Tak s Tučňákem a ještě dalším třetím jezdcem apokalypsy tří invalidů na lehotříkolkách k Baltu Nisa-Odra se chystáme komunikovat mezi sebou i za jízdy, tedy organizovaného bloudění, bez levných zahraničních telefoních hovorů a všech těch výhodných roumingů. Z vlastní zkušenosti preferuju PMR s nějakou "náhlavní" soupravou, co se vleze do cyklo přilby a snese pot a déšť, ale ty dva napadla nějaká appka do fénu, které pojedou v tetheringové síti některého z mobilů, ale taky to provozovat walkie-talkie jak PMR nebo CB. Ale prosím Vás používal někdo něco takového na skupinových výletech?
Promiň, ale není dnes roaming (v EU) na úrovni tuzemských hovorů?
Tj je možno si zavolat za "normální" cenu?
Jasně, pokud chcete řešit zbytečné kecáni tak se to prodraží, ale jinak proč?
Pro Tvoé použití by bylo vhodné malé HF které se nosí na uchu, jen bude třeba mít vyřečeno dobíjení.
Záleží co je k dispozici.
Místo hovoru se dá použít internetové připojení a kecálek typu Discord, mám ho vyzkoušený s bluetooth připojením mikrofonosluchátek a žádný problém
Roaming je snad jen, když ti někdo volá, abys neplatil zahraniční přirážku, ne? Ale pak volání je už "jejich".
Jinak se jedná o vykecávání za jízdy a orientance "někde", Tučňák je skoro slepý, dotyčný Jarda po rozchozené mrtvici, tak abysme se tam někde rozděleni našli v tlačenici. Pak už to volání že. Nemusí se za šlapání křičet. A má firemní internetová data asi taky nebudou nejlepší, ale pokud bych je dostal bonusem a tetheringoval pro zbylou dvojku, tak i ten discord by se dal, popř. něco od fejsbuku. Ale to by muselo být alespoň tak 10GB jen na to kecání, usuzuju podle spotřeby dat "rádiem".
Když jsem provozoval homeoffice, MS Teams "žral" tímhle telefonním způsobem asi 40MB za hodinu. Od tý doby to nesleduju, tak nevím jak si stojí alternativy.
Ještě holt můžeš vrazit prachy do sutečných vysílaček, tam by jste se asi domluvit mohli, ale fakt nemám představu, jak to bude s výdrží baterek takový věci - nikdy jsem neměl tu čest...
nám se klasický malý vysílačky moc neosvědčili, když to nekleklo na vybitý baterky, tak to nefungovalo bo to někdo zapoměl zapnout, nebo omylem přepnul na jinou frekvenci a když už to občas fungovalo, tak je neskutečná pakárna si zvyknout na to přepínání --bud mluvím, nebo poslouchám.Ono na kole je zásadní problém, že když řídíš, tak to zvednout nemužeš, tak pak nikdo neví, jestli to jen nemužeš zvednout, nebo jestli to zase nefunguje, tak stejně nakonec zvedneš mobil a naháníš se mobilem.
Všechny dnešní PMR potvory mají funkci "lock" ;-) Takže si to uzamkneš na domluveném kanálu a normálně se pak nemůže stát, že by to někdo nedopatřením rozšteloval...
Existují náhlavní soupravy, resp. i jedno sluchátko do/na ucho a hlasová aktivace toho všeho. Rukama do toho šmatlat netřeba... Jak moc dobře to funguje, ale netuším.
Pokud nakonec skončíte u PMR, tak bych si taky zjistil jestli se to smí používat i v Polsku, případně jestli tam nejsou zakázané některé z tady dostupných kanálů. Ono i tady lidi používají stroje, které vysílají i tam (a jak, včetně jasně daného maximálního vysílacího výkonu), kde by normálně neměly... Že je za to zatím nikdo nepopotahoval ještě neznamená, že se to nemůže stát jindy. A pokuty jsou za to celkem bolestivé ;-)
https://cs.wikipedia.org/wiki/PMR_446
Tak pokud ta pmr vysílačka umí jen tyto kmitočty, a není to upravené HAM stanička ořezaná na kmitočtech a s kanály v paměti, tak je vše v pořádku. Naše VO pro 2m a 70cm není tolerované snad nikde. A mám jen takové :-D
Můj šéf, HAM majestro světové úrovně, a prdel si nedělám, si třeba do Rakouska své HAM nádobí pro jistotu ani nebere, což třeba na ostrov svatého Tomáše neřešil apod.
Heh, já ještě pamatuju doby, kdy těch kanálů bylo jen 8 :-)
To se docela divím... Pokud měl i oficiální volačku OKxxxx, tak snad na to měl i oficiální povolení, které by mělo platit minimálně v celé Evropě... Samozřejmě to vyžaduje dodržování příslušných předpisů ;-) Jestli ale mají v Rakousku nějaké špeky, které se tady neřeší, nevím :-O
Hele, wi-fi je taky celosvětově používaný standard, přesto jsou třeba někde v Evropě občas omezení, která v ČR nejsou. Třeba Francie, nebo asi i Řecko, tam se nesmělo používat 5GHz pásmo "venku". Jenom v budovách...
Krom těch baterek ale nic z toho není chyba zařízení hele :-)
No, 14dnů, 3 lidi 12hodin po 40MB a jsme na 30,24GB na dva týdny. To mi v práci asi nedají oproti mým nynějším 6GB.
Na druhou stranu, těch hodin asi počítáš moc. Že byste potřebovali 14 dní 12 hodin denně mluvit přes nějaký krám? Nevím kudy přesně chcete jete. Když jsem před mnoha lety jel podél Odry, tak mi hlavně chyběla na řidítkách knížka abych si měl v těch dlouhých, rovných, navigačně jasných pasážích co číst. :)
Raději počítám s černým scénářem, bo tak to mám rád to strašení :-D Ale tak dlouhou cestu na kolech, to bude poprvé a pěším vandrem to zrovna srovnat moc nejde.
Ohledně toho vykecávání bych ale cestu s Tučňákem nepodceňoval, jezdím s ním už nějaký rok a teoreticky budeme spolu dělat lehosleh, nyní už teda nevím který ten rok.
Ne- tu zjistíš, jak to je: https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers...
Nicméně mi to neodpovědělo na otázku tarifikace hovoru mezi dvěma CZ čísly v DE nebo PL.
Tedy zpracovávám zatím toto:
Typická situace
Žádné další poplatky za odchozí nebo příchozí hovory při roamingu
Michael žije v Irsku a má s irským mobilním operátorem uzavřenou smlouvu, podle které platí na území Irska 0,10 EUR za minutu volání a 0,05 EUR za jednu SMS. Na služební cestě do Španělska, během které volá na různá čísla v EU a přijímá z nich hovory, se Michaeo již nemusí obávat, že mu budou účtovány vyšší ceny než doma v Irsku.
Jeho irským známým, kteří mu budou do Španělska volat, bude účtována běžná sazba, jako když si volají na území Irska. Za volání na místní španělské číslo, rodině do Irska nebo do jiné země EU zaplatí Michael jako za vnitrostátní hovor v Irsku – tzn. 0,10 EUR za minutu. Textová zpráva odeslaná z území Španělska do Irska nebo kterékoli jiné země EU ho bude stát 0,05 EUR – stejně jako doma v Irsku.
...ano- pokud jde o komunikaci mezi dvěma cz čísly v EÚ, mělo by to být stejné jako doma(ale pro jistotu bych si to ověřil u operatéra doma).
Není to PMR a v lijáku by se na přilbu musel dát návlek, ale interkomy se běžně používají na motorkách. Cenově to vychází od hodně levných pro dva lidi až do 400 m a bez technologie Mash:
https://www.motozem.cz/bluetooth-handsfree...
až po dražší a lepší kousky s technologií Mesh 2.0, pro až 24 lidí a s dosahem až 8 km:
https://www.motozem.cz/sada-2-ks-bluetooth...
Plus vše mezi tím, technologicky i cenově. Je to hotový výrobek určený přímo do přilby.
Teď jsem si všimnul - tříkolka. Nevím, jestli vozíš přilbu...
Tak toto je asi mimo uvažovanou nákladovost. Jinak jakákoliv PMR s VOX, je použitelná s náhlavní soupravou, spíná se hovor hlasem, tzn. první slovo se nevysílá, bo se to nestíhá, ale od druhého v pohodě. Osobně ja fanda dám klidně 5000 za PMR s nějakým sluchátkem, ale ti dvá sou na svých mobilech s běžným blůtů naslouchátkem si to nedovedou představit tak úplně.
Běžně se dá vydržet 8 hodin využívání, ale mobily i přes větší vysílací výkon mají menší spotřebu, bo jsou na úspornějších novějších čipech. Když jsem dělal štafetu, tak 7,5Ah spotřeba každý den. Tedy o něco víc než mobil. PMR jde koupit voděodolné, ty sluchátka k tomu už poněkud méně. V případě cyklopřilby nepředpokládám zabudování do helmy.
Škoda, existuje i model pro cyklisty (a jiné sporty).
https://www.motozem.cz/bluetooth-intercom-sena...
ale problém s cenou chápu...
Toto nevypadá úplně špatně. Už je zvykám na reálný jednorázový náklad 5000Kč. Jsou z toho trochu per perplex nebo jak se to píše :-D
Taky se mi to líbí, občas mi chybí možnost bezpečně si na kole se ženou povídat. Ale krát dvě už je to deset tisíc a další krám, který se musí dobíjet.
Za 2600Kč jde koupit voděodolná stanička Midland G9 PRO i s uchem na 4 tužkáče, a ty jdou koupit nabíjitelné z USB. A je to jedna z těch lepších z těchkdysi střední třídy.
Otázka ale spíš je, jestli žena třeba nepreferuje spíš to pokříkování na Tebe :-D U mojí jsem si víc než jistý variantou provozu :-D
Tady je třeba sada čtyř kusů:
https://www.czc.cz/motorola-tlkr-t82-extreme...
To je pěkné, díky :-D
Díky inspiraci tebou jsem narazil na tohle. Je to přeci jen o nějakou kačku levnější.
https://www.alza.cz/auto/sena-univerzalni...
Tak pokud neřešíš voděodolnost a tu zapracovatelnost do cyklopřilby.
Tohle má zapracovatelnost do přilby vymyšlenou celkem dobře, osobně bych asi celý den nic v uchu/na uchu mít nechtěl. Jako omezující bych spíš viděl "Support up to 2 users" a "Talk time: up to 6 hours"
https://www.sena.com/eu-en/product/pi
Mají i celkem nabídku cyklo přileb s integrovaným interkomem, ale ceny jsou 150+ €
https://www.sena.com/eu-en/cycling/smart-helmet
To jo, dva je o ničem, potřeba tak 8 jůzrů a chtít po všech nějakou přilbu :-D
Jinak doba chodu nemusí být limitující, pokud to pracuje i za nabíjení.
Nabíjet za jízdy něco co máš na hlavě mi nepřijde jako zrovna komfortní. To můžeš mít rovnou drátový sluchátka.
Také uvažuji o podobné komunikaci. Sena přímo v přilbě, R2 EVO je dokonce k sehnání i tady. Pojedu se na ně podívat a případně je koupím. Umí až 9 spojených do jedné skupiny na slušnou vzdálenost.
Pokud máš kolegy uvázlý na mobilech, tak i za cenu dat se mi zdá internetovej kecálek jako nejprůchodnější varianta.
Pokud plánujete podobný výlety častěji, asi bych zkusil provést školení mužstva, ale jestli jde o tenhle jeden výlet, vrazil bych pár stovek do datový SIMky, eventuálně powerbanky a prohlásil to za dobrý...
Nedalo by se to třeba někde i vypůjčit?
Vhodnější je nějaká univerzální platforma. Půjčit to asi půjde, ale počítám opakované použití, takže spíš ten nákup, čekám na odezvu, nejraději bych další bazmek na rozbití.
Tady je podobný dotaz
https://www.zive.cz/poradna/jak-udelat-z...
Nějaké aplikace, co přímo v posu mají, že chodí bez internetu existují
https://play.google.com/store/apps/details?id...
https://play.google.com/store/apps/details?id...
https://play.google.com/store/apps/details?id...
Ty telefony bude potřeba nějak propojit přes wifi direct nebo na jednom vytvořit hotspot a zbylé připojit na něj, pak je potřeba počítat s tím, že datová komunikace z nich do světa půjde přes připojení toho telefonu co dělá hotspot. BT handsfree stojí řádově stovky
To jak moc to bude praktické, jaký to bude mít dosah a jak se to podepíše na výdrži telefonů bude potřeba vyzkoušet.
Tak pár apek pod walkie talkie jsem našel a zkusil, ale je to jak připojení mobilem k tupé wifeně se špatnýma anténama, zhruba dvě zdi a šlus. Takže tak 50m na volném prostranství a nechceš tam moc lidí, tedy moc dalších mobilů, bo kmitočet tepla 2,4GHz (3cm). Dosahem 70cm nad tímto vede. Do obchodu to stačí a na né moc roztrhaný kusový peleton taky. Ale na větší akcu by ty mobily musely fungovat v meshi.
Je to tedy použitelné záleží na nárokách.
Tak předpokládám venku na kolech nebudou žádné významné překážky ani rušení. Samozřejmě wifi anténky v mobilech jsou celkem malé a ten dosah nebude kdoví jaký, PMR se to nepřiblíží.
A jelikož PMR radiostanice se dají koupit fakt za pár stovek, tak je otázka jestli nejít touhle cestou.
Ale odzkouším variantu wifiny jako základnové stanice s nějakou pěknou anténou a akumulátorem a tady by dosah mohl být i přes kilometr, zvlášť, když by mobily byly připojené na 5GHz. Tak jak se vozívají autovysílačky CB s 12V aku na výletové portejbly.
No, a sme zase u napájení nabíječek a čím.
Tak jsme zkoušeli mobilama přes blůtů se to nedá, bo lagy, je to jen voip, že, na wifi nic moc, bo antény mobilů, zvolili jsme utrácení za PMR.
a teda klasické volání mezi telefony nic?
Na roaming jsem se ještě neptal. Ale na to volání beztak dojde z nějakých "organizačních" důvodů. Ale budeme jak exoti, bo v jednom uchu blůtů s pokynama navigace a na druhém sluchátko vysílačky :-D Škoda, že v Německu nemožu svou upravenou HAM ručku, na takové pokuty nemám a "musím" si tak koupit nějakou "jen" PMR. Voděodolnou.
Jsou to konec konců Tvoje peníze, ale myslím že by to šlo zvládnout s obyčejným voláním.
Tak před 20. lety šlo jet v skupině 8 lidí která se pravidelně rozpadala na dvojice i bez mobilů a s jedinou papírovou mapou.
dnes má za 49,- příplatek neomezený volání a sms v síti poskytovatele...namátkou čez
A není to celý zbytečný včetně ucpávání uší sluchátky, takže ve výsledku neslyšíš, co se okolo tebe děje? Telefon jakožto navigaci umím dát na řidítka, nebo i rám (tam se líp nabíjí průběžně) i na starý plečce a zvládne to nahlas navigovat i telefonovat, pokuď je třeba. Mám simku u Kaktusu, který převádí nespotřebovaný jednotky furt dál.. za 400 měsíčně Neřešto. A nakapsováno tolik, že by to dalo na nepřetržitý snad i týdenní hovor i v cizině :)
Otevřená onear sluchátka typu koss porta pro tě od okolního dění neodříznou, taky pro tento účel stačí mít jen jedno sluchátko, ale já bych to prostě na uchu celý den každý den mít nechtěl.
Při použití hlasitého handsfree na kole bych se docela bál problémů mikrofonem kvůli větru.
To bych teda čekal, že to wifi na nějakou rozumnou vzdálenost, třeba 50m bude chodit, nebo v čem byl problém?
Lagy, pokud bych jel třetí, jakože pojedu, tak by až dvousekundová prodleva před křižovatkou nebyla zrovna ono. Protože to je chytrý vytížený počítač, a to je to kouzlo. Na té wifině máš podle normy vysílací výkon 100mW oproti půl wattu u PMR, což s lepší anténou PMR taky hraje roli. Jako pro zábavu je to dobré, ale prostě jak blůtů sluchátka u her, prostě lagy. I když překvapí to, bo na čtvrtka na 2,4GHz je 3 cm zhruba, takže by z těch mobilových antének na tom měla být nejlíp. Problém je to digitální zpracování hlasu.
To je divný, wifi má latence v řádu jednotek ms, to musel být buď bug v tom jednom konkrétním SW nebo telefon na kterém si to zkoušel je šrot, co těžce nestíhá.
Když sem začínal používat SIP klienta na Androidu, tak vím, že se někde psalo, že v Androidu má zpracování zvuku zpoždění v nízkých stovkách milisekund a skutečně echotest v SIP softu na Androidu má slyšitelně větší zpoždění než HW SIP telefon (Gigaset), ale pořád je to v intencích nízkých stovek ms, takže je možné vést normálně telefonní hovor, zpoždění 2s je šílenost. Schválně to zkusím, který konkrétní program si použil?
https://play.google.com/store/apps/details?id...
Protože to má port i na apl. Stejný problémy Tučňák i já.
Tu sem teď zkusil taky, zpoždění bylo v pohodě, tak desetiny sekundy, ale nějak mi blblo přepínání toho kdo bude mluvit a telefon se zahříval, takže to asi hodně žere baterku, ta aplikace má dost špatných recenzí.
Zkoušel jsem i ty dvě další a dokonce pár dalších podle hesla walkie-talkie, ale výsledek stejný, funguje akorát to "telefonování" přes sociální sítě. Dorozumívání je pro nás kritické pro Tučňáka, dovedu ale podle něj pochopit padesátníky a více odrostlé za volantem bez brýlí do dálky :-D Protože ještě vidí...
V rychlosti sem vygooglil nějaké další odkazy aniž bych detailně zkoumal, jestli je to pro vás vhodné.
https://www.vertixglobal.com/
https://www.terranosystems.eu/https://www.cycletourer.co.uk/cycletouring/radios.shtml
Teď sem všiml, že se odkazy blbě vložily
https://www.vertixglobal.com/
https://www.terranosystems.eu/
https://www.cycletourer.co.uk/cycletouring...
Popral jsem se s tím, ale díky za opravu :-D
Boban (Bohouš Vlásek) to už dlouho používá na komunikaci s manželkou na tříkolkách. Zkus se optat jeho.
Ano, viděl jsem i na vlastní oči, ale nemám kontakt, a podle gdpr mi ho nikdo bez jeho souhlasu nemůže dát :-D Hledal jsem to i podle fotek gůglem, ale asi je to výběhový typ.
Vrátím do hry tenhle odkaz
https://www.alza.cz/auto/sena-univerzalni...
Je to tedy jen pro dva cyklisty, ale funguje to dobře. Teď jsem to dvakrát vyzkoušel okolo komína, takže nevím výdrž, nemám však čas ji testovat.
Ale funguje to moc pěkně. Ideálně v případě že jsou cyklisti za sebou přesně v té vzdálenosti, že už se neslyší, 50 - 100 m. Odměřili jsme dosah na nějakých 300 m v přímé viditelnosti, jen s rušením nějakého bezlistého křoví, delší rovinku jsme nepotkali.
To řeší kecání po cestě, ale ne ztrátu kontaktu, poté co jeden blbě odbočí.
No, bude to asi na pořadu některého dne, ale vzhledem k pobřežnímu putování podél řek a s mobilama v igelitovém pytlíčku v brašně je to řešitelné :-D
Ano. Máš pravdu.
Ale my spíš potřebujeme kecání po cestě. Nechceme jezdit vedle sebe a zároveň je nám škoda být celý den spolu na kole, ale nepovídat si. Takže z tohodle jsme nadšení.
Proč by to nemělo řešit ztrátu kontaktu? I kdyby dosah byl jen polovina inzerovaného, tedy 200 m, tak ten vzadu má furt dost času říct tomu vepředu aby zpomalil a neujížděl, že blbě odbočil atd. A když už ten první blbě odbočil, tak prostě druhý jede za ním. Stačí by se domluvili a nebyli to úplní idioti. A když už se budou vzdalovat od sebe dál než na 500 m, třeba protože jeden je z kopce posera a druhej si chce sjezd užít, tak musí oba mít navigaci a dodržovat trasu. Vždycky se dá dohnat se mobilem, případně si na mobilu navzájem nasdílet sledování polohy.
Cyklo interkomy s lepším dosahem a pro víc než dva účastníky k přidělání na přilbu kde reprák je blízko ucha, ale neucpává ho existují, nějaké odkazy sem tu už dal, ale cena je cca dvojnásobek toho Sena Pi, což chápu ne každý chce dát. Zase kvalitní headset a PMR co takovou věc podporuje nebude stát pár stovek.
Základní sada se třema PMR se dá koupit od Motoroly za tisícovku, ale bude to mít svoje limity.
https://www.czc.cz/motorola-tlkr-t42-triple...
T42 nemá žádné limity, bo je to fakt hračka bez ambicí. Děckám do ruk, nikoliv na ucho, na požadované rozbití.
To sice ano, ale do budoucna je to hlavně pro uzavřenou dvojičku lidí. Jestli teda nemáš jinou zkušenost s nějakým skupinovým voipem s tímto, lidově grupwérem :-D Tomuto se dá vychválit ta nositelnost na přilbě, bo stanička je kategorie malé cihly.
Ta PMR je "univerzální" nákladama a provozem a budeme už v základu 3 uživatelé. Chceme i něco pro budoucí akce, kde počítám více "organizátorů". Tady s datama na mobilech můžeme i třeba datovou konferenci nějakým vocapem apod., ale vysílačka je jiná úroveň.
Tady bez nějakých nepovolených výkonů udělám se svou kmitočtově a výkonově ořezanou upravenou HAM ručkou v otevřené krajině škručivých až 10km přes horizont.
To PMR na přímou viditelnou v případě kategorie nad dětskými hračkami a čínskými výrobky, tedy od litru za kus, v pohodě 3-5km a v zástavbě 500m s lesem kolem 500m, v případě 2500 za kus už jsi z kopce na kopec i stovky kilometrů pro filtry, tedy mimo aglomerace, že.
Na tvoji předchozí radu jsem uvažoval i o tom PMR, hlavně kvůli tomu dosahu a možnosti více uživatelů. Ale když jsem si představil nejčastější scénář, tak tohle je pro nás lepší.
Tak jsem přepsal trasu do mapy.cz. Chybí jen putování na Rujáno, bo tam to Tučňák zná :-D Bude dobrodružství bude.
https://mapy.cz/s/nepasonuhu
Já bych z Görlitz vyjížděl přes Rotherburg strasse, dlážděná cesta podél hřbitova je ztráta výšky, pak někde okolo toho rybníka bývala mizerná cesta. Ale pravda je, že naposledy jsem tam jel v 17. roce.
Ve Zhořelci, hned za mostem je vpravo Žabka, tedy možnost nakoupit i v neděli.
Za Görlitz v OberNeudorf, když se dáš z cyklostezky vlevo po cestě vedoucí ve stopě bývalé trati a ve vsi odbočíš vpravo, tak po pár metrech je tam skvělé pekařství Michael Tschirch se zahrádkou a toaletami.
V Deschka lze přejet na druhou stranu do Piensk a nakoupit v Biedronce, totéž v Bad Muskau.
Míjíte Skerbersdorf, jedete Polskem, my tam několikrát použili místní mikrokemp u hřiště a bazénu. Vždy to bylo skvělé.
V Bad Muskau bych projel parkem kvůli podívání se na zámek. Mimochodem celý socík to byla jen ruina, ve které rostly stromy. Výjezd v závěru parku (mimochodem největší anglický park široko daleko) zpět na silnici je však na tlačení i normálního kola, natož leha.
Možná by stálo zato zajet do Neuzelle a pohoršit se nad přeplácanou barokní výzdobou tamního klášterního kostela. :)
Mimochodem to město, které je dnes na mapě jako Eisenhüttenstad, dříve Stalinstadt, bylo původně malým městečkem Fürstenberg, k jehož založení nějak přispěl Karel IV.
Dál už moje moudra udávat nebudu, už by to bylo po sfouknutí vrstvy prachu.
Ovanula mě nostalgie... a taky přidám něco "sfouknutí stařičké vrstvy prachu"...
https://ifca-nakole.rajce.idnes.cz/Balt_2010/
Ach, ach. :)
Jinak na otázku "zvonice, ale nevím kde", tak je to tahle. https://de.wikipedia.org/wiki/Dorfkirche_Gorgast
My tam byli v 2007 na leháčích. Porovnával jsem s tvymi fotkami a stejné, jak krajina, tak vzpomínky. Těším se na případné fotky Arnošta. Ať se daří.
Fotky budou tak akorát z mobilů, a budou podle elektriky v nich :-D Bo, aby to nakonec nebylo tak, že buď pojedou vysílačky nebo mobily, ale vysílačky jsou na tužkáče, tak snad. Funkci dokumentaristy pro nejlepší zrak z nás tří jsem už vyfásl :-D
Tak jsem z tras vybrakoval kulicky obchodů a kempů, tak ze, kdyby Vám to oprašování trvalo trohu déleji, tak se nestyďte :-D
Děkuju za celkem výživné podklady :-D
Mám z toho i blog - ale ne tady a původní stránky už nefungují. Asi na tebe někde mám mail, jen už nevím, kde... tak je-li zájem, pošli mi ho do SZ.
To jsem jel předloni sám, ale opačně. Rujánu jsem objel a zavzpomínal na NDR dovču.
Takže trasa se finalizuje a bude v červnu. Bude to podle všeho pod "vlajkou" https://www.cestazasnem.cz/
a tlačí se na týdny 22 a 23, ale asi budu moct až v týdny 24 - 25, tj. od 10.6. v sobotu do 26.6. v nedělu.
Poslední verze trasy je tato
https://mapy.cz/s/natepurera/
Nejsou prý na trase polňačky, důraz na asfalt pro lehotříkolky. Teoreticky se můžete přidat, víc jezdců, víc adidas. Odpůrce neziskovek může přestat číst :-D
Cestou se mají po infocentrech a kolemjedoucím rozdávat infomateriály, budou 2 "firemní" trika na osobu, vlaječka a samolepka na kole. To su zvědavý jak to budeme stíhat :-D Trochu mně to zaskočilo, ale budeme promo nějaké sbírky na nějakého nepohybliváka či nepohybliváky. V podstatě je to jedno, ksicht bude doplňkovou součástí reklamy v nějaké charitativní kampani, kterých jsou desítky a tak v prime time nikde nebudeme ani náhodou třeba se záznamem rozhovoru :-D
Ahoj, trasa jasná. Já jsem tam měl dva úseky jinak. Jeden za bodem č.61 dál na Moczyly, Kolbaskowo, Barnislaw, Bobolin, Doluje, Buk a na vaši trasu. Ale posoudit neumím. Druhá odchylka mi přišla zajímavější a kratší. Kousek za bodem č.84 na Kamp a přívozem na Karnin a dál po vaší trase. To je zkrácení a hezký zážitek na přívozu.
Aby napsal pravdu, tak ani neřeším kudy, ale abych se vrátil v pořádku, bo pro složení týmu očekávám dobrodružství. Ale přívozem jsem plul snad jen jednou někdy v dětství, to může být pěkný bonbónek cesty.
Tenkrát tam jezdilo něco jiného, fungoval po zavolání telefonem. Dnes už by to mělo být modernější: https://reederei-peters.de/fahradfaehre-kamp...
Výhoda přívozu je ta, že máš šanci lépe si prohlídnout ten jediný zbylý segment bývalého železničního mostu.