Radní Šteiner a vedoucí odboru dopravy Heroudek věděli o problému tři roky, nápravu však nesjednali.
Již více než tři roky ví pražská radnice o nebezpečném přechodu na Vídeňské. Již 15.2.2002 na nebezpečí upozornil tehdejší předseda občanského sdružení Oživení – Bohemian Greenways Petr Štěpánek na zasedání pracovní skupiny pro výstavbu cyklistických stezek. Štěpánek, dnes zastupitel v Praze 4, tehdy označil situaci na přechodu za typické čekání na smrtelný úraz:
Citace z dokumentu Podněty pro pracovní skupinu (Podnět 6):
„Problém: Přejezd přes Vídeňskou ulici na trase z Krče na JM je
nebezpečný. Chybí semafor a přejezd pro cyklisty. Výstražné oranžové
světlo je totiž motoristy ignorováno. Typické čekání na smrtelný
úraz.
Návrh opatření: Zřídit světelnou křižovatku s přejezdem pro cyklisty
obdobně jako přes ulici Sulickou před nádražím Krč na téže
trase.“
2.7.2002 byli členové komise informováni, že podnět byl zaslán všem odpovědným osobám a institucím. Mezi adresáty byli i ředitel odboru dopravy Heroudek a tehdejší radní pro dopravu Hejl:
Citace z dokumentu Informace o předání podnětů pracovní
skupiny:
Posíláme Vám informaci ve smyslu úkolu 4/1 ze 4. jednání PS VCT
(které se konalo dne 15.5.2002), a úkolů 5/1 a 5/2 z 5. jednání PS VCT
(které se konalo dne 12.6.2002) o předání podnětů.
Podněty pro zlepšení bezpečnosti byly předány TSK hl. m. Prahy –
jednotlivým oblastním správám, podnět na vyznačení jízdního pruhu pro
cyklisty v křižovatce před Obecním domem, z důvodu parkování
automobilů v prostoru, kterým vede cyklistická trasa byl předán MČ Praha
1 – odboru dopravy a životního prostředí a podnět na nevhodné
vzájemné umístění tlačítka a sloupku signalizace pro cyklisty na
přejezdu pro cyklisty přes Sulickou ulici, byl předán TSK hl. m. Prahy.
Ing. Medek, Ing. Karban
Pánové Heroudek ani Hejl se problémem nezabývali. Po volbách v roce 2002 byl problém otevřen znovu. Upozornili na něj v dokumentu Návrh nutných opatření pro rozvoj cyklistické dopravy na území hl. m. Prahy v roce 2003 (příloha: projekty MHMP-cyklo-2003) na pracovní skupině pro cyklistiku sdružení Oživení, Děti Země, CEB a Partnerství. Na nebezpečný přechod upozorňoval i další zastupitel MČ Praha 4 Daniel Mourek. Materiál byl projednán za účasti radního Šteinera 3.6.2003.
Citace z dokumentu Projekty MHMP-cyklo-2003 – 13:
„Vídeňská u Michelského lesa (K2): Výstavba v místě současného
přechodu pro chodce; náklady 1,5 mil. Kč“
Do krčského lesa denně chodí stovky lidí a všichni, kdo přicházejí od autobusů od Kačerova musejí přejít bez semaforů jeden ze dvou nebezpečných přechodů. Proti nim se od sídliště Krč řítí auta rychlostí často dvojnásobně přesahující povolenou rychlost.
„Je to strašné neštěstí. Na problém upozorňuji radnici již třetím rokem. Šokuje mne, že pánové Heroudek a Šteiner opakovaná upozornění ignorovali. Nelze postupovat způsobem, že se problémem začnu zabývat, až když je někdo zabit. Vedoucí odboru Heroudek takto selhal opakovaně (viz nedávná nehoda na tramvajové trati na Barrandov) a ukazuje se, že nedokáže pracovat koncepčně a řeší věci až když se stane neštěstí. Je na čase, aby radnice našla nového ředitele odboru. Pozůstalí by se měli s radnicí soudit o odškodné, radnice prokazatelně věděla o nebezpečném přechodu,“ vyjádřil se ke smrti cyklisty zastupitel MČ Praha Petr Štěpánek.