„Jezdit na kole do práce je normální“ – to je hlavní motto nové kampaně, kterou dnes představilo pražské sdružení Auto*Mat. V jejím rámci budou firemní týmy soutěžit o nejvyšší počet najetých kilometrů, přihlášené firmy se zase budou snažit o vytvoření nejlepších podmínek pro své zaměstnance.
Ekonomové Tomáš Sedláček a Jan Bureš zahájili vtipným videoklipem dnešní tiskovou konferenci, na které byly vyhlášeny podmínky soutěží „O zelené kilometry“ a „Cyklozaměstnavatel roku“. Obě soutěže mají stejný cíl – podpořit v Praze dojíždění do práce na kole – a obě jsou součástí kampaně „Do práce na kole“.
Podívejte se, jak může vypadat cesta do práce v podání dvou našich předních ekonomů:
Do soutěže se může zapojit každý, kdo se domluví alespoň s jedním kolegou nebo kolegyní a společně pak vytvoří firemní tým. Hlavní podmínkou je registrovat se do 28. dubna a v následujícím měsíci, tedy v termínu 29. 4. – 29. 5. 2011 si zapisovat cesty na kole z práce a do práce. Cíl každého týmu bude jednoduchý – napočítat v daném období co největší počet „zelených kilometrů“, tedy vzdálenost ujetou na kole cestou z/do práce.
Soutěžící firemní týmy mohou mít od dvou do pěti členů. Aby nebyly zvýhodněny určité typy zaměstnání (např. messengeři), do celkového balíku se nezapočítávají kilometry ujeté v rámci pracovní doby – tj. „pracovní cesty“ či „pracovní pochůzky“, ale pouze a výhradně cesty do práce a z práce.
Odměněn bude nejen vítězný firemní tým, ale také jednotlivec, který odvede nejlepší výkon. Vítězové se mohou těšit na víkendový zájezd do Kodaně, která je proslulá svojí cyklistickou dopravou, cyklistické vybavení a oblečení, ale také třeba společný zážitek v Lanovém centru Proud pro nejlepší tým.
Soutěž bude slavnostně zahájena na Velké jarní cyklojízdě, která letos připadá na 28. dubna 2011. Kvůli kampani dostala letošní jízda přízvisko „zaměstnanecká“.
Podrobné podmínky soutěže „o zelené kilometry“ najdete na www.dopracenakole.net.
Tato část kampaně se obrací na pražské firmy, které mohou svým zaměstnancům dojíždění do práce na kole výrazně usnadnit. Výzkumy v minulosti prokázaly, že chybějící cyklostojany a sprchy, stejně jako vlažný přístup ze strany zaměstnavatelů, je třetí nejzávažnější překážkou, která odradí velkou část zájemců o dojíždění na kole. Firmy, které k zaměstnaneckému týmu přidají ještě opatření pro cyklisty, budou zařazeny do hodnocení o „Cyklozaměstnavatele roku“. Body získá firma nejen za bezpečné uschování kol, sprchy a šatny, ale také například za firemní kola, která jsou k dispozici zaměstnancům nebo za bonusy pro zaměstnance-cyklisty.
Podrobné podmínky „Cyklozaměstnavatele roku“ jsou k dispozici na www.dopracenakole.net.
Pro zaměstnance, kteří zpracují originálním způsobem spolupráci firemních cyklotýmů, je připravena zvláštní kategorie soutěže. Pověstnou „třešničkou na dortu“ budou videa, fotografie a reportáže o průběhu soutěže v jednotlivých firmách, které budou postupně přibývat na internetových stránkách kampaně.
Kampaň Do práce na kole osobně přišel podpořit také dánský ambasador
pan
Ole E. Moesby.
Foto: Jitka Vrtalová, NaKole.cz
Přestože do zahájení soutěže zbývá ještě více než měsíc, už v okamžiku vyhlášení měla soutěž „O zelené kilometry“ prvních dvacet registrovaných týmů. Svoji účast ohlásila například ambasáda Dánska či Švédska, ale také farmaceutická společnost Zentiva, mobilní operátor Vodafone, Akademie věd ČR nebo Československá obchodní banka.
„Když jedete do práce na kole, děláte tím něco nejen pro sebe, ale také pro zdraví ostatních. Je pro mě čest být součástí této kampaně v Česku,“ říká k tomu dánský velvyslanec Ole Moesby.
Kampaň Do práce na kole přišel dnes osobně podpořit také šéftrenér hokejového svazu Slavomír Lener. „V Calgary jsem jezdil na kole i při minus dvaceti stupních,“ řekl bývalý trenér českého reprezentačního týmu a dodal: „V tom městě jezdí spousta lidí, to vás jednoduše nakazí.“
Účast v soutěži přislíbil také mluvčí Ministerstva dopravy pan Jakub Ptačinský: „Rádi bychom, aby se Praha blížila spíše městům, jako jsou Vídeň, Berlín nebo Kodaň. Do soutěže o Cyklozaměstnavatele roku se rádi zapojíme.“ Připustil také, že ministr dopravy Vít Bárta, který nad kampaní převzal záštitu, by se mohl objevit na kole na Velké jarní „zaměstnanecké“ cyklojízdě.
Napadlo vás během čtení tohoto článku, že by nebylo špatné také vytvořit firemní tým a společně si zasoutěžit? „Není nic příjemnějšího, než si cestou z práce provětrat hlavu při vyjížďce na kole. Bude vás to bavit,“ slibuje manažerka kampaně Iva Nevečeřalová.