Konečně jsem dal na web fotky a postřehy ze zářijového výletu na lehokole na těžko přes JZ Polsko do Německa v dešti.
http://www.adamek.cz/kolo/jzpolsko/
Dobrej rozbor, díky. Tu motivaci vyjet a nenechat to plavat znám dobře, hezky jsi ji popsal :-).
Ke špalkům. Mám na cyklokrosce cantilevery a původní originál špalky šimáno jsem na zadním dostal do stejného stavu jako ty po cca 4.000km, z toho polovina natěžko s vozíkem. Taky se mi sjely takto našikmo, což mne docela štvalo, navíc se nedají v půlce opotřebení otočit, jsou to rohlíčky. Teď jsem je vyměnil za špalíky tristop, jsou trojbarevný, a brzdí mnohem lépe naž ty šimány. Uvidíme kolik vydrží.
Kolik jsi měl na lehu najeto celkem než jsi vyrazil?
Taky řeším (teoreticky) celodenní jízdu v dešti. Nedal by se ten štít spojit s pláštěnkou v jeden celek a být pod tím v suchu?
A ještě jeden dotaz. Plánuješ dávat pedály se zácvakama ?
Dík.
Přímo na mým Ibexu jsem měl při odjezdu najeto 680km, a když k tomu přičtu čísla z http://www.adamek.cz/kolo/ruzne/statistiky/ , tak jsem na ležákách měl praxi celkem cca. 1140 km.
Combo pedály mám na Ibexu od samýho začátku (předtím jsem najezdil asi 460 km na jinejch ležákách s normálníma pedálama)
a jsou super - nemusím vydávat sílu na držení nohou ve vzduchu - na klasickej trek jsem dal nášlapy až na jaře 2008, ale zvyk jsem si na ně, zvyšovaly mi bezpečnost a pohodlí (i na turistiku - detaily viz kalimera.cz , tam moje cykloporadna na pokračování); a nedám na ně dopustit ani na ibexu
Špalky jsem měl levný Cyklomax, ale jde o to, že tam rychle mizely ve srovnání se stejnejma špalkama na treku, používám je už leta. A po přečtení článku mi kámoš hlásil, že mu na lehu (taky Ibex, ale nalehko a na trase nenáročný na brzdění) taky šíleně mizej špalky, ve srovnání s jeho předchozím favoritem.
Můžu jednou zkusit koupit Tektra, jestli to bude lepší, ale pak třeba v dešti stejně zmizí všechno.
A je fakt, že po týhle cestě jsem z ráfků a brzd doslova smýval písek (nabranej na asfaltkách).
O zastřešení sním pořád, tohle mě taky napadalo, už se to tu někde řešilo, částečně jsem to řešil s Jurasem (tříkolka, na ní dřív dva deštníky), částečně asi ve vláknu o srazu 09/2010, pač jsem nějaký řešení viděl na fotkách z toho srazu.
Ale reálně to vidím tak, že už samotnej windshield má občas vůli a má tendenci se klepat a i s tím windshieldem se mnou boční vítr háže... takže na jednostopý vozidlo si střechu asi netroufám dát - byť bmw to asi před 10 lety dalo na skútr - hoď si do googlu třeba "+bmw +scooter +roof"
ale mít něco 3-4 kolýho, tak asi střechu řeším
Dobrý a hezký, ale nešlo by dát fotky tak aby je šlo plynule prohlížet, nebaví mě se pořád vrace a klikat, takže jsem to u pátý fotky vzdal, škoda.
dík za podnět,
zatím s tím teda nic dělat nebudu, protože nad nějakou javascriptovou galerií jsem uvažoval už dávno a opakovaně, ale vždycky jsem to zamítnul, protože z mýho pohledu převažujou nevýhody - mj. já jako uživatel ocením, že po kliknutí uvidím fotku v solidním rozlišení, že mi provozovatel webu poskytuje téměř ostrý data, ne jen "větší náhled"
dřív šly tyhle galerie, jak je mám já,prohlížet celkem snadno klávesnicí, ale pak se pokazily prohlížeče a jejich nový verze po návratu do galerie nulujou pozici tabelátoru, což je průšvih
takže coby uživatel teď tyhle galerie, jako jsou ty moje, prohlížím myší (ač normálně radši používám klávesnici), pokud má ta myš boční tlačítko "zpět", tak to jde - je to sice přesně 2x víc kliků než v galerii na facebooku nebo v javascriptový galerii na mnoha webech, ale zase oproti těmhle galeriím vidíš fotku v téměř plným rozlišení, u běžnýho monitoru se dá říct, že přes celej monitor (a dá se s ní snadno pracovat, koukáš natvrdo přímo na jpg soubor, už to není obalený html kódem a navíc probůh javacriptem) - což by u toho řešení pro klikání z fotky na fotku nešlo. Takže z tohodle důvodu zatím odolávám a nechávám to postaru...
Ale jak říkám, jsem rád za odezvu, pořád tohle sleduju, je to pro mě dlouhodobý dilema, takže vnímám názory uživatelů, a není vyloučený, že to na jejich základě někdy změním na to řešení, který zatím nepreferuju.
No když ti nevadí, že tím člověk ztratí zájem o celkem zajímavé povídání. V tom případě ale nechápu, k čemu ten web děláš. Ty si svoje fotky prohlížej v plném rozlišení jak chceš, pokud to ukazuješ někomu jako informaci, z 99% jenom kouknem na jako doprovodnou dokumentaci textu. Je mi fuk jestli to máš v 3000 X 2000 nebo 800x600, vypovídající hodnota je naprosto stejná.
-pokud jde o vztah fotek a textu, tak galerie, ve tkery si clvoek proklika vsechno, ten zajem o povidani neresi - takhle to mam tak, aby patricny fotky byly umisteny priblizne u patricnyho textu.
Kdyz bych udelal proklikani vsech fotek z fotky na fotku bez textu, tak sipak stejne ctenar ten text bude cist samostatne bez vazby na fotky, a to muze i bez proklikani fotek, takze souvislst se zajmem o cetbu v tom nevidim (pac v ty galerii s klikanim z jedny fotky na druhou by to bylo od textu odtrzeny)
-psal jsem, ze to tak preferuju jako uzivatel - tj jako navstevnik jinych webu. Ja si svoje fotky prohlizim samozrejme na lokalu pomoci TC+ACDSee a samozrejme ve fullscreenu - takze moje prohlizeni mych fotek s tim nijak nesouvisi
-pokud by vypovidajici hodnota nezalezela na rozliseni, jak tvrdis (a ja s tim zasadne nesouhlasim - pokud na fotku opravdu koukam, tak me treba zajima nejakej detail, a pak si ji u myho reseni muzu zvetsit a kouknout na ten detail), tak pak vubec nemas duvod na to klikat, a muzes koukat na ty nahledy 160x120, co mam primo v textu ..coz nemyslim ani tak jako rejpnuti, jako spis coby uvahu, jestli by se to cely nevyresilo tim, kdybych daval vetsi nahledy - kdybych tam dal nahledy treba 213x160, misto 160x120, nebo 320x240, tak by tobe stacilo na to kouknout primo v textu, a lidi se zajmem o detail by si klikli... akorat by to kolidovalo s pristupnosti - jednak jde o rychlost pripojeni (ale mam ten web naprogramovanej tak, aby slo cist text, zatimco se postupne pomalu natahujou obrazky v nem prolozeny... takze to by snad tolik nevadilo), a pak jde taky o pristupnost z mobilu - rad bych udrzel pristupnost pro zarizeni s sirkou displeje 176px, nerad bych to zvedal na sirku displeje 240px... tzn bych nemel ve velkym davat na web nahledy sirsi nez 160px... pac si chci udrzet stav,ze web jde pouzivat na displeji sirokym 160px jakoz i 1600px... nebyt toho, tak dam vetsi nahledy, a je to asi vyreseny... (pac ono i tech 800x600, co pises, je pri dnes beznym dpi PC monitoru dost mala miniatura)
fotky o velikosti 600-800KB stačí bohatě i na detail-je zbytečné dávat je v plném rozlišení(pokud nechceš vidět blechu na rámu).špalky se mi podařilo odrovnat jen jednou-v rumunsku na okresní polňačce po dešti a dvou dnech jízdy. na asfaltce se mi to zdá nemožné-i když s tvým nákladem....taky bych rád věděl,co jsi sebou na čtyři dny vezl v tolika bršnách. já byl letos v bulharsku a protože jsem jel i pustinou,vezl jsem stravu na 14 dní+ stan, spacák a oblečení- vešlo se to bez problémů do dvou brašen vzadu a spacákové nahoře od SA.vpředu v malé brašně na řídítka doklady, mapy, foťák a kamera.Takhle nabalený bych nejel ani na cestu kolem světa..
Taky jsem se nad tím podivoval. Já jezdím jak Ty, jen bez té řidítkové brašny. Prozatím jsem nic víc nepotřeboval.
no mezi cestou na 4 dny a na 40 dni je v nakladu jen dost malej rozdil... lisi se to jen v poctu map, deniku, trochy obleceni a mensiho dlouhodobyho jidla.. jinak to vyjde na stejno
resp v tomhle pripade jsem s sebou mel dost obleceni kvuli pocasi... takze jsem s sebou mel dohormady mozna i 3 mikiny (1 na jizdu, 1 na spani, 1 nahradni... teda presne uz si to nepamatuju), coz jsem pri asi 40denni letni ceste nemel, to jsem asi mel jen 2. Jinak stan, spacak, hadry na spani i na jizdu, varic, esus... to je stejny na 4 i na 40... a to, ze neceho staci trochu min, se vykompenzovalo mokrym chladnym pocasim (na 4 dny by se sice teoreticky dalo jet bez druhy sady dresu, ale v tomhle pocasi jsem byl rad, ze tu druhou sadu mam)
Rozumím, že chceš zveřejnit hezké fotky v maximální kvalitě a rozlišení, také mám rád takové fotky. Nešlo by teda mít u článku fotky v plném rozlišení a pak dát fotky do prohližeče třeba na račeti a u článku dát odkaz na soubor ab si člověk mohl v klidu prohlédnout fotky najednou, byť o trochu v horší kvalitě, ono to zase o tolik není a na běžné prohlížení to bohatě stačí.
je fakt, ze jsem obcas uvazoval, jestli k webovymu clanku neprilozit odkaz na galerii na facebooku (verejne pristupnou, tj vyjde to nastejno s rajcetem), kam to clovek nasype snadno a rychle
ale pak bych zas mel pocit urcity duplicity,
navic se snazim ty fotky davat tak, aby byly prolozeny v textu, nejak tak, jak to k sobe patri
Tak tady to máte, nasypal jsem to duplicitně na FB:
http://www.facebook.com/album.php?aid=2065982...
(nijak tomu platnost nevyprchá, bude to tam, dokud Facebook dá...)
ze si tady tak odpovidam... :)
- splnuje tohle reseni predstavy vas, co jste touzili po klikani z fotky na dalsi fotku?
Jo, takhle je to lepší :-)
Jenom by mohl být odkaz na soubor fotek třeba někde na konci článku.
Já jsem zvyklý na tyhle obrázkové odkazy kliknout pravým tlačítkem myši a dát "otevřít v další záložce". Od programátorů dobrý nápad.
pokud máš myš se scrollítkem, tak mačkej scrollítko, to je rychlejší
anebo, jak tu někdo zmínil, klikni za držení controlu (Ctrl)
Koukal jsem na to Tvoje osvetleni... Neleskne se Ti to v tom plexi?
Zrovna o vikendu jsem videl tohle a taky jsem si na to vzpomel pri cteni textu:
http://www.liegerad.renkewitz.com/halbprofil.html
zajímavý, hodně zajímavý
světla svítěj pod tím, a kreje to jezdce.
To je ze stejný formy, jako to moje plexi, jen to má jinej úchyt???
asi jo, co?
ale jistej si nejsem
se mi nejdřív zdálo, že ne, teď zas, že jo..
to si piš, a jak... částečně to zmiňuju v tom článku - v prvním delším textovým bloku...něo jako "jak se osvědčilo lehokolo"
to světlo samo o sobě je super,
ale jeho umístění za windshieldem je tragický
Jeste me napadlo, jak je ten shield pevny? Ten link, co jsem daval vys (svetlo na ramenu pod shieldem) bude mit nevyhodu, ze svetlo bude dost nizko, nebylo by resenim udelat do shieldu diru a to svetlo do ni zadelat?
ja prave nevim... uvazoval jsem i o vytazeni svetla nahoru nad plexiu, ale jednak by tam bylo dost pohyblivy, kmitalo by (a to je spatne, to vim z auta), a jednak by tam mohlo sviti i na to plexi, coz je taky spatne (to vim taky z auta)
je fakt, ze zvlast takhle silny svetlo je dobry aby bylo nahore (nebudu psat odkud to vim... no, auto uz mam na sviceni vyladeny, ted jeste to kolo...)
v posledni dobe jsem se ustalil na napadu zkusit to zastinit (udelat kuzel/trychtyr od svetla k plexi), jestli to pomuze
ale uz jsem to pred snehem nestih vyzkouset
fakt nevim, ani v azubu to nevyresili
a bojim se, ze ani to zastineni nepomuze... z auta jsem pochopil, ze jediny spravny reseni je presunout svetlo tam, kam podle tvaru vozidla patri - jakykoliv prelepovani cehokoliv je jen nouzovka
a auta jsem hornidalkovy, co jsem dal nejdriv nad celni sklo, prestehoval na strechu, a to az nad nakladovej prostor... a jsem rad, ze jsem nebyl linej je prestehovat
jenze u toho kola furt nevim, kam s tim, tam to proste nevychazi
Ad dalkove - co po strane hlavove operky? ;)
jeste jsem zapomnel vyjmenovat jeden problem - predni svetlo, ktery mam na kole, stoji desetinasobek toho, co jedno pridavny svetlo na aute :)
tzn bych rad mel na kole jedno jediny predni svetlo na vsechno.. a kdyz bude moc vysoko, tak to bude opruz za deste nebo mlhy (coz je prusvih i s plexi... zaziil jsem v srpnu v Orlickych dest, ve kterym se plexi imrverre mlzilo z obou stran, takze jsem videl kulovy, protoze svetlo me oslnovalo vic nez obvykle a na silnici svitilo min nez obvykle)
ackoliv... mozna by to resilo nejaky sklapeni toho svetla... ten napad se mi zacina libit... byla by to dobra analogie dalkovych u auta na strese za kabinou... akorat ze u auta dela strecha ksilt, aby me ty my vlsatni svetla neoslnovaly... kdyby ten ksilt u kola tvorila moje prilba, tak by se mi pohyby hlavy promitaly na silnici, coz by byl opruz
navic, casto na me nekdo blika, ze ho oslnuju (jako na Ibexu, Sonem) ale trvale sklopit ho nechci, aby mi k necemu byl...
tak jsem uvazoval o dalkovym naklapeni pomoci lanka a bowdenu....
kdybych ho mel nad/za hlavou, tak bych ho pri dobrym upevneni moh naklapet rucne (a lankem v bowdenu ho natacet pohybama riditek :) ... to je zas realizovatelna teorie :) )
no, mozna to zvazim
kdyz jsem uvazoval o velomobilu (zavrhnuto kvuli hmotnosti a pak taky kvuli pomeru cena/stari - na novej bych nemel urcite), tak jsem se bal vysky a uvazoval jsem o zahlavnim oblouku a la formule, na kterej by nahoru prisly blikacky... takze mit Son nad hlavou, byl bych videt fakt dobre... ale taky bych si musel dobre hlidat sklon svetla, abych prilezitostne nezabil tu pet, tam osm lidi, podle poctu lidi v aute, jehoz ridic by kvuli me oslepnul :)
Na prvni pohled ten napad se Sonem nad hlavou zni tak silene, az se mi zacina libit. A to rucni naklapeni za jizdy by byla silna vyhoda (to bych potreboval uz ted), a bylo by jim umozneny i to, aby to mohlo prijit takhle nahoru (aniz by to v noci oslnovalo ostatni a v mlze me).
Diky za napad, jen sleze snih, tak jedu k zamecnikoj pro nejakou stangli a vrtam do sedacky :) (nebo by to slo chytit k nosici, ale tam by hrozila kolize se sedackou pri zmene nastaveni)
a pri jednom bych na tu noou trubku moh prestehovat vlajecku, cimz
a) vlajecka bude vepredejs
b) vlajecka nebude omezovat loznou dylku nosice, budu tam moct nechat previset brasnu
Dokud jedes jen na dobrych silnicich, tak nevadi svitilna nad hlavou, ale kdyz ocekavas diry, nebo dokonce jedes v terenu, ja daleko prijemnejsi mit svetlo o znatelny kus niz, nez mas oci. Jen tak vidis stiny a dokazes odhadnout, do ceho jedes.
Ahoj, udelal jsem jine vlakno, at tu nezaplevelujeme cestovani
http://www.nakole.cz/diskuse/12366-umisteni...
Jenom takový laický dotaz. Není s tím štítem víc starostí a problémů než užitku? Mlží se, s kopce máš problém se stabilitou při větru, problémy se světlem, dešti to taky nijak zvlášť nezabrání...V čem je tedy výhoda toho štítu(kromě lepší aerodynamiky v rovinách - kdo ale jezdí jen v rovinách?)? Abych pravdu řekl, nikdy mě ani ve snu nenapadlo uvažovat o štítu na ležáku. Připadá mi to jako další zbytečné heblo, které by mi v ničem nepomohlo. Ale možná se mýlím.
No ja jeste taky poradne nevim...
vyhoda bude asi v ochrane pred chladem... rozhodne muzu jet v nule °C min oblecenej nez na normalnim kole - ale neumim posoudit, jestli je to stitem, nebo tim, ze rukam neskrtim krevni obeh opiranim se o ne, pac s lezakem bez stitu zkusenosti nemam.
Myslím, že Ti nefouká pod zadek studenej vzduch, nebo určitě míň????... Zvažuju ten štít už asi dva roky. Tak mě docela zajímá. Fouká na ten zadek nebo ne???;-)..bo na ležáku bez štítu mi fouká pod zadek a do rozkroku hodně a to zvláště za chladného počasí a rychlé jízdě s kopce není moc přímné - nerad bych takto zbytečně prochladával a tak zvažuji ten štít na jeden ležák dát - spíše na tu Azub 4, bo je nižší, co myslíte, vy kdo ho máte, pomůže to???
no, jelikoz na lezaku bez stitu mam jen asi 450km (testovani pred obejdnavkou) a to v lete, tak to neumim relativne porovnat...
ale absolutne vzato mam pocit, ze mi pod zadek nfouka
a prijemne me prekvapilo, ze je mi relativne prijemne na ruce - prestoze mam USS a ruce jsou v narysu uz mimo stit
akorat teda trochu tahne na oblicej, ten to koupi za cely telo :)