Před několika dny jsme vás v pozvánce na březnový veletrh For Bikes upozornili na skutečnost, že se zde v plné síle a šíři předvedla kompletní rodinka horských kol, čítající již tři členy, které lze pojmenovat čísly: 26", 27,5" a 29". Představme si je podrobněji.
29 palců je odolný trek.Trekingové kolo na balonech
Souhlasím. Pro většinu ježdění v terénu to stačí. V extrémech je to ale nemotorné (hodně ale kompenzuje šikovnost jezdce) a do opravdu prudkého stoupání není co zařadit.
Zažil jsem to v Alpách, kdy až na jednoho extrémně namakaného borce jezdci 29" museli tlačit nebo byli rádi, že jsou rádi. Je to logické, použít na větší kolo klasické MTB převody prostě nemohlo dopadnout jinak. Je otázka, co desítkové řazení a kazety 36z. Použití devítkové kazety 11-32, která se nezřídka u 29" vidí, je na 29" do terénu zoufalství.
K 29" kolům by mi dával smysl i 20 zubový nejmenší převodník, na což ovšem musí být kliky s menším BCD než se dneska běžně používá. A nebo kazeta typu 13-42, což se také nedělá.
Zrovna převody mi na 29" přijdou dost nedomyšlené.
Smysl článku?
Je to zkrátka PR článek.
A, prosím tě, od jaké firmy? Že je pod článkem napsáno redakce nakole.cz.
A redakce si PR článek napsat nemůže?!?
To snad ne?!?
Nevím, jestli si byl na For Bikes a pokud ano, jestli si četl takovou tu brožurku k výstavě. Já jo, takže vím, že Nakole.cz sice stánek nemělo, ale bylo mediálním nebo tiskovým (teď už nevím jakým) partnerem, a to znamená, že se očekává, že o výstavě napíše dohodnutý počet článků.
Na tom není nic neobvyklého, to je naprosto běžná věc.
A pak je zcela logické, že ty články se objeví i tady.
Pak to ale není moc PR článek. Tedy ne tak jak ho chápu já, ale to už je slovíčkaření. :)
Na For Bike jsem byl, ale žádnou brožurku jsem nečetl.
Každopádně ať to je nebo není PR, tak je ten článek informačně velmi řídký, dal by se napsat na pár řádek. A stejnak by se většina lidí nic nového nedozvěděla. Navíc 27,5" není žádná horká novinka.
Ja se dovedela, ze 27,5 je vlastne 27,2. :-)
Tak ono třeba 20" (ETRTO 406) je doopravdy 20" až když na to obuješ 2" tlusté pláště.
Naopak míň obvyklé 20" ETRTO 451 je 20" i se 28 mm silničním pláštěm.
Ta palcová označení v sobě vždy zahrnují i velikost pláště, takže jsou zavádějící skoro vždy.
Tohle je jasná a cílená diskriminace nás všech, co jezdíme na krosových kolech. Při každé vyjížd'ce myslím na to, jaké by to bylo krásné koupit si každý rok nové krosové kolo s průměrem kol o palec většími nebo menšími....
Máš jezdit na silničním. Tam nikdo není na takové hovadiny zvědavý. Ráfky mají 622mm a gumy 23mm. Pokud tyto základní parametry dodržíš, můžeš si vybrat co chceš.
Jsem zvědavý jak dlouho bude trvat než se prosadí kotouče.
29 horák má to samé . Ráfky 622
Představuju si jak na mtb ráfek cpu 23mm plášť nebo galdu :-)
Maj to to, hlodavec, blbě. mtb ráfek je 26", tam galdu pro 28" fakt nedaj. A 29" je 28"...
Nojo, zapomněl jsem na uvozovky.
Představuju si jak na "mtb" ráfek cpu 23mm plášť nebo galdu.
Ostatně i na mtb ráfek by se něco našlo (plášťovka, no) http://www.tufo.com/ms3-26-1/
Nejdulezitejsi prirustek, ktery se konecne dostal mezi lidi je 26x4" az 26x5".
Jen je skoda, ze ted si to koupi kde kdo, naduni na 20 PSI a pojede tim masakrovat bezkarum trate. A za chvili nam to zakazou. 8-(