco tahat mi nedává smysl. Notabene to tažné zařízení a přívěs by taky něco stál a to už se k ceně toho kombíku blížím o tolik, že mi to za to harakiri nestojí.
Navíc když ta tříkolka se i do malého auta složená vejde. A složím ji určitě rychleji, než připojím vozík za auto.
To kombi by bylo fajn na ty dovolené apod. Dva lidi jsou v Corse OK, ale letos mám brát sebou další pár a ve čtyřech jsem tak sice už jela, ale byl to celkem masakr.
Začni tím, co to auto vlastně má splňovat, původní požadavek byl naložit tříkolku, teď jsme u zájezdového mikrobusu :-D
Ne, původní požadavek byl naložit tříkolku vcelku. Teď jsme o tom, že mít auto kam naložím tříkolku vcelku současně znamená mít i prostornější auto na dovolené a dlouhé jízdy vůbec. Tj. dva body plus pro toho kombíka. Proti tomu jsou pořád výrazným minusem peníze. (Pro malé auto s vozíkem nemám vůbec žádné plus.)
Lehký závěs s 50 kg na kouli stojí pár tisíc a i když se k tomu pořídí lehký vozík do 450 kg, se víc než bohatě vejdeš do rozdílu ceny malého auta a velkého kombiku a ještě ti zbyde na hodně pěknou dovolenou.
Jo, ale... proč? Složit 3ko a hodit do kufru je proti tomu podstatně jednodušší. (A pořád na tu pěknou dovolenou pojedeme smačknutí v malém autě.) Tohle je varianta, která pro moje účely nemá žádnou výhodu.
No jo, ale to už je něco m úplně jiného, netušil jsem, že je řeč o snadné a rychlé skláadačce do kufru.
Já uvažoval nad pevným a rozměrným strojem. takhle není co řešit a vybíráš si auto jen podle toho kolik lidí se bude vozit a jak moc věcí budou mít. To v podstatě splňuje kdejaké auto.
Takhle úplně ne... ono se na to téma začalo v jiném vlákně.
Primárně je to o tom, že nemuset tu tříkolku na každý převoz skládat by bylo fajn. Ne tolik fajn, abych místo toho připojovala vozík. To mám po stránce pohodlí prašť jako uhoď a ještě bych se s tím musela naučit jezdit, o parkování nemluvě. Ale dost fajn na to, abych zauvažovala, zda nepořídit auto, kam by se to vcelku vešlo a současně mít větší komfort i při jiných příležitostech. (Tři vnoučata mám zatím od dcery. Ještě mám dva syny na dělání další generace v rezervě. Tj. potenciálně toho vožení více lidí a krámů bude asi víc.) Jako neberte to jako nějaký životně důležitý problém. Prostě do toho vyústilo to "vytočilo" z neopravitelného auta a tak nechávám různé myšlenky plynout a něco z toho nakonec vypadne.
Aaaaa ještě pro celkové dokreslení situace.
Ještě před měsícem jsem měla úplně jiné plány. Za dva roky dovrším důchodový věk, pokud bych zůstala další zruba tři roky v práci, žila z výplaty a důchod dávala bokem, měla bych za to, než bych šla na definitivní odpočinek, to nové auto. Protože z důchodu už na ně asi nenašetřím, že. Drobné nedostatky současné corsy jsem hodlala řešit tím, že si pořídím střešní nosič, na dovolené půjčím od bráchy rakev a ono se to všechno nějak vejde.
A ten verdikt autoservisu mi to najednou všechno o pět let urychlil, s čímž jsem teda fakt nepočítala. Takže jestli si musím auto "na doživotí" koupit už teď, mám z toho dost hlavu v pejru. :-(
> "Za dva roky dovrším důchodový věk..."
Aha. Tak aniž bych se chtěl trapně posmívat důchodcům (také jednou budu) a nějak je shazovat...
Známe, jak někteří z nich zmatkují v provozu. A známe většinou každý ze svojí rodiny, třeba rodičů, jak ve stáří síly ubývají.
A tak - nemluví náhodou právě toto pro malé auto do provozu a pro vlek, na který prostě náklad čas od času nějak hodíš?
Zaplať přírodo, že se podobnými úvahami zatím nemusím zabývat. Ale - jak za 5, za 8 let budeš soukat relativně těžkou tříkolku do kombíka relativně vysoko a na centimetr přesně zadními dveřmi?
No, hele. Já teda dovrším za dva roky důchodový věk. Ale platný řidičák a používané auto má ještě i moje maminka. :-))) Do zahraničí už si teda netroufá, ale do lázní a na výlety s kamarádkami ještě pořád kdykoli.
Jak budu soukat tříkolku nevím. Ale že se stopro nebudu schopná tahat s vlekem (natožpak s ním jako zmatkující důchodce ještě i pak jezdit ;-), to vím celkem jistě.
Záviděníhodné.
Já si jen vzpomínám, jak mi před asi deseti lety vzali na půl roku řidičák. Páč mi v Kostelci nad Černočernými lesy upadla přední SPZ, já si toho nevšiml, ale cajti v protisměru ano, otočili se, chytili mě, vyfotili to a napráskali na MÚ v Říčanech. Kde mi nekompromisně vzali ŘP, protože ze zákona blablabla a použil jsem auto nezpůsobilé k provozu. Jak asi budu coby OSVČ vozit palety krytiny a šedesátikilové tlakové lahve tramvají, to už kripl ouřadník neřešil. (Což je jeden z důvodů, proč jsou pro mě ouřadníci hajzli par excellence.)
No. A můj tehdy osmdesátiletý otec se sám od sebe nabídl, že mě bude po zakázkách vozit mým autem. Nebylo zbytí, tak tedy ano. Rozjezdy po pár vteřinách, kdy už svítila zelená, to jsem nějak snesl. Nečekané brždění v provozu, protože tam přeci byla třicítka, to jsem také pochopil. Ale... ten pokus o zařazení zpátečky v jízdě na dálnici, to už jsem musel komentovat.
:-)
co stojí tažné nemám představu, ale ty jednoduchý vozejky za auto (na tříkolku fakt nepotřebuješ nic sofistikovanýho a těžkotonážního) stojej i nový pár tisícovek.
Když už nic, nakládání by to rozhodně usnadnilo radikálně.
https://www.obi.cz/privesne-voziky-za-auto...
A parkovacího místa ses holedbala že máš dost ;-)
Letos mi tažné taťka na auto dával a tuším, že to vyšlo nějak kolem 3 - 5 tis. Vše montoval sám.
> "Malé auto a dávat na ně tažné zařízení a dokonce za ním fakt něco tahat mi nedává smysl."
Mě to právě dává smysl dokonalý. Malé auto na pravidelnější běžné ježdění a na víkend vozík.
Ale jestli Ti z nějakého důvodu vlek za autí není sympatický, nikdo Ti jej samosebou nutit nemůže a je to jen Tvoje volba.
> "A složím ji určitě rychleji, než připojím vozík za auto."
Připojení vleku je otázka minuty, kontrola světel otázka dalších dvou minut.
Ale jestli Ti z nějakého důvodu vlek za autí není sympatický, nikdo Ti jej samosebou nutit nemůže a je to jen Tvoje volba.
> "Složit 3ko a hodit do kufru je proti tomu podstatně jednodušší."
Věc názoru. Raději připojím (v pracovních rukavicích) vlek, než abych se vztekal s rozložením a složením podivného hebla a s jeho soukáním do vozu a odíráním těsnění pátých dveří.
Ale jestli Ti z nějakého důvodu vlek za autí není sympatický, nikdo Ti jej samosebou nutit nemůže a je to jen Tvoje volba.
----------------------
Z knihy Mládí v hajzlu aneb deník Nicka Twispa:
Na dovolenou s mámou a s jejím novým přítelem jsme jeli autem s obytným přívsem. Mámin současný šamstr Jerry je řidič tiráku. Takže byl celý šťastný, že zas může být na silnici a něco za sebou táhnout...
Jen technická - ten vlek než začneš připojovat, musíš přece nejdřív odněkud vytáhnout, ne? Pootvírat všechny brány, vytáhnout to k autu, zase zavřít. To přece není otázka minuty.
A ne, představa něčeho, co mám za sebou táhnout po "dé jedničce", což je hlavní výpadovka ode mě z domu, mě neoslovuje. :-)
Ano, vlek se musí odněkud kde se vzít - tu se vzít. Ale psalas myslím, že máš okolo domu místa dost..? On ten vlek nemusí mít supr čupr garáž či přístřešek, stačí přehodit plachtou, even tuleně doplněnou vkusně háčkovaným obrázkem.
Vlastně je vhodné chránit proti dešti hlavně čubu (připojovací zařízení), to ostatní je už dnes pozink, sice oprší a zašedne, ale vydrží.
Asi moje chyba, že jsem si pod pojmem "připojit vlek" představil jen a pouze "připojit vlek".
Jo a prosímtě, jako ochranu koule na autě proti dešti jedině a pouze - barevnou plastovou kostku od mražené jablečné dřeně!
Jo, místa hafo mám, auto tam nechávám stát běžně. Ale vlek bych si asi na ulici nechávat netroufala. Garáž či přístřešek nemám, ale asi bych ho přinejmenším schovala na zahradu.
Bože, taková kravina a já si to najednou zcela vážně představuju. Jak si doma mezi rajčata odkládám vlek... :-D
Super!!
Tak to do Tebe raději už nebudu více s vlekem vandrovat, abych Ti jej neznechutil. Však Ty k tomu dojdeš sama.
Jen praktická - postupuj per partes. Začni nejprve s něčím menším.
;-)
https://sportcourses.cz/kurz/couvani-s...
Spíše obráceně, čím menší auto a větší vlek tím se líp couvá. S malým štamnprlíkem už to chce dobře umět převídat a včas točit :-)
Tak aby to bylo srozumitelné pro všechny. Začni raději s nějakým menším tažným autem.
No... a pak je tu varianta, že si na letošní Chorvatsko půjčím auto od syna a na moje příležitostné poježdění si ještě pár let nechám tu Corsu bez klimy. To mě tak teď za bezesné noci napadlo...
I to je dobře použitelné řešení. Já to mám se synem podobné, jen obráceně :-) Když jede s rodinou na dovolenou bere si moje auto a já jeho. Určitě je dobrý mít v rodině jedno velké auto.
Zatím si auto udržuju jak to jde i když už má svoje roky. Jen se obávám toho co bude až mi neprojde technickou, protože podobná auta jsou k mání jen v dieslu a ten já nechci.
Nejjednodušší řešení zpravidla napadají až na konec :o)))
Pro letošek to asi řešení je, protože těch přestřicítkových dní už asi zas tak moc nebude a pod třicet to bez klimy zvládnutelné je a jde jen o tu dovolenou. Jestli to tak bude fungovat ještě dalších původně plánovaných pět let je otázka, ale zkusit se to dá. Přinejmenším je to varianta, kdy nemám co ztratit.