dva poláci to jeli od Szczecina k prameni Odry takže opačně. Od pramene to šel Ryszard Tunkiewicz pěšky, končil ve Szczecinie. Já to jel s rodinou od Bohumína k moři, kam sem teda nedojel ponivač se mi nechtělo tak sem to v Německu u jezera Locknitz otočil a jel zpátky do Hrádku nad Nisou.
Já to jel z Hrádku k moři a pak podél moře do Gdyně
můžeš napsat něco o cestě podle moře do Gdyně a pak do Čech ?
Jestli můžu:
Loni jsme jeli Swinoustie - Gdyně - Hel.
Inspiroval nás tenhle článek: http://polskemajaky.bajkyzbajku.cz/
Letos jsme pokračovali z Gdyně do Krinice na hranice s Ruskem a pak přes Mazury na Varšavy.
I v tvém odkazu čtu:
místy nepříjemné písčité úseky, kde se naložené kolo boří, a občas je nutná i jízda po frekventované silnici
Já stále nemám odvahu na Polsko, vím, jak cesty vypadají kousek od hranic.
Těším se na report ondrypisklaka, ale tuším, že od moře to bylo vlakem. Žádná pěkná cesta zřejmě nevede.
Já bych shrnul naše loňské Dolní Slezko:
1. Hranice Polsko-Německo (překračovali jsme hranice ve Zhořelci). Mizerné cesty, neuvěřitelný nepořádek podél cest.
2. Mezi Boleslawcem - Vroclaví - Jelení Horou místy vyloženě polňačky (občas i s automobilovým provozem), místy nový asfalt, cyklostezek, které znáš z Německa minimum.
Občas i silnější provoz, ale vcelku slušní řidiči.
3. Návrat do ČR přes Mirsk, Bogatyňu - silný provoz, nebezpeční řidiči.
Zhruba jsme jeli takto
https://mapy.cz/s/3gEZo
Pravdu máš, ono to pobřeží je jak by řekl Fogin jeden velký Disnylend. Letovisko za letoviskem. Dopoledne ještě vpohodě, odpoledne už daleko horší. Proplétání mezi lidmi neustále. A bez mapy v mobilu na řídítkách by to byla totální katastrofa. Značení té R10 je strašně zvláštní. Třeba 30 km nic a potom uprostřed lesa na cestě kde není 10 km žádná odbočka obrovská značka R10. My jeli vlakem ale dá se to určitě i jet akorát máme vždy málo času. Teď čtu od pana Žeťka Kolo na vsi a ten tam popisuje cestu Zlín - Hrádek - moře - Gdaňsk - Zlín. Tak napíšu kudy jel.
Takové podivné značení je asi u všech cyklotras. Pak také existuje velké značení, které vzniklo tak, že na malý strom byla namalována značka a jak strom rostl, značka se zvětšila. Najít ji však v rozpraskané kůře je hodno těch, co umí číst z kávových sedlin.
Jestli vydržíš tak do vánoc dokončím blog o tom našem putování, teď jsem v půlce tak ještě týden a budu to mít hotové.
Proč Odra?
Divám se na mapu. Spousta zbytečných km po asfaltu, pěkných dlouhých úseku kole řeky málo. Místy velký provoz. Nic zajímavého...
hele nepomlouvej nám naši Odru. My sme rádi když teče tam kde teče. Nikdo nestojí o to, aby nám stezka vedla těsně okolo řeky, protože to pak někdy ta stezka vede v řece , nebo taky hodně pod hladinou řeky.
Asi záleží na vkusu každého soudruha, ale cesta kolem Odry k moři mi přijde zajímavá. Má cíl a myšlenku.
já ji jel.
okolo řeky po povodňových hrázích to sice placama šlo ale většinou ne. Většinou bylo lepší jet po silnicích. Výhoda člověk jel přes obce takže nebyl problém doplnit vodu, pokecat s místníma lidma u malých bchůdků, které jsou většinou i v těch malých obcích.
Nevýhoda, občas byl provoz aut tak velký, že šlo o život.
A ne nuda to nebyla v žádném případě.
Tady je pokus o trasu:
https://mapy.cz/s/3giY8
Je vidět že po protipovodňových hrázích nejde moc jet, dost často se musí některé úseky objíždět po hlavních cestách.
Zhruba 1000 Km
70 km denně to je tak na 14 dní, i když je to z kopce...
Ani tam, kde je to značené se nemusí dát rozumně jet.
V tvé trase bod 44. Jeli jsme tu část cyklotrasy od Kwiatkowic k hlavní silnici č. 338 a chtěli, po návštěvě kláštera na druhém břehu, pokračovat tak, jak máš naznačeno. Jenže už to co jsme jeli bylo dost hrozné a viděli jsme, že to pokračuje. Tak jsme raději jeli po silnicích směrem Brzeg Dolny. Přes letošní horka šlo totiž o lužní les se spoustou komárů a hlavně celý ten úsek po hrázi byl dlážděný! Řeku samozřejmě vidět bylo jen z toho mostu.
Dovolil bych si nesouhlasit, lidé jsou různí a mají různé priority.
Místo naklikávání mapy v 2.odkazu lze použít google s tímto výsledkem:
http://www.cyklistikakrnov.com/Cyklotrasy...
http://www.nisaops.cz/cz/ke-stazeni/
Zkoušel jsem celou Odru. Jestli je tam něco zajímavé.
Když už obětuji 14 dní dovolené, tak chci něco extra. Třeba uprostřed hor nebo stepní krajina...
Jel jsem částečně kolem Odry asi před 10ti lety do skandinávie. Tak to neber jako směrodatné. Byla tam značená cyklotrasa - modrá značka. Občas jsem to zkusil a nedopadlo to moc dobře. npř jsem jednou ztratil značku a dostal se do vátých písků. Naložené kolo bylo problém protlačit natož projet. Po dvou hodinách jsem byl rád, že jsem se udřený a poštípaný od komárů dostal zpět na zpevněnou cestu, téměř na stejné místo kde jsem odbočil z běžné silnice. Ale je to rozhodně pěkná výzva (ale minimum vybavení a široké pláště) a možná se to za tu dobu změnilo. Pak už jsem jel raději pouze po cestách, které byly v mapě 1:800 000. A i to občas byly dlážděné cesty valounky z severské žuly které do Polska dotlačil ledovec v době ledové.
Nezměnilo se vůbec nic :-). Písku jsme si užili taky dost a nejvtipnější bylo když člověk musí tlačit nebo se tam potácet i z kopce. A jak jsi vzpomněls ty žulové valouny tak ty byly taky super. V každé dědině jiný rozměr. No a zapoměls na polní cesty které tam jsou dlážděny takovýma mini panelama. To bylo taky super jet potom třeba 20 km. Ale aspoň je na co vzpomínat. A my nejvíc vzpomínáme na ten šílený protivítr (celou cestu 900 km proti větru)
Myslíš tohle dláždění? Pokud to není rozbité tak se po tom jede dobře. Jen to chce držet lajnu a rychlost.
Nee, toto jsme sice taky viděli, ale spíš jsme jezdili jak u nás po polňačce ale panely byly tak 50 cm široké a metr dlouhé (klasické bez děr) a s velkýma schodkama samozřejmě proti. Takže se i odpružená vidlice hodila.
To jsi největší jezdec do kopce. 900 km stoupání jen tak někdo nejel. Když člověk jezdí v horách, občas to je i z kopce, ale proti větru, to je jak kdyby pořád stoupal.
No to jo, ty první čtyři dny byl podle radaru na mobilu 45 km/h člověk dřel jak Bulhar a za hodinu ujetých 10 km.