Ahoj Všem,
nemáte prosím projetou trasu GREEN-VELO u našich severních sousedů ( Polsko). Dotaz především na sjízdnost a stav v celé délce. Děkuji
[email protected]
Jsem zvědav, zda-li ti někdo uspokojivě odpoví.
Pokud ne, tak moje knowhow:
- namaluj si trasu na mapy.cz
- pořádně si ji prohlédni ve vrstvě "turistická mapa"
- pokus se vyloučit z trasy všechny čárkované cesty
- prohlédni si trasu na leteckých snímcích, u cest mimo les poznáš alespoň jestli jde o nějakou vyšlapanou pěšinu, blátivou cestu nebo snad něco lepšího
- přehraj si trasu třeba na bikemap.net a zapni si volbu Headmap a překontroluj jestli v tvé trase vůbec někdo jezdí, jestli to neobjíždí jinudy.
Samozřejmě všechno to jsou historická data, ale to když ti někdo zareaguje s tím, jak to vypadalo před 3 či 5 roky, tak bude stejně vypovídající.
Až na ten poslední bod to také tak nějak děláme. Jinak Polsko šlo v posledních letech s výstavbou cyklostezek neuvěřitelně kupředu, města jsou často průjezdná po luxusních cyklostezkách, nové stezky se budují i mimo města...
Silnice se asfaltují, kde je konec děrovaným asfaltkám nebo takovým těm cestám asfaltovaným jenom do půlky šířky...
Jezdíme do Polska několikrát ročně a vyloženě nestačíme zírat. Tu poptávanou trasu green velo jsme nejeli, ač tuším, že na pár úseků jsme během několika přejezdů Polska někde narazili. Ale nebála bych se na ni vyrazit, neřešila bych to nějak extra. Horší, než že někde sem tam zabřednete do písku nebo bláta, se nestane.
Polsko je zatím ještě pro cykloturistiku úžasný, obchůdky v každý vesnici, ve městech hospody, cenově OK, lidi super, stanování kdekoliv.
Je to OT- případně smazat
Peggy, zaujala mne Tvá poznámka "stanování kdekoli"
Míníš tím takové to "zašiju se a přespím"
nebo opravdu nemusíš řešit kde přespáváš?
(jasně, ne v rezervaci atd...)
Taky jsme stanovali kdekoli, tak abychom ráno vypadli a byli co nejmíň nápadní.
Krom toho v Polsku někdy v roce 2019 spustily Státní lesy program "Přenocování v lese" a jsou místa, kde to prostě jde legálně. Nebo alespoň tak jsem to pochopil. Na lesní správu se to musí nahlásit jen když tam člověk zůstane na dvě noci (či déle) nebo se jedná o partu více než 9 lidí.
Prostě se přizpůsobují severským zemím, viz třeba Dánsko - Primitiv overnatning
Když vidím tu ceduli. V tom Polsku rovnou avizují, že ta místa (ono je to na úrovni celych parcel, ne bodů) nebudou vyznačena v terénu. Že ten kdo to chce využívat má dost znalostí aby si to zjistil.
Byl by link na info polských lesů, abych to nemusel hledat?
My v Polsku taky neměli problém s nocováním. To spíše s vodou na umytí. Přírodní zdroje ( řeky, jezera, přehrady ) byly v létě vesměs nepoužitelné. Vše ostatní výborné.
https://kapuga.pl/czy-mozesz-nocowac-w-lasach...
Moc tomu nerozumím, ale bylo to myšleno jako: ano, zašiju se a přespím, ale to zašívání nemusím řešit nějak extra dokonale, bo v Polsku je to pocitově svobodné, pokud teda nespím třeba v Bieszczadském parku narodowém.
Teď si to po sobě čtu a možná jsem to fakt napsala divně, ale tím "stanováním kdekoliv" jsem vážně nemyslela třeba v Krakově na rynku :-)) myslela jsem tím to, že Polsko je bezproblémové na volné nocování, lesy, rovinky, louky, říčky, občas nějaké přístřešky (wiaty) a tak...
Peggy, díky za objasnění+ upřesnění.
Známí mi vyprávěli, že přenocovali na obecním pozemku před hradem Dobczice (+-písmenko)
kam je odkázali místní slovy "gminne- kempovanie volno"
...to mi už připadá poněkud přitažené za vlasy...
Tj závěr- je lepší zalézt jak je našinec zvyklý od nás, ale bere se to maličko volněji.
Vzhledem k tomu, že mám Green Velo ve výhledových plánech, tak jsem k tomu taky hledal nějaké info.
Na YT je dost videí, ze kterých se dá určitě něco vypozorovat. Pak taky vyčíst z map. Narazil jsem na to, že v severní části vede trasa i po bývalých želez. tratích, ale bude to nejspíš polní cesta, v lepším případě šotolinka.
Za zkušenosti z Polska počítám se všehochutí cest od vedlejších silnic až po cesty s hlubokým pískem. Takže horské kolo je jistota.
Co bude ale asi největší problém, je situace na polsko běloruské hranici,
P.s. na začátku/ konci v Elblagu je moc příjemný kemp.
Nechci unášet téma, ono to sem nepatří...ale máte někdo zkušenosti s přepravou kol v polských (regionálních) vlacích? Velkých, těžkých kol...
Motiv: napadlo mě, že si z Dánska dovezu nákladní Niholu. Možnosti jsou německej vlak, polskej vlak, nebo holt přinejhorším dodávka. Ale to bych fakt nerad. Na to, abych na tom šlapal týdny domů, a takoví se tu našli a poutavý cestopis napsali, všechna čest, nemám časové možnosti...
V roce 2019 jsem jel jejich supercity (uroveň našeho Pendolína) na trase Gdyňa - Katowice. Lístky jsem kupoval den předem na pokladně v Gdyni, cena v přepočtu na CZK 350 Kč. Prostor na kola byl obrovský !!! Topnul bych tak 1/3 celého vahonu. Na jedné straně byly dvojsedačky, druhá byla pro kola. Mimo klasických kol cestoval i někdo s takovým tím elektro skůtrem, který se samozřejmě nedal nikam pověsit. Prostě ho jen tak opřel o zeď, byť zabíral hromadu místa. Nikdo neřešil, že to musí viset, že to musí být zabezpečeno proti pohybu. Tím, že sezení bylo hned u kol, nebylo třeba mít obavu, co tam někdo páchá na kole bez dozoru.
Reaguji na Peggy:
Tak o kvalitě cyklo stezek a tras bych si dovolil nesouhlasit. Jel jsem po cyklo trase podél Odry z Ostravy do Frankfurtu nad Odrou a po několika zkušenostech, kdy mě za dědinou čekaly kočiči hlavy v kombinaci s panely a pískem, jsem už pak raději otočil a jel jinudy, byť déle a za většího provozu.
Na druhou stranu mohu potvrdit, že nocování "na divoko" nenese žádná úskalí, pokud je člověk aspoň trochu soudný a neřeší to nějakém národním parku
Tady možná zjistíš vše potřebné
https://rozklad-pkp.pl/
To je taková klasika. V Dolním Slezku jsem na to nejednou narazil, že hlavní silnice byla dlážděná (ještě po původních obyvatelích) a nové cesty asfaltové.
Tak tohle je proti kočičím hlavám ještě super okreska mezi vesnicemi. :-)
Nebo se nám stalo, že jsme jeli po pěkné lesní asfaltce, do kempu zbývaly poslední 3 km, nějakých 10 minut. A najednou asfalt skončil a pískem jsme tlačili ještě hodinu.
Původní německé silnice, třeba na Rujáně jsou dokonce památkově chráněné.
To strašnou dlažbu na Pražských náplavkách a ulicích památkáři také chrání.
To je jedině dobře. Nebo raději asfalt?
Asfalt asi ne, i když pro kolo by byl lepší. Ale mohly by se ty šutry alespoň seskládat víc na těsno, vyrovnat na nich ty veliké boule a třeba je i přebrousit. Nebo rovnou vyskládat alespoň proužek z broušené dlažby.
Všichni diskutéři, kteří se nedrží tématu - tady polské Green Velo, by se měli nemilosrdně smazat...
Jasně, smazat! Co si to dovolují diskutovat o ježdění na kole po Polsku, o spaní v Polsku a o jízdě s kolem ve vlaku v Polsku, když bylo téma green velo v Polsku. Které tady ovšem nikdo nejel a jediný cykloturistický příspěvek tady po dlouhé době mohl v poklidu zapadnout.
A šup šup! Koukejte jít raději diskutovat mezi ty odborníky na vakciny a epidemii. Tam je povoleno nedržet se tématu. Pořádek musi byt!
V létě plánujeme cyklodovolenou v Polsku. Z části asi projedeme i tu Green Velo na severu. Proto mě zajímají informace o Polsku. A neskutečně mě štve, když se po nějakém čase musím probírat spoustou OT příspěvků.
Pak se mi nediv, že reaguju na toho "kdo má od všeho klíče". Zvláště pak poté, co si sám založí technický dotaz a nezapomene připsat, že všchny příspěvky mimo téma bude důsledně mazat. Kdyby se tak choval i tady, nemusím se dočítat o dlažbě na náplavce, co s tímhle fakt ani okrajově nesouvisí.
Bylo by supr, kdyby autoři takhle specifických vláken a dotazů alespoň rámcově udržovali "čistotu" v reakcích.
Založ si to a udržuj si tam pořádek podle své libosti. Co ti brání? Ano můj příspěvek byl mimo, omlouvám se.
Nechtěl jsem původně omluvu psát, abych sem nezanášel další plevel, ale ty máš těch plevelných příspěvků, jako reakci na mou neslýchanou hrubost, zde víc než já, tak to mohu vyrovnat. :D
Já ti asi rozumím, někdy mě to štve taky. Jenže, zjistila jsem, že tohle plevelení diskusí je prostě normální všude, ne jenom tady. A troufám si říci, že konkrétně v této diskusi se to od tématu zase tolik neodchýlilo.
Nebo možná mám jenom to štěstí, že sem nechodím tolik, abych lidi znala (některé přezdívky si pamatuji, některé dokonce znám osobně, ale to jsou jen jednotlivci) a abych věděla, kdo je ten, "kdo má od všeho klíče" nebo kdo je specialista na plevelení apod. Já se snažím diskutovat k tématu, někdy mi to možná taky trochu ujede, neříkám, že jsem nikdy nic nezaplevelila, ale to jsme nejspíš udělali někdy všichni. Prostě někdy si člověk nemůže pomoci a debata se odkloní. A zakládat na všechno nové diskuse? Tady se holt po dlouhé době objevilo ryze cykloturistické téma, tak nejspíš přitáhlo jiné lidi, než nekonečné diskuse o covidu.
Jenom škoda, že už se tu neobjevil ten, co to téma založil.
Z naší zkušenosti s přepravou kol není v Polsku absolutně žádný problém. Kola přepracují jak rychlíky, tak i vlaky úrovni lokálka. Najdou se asi výjimky, ale třeba tady u nás za rohem máme "Dolnoslezský kraj", kde jezdí už jenom nízkopodlažní soupravy typu metro, nandat do ní naložené kolo je hračka. Odkaz na "šukání" spojení tu už je ;-)
Co se těch vyfocených silnic týče - ano, vím přesně o co jde, také jsme se s nimi na cestách setkali, troufnu si ale říci, že mizí velkou rychlostí, resp. dostávají nový povrch.
sice to neprojeli úplně všecko ale je tam toho docela dosti. https://www.youtube.com/playlist?list=PL9QA9pdt...