Chtěl bych jet v květnu do Holandska (cca Amsterdam-Haarlem), ale budu na to mít tak 5 dní tam a 5 dní zpět. Na naše hranice se asi nechám dovézt vlakem. Jako nejlepší se mi jeví trasa podél Labe do Magdeburgu a pak podél jakéhosi průplavu (kolem Hannoveru furt na západ). Odhadem bych řekl, že by to mohlo být po rovině. Z časových důvodů asi nebudu mít čas hledat nějaké kempy atd (stejně je nemám rád), jsou tam někde i nějaká méně civilizovaná místa na přespání ve křoví či na poli? A krajina je tam rovinatá? A nevede tam nějaká dálková cyklotrasa udělaná tak, že se zvládne jet průměrně 200 km denně? (tedy po nějakých cestách, kde půjde jet stabilně 35 km/h). A kde brát vodu, abych nemusel s sebou vozit zásobu na 3 dny jako obvykle? Zatím jsem si nekoupil žádné podrobnější mapy.
Výstižná přezdívka. :-)
Teda opravdu nic ve zlém ... :-) Jen mě zaujalo, že to bude pěkný spurťák. Denně hodně solidní porce kilometrů a to ne úplně pomalu, cesta tam nejspíš proti západnímu větru.
no.. taky mě ta vzdálenost trochu děsí. Na vícedenních výletech jezdím většinou jen něco přes 100 km denně (rekord kdysi dávno cca 250 km), na konci jednoho loňského odpoledního výletu z Brna do Žďárských vrchů a zpět (najeto cca 180 km) už mě dost bolely nohy - ale zas dost po kopcích. 200 km denně 5 dnů je na mě fakt hodně. Až se trochu oteplí, začnu vyrážet na nějaké jednodenní dálkové vyjížďky (třeba i přes 300 km) abych si osahal svoje limity a rozhodl se, jestli se o takovouto cestu vůbec pokoušet. Po rovině za bezvětří jsem schopen jet trvalou rychlostí nad 30 km/h (což by bohatě stačilo), ale jde o to, jak dlouho to vydržím.
Každopádně si mákneš :-) Jako sportovní výkon jistě dobrý a s tréninkem se to dá určitě zmáknout. Jen toho cestou asi moc neuvidíš. To by nebylo nic pro mě ...
Kdepak, primárním cílem není sportovní výkon ani výlet ale dostat se do toho Holandska (kam bych stejně jel např. autem). Kromě toho se umím kochat krajinou i při vyšších rychlostech (30 km/h není zas tak rychle abych nic neviděl). Sportovní výkon bych řadil až na třetí místo.
Aj bych jela s tebou, ale nestíhala bych ti ;-) Sama tuto cestu na květen plánuji, ale až někdy koncem a ty chceš stihnout Cycle Vision, hádám. Navíc ji podniknu se sestrou, která na těžko ještě nikdy nevyrazila, ale předpokládám, že se do toho brzy dostane.
Jinak, čeká tě minimálně 750km, pokud nesjedeš na nějakou německou cyklostezku, která tě provede přes místní kopečky. Německo je ale v podstatě placaté.
O vodu žádej na benzínce nebo místní dobrodince. Určitě nehrozí, že by jsi půl dne nepotkal lidskou bytost, jak je tomu více na severu...
Mapu si kup podrobnou uptodate pro motoristy. Cyklo mapy by tě asi při tvém plánu zásadně zpomalily, jak často by jsi je musel překládat a měnit.
Jinak ten Hannover mi přijde trochu zajížďka. Mrkni ještě na tuto stránku: http://www.ecf.com/83_1
Tobě se bude hodit trasa č.4, ale teprve se plánuje :-(
V NL se pak nediv, když tě krajina bude nutit k manévrům podobným koňským na šachovnici, hold je tam více polderů než u nás ;-) Tam se cyklostezek raději drž. Jsou vesměs dobře značené, i na delší vzdálenosti.
Tak good luck!
Speciální díky za podrobnou opakovanou odpověď;-)
Cyclevision hádáš samozřejmě správně.
Ty si myslíš, že se na Labe mám vykašlat a jet cca Cheb - Frankfurt - Bonn? Myslíš, že tam nejsou výrazně větší kopce? Já jsem myslel jet spíš přibližně po té dvojce severněji. 750 km je asi trochu podhodnocené, 700 km je to vzdušnou čarou, s motáním po místních silnicích a cyklostezkách počítám něco kolem 1000 km.
Podhodnocene tech 750km neni, ale musel by jsi se drzet hlavnich tahu a obcas pouzit i dalnici. Dle toho, jak spechas, jsem myslela, ze spechas... ;-)
Abych pravdu rekla, jeste jsem tu trasu na kole nejela. Ale predpokladam, ze nejvetsi kopce te potkaji ne cesko nemeckych hranicich. Nink uz to jel, miril ale vice na jih NL do Den Bosch. Dam mu vedet, at ti neco pripise sem.
Jo a uz jsi si koupil brzdy na to pristani v NL?
Tak nink to jel: Cheb, Holf, Rudoldstadt, Erfurt a Kassel. Hlavne zezacatku tam bylo kopcu strasne moc. Tak se mozna radeji drz Labe. A zkus se vyhnout Dortmundu a Essenu, to je zahul projet i autem.
no právě.. radši pojedu o 100 km víc po rovině než se zasekat v kopcích. Nejvíc se bojím protivichru a deště.
A co noclehy, jsou po trase nějaká odlehlejší místa na bivak? (s oblibou spím např. vedle polní cesty uprostřed lánů nebo ještě radši někde uprostřed nějakého rovného nezarostlého lesa - tam není rosa). Počítám, že by tam mohla být krajina podobná jako u nás - tedy žádný problém. Ale nevím, tím směrem jsem byl kdysi jen tak jednou či dvakrát a jel jsem autem/autobusem, krajinu si už moc nepamatuju.
Jo s noclehem si nedělej starosti. Krajina je jak říkáš, podobná naší. Spát se dá kdekoli, pakliže zalehneš v podvečer. Ale schovávej se, taky to tam není tuším povoleno. Já spala i v Berlíně hned u Alexander Platz a tam skoro nebylo jediného stromu či jiného úkrytu, jen se musím umět člověk schovat. Také se dá někoho požádat, zda si na jeho pozemku můžeš rozdělat stan. Občas to vyjde a někdy tě dokonce pozvou k sobě domů...
Mne napada varianta jet podel Mainu a pak Rynu. Ale jestli to jde nevim.
Také jsem nepodnikla žádnou cestu na těžko. Tedy za mlada se jinak nejezdilo. A také chci něco naplánovat a vyjet si .Jenže jezdím pro radost a abych něco viděla.
Závodit můžu u nás někde si udělat okruh. Jinak cestování-poznávání. Mám ráda když se můžu podívat okolo a obdivovat architekturu- líbí se mi. Tak přeji pěkné počasí.A sužijte si to.
Podrobné zápisky z cesty jsou na
http://phantom-on-wheels.borec.cz/cesty-2006...
Skutečně jsi borec s velkým B.Opuštěný jak sám voják v poli.Mám poněkud mírně depresívní povahu a zkusit jako ty jet sám po většinou liduprázdných cyklostezkách při neustále zatažené obloze a na pozadí poněkud fádní scenérie s jedno a totéž;pole,rovinky a umelě vysazené lesíky,to by mě to úplně odrovnalo.Na druhé straně po zvládnutí veškerých nástrahách vyjde takový vyhraněný jedinec jako ty více zocelen,co tě nezabije,to tě posílí jak se říká.Sólo cyklojízdy si taky vychutnám,ale jen jednodenní s předpokladem dojetí do místa mého bydliště,jedno v kolik hodin,prostě,že i když jsem v někde sám v opuštěné krajině,řekněme trošičku nepřátelské,kdy se cyklista může cítit nesvůj,tak ten nádherný pocit,že s každým ujetým kilometrem se nezadržitelně přibližuji místu,kde mě čeká moje rozmilá ženuška,vůně domova a teplá koupel,udělá z každé jednodenní sólojízdy ty největší vjemové luxusní ochutnávky každého prostředí,jedno kde se nacházíš a jedno jestli svítí slunko či jsou blesky a hromy.Pokud bych se chtěl odvážit na tutéž cestu jakou jsi právě sám zvládl,tak se poníženě přiznávám,že jedině s minimálně 4 spolucyklisty.Teď mi došlo,že bychom se v noci třeba nesměstnali na kousíčku trávy k přespání v mrňavém lesíčku (viz tvoje fotka? To je zřejmě jediná nevýhoda skupinových jízd při hledání noclehu ve volné krajině.Popisoval jsi bloudění při hledání správného směru a zdržení při nechtěných zajíždkách,zejména chybné přejetí mostu po proudu Labe do Dresden,nerad bych se dopustil podobných chyb,kdybych se rozhodl udělat podobný výlet jako ty,takže mohl bys otisknout mapy se skutečně zakreslenou trasou,jak jsi absolvoval?
Máte pravdu,Také to praktikuji jinak než ti mladí závodníci. Je to mnohem lepší v partě nebo z přítelem
a moci si popovídat a je dobrá i pomoc při opravě kola a vůbec. To je to abych jen nefotila ale řekla miláčku prosím zastav -podíváme se dotoho krásného kostela atd. Je to vůbec to nejkrásnější a nejdokonalejší při utužování přátelství a proto jsou sportovci super. Jsou i ješitní-bez značkového oblečení atd.. pořád se otáčejí a upoutávají pozornost .. Prostě je to o životě a já všem jen přeji aby si to užili za každého počasí. Tak se pozná
ten normální a správný partner. Proto se těšíte domů.Je to dobře.
Vzal bych to z jinýho úhlu : někdy při vymotávání se z města se horko ťažko hledá nedálnice. Bez váhání a bez ztrácení času tápáním jedu po dálnici (dobrá je reflexní vesta). Poliši nikdy neprudí, nýbrž poradí a pomůžou. Teda - nikoliv v naší republice. Jen v cizině. Možná u nás se takhle pěkně chovají policajti k zahraničním cyklistům.