Design koncept AGang vstoupí již do své třetí sezóny. Za první dva roky své existence si získal početnou zákaznickou základnu a zaplňuje díru na trhu v oblasti designových kol. Nyní je čas posunout se opět o rok dál. V následujícím rozhovoru vám přiblížíme jeho strukturu a odlišnosti od ostatních značek jízdních kol a neopomeneme ani novinky pro rok 2012.
Na třetí modelovou řadu značky AGang jsme se zeptali člověka, který má tuto značku na starosti - produktového managera Járy „Spacemana" Spěšného.
Spolehlivá česká značka s vybranou kolekcí modelů kol všech kategorií od dětských po freeridová. Kola jsou vesměs tvořena tak, aby byl velmi dobrý poměr kvalita/cena s velkým důrazem na konstrukční řešení a technickou specifikaci pro náročného tuzemského spotřebitele. Jsou zde zřetelné specifikační odlišnosti od ostatních konvenčních značek na trhu (např. 20 rychlostní převody, evoluční planetové převodovky, vlastní systém odpružení, atd…). Kola jsou po stránce geometrií rámů a volby komponentů tvořena stejně jako kola jiných značek a to jako nástroj pro trávení volného času.
AGang je a bude unikátním funkčním a designovým solitérem, který vždy bude představovat naše pojetí chápání funkčnosti a stylu jízdního kola. Razíme vlastní cesty výroby kol a příslušenství a jejich prezentace.
Je to další správný krok, který bylo zapotřebí udělat, aby to, co se do teď pod značkou Author budovalo, dostalo ještě větší smysl. Ta myšlenka nové značky tady byla dlouho, ale trvalo to, než se mohla nahlas vyslovit a dostat reálnou podobu. Bylo zapotřebí spoustu věcí pochopit, získat zkušenosti a potkat ty správné lidi.
Foto: Universe Agency
AGang má 3 konstrukční roviny – užitnou, komponentovou a designovou. V principu je kolekce pro rok 2012 rozdělena do 11 modelových řad. Každá řada je přesně stavěna na základě specifických požadavků na jízdní vlastnosti, vybavení a design každého konkrétního kola. Mnohé komponenty a díly jsou vlastní konstrukce.
AGang představil v roce 2011 své vlastní konstrukční řešení zavěšení zadního kola u celoodpružených kol s označením Drive Link Pivot®. Ten pracuje na principu čtyř-čepového mechanismu s originálním řešením umístění čepu zadní stavby nad osu zadního kola. Jedna se o historicky první české konstrukční řešení zavěšení zadního kola tímto způsobem, které bylo zároveň kompletně vyvinuto a navrženo v Čechách inženýrem Zdeňkem Urbanem.
Systém Drive Link Pivot® byl také použit na prototypu sjezdového speciálu Ninja DH, který byl postaven za účelem otestování skvělých vlastností tohoto zavěšení zadního kola. Ninja DH je doslova skloubením těch nejvyšších technologií zastoupených jak značkou AGang, tak i světovými výrobci komponentů. Váha kompletního kola Ninja DH včetně pedálů je neuvěřitelných 15,15 kg.
Foto: Universe Agency
AGang nabízí kola pro freeride (Ninja), enduro (Cult), miss enduro (Trinity), xc trail (Gangsta), xc trail 29" (Gangsta 29), miss xc trail (Nikita), city (Sincity), freestyle bmx (Pimp), freestyle mtb (Exe) a dětská kola (Capo / Angel/ Big Boss). V nabídce jsou kola specificky pánská, dámská a unisex. Každá modelová řada má jednotný název, který je dle cenové úrovně označen číslovkou. Čím vyšší číslo tím dražší model.
AGang má svůj vlastní tovární team, jehož členy jsou světově uznávaní sportovci se zaměřením na extrémní disciplíny (Damjan Siriški – freestyle mtb, Petr Kraus – freestyle mtb, Jeny Valenta – freestyle bmx a Ondra Šléz – freestyle bmx). Stejně jako automobilky testují prostřednictvím formule F1 nebo Rallye závodů, aby vyzkoušeli nové materiály a technická řešení do budoucna, tak i AGang klade velký důraz na testování v nejvyšších formách extrémní cyklistiky. Tovární jezdci jsou tak nezbytnou součástí vývoje.Dennodenně posouvají hranice ježdění na kole a tím neustále zvyšují nároky na používaný materiál a konstrukční řešení. Veškeré poznatky, které od jezdců získáváme, jsou detailně konzultovány a vyhodnoceny s ohledem na možné využití v sériové výrobě jednotlivých modelových řad. Každý z našich jezdců tak přímo ovlivňuje výrobní technologie, konstrukční postupy a geometrie rámů všech modelových řad a je garancí adekvátního průběhu testování.
Foto: Universe Agency
Již minuly doby, kdy různé věkové skupiny lidí měly svoje způsoby oblékání, komunikace a rozdílné formy trávení volného času. Dnes se nikdo nepodivuje nad účastí 60letých na vystoupeních rockových kapel, nad návštěvou mladých lidí na koncertech vážné hudby či jazzu.
Máme na věku nezávislé chápání světa okolo nás. Snaha o jedinečné či konzumní prožívání života nemá věkové limity a omezení -AGang je tu pro všechny.
Značka AGang má stejnou distribuční síť jako Author, tedy více než 300 prodejců po celé České republice i zastoupení v zahraničí.
Jejich seznam naleznete na www.agang.eu.