Už za dva týdny odstartuje další ročník soutěže Do práce na kole. Letos se v ní utkají firemní týmy z Prahy, Pardubic, Liberce a Brna. Účastníci se mohou registrovat až do konce dubna 2012.
Pravidelně jezdit do práce na kole může být zábava, stejně jako užitečná věc – to je hlavní myšlenka kampaně Do práce na kole, která se inspiruje obdobnými akcemi v Dánsku, Německu nebo dalších státech. Že jízda na kole prospívá zdraví, není žádná novinka. Státy a města však řeší především to, jak lidi na kola dostat. „Životní styl obyvatel Evropy se změnil, hodně času trávíme vsedě a u počítačů. Právě Češi patří k národům, které se málo hýbou a trpí nadváhou, bolestmi páteře, nemocemi srdce a cév,„ říká manažer kampaně „Do práce na kole“ Vít Masare z iniciativy Auto*Mat. „Každodenní jízda na kole pomáhá předcházet civilizačním chorobám, které si vysedíme v kanceláři, zlepšuje fyzickou kondici, odbourává stres a formuje postavu. Není nic příjemnějšího, než si cestou z práce provětrat hlavu vyjížďkou na kole," dodává Masare.
Také proto vznikla v České republice kampaň Do práce na kole, která je zaměřená na každodenní dojíždění. Již druhý ročník akce odstartuje za několik dní ve čtyřech českých městech – v Praze, Pardubicích, Liberci a v Brně. Organizátory jsou kromě městských úřadů také neziskové organizace, celou akci zaštítilo společnou komunikací pražské sdružení Auto*Mat. Zápolit se bude v pravidelné dojížďce do práce. Do finálního slosování budou zařazeny všechny registrované firemní týmy, které během soutěže absolvují na jízdním kole alespoň dvě třetiny (66 %) všech cest do práce. Přestože podmínky v jednotlivých městech se mírně liší, tento základní požadavek je všude stejný.
Doprava na kole je pohodlná, rychlá a zdravá.
Foto: NaKole.cz
Titul „Cyklozaměstnavatel roku" navíc mohou získat firmy, které své zaměstnance v dojížďce na kole podpoří. V minulém ročníku například zaměstnavatelé umístili před své sídlo cyklistické stojany nebo zřídili na pracovišti místo pro odkládání a sušení věcí. Další odměny mohou pracovníci firem získat za kreativní ztvárnění cyklodojížďky. Hodnotit se budou videa, fotografie, či další výtvarné počiny, které mohou soutěžící vytvořit. Vloni tak vznikl například cyklistický kalendář, konstrukce z lidských těl a jízdních kol nebo další díla.
Pražanům, kteří se na kole bojí jezdit nebo potřebují poradit s výběrem nejvhodnější trasy, pomůže sever Prahounakole.cz s podrobnou cyklistickou mapou a plánovačem cest. Redakční tým zájemcům poskytuje také individuální konzultace.
Loňský první ročník kampaně se uskutečnil v Praze a v Pardubicích. Do pražské soutěže se zapojilo 1 025 zaměstnanců ze 181 firem a institucí, v Pardubicích to bylo 697 lidí z celkem 112 organizací. Jak spočítali organizátoři, jen v Praze účastníci soutěže ujeli 318 tisíc kilometrů a objeli by tak osmkrát zeměkouli. Za soutěžní měsíc také jízdou na kole uspořili více než jeden a půl milionu korun za benzín, opotřebení aut a poplatky.
Titul „Cyklozaměstnavatel roku" v Praze vloni získal tvůrce webových stránek Et Netera, na druhém místě skončilo vydavatelství map Žaket, a na třetím provozovatel stravenek Sodexho Pass. Tyto firmy udělaly nejvýraznější opatření, aby svým zaměstnancům usnadnily dojížďku do práce na kole.
Pražané dnes absolvují na kole jen 2 % svých cest.
Foto: NaKole.cz