Už za dva týdny odstartuje další ročník soutěže Do práce na kole. Letos se v ní utkají firemní týmy z Prahy, Pardubic, Liberce a Brna. Účastníci se mohou registrovat až do konce dubna 2012.
Tak já se přihlásím. Udělám tým sám se sebou. Jenom mi nejde přihlásit ze služebního počítače, tak až večer z domova.
Tak Mášová do toho jde se mnou. Sláva! :-)
Tak jsem se podíval na ceny. Jestli teda s Mášovou vyhrajem ty zpáteční letenky do Amsterodamu... no nevím... co na to Ane... to bych před Ane musel Mášovou vydávat za moji neteř. Ale můžu já vůbec mít neteř, který je 53 roků? :-)
Samozřejmě. Záleží na přeci na věku tvých sourozenců a věku, ve kterém měli děti.
Kamarádka má nevlastní sestru o rok starší než její vlastní děti.
Mám kamaráda, kterému je 57 a má již 3 děti z předchozích dvou manželství.
Na potřetí (v roce 2009) si vzal dceru našeho kamaráda, která je o 30 let mladší než on a asi o 5 let mladší než jeho nejstarší syn.
Tzn., že nevlastní matinka má synka staršího než je ona sama.
Synovi se narodilo první dítě 31.12. 2009 (čímž ze své nevlastní mladší matinky udělal vlastně již babičku), otci se narodilo v pořadí již 4 dítě v lednu 2010. Co jsou tyto dvě čertsvě narozené děti vůči sobě, to už v tom zamtku ani nejsem schopna určit.
V prosinci 2011 se synkovi narodilo druhé dítě a pan otec nyní čeká v pořadí již svého 5tého potomka :o)))
Zkoušeli jsme si ujasnit jejich vzájemné rodinné vazby, ale musím říct, že zejména u těch nově narozených dětí to bylo nad naše síly :o)))
Tak zkus rozmotat tohle:
Pra-pra-prabába mé prabáby
byla po svý pra-pra-pratetě
neteří tetinýho zetě,
jenž pak byl dítě dítěte královny ze Sáby.
Pra-pra-praděd mého praděda
proslavil se pro všechny časy
tím, že skryl do rodinný kasy
skalp ze třemi zlatými vlasy děda Vševěda.
Žádný z mých předků v rakvi neleží,
do jednoho všichni strašej ve věži.
Jen praujce mé pratety svak
výjimku ze všech předků tvoří,
utopil se někde na moři,
v půlnoci se z moře vynoří, šplouchá na maják
Jsem dosti znechucen - cestou z práce hlásili ve zprávách, že nějakej lotr jel do práce na elektrokole, aby tak podpořil tuhle akci. Nějak nemám zájem se "nechat podporovat" ministerskejma úředníkama. Pojedem si to s Mášou sami za sebe a náš výsledek pak porovnáme s oficiálními.
Furt lepsi elektrokolo nez auto, ja bych to nezatracovala, i kdyz to pro takoveho pravoverneho cyklistu, jako jsi Ty, vypada na prvni pohled priserne zbabele.
hmm pak je chůze furt lepší než kolo, protože k chůzi ti stačí nohy a nezatěžuješ přírodu výrobou kol...... :)
Kdyz to mas do prace pres 5 km, trvala by cesta moc dlouho. Na elektrokole zabiras min mista, dopad na prirodu je pri vyrobe elektrokola a spotrebe elektriny vyrazne mensi nez u libovolneho auta a nevyrabis lokalni emise. Navic existuji lide (treba starsi osoby), kteri se na normalni kolo fyzicky neciti, ale elektrokolo je pro ne pouzitelna varianta.
Co by někteří dali za to chodit denně do práce hodinu tam a hodinu zpět:-)) Já bych to do práce a zpět nestihl ani za dva dny...:-)))
10km chůze bych bral...krásný trénink na letní treky:-)))
O tom žádná, že pro starší, těžší nebo nemocné je to varianta ale...
Většina dnešních, cennově přístupnějších elektrokol, není žádná ekologická špička. Proč? Kvůli baterii.
Valná většina z nich bude potřebovat za pár let (max 3 roky) provozu nové baterie a nevím o žádných bateriích jejichž výroba by nebyla prudce škodlivá pro přírodu, byť v jiné lokalitě.
Dá se to celkem snadno spočítat, výrobci udávají 500-1000 dobíjecích cyklů, přičemž to bude spíš ta nižší hranice, čili za 2-3 roky potřebuješ novou baterku a ona tě bude stát tolik, že se ti protočí panenky .....
Lokální emise ?
To je jen výmluva elektromobilistů všeho druhu.
Proc je podle Tebe lokalni emise jen vymluva? Mne prijde jako rozdil, jestli mam vsechny emise koncentrovane v Praze, nebo rozptylene na mnohokrat vetsi plose. Navic elektrina se vyrabi castecne i bez emisi.
Nevidim elektricke dopravni prostredky jako spasnou zalezitost, co nahradi benzinova a naftova auta (a ostatne ani jiny zazracny lek neznam), ale prijde mi to dobre podporovat v ramci diverzifikace zdroju.
Myslis, ze ta baterka do elektrokola je ekologicky horsi nez baterka do auta?
Samozrejme preferuji kola pohanena lidskou silou, ale pri srovnani s autem mi elektrokolo do mesta vychazi porad lepe. Do MHD proste vsechny nenacpes.
Ve své podstatě je, samozřejmě se dovíme, že nabíjíš za mimošpičkový proud a i ze zelených zdrojů ( které jsou kýhočertajakonapotvoru pořád dotované:).
Problémem současných baterek je, že buď jsou o něco levnější ale velmi těžké a plné fujtablových kovů nebo jsou o něco lehčí, bez paměťových efektů a o něco méně plné fujtablových kovů a pak tvoří polovinu a více z ceny prodávaného kola.
Navíc s elektrokolem se nenacpeš do MHD, protože ho valná většina populace nepoponese,(zvedal jsem u nás na předváděčce skládačku a viděl jak s ní zápasí kolegyně) nevyneseš ho do baráku a na cyklostezkách se nám budou prohánět elektrokolaři s vyřazeným omezením rychlosti, to se klidně vsadím.
V Holandsku to teď docela řeší a nevědí co s tím protože jim tam elektrokolaři na cyklostezkách kosí cyklisty....
Myslela jsem spis jadro nez zelene energie, ale to je sumak.
Ja bych na smisenych cyklostezkach klidne dala omezeni 30 km/h. Stejne se tam casto neda jet ani 20 km/h. Bohuzel se proste neda predpokladat, ze lide jsou rozumni a jezdi bezpecne. Treba to, co vidim obcas mezi chodcema na segwayich, mi prijde dost nebezpecne.
Rychloměr není povinnou součástí kola, takže takový zákaz se nedá nijak vymáhat.
A u segwayi mě vždy fascinije, jak se na nich většinou prohání krásní zdraví a mladí lidé:-))
Zatim neni a nejde vymahat. Tak me napada, to tedy na kole muzu prekracovat rychlost (i kdyz mam tachometr) zcela beztrestne?
Zajímavé, v rychlosti jsem nakoukla do zákona a tam je:
"(3) Řidič motorového vozidla o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg a autobusu smí jet mimo obec rychlostí nejvýše 90 km.h-1; na dálnici a silnici pro motorová vozidla rychlostí nejvýše 130 km.h-1. Řidič jiného motorového vozidla smí jet rychlostí nejvýše 80 km.h-1.
(4) V obci smí jet řidič rychlostí nejvýše 50 km.h-1, a jde-li o dálnici nebo silnici pro motorová vozidla, nejvýše 80 km.h-1."
Čistě teoteriticky by se dalo usuzovat, že v obci by se to mohlo týkat snad i cyklistů. Pořád to ale naráží na to měření, a pak také třeba na to, že ze snímku z radadu by nešlo identifikovat to kolo, protože nemá registrační značku.
maximální rychlost na cyklostezkách v zóně 30 km je 30 km, čistě teoreticky tam můžou stát s radarem a inkasovat na živo.
Jak pořád říkám, že se jednou možná budeme divit, pokud se někde strážnictvo rozhodne, tak prostě lidi co budou mít řekněme víc než 35 můžou klidně stáhnout o peníze a i o body.... a podle mě je jedno jestli měřák za máš nebo nemáš, tvoje smůla.
No já ti nevím, možná někdo z expertů bude vědět.
Našla jsem pouze toto:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Omezen%C3%AD...
"Na řidiče nemotorových vozidel se žádné z těchto omezení rychlosti nevztahuje. Na jezdce na zvířatech se § 18 zákona 361/2000 Sb. vůbec nevztahuje, takže jejich rychlost není omezena ani v obci ani mimo obec. Vedená nebo hnaná zvířata nesmí překročit rychlost chůze."
Já bych se spíš spolehla na jiné ustanovení a to, že řidič je povinen přizpůsobit styl a rychlost jízdy okolnostem, takže v zoně 30 by neměl jet výrazně více.
Nevíte někdo, jak to je?
Jednoduše - "..řidič nesmí překročit nejvyšší povolenou rychlost.." (to cituji z toho, co uvádíš).
Ano, to já tam vidím a mate mě právě to, že mimo obec se omezení týká pouze motorových vozidel, tam je to jednoznačné, takže pokud nejvyšší povolenou rychlost mimo obec někde místní úpravou sníží na 30km/h, tak mimo obec ji cyklista nemusí dodržet.
Řekla bych, že se tady jedná o klasický příklad: zákonodárce prostě neuvažoval, že by cyklisté mohli jezdit výrazně rychle.
Já myslím, že rozlišení, co platí jen pro motoristy a co pro všechny řidiče, je jen v těch obecných omezení (dálnice 130 - mimo obec 90 - obec 50). Pokud je omezení dáno značkou, tak ta se vztahuje na všechny... nebo ne?
Je to možné. Značky by měli dodržovat všichni, tedy pokud se jich týkají.
Každopádně já osobně bych se snažila jezdit tak, abych neohrožovala a svou rychlost bych přizpůsobila okolnostem, i když nejsem schopna třeba na třicítce říct, zda jedu 29km/h nebo 35km/h.
Nicméně zajímalo by mě, jak by to bylo v případě, že by cyklistu zaměřili radarem a na třicítce by mu naměřili třeba 38. Jiný dopravní přestupek by nezpůsobil, prostě by mu "jen" naměřili vyšší než povolenou rychlost.
Vratislave, co na to Prahounakole?
(Nejen) D-fens by Ti rekl, ze za tohle nemaji pravo pokutovat nikoho, protoze chybi materialni aspekt prestupku. Chlap, co jel 60 pred koncem obce, vyhral soud.
Co píše D-fens já fakt nevím:-))
Ale pokud mu naměřili těch skutečných 60, tak ten soud vyhrál po právu, neboť u radarů je přípustná odchylka měření, v tomto případě +-3Km/h. To znamená, že až když mu naměří 64Km/h, lze překročení rychlosti považovat za prokázané.
Na druhou stranu, pokud mu jeho tachometr ukazoval 60Km/h tak jel pravděpodobně ve skutečnosti méně. Tam je pro tachometry také stanoveno rozmezí.
Já si myslím, že když nemám povinnost měřit si svoji rychlost a mít tachometr který odpovídá stanoveným normám, tak tu pokutu platit nemusím. Jestliže ovšem v důsledku své nepřiměřené rychlosti způsobím nehodu, určitě mi nepřiměřenou rychlost připočtou k tíži. Takže je v mém zájmu tu rychlost nějak více či méně dodržet i když ji nedoržím přesně na kilometr.
Ach, sorry, velké sorry. Píšu naprostý blábol. Tak moc jsem se zaměřila na ty odchylky měření, až jsem zaměnila 50 za 60. Přitom jsem to ustanovení o padesátce sama sem postla.
Zasloužím pokutu!
Abych řekl pravdu, tak nevím.
Největší potíž téhle nejasnosti je, že požadavek na zpomalení cyklistů se pak alibisticky řeší příkazem k sesednutí. Už se ale i v Praze začala používat místo pokynu k sesednutí omezení rychlosti (třeba na Kampě je 10 km/h už dlouho, na lávce na Opatově teď od zimy, doplněno "bobkovou" retardérou). Takže bych řekl, že se názor na věc na úřadech posunul k tomu, že cyklisté jsou povinni se značkami omezujícími rychlost řídit.
Slušný člověk tam stejně pojede pomalu, zmrd zaprasí a pak se ještě bude hádat, že si to nemohl změřit.
Obavam se, ze miliony omezeni spis podporuji nezodpovednost a nikoli tu slusnost.
Proc to nemuze byt normalni pesi zona s 20? Slusny cyklista prizpusobi rychlost situaci, tak proc omezovat vsechny nejakym prehnanym opatrenim, ktere stejne obzvlaste ti neslusni nebudou respektovat? U Vysehradu stavaji bezne policajti a mas pocit, ze tam diky tomu jezdi vsichni cyklisti opatrneji?
Pod vratislavem ke kampě už závora ... možná stačí ta obyčejná lidskost nebo slušnost.
Jenže slušnost není obsažená v tom v čem nebo na čem se po městě pohybujeme, ale spíš v hlavách všech účastníků provozu, o čemž při debatě s některými z nich začínám silně pochybovat, a to i na tomto webu ..
Vratislav.
No to je otázka. Pokud budou cyklisté tvrdit, že si mohou jezdit, jak chtějí, protože na žádný pád nemůžou nikomu nic zlého udělat, tak se budou muset používat cedule "cyklisto, sesedni z kola", protože ty jsou vymahatelné.
Jenže to je tak u všeho, nejenom u cyklistů. Striktní zákazy vznikají právě kvůli lidem, kteří nevnímají nic než sebe.
Věřil bych víc platnému znění zákona, než Wikipedii ;-)
Ano.
Takže jsem si vypůjčila silniční zákon s komentářem od autorky Heleny Kučerové.
K paragrafu 18 Rychost jízdy, tam o cyklistech není ani slovo, zato je tam uvedeno, že při posuzování přestupků souvisejících s překročením rychlosti, je nutno zohlednit fakt, že náš právní řád odkazuje na mezinárodní předpisy ohledně tachometrů, které musí těm předpisům odpovídat.
Vyvozuji z toho, že nemám-li povinnost takový tachometr na kole vozit, nemůžu být za řekročení rychlosti potižena.
Stále ale pro mě platí, že mám rychlost jízdy přizpůsobit okolnostem, takže pokud je někde 30, tak všichni účastníci předpokládají, že se bude jezdit těch 30 a tudíž cyklista svou rychlost tomu přizpůsobí.
Jasně jádro není problém,,,, prostě je to o tom, že se ta energie někde vyrobí, s nějakýma ztrátama při přenosu a nabití předá "bezemisnímu kolu"....
dneska jsem na mezi Podolím a žlutýma lázněma potkal chlapíka, který měl vepředu ten nástavec na časovku, ruce měl na něm a mazal to kolem té zastávky co tak pěkně čouhá do cyklostezky řekl bych hodně přes 40... na to že tam není moc vidět tak opravdovej vodvaz... :(
Takovejch 20-30 metrů za ním se ho snažila sjet dvojice na horácích, evidetně mazali v háku ...
Pořád je rozdíl mezi pěti kilama baterky na elektrokole a pěti sty kilama baterek v elektromobilu (a to se automobilová elektromobilita v Praze teď tak trochu prodává jako všespásné řešení).
Určitě to je přece jasný.
Ale principielně to bude cca stejný poměr k váze vozidla.
Mě elektrokola nevadí zhruba stejně jako normální auta, vadí mě když jsou prezentována jako všespasitelné a čistě ekologické řešení dopravy což nejsou ani náhodou.
Navíc jsou drahá jako bič a bez baterie většinou nemožně těžká a nejetelná monstra...
Cítím se být diskriminovaný tím, že se nemůžu zůčastnit jen proto, že nepracuju v žádném z vyjmenovaných měst!
Název navíc považuju za klamavou reklamu, protože ve spotřebiteli může vyvolat představu, že do prace může na kole jezdit každý a přitom jenom pražáci, pardubičáci, liberečáci a brňáci!
;-)
Ode mě to špatně vyznělo: já nejsem znechucen tím, že jede na ELEKTROkole, ale tím, že nějakej ministerskej náměstek se rozhod být jeden den in, prostě zrovna dneska to letí, tak sednu na kolo a jedu taky, v rádiu to o mě určitě řeknou.
Ale to pramení z mojí nenávisti k tý politický sebrance jakožto takové...
Nějak se to množí, dneska jsem si přečetl, že kolona automatu doprovázela radní Udženiju s kohortou kolegů..
http://www.praha.eu/jnp/cz/home/magistrat...
Slušný na elektrokole to dát s Míráku na Mariánské náměstí za pouhých 15 minut :)
Super výkon :)))
Google to pěšky v tomhle směru dává za 25-27 minut....
A ja bych to dala na kole bez elektriky za 10 minut, ale jelikoz nejsem radni, nikoho to nezajima. :-)
Nahodou elektrokolo resi spoustu beznych argumentu proti kolu, jako ze moc kopcu a clovek se moc zpoti. Na necyklisty to muze fungovat, ackoli na ne bezne kolo je do Prahy moc extrem. Dalsi argument, ze v Praze neni infrastruktura, je to nebezpecne a tak se smete taky, kdyz bude dost vyznacnych lidi na libovolnem kole coby priklad.
Nejsem apriori proti, ale dát za elektrokolo 30-50 táců s tím, že za 2-3 roky strčíš dalších 10-15 táců do baterie mě nepřijde nijak lákavé. Ta kola sama o sobě nejsou nic moc, takže to není ani dobrá investice..
Ad kopce, když se dáš do debaty s lidmi z Automatu, tak ti řeknou, že Praha není nijak moc kopcovitá :))))))))))))).
Navíc je jasný, že nikdo nebude nabíjet doma, ale v práci, takže na úřadech budou lidi jezdit za tvoje peníze a to mě docela štve :)
Nová baterka 9Ah je tak za osmičku. Jedno nabití je tak za dvě koruny, to ty firmy a úřady fakt zruinuje (a to si teprve představte, že by se, jako v Belgii, platilo lidem jezdících na kole do práce z veřejných prostředků od kilometru)
Lidi z Auto*Matu ti řeknou, že na tu ne moc kopcovitou Prahu je lepší elektrokolo než auto :-) .
není to tak dávno, když jsem řekl že Praha je kopcovitá a proto možná proti Amstru nemáme takový cyklotah na branku , tak jsi mi začal popisovat Strašnické roviny :)
No viděl jsem baterie začínající na 8500 a končící někde na 18000, navíc to vypadá že co kolo to jiná baterka, takže moc v pokles cen nevěřím... to výrobci nedopustí :)
Ad nabíjení za dvě či spíš za 3 až 4 kačky v práci,protože nevěřím, že české úřady mají nějaké dobré tarify...
No nevím já to pořád vnímám jako finacování z peněz někoho jiného a když si nabiješ 200 x za rok tak stáhneš daňové poplatníky o pěkných pár stovek.... já vím tunel Blanka nebo naše armáda ....
Velmi presne.
Ted jsem do prace poridil k mestskemu kolo elektrokolo. A je to perfekni vstupni bod pro lidi, kteri by to jinak nezkusili.
Za dva dny si jen půjčilo asi deset lidí (dokonce jsem musel udělat pro něj rezervace). Všichni nadšení. Cituji z děkovného emailu:
======lehce zkracena citace =================
včera jsem si půjčil elektrokolo a dneska ráno jsem trpce litoval,
že bydlím tak blízko od práce. Projížďka na tomto vehikůlu jest
opravdu úžasná. Svítí slunce, zlehka točíte nohama a užíváte čerstvý
pražský vzduch. - je to >>B O Ž Í
Čerstvý pražský vzduch?!?
Já ti nevím, ale těmto děkovným e-mailům nějak nevěřím. Vyrobit si jich ranec za 5 minut není žádný problém...
Vy si váže myslíte, že si to vymýšlím? ;-)
Proboha, proč bych to dělal?
Jinak ano - kolega díky eletrokolu jel stromovkou, kde je fakt příjemně. Stejně tak je to na řadě dalších cest. Kouzlo ježdění po praze na kole je pro mne právě v tom, že jsem objevil obrovské množství krásných zapomenutých cest. Ty vedou místy, kde je krásně. Kde se zastavil jakoby čas a neveřil bych, že 500metrů dál je čtyřproudá silnice.
Nééé, ty nééé, ale majitelé toho serveru nebo co to je :o)))
Aha - vyjádřil jsem se špatně. Citace není z nějakého serveru. Je z emailové konference v vasi firme, kterou odebiraji vsichni. takove to [email protected]
Jsou to reakce na to, ze jsem zajistil eletrokolo od konkretnich zivych ktere znam.
Jelo se v poklidném, kecacím tempu, s čekáním na opozdilce. A legálně, tedy s poskakováním v Anglické. To tu čtvrthodinku dalo. Samozřejmě, sám, z Bořivojky na Mariánské, to v případě potřeby dám pod sedm minut...
Hlavně to je přesně ta cesta, kde kolo nijak výrazně neurychlí cestu i proti pěší chůzi ...
Chodil jsem z Donské pěšky na Jungmannovo náměstí a byla to naprosto pohodová procházka za cca 25 minut jsem tam byl....
Když to paní zastupitelce udělalo radost :)
Ja myslim, ze jako cilena kampan na tema "jel jsem v Praze prvne v zivote na kole a prezil jsem to" dobry :-)
http://www.metro.cz/video-zbesila-jizda...
Úsměvné, přiznám se že bylo škoda, že lehce nesprchlo, pan Masare by měl pak na zadku a zádech přes obleček pěkný moderní šlic z jarního sajrajtu :)
A teď si představme, že se uskuteční sny cykloaktivistů a lidé začnou masově jezdit na kole po městě. Místo pár desítek arogantně jezdících cyklistů, navíc každý v jiné části města, nebo v jinou dobu, jich najednou budou stovky a tisíce. Dodržovat předpisy budou podle vlastní potřeby a uvážení, prakticky budou nepostižitelní, protože jen idiot by zůstal na místě nehody, kterou způsobí, když může nepoznán odjet, hájit se budou tím že bojují za čistější ovzduší, řidiči aut budou permanentně ve stresu kdy jim pod kola vlítne nějaký cyklista nedodržující předpisy a půjdou sedět, vzroste nehodovost a vzájemná nevraživost - prostě ideální podmínky pro dopravu.
A možná že ani moc nepřeháním.
Přeháníš. Až bude jezdit v Praze desetkrát víc lidí, bude na Smetanovi dávno pěší zóna, Šěříková bude cykloobousměrka a na Ječné bude piktokoridor. Také už dávno budou platit normy umožňující dotáhnout cyklopruh až ke světelné křižovatce.
Zajímavé, že nad auty parkujícími na tom videu všude možně mimo vyhrazená stání (včetně těch tří ve Zborovské v cyklopruhu) se tu nepozastavuje nikdo. To je asi ten správný způsob chování ve městě, že.
Rekla bych, ze mezi cyklisty je stejne mnozstvi arogantnich lidi jako mezi motoristy, coz bude tak zhruba stejne jako v cele populaci. Az bude cyklistu masa, prestane byt jizda po chodniku a v protismeru povazovana za guerillovou valku, ale zacne byt neprijatelna. Bezny vyvoj...
přiznám se, že ji za žádnou válku nepovažuju, gerilová válka z mého pohledu do argumentace dopravy nepatří.
Himbajs jezdím na kole do práce, ale neberu to jako poslání, nevedu válku a hlavně né guerillovou s nikým.
Průjezd širokou jednosměrkou rozumných parametrů na kole je prostě průjezd jednosměrkou a né bojovné vyjádření se :)
Zda si kolo vybírají lidi, kteří si víc přizpůsobují předpisy, zda jsou víc arogantní, nebo se dostali do stereotypu, kdy už to ani nevnímají, jaký je v tom rozdíl, když jezdí pravidelně 1% nebo 10%... Strašně zajímavé otázky, ke kterým jsem už párkrát hledal nějaké údaje, které by mi je mohly zodpovědět - bohužel zatím marně.
Ja treba v aute prekracuju obcas jediny predpis, a to maximalni rychlost. Na kole toho porusuju mnohem vic (nesesedam z kola na prechody, jezdim v protismeru, obcas po chodniku, ...), ale myslim si, ze ve vsech pripadech prizpusobuji rychlost tak, aby to bylo bezpecne a nikoho to neohrozilo a neomezilo. Rekla bych, ze podobne to bude mit vetsina cyklistu. Muzes na to udelat nejakou anketu. :-)
Pořád lepší než když takový vyvrhel řídí jedenapůl tuny. Když jede na kole, nemůže zabíjet.
Kecy prdy kuličky :(
Zabít někoho lze i když se do něj vrazí při běhu, natož když jedete na kole.
Prase jedoucí na kole může zraňovat, těžce zraňovat a i zabíjet .
Příklady toho jsou dostupné a v diskusích zde byly mnohokrát uvedené.
Pokud budeme tak důslední a budeme jako někteří exotové zvířecích nicků pokřikovat, že těžší znamená vražednější, tak mě fakticky zajímá jak se někteří argumentovčíci duševně vypořádávají s tím, že v ČR ročně usmrtí stovky lidí samohyby podstatně těžší než auta a náklaďáky...
Zkusíme provést empirické pozorování.
Sjedeme se na letišti. Já budu dělat chodce, ty cyklistu. Srazíš mě "běžnou rychlostí"- kolem 30km/h.
Pokud to přežiju, sednu do auta a chodce budeš dělat Ty. Srazím Tě "běžnou rychlostí"- kolem 50km/h.
Poté vyhodnotíme způsobená zranění a jejich závažnost.
Úžasná nabíka, děkuji strčtě si ji laskavě za propagační fangličku.
Idioti, co jezdí na kolech s tím, že nikdy nikomu nemohou nic udělat, by neměli chodit své názory prezentovat na cyklistické weby, protože tyto weby čtou i idioti scházející se na d-fens, kteří takové názory pak prezentují na moto webech jako typický obraz cyklisty, zmrda.
Rozdíl mezi vámi a d-fensem ve své podstatě není ani tak malý jak jsem si doposud myslel.
Je nulový, vy jízdou na kole pácháte dobro a sršatou zaťatostí děláte medvědí službu cyklistice. On jezdí zásadně autem a vyrábí artumentační munici pro osoby vašeho typu.
Víc takových jako jste vy a můžeme to v Praze na ulicích rovnou zabalit, protože nás vám podobná sršatě zaťatá skupina z řad řidičů a časem i chodců bude nahánět jako zvěř.
A to myslím úplně vážně.
Hrabosh nepsal, ze cyklista nemuze zpusobit zadnou nehodu ci zraneni, jen psal, ze dusledky budou mensi, nez kdyby stejnym stylem zpusobil nehodu v aute. Mne to prijde dost pravdepodobne, ze to je pravda.
Promiň ale napsal, navíc velmi dobře vím kde tu myšlenku vzal a kdo nám ji posílá a jakou formou byla na tomto webu několik let prezentována.
Není to tak dávno, když jsem entitě hraboš dodal několik příkladů kdy cyklisté zabili a vážně zranili děti tak to vůbec nebral v potaz.
Navíc máminu nejlepší kamarádku srazil cyklista, který ji zranil a způsobil ji, vzhledem k jejímu věku, doživotní následek.
Ten člověk odjel aniž jí poskytl nebo zavolal pomoc.
Na tomto webu jsem se pak dozvěděl, že to zranění nebylo tak vážné jen díky cyklistovi, ale I KVŮLI TOMU že paní byla UŽ STARÁ A KŘEHKÁ, jinak by jí obyčejný cyklistický náraz SKORO NEMOHL NIC UDĚLAT.
V rámci úžasné debaty po tomto případě jsem se i dozvěděl, že větší zranění při srážce s chodcem, dítětem nebo starým člověk hrozí cyklistovi, neb on jede a padá z výšky a v rychlosti... prostě typická argumentace my jsme andílci a pácháme dobro, trpíme víc než kdo jiný a nikoho neohrožujeme a nikomu neškodíme....
Tak nějak toho mám plný zuby a když se to znovu vytáhne tak startuju jako čertík z krabičky....
V rámci úžasné debaty po tomto případě jsem se i dozvěděl, že větší zranění při srážce s chodcem, dítětem nebo starým člověk hrozí cyklistovi, neb on jede a padá z výšky a v rychlosti... prostě typická argumentace my jsme andílci a pácháme dobro, trpíme víc než kdo jiný a nikoho neohrožujeme a nikomu neškodíme....
Aneb jak trošku přiohnout a zmanipulovat tvrzení "při srážce s chodcem je pravděpodobnost zranění vyšší pro cyklistu než pro chodce" tak, aby se to hodilo do krámu.
NĚKOLIK případů sesbíraných po celém Světě (z ČR žádný smrtelný) za několik let. To je vskutku relevantní argument v porovnání se stovkami mrtvol jen v rámci ČR za jeden rok.
Jistě pohádky ovčí babičky 2.0
Milé dětišky čyklista může klidně jezdit jako prašátko,protože co ?
Protože co, protože niťomu neudělá bebíčto ani dyby do něj šťouchl třicetikilemtrovkou, páč nikdo nemůže spadnout tak blbě jako to hrozí cyklistům, když špadnou protože něco nevyšlo.
Dopravní prostředky dělíme na ti hodňoučké , tedy na jízdní kola a všechno co váží méně než x kg na kterých se můžeme chovat jak chceme, protože na naší straně je pravda, láska a nenávist je u těch zlejch s motory, s elektromotóry je šituace ještě nejasná tam ještě nevíme, esli zlouni nebo činaný.
Ano na silnicích máme i těžké vrahouny tedy auta. Říděj je zlý lidi, vaši tatínkové a maminky a strejdové a tety, vaši doktoři i ti co hráli kašpárka u vás ve škole, řekněte jim fuj stlejdo a teto, že se nestydíš přijet za náma autem.
Máme ješte těžší vrahouny o kterých se to nešmí říkat, protože jsou to vozidla hromadné přepravy, taky se jí milé děti říká mhd nebo iad, která s námi bojuje proti autům a přejede zhruba jen polovinu mrtvol z toho co auta.
Jsou to vláčky a tramvajky a sou hodný.
Tak dobrou noc děti a kdyby vás tlačila přilbička, tak jí zahoďte....
To, že je auto patnáct- až dvacektrát hmotnější a pohybuje se zpravidla zhruba dvojnásobnou rychlostí než kolo, prostě neokecáš.
Vždyť pořád nadáváte, že auta ucpávají Prahu a tvoří stojící nebo pomalu se šinoucí kolony. Tak jak může být takový kolos rychlejší než kolo???
Může zabíjet! Jede-li tak, že kvůli jeho nedodržení předpisů vznikne nehoda, při níž zemře osoba jedoucí v autě, nebo chodec, je to smrt způsobená cyklistou a měl by být za ni odpovědný.
Tyhle argumenty že cyklista je nejslabší účastník provozu a tedy není zodpovědný za žádné neštěstí, tady už myslím padly.
Ano, cyklista jedoucí po chodníku může například srazit chodce a způsobit mu vážná zranění, už se to v Praze dokonce letos stalo.
Ovšem já říkám, a za tím si prostě budu stát, že za většinou přestupků ze strany cyklistů stojí nepřirozená infrastruktura a na případných následcích nehod "způsobených" cyklistou má v takovém případě přinejmenším spoluvinu.
(Kdyby chtěl někdo kontrovat, že auta mají taky nepřirozenou infrastrukturu a řidiči přesto neprasí tak jako cyklisti, tak souhlasím. Auta mají nepřirozenou infrastrukturu, protože ta pro ně přirozená ve městě prostě nejde postavit -- narozdíl od přirozené infrastruktury pro kola. A řidiči tak moc neprasí, protože už jich je tolik, že nemají jak.)
Reagoval jen jen na Hraboshovo tvrzení že na kole nemůže zabíjet.
Nevidím svět černobíle a nemyslím si že moje pravda je ta jediná správná. Cesta - auto je správně, kolo je hnus a nebo kolo je správně, auto je hnus, povede jen k vyostření konfliktů.
Nechce se mi na to zakládat nové téma, tak to dám sem.
Nějaká dívčina - studentka dělá průzkum o dojíždění na kole v Praze do školy a do zaměstnání a prosí o vyplnění krátkého dotazníků
Kdo má chuť se zapojit tak :
http://www.vyplnto.cz/databaze-dotazniku...