Radní Šteiner a vedoucí odboru dopravy Heroudek věděli o problému tři roky, nápravu však nesjednali.
Hmm, tak to nekdo nakonec odnesl, smutne :( Ja mel na tomhle prechodu zrovna nedavno (2-3 tydny) spatnou zkusenost, cekal jsem s kolem, az me nekdo pusti, v nejblizsim pruhu mi zastavil osobak, chci prejit, jenze kdyz vidite tatrovku, jak si to sine takovou rychlosti, ze nezabrzdi i kdyby ten ridic chtel (a on nechtel), tak jsem radsi dal prednost zivotu, ostatni v tom druhem pruhu pak taky zastavili a v tretim pruhu uz jsem si zastaveni od mestske policie vynutil (koho by bavilo cekat uprostred takovehle silnice), jsem dobre odhadnul, ze proti osobaku bych sanci mel mit, meli dobre brzdy ...
Já tomu nerozumim. On ten cyklista jel po přechodu pro chodce? Na kole? A očekával, že náhodou nic nepojede? Neni to zas jen nějakej politickej boj o moc na pražském magistrátě?
Jo ono se to totiž moc vžilo "absolutní přednost pro chodce" ale mělo by to být půl na půl, chodec má být při přechodu silnice OSTRAŽITÝ a ne jít jako lemra dívající se na zem!! to mně jako řidiče taky dost vytáčí a věřit v přednost, tak když někdo s těh dvou udělá chybu tak aď se nic nestane..
Problém je v tom, že nezastavit se na přechodu se stalo pravidlem. Dokonce ani autoškola s instruktorem již na přechodu nezastavuje, tak lze předpokládat další zhoršování. Moje zkušenost je, že pokud před přechodem stojí chodec, tak ho občas řidiči pustí (odhad je asi každé 5. auto), ale pokud tam stojí cyklista, tak to berou řidiči jako dání přednosti dalšímu řidiči a tím u nich roste agresivita a neochota zastavit. Korunu tomu dal ministr dopravy, který nedávno v rozhlase definoval porušení vyhlášky tak, že řidič se dopustí přestupku, pokud nedá přednost chodci, který již vstoupil do vozovky. Ale to může být již pozdě, takže je to zcela špatný výklad, který se však asi praktikuje. Takže, pokud stojíme před přechodem, tak tam chytáme lelky a nemáme přednost¨. Musíme vstoupit a doufat v přežití, resp. rychle uskatovat zpět. což občas praktikuji jako chodec, ale s kolem je to těžší.
Jo ja myslel ten případ kdy jede jen jedno vozidlo tak je určitě více ekonomické počkat aď řidič nemsí zastavit a znova se rozjet a spotřebovat tak více paliva, a problém světelných přechodů je asi v tom že nemůžou být všude..
A nemyslíš si, že je spíš trochu průser v tom, že tu po neustálém upozorňování nebyli radní schopní vybudovat tak samozřejmou věc jako je světelný přechod? Pak už je jedno jestli jdeš pěšky na kole nebo na bruslích, když si můžeš pustit zelenou. Zřejmě si moc frekventovaných čtyřproudovek nepřecházel. A tady dokonce z obou stran ústí cyklostezka, takže je logické, že cyklisté budou chtít přes silnici pokračovat dál.
Ja to resim tak, ze pokud jdu s kolem a dlouho me nikdo nechce pustit, tak strkam kolo pred sebe. Oni pak ridici radsi zastavi.
Ale jinak zastavam nazor byt ohleduplny... Pokud jede jen jedno auto, pochopitelne pockam. Ale vadi mi, kdyz je dlouha fronta aut, ja tam pul minuty cekam a nikdo porad nezastavuje, tak to tam potom nekdy to kolo strkam opravdu natvrdo...
A nebojíš se, že přijdeš o kolo a ještě se budeš dohadovat, kdo měl vlastně přednost?
Jenže pokud dotyčný kolo vedl, tak to nebyl cyklista, ale chodec - pak nevím, co to má společného s cyklistikou. A pokud do vozovky vjel na kole, tak to byl řidič jako každý jiný. Pouze porušil pravidla nepochopitelně hrubým způsobem - vzal to kolmo na směr jízdy ostatních vozidel v domění, že disponuje jakousi nadpřirozenou absolutní předností.
Samozřejmě mi pak připadá dost nechutný, když nějaká skupina politiků takový nešťastný případ využívá ve svém boji o koryta. (Omlouvám se všem mladším důvěřivcům, už jsem těch politiků, jejichž údajným zájmem bylo blaho lidu zažil dost.) Do jaké míry byl ten chudák popletenej tim, že tam "přece vede cyklostezka", to nevím. Jestli to dobře chápu, tak v místě události žádná "cyklostezka" nevede, je tam přechod pro chodce.
V neděli v poledne jsem čekal na zelenou na trochu komplikované křižovatce na Kobyliském náměstí. Šikmo proti mě čekal taky na zelenou jiný cyklista. Najednou tenhle člověk vjel do křižovatky na červenou, prokličkoval křižovatkou a kolem mě - takže v protisměru - to vzal na sever. Co se mu asi tak v tu chvíli honilo hlavou o cyklostezkách a absolutních přednostech, to netuším. A starej dědek to při tom byl, i když cyklisticky vybavenej velmi moderně.
Poněkud veselejší je veliká cedule v Roztokách u přívozu "Cyklisto použij přívoz". Kdyby tam nebyla, tak se asi cyklisté neplavci utopí, protože tamtudy vede "cyklostezka".
Za smrt cyklisty může bezohlednost řidičů. Jistě, přechod se světly by to vyřešil, ale kdyby se někteří řidiči nechovali - s odpuštěním - jako hovada, tak by tam být nemusel.
V tomhle případě "zpolitizování" případu podporuju. Dle článku o věcech spojených s bezpečností rozhodují ouřadové s plochýma zadkama, kteří ignorují názory odborníků. Poslat do uranových dolů!
Problém tam existuje již mnohem déle,než 3 roky,a netýká se jen cyklistů,ale i chodců.Já tam přecházím již alespoň 10 let,zatím jsem přežil,ale těch bouraček,co jsem tam viděl.Jinak celý problém přechodu je úplně zbytečný,protože široký železniční most,který zde vede si přímo říká o vybudování nadchodu/nadjezdu pro cyklisty a různé opičárny s žlutými blikači jsou zbytečné.Jinak radní Šteiner si nedávno dodělal maturitu,tak možná bude mít více času na svojí práci.Dalším jeho dílem je cyklostezka v Malé Chuchli,zlikvidovaná stavbou mega mostu odnikud nikam,Dle něj zde žádná cyklostezka nikdy nevedlaa a ni se s ní do budoucna nepočítá.Jinak MHD se věnuje inetnzívně a v době olympijských her odjel studovat služebně MHD do Athen.
Tož tak.Nedávno jsem se vrátil z Norska a celou dobu jsem se tam styděl za to,že jsem čech.
Tak se tady dohadujeme,a přitom je už vše vyřešeno!Přechod byl zrušen - ten s blikačkami u podjezdu.Ještě tedy zbyl o kus dál u pumpy další ale s tím se časem také určitě něco udělá.
Ono není někdy nejlepší chybu odstranit,ale vše okolo změnit tak,aby se původní chyba jevila jako klad.
Chtěl bych upozornit, že jezdím na silničním kole už deset roků caa. 8000 km za rok. Upozorňuji aby někdo nemyslel , že jsem ordodoxní odpůrce kol. Je to velká tragédie. Ovšem jestli jel ten cyklista po přechodu a není tam jiné označení ( nemám přesné informace) jestli tedy jel tak byl vozidlo a ne chodec a tedy musel dát přednost přijíždějícím vozidlům, protože v jížděl na hlavní silnici s místa ležícího na komunikaci. Tady za těchto okolností je vina na cyklistovi. Už jsem několikrát musel hodně byrzdit abych na přechodu nezmasil rozjetého cyklistu, který se z ničeho nic někde vyloup. JInak mohu porovnávat situaci moto proti cyklo v Ústeckém kraji a v Praze. Říkám rovinu zlatí pražáci. Je to tím, že tu asi dost lidí jezdí amatérsky na kole. Třeba jen 2x měsíčně. Volů se na kole i v autě najde dost. Proč vidím tolik lidí bez helmy. Proč někdo vyrazí v pátek odpoledne po poděbradský na výlet s dětma na kole. Je třeba říct . Buďmě vzájemně tolerantní......
:((( smutné...bohužel, ani teď si pořádně já sám za sebe plně neuvědomuji nebezpečnost tohoto místa které moc dobře znám. Já sám raději volím ten drubý přechod, směrem k Thomayerově nemocnici...až za mostem...je na něm lépe vidět. A přestože já sám přes něj občas přejedu na kole, je to o to větší šok, že takhle teď někdo zemřel...ano, jsem hazardér...ale trochu alibismu: kdyby tam byl nadjezd, který už tam dávno mohl a měl být, nemuselo se toto stát a nemusel bych tam přes přechod...atd. atd. hold hanba těm tlustejm línejm páprdům...poslal bych jim tam děti na školní výlet, třeba by to s nima hnulo... :(
A to pokaždý, když nějaký bezohledný řidič, který "strašně spěchá", nedá přednost v jízdě a dojde ke srážce vozidel je to "hanba tlustejch línejch páprdů"? V tomto případě ten bezohledný řidič byl cyklista, ano. Ale co kdyby zrovna řídil auto a nedal přednost třeba cyklistovi na hlavní? Čím se to tak liší?
Tak jsem dneska prechazela (nejela!) na tom nezavrenem prechodu. Prvni auto mi hodilo mysku a autobus za nim stacil zastavit. Tak jsem sla dal - v dalsim pruhu auto zastavilo, ale blbec za nim to nestihl a tukli si do sebe.
Semafor by to tam opravdu chtelo.
Jednoznace by tam meli dat semafor a kamery. I auta, co vyjizdeji z bocni ulice to maji dost rizikove. Ja ten prechod nemam rad. Je to dva tydny na zpatek, co jsem tem tudy jel a autobusak co to hulil od Krce mi nezastavil. Ja to cekal, tak jsem trochu poskocil zpet, minul me o par cisel. A to podotykam, ze me videl na dalku, cumel na me a jeste na to slapnul. Chtel jsem si poznamenat cislo, ale nestihnul jsem to vubec precist. Meli by to trestat. Za takovou bezohlednost bych je posilal na Sibir na nucene prace.
"Chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce nebo na vozovku bezprostředně před blížícím se vozidlem .."
Tvá "přednost" není tak absolutní, jak si myslíš. Máš také dostatek pochopení pro těch padesát lidí, kteří v tom autobuse jedou? Třeba i oni spěchají, nejen ty. A co se děje za autobusem a v pruhu vedle něj, to nevíš. I bezohledný chodec na přechodu může způsobit kolizi. Ale na Sibiř bys posílal bez zaváhání. Jsi si stoprocentně jist, že při jízdě na kole jsi pustil na přechodu každého chodce, kterého jsi mohl vidět? Opravdu na té Sibiři trváš?
Víš Joe, zrovna autobusáci zbytečnou ohleduplností netrpí. Těch 50 lidí za zády jim dodává vědomí jakéhosi privilegia před ostatními vozidly. Už mne nejednou autobusák při zajíždění do zastávky vytlačil na chodník, už se mi stalo že jsem objížděl autobus stojící v zastávce a ten šlápnul na plyn a dal blinkr (v uvedeném pořadí). Někteří by si tu Sibiř opravdu zasloužili.
Ono kategorie chodci u prechodu a kolo je uplne jina zalezitost. Chodec musi dat nejake znameni, ze prechazi. Dost casto se mi stava, ze vidim postavajici chodce a tak zpomalim ci zastavim. Jenze oni cekaji az zastavi auto, ktere jede za mnou (coz ja samozrejme nevidim). No a protoze chodec nejde a ja tam stojim jak trubka tak se zase rozjedu. Obcas se mi stalo, ze zrovna ve chvili, kdy se chodec rozhodne jit.
Jsem si jista, ze cyklista uz jen tim, ze sesedne z kola u prechodu, dava velice jasny signal o tom, ze bude prechazet.
A na Sibir bych poslala takoveho ridice i pany z magistratu.. ten nadchod nebo semafor tam mel byt uz davno.
Tak teda tenhle prechod uz mi zacina lezt pekne krkem.
Dneska rano jsem s kolem prechazela. Par aut hned nezastavilo, ale jedno velke pribrzdilo. Tak jsem vyrazila. V dalsim pruhu jel jak blazen, tak jsem pockala az prejede, protoze to by neubrzdil. Nicmene to velke nezabrzdilo uplne a objelo me zezadu!!! To se mi teda jeste nestalo, abych stala uprostred prechodu a auta me objizdela!
Nicmene videla jsem tam pobihat pany od dopravniho znaceni a vim, ze by tam v dubnu melo vzniknout nejake znaceni. Tak pevne verim, ze az pojedu zpet, tak tam bude nejmin semafor (v lepsim pripade zpomalovaci prah se semaforem).
Petr Štěpánek říkal, že jakmile skončí mrazy (???) Eltodo by tam mělo nainstalovat takový ten provizorní semafor. Ale že to nejí úplně jistý. Vypadá to, že si na MÚ Prahy 4 stěžuje málo lidí. Asi jediný, koho je slyšet, jsou motoristé - to je strašný, jak ty přechody a semafory zpomalují, cesta autem přes Prahu trvá... Jinak tomu nerozumím, proč se tam 7 měsíců od posledního smrtelnýho úrazu neudělaly žádný úpravy.
Tady (http://www.nakole.cz/vemeste/contact.php3?id=1... jsou kontakty na zastupitele. Klidně tam pošli tenhle příspěvek. Já už nechci další sražený lidi na tomhle místě!
Přesně toho co popisuje wewerka jsem byl svědkem dneska ráno na Evropský, za Mekáčem směrem na letiště. Akorát, že hlavním aktérem byla maminka s golfáčem, kterou, stojíce uprostřed dvouproudé silnice, vesele objížděla auta, aniž by někdo zastavil. Nestydim se napsat, že je to k zblití.
Na Evropský bejvaj dost vtipní... Na tehle přechod musí mít člověk složitý Know-how, který má opravdu jen místní člověk, já sem si za 9 let vymyslel způsob jak na to, tak se to zvládá.
Jinak na šestce je podle mě nejhorší ten Na Padesátníku, kterej je opravdu nepříjemnej. I pro auta. Což není dobrý. A tam je to taky samá bouračka. Tam by taky měla být cyklostezka, nejlépe směrem na Dědinu nebo až na Slánskou, ale to je taky v "plánu". Ale nevim, jestli se ptají cyklistů, co je nejlepší...
Když jdeme z práce, přecházíme po vyznačeným přechodu obyčejnou ulici (po jednom pruhu v každým směru). Stalo se několikrát, že řidič nám dá přednost, ale druhej, jedoucí za ním, ho klidně objede středem. Dáváme si majzla. :-(
Tak a dneska zase.
Prejizdim od Branika smerem ke Krcskemu lesu. Na silnici jedou vcelku dost rychle autobus a bile osobni auto. Jsou jeste pred mostem a proto vstupuji do vozovky. Nekdy zhruba pod mostem bile auto vidi, ze je nekdo na prechodu a slapne na brzdy. S kvilenim zastavil presne pred zebrou.
Opravdu by me zajimalo kolik musel jet, aby mel takovou brzdnou stopu... (mam chut to tam jit zmerit a poslat to tem vypatlanym debilum, kteri s timhle prechodem nic nedelaji)
Preklep - misto prejizdim ma byt prechazim.
Jeste bych chtela podotknout, ze jsem mela blikajici predni i zadni svetlo a obe maji sviceni i do boku.
Koukám, že jsi si ještě stihla docela užít adrenalinu :o)))
Kolik ti to vlastně včera hodilo km?!?
80 rovnych :)
Slušný...
Honza Kúča - to vzal z Noutonic ještě přes Karlštejn a najel 110 :o)))
Mimochodem, čekáme tě v sobotu s Airlinem na startu Blaníku - pokud eliminuješ vlak, tak ti to přes stovku hodí rovněž :o)))
Tak jsem obdrzela odpovedi, zatim jen z @praha4.cz. Trosku jsem emaily orizla (o hlavicky atd).
email1:
Mj. i na základě snahy zástupců MČ Praha 4 by zde
měla být dle příslibu ředitele Technické správy komunikací hl. m. Prahy
ještě letos realizována světelná signalizace křižovatky, tedy včetně
přechodu pro chodce a přejezdu pro cyklisty. Na tuto úpravu již existuje
projekt a náš odbor se k němu již kladně vyjádřil pro účely stavebního
řízení a to z hlediska našich kompetencí, tedy uložení inženýrských sítí -
napájecích a koordinačních kabelů a dále z hlediska dopadů na místní
komunikace nižších tříd.
email2:
odpovídám Vám jako kompetenčně příslušný zástupce starosty MČ Praha 4 na
> Vaše upozornění týkající se situace na přechodu ulice Vídeňská při
> vyústění trasy cyklostezky.
> Touto situací se zabývá naše MČ již delší dobu, vzhledem k tomu, že v
> těchto místech v minulosti byly i smrtelné úrazy, snažíme se dělat
> maximum. Dle posledního stavu věci, by mělo již probíhat stavební řízení
> na zřízení světelné signalizace u tohoto přechodu. Bohužel není v silách
> MČ uspíšit její realizaci, i když se o to snažíme. Celá záležitost je nyní
> v kompetenci TSK, máme ovšem jejich příslib, že bude realizována v co
> nejkratší době cca do května, června t.r. i vzhledem k Vámi popisovaným
> jevům.
> Vaši zprávu s dovolením TSK v kopii přeposíláme. Také budeme iniciovat u
> Policie ČR častější měření rychlosti v tomto úseku.
Slava :) doufam, ze to nejsou jen predvolebni sliby a do prazdnin tam ty semafory budou :)
To zní nadějně. Myslím, že kdyby radnice dostala každý den jeden takový hezký e-mail, jako od tebe, že by tam ty semafory stály do týdne.
Na základě svých zkušeností můžu potvrdit,že JE v jejich silách uspíšit realizaci takových opatření. Ještě někdo další si chce vyzkoušet, jak funguje tlak veřejného mínění?
Jenom připomínám, že příslušný formulář je na stránce:
http://www.nakole.cz/vemeste/contact.php3?id=1...
kontakty na TSK zde:
http://www.nakole.cz/vemeste/contact.php3?id=1...
Wewerko a další,
nedalo mi to a taky jsem napsala městské části.
Stručná odpověď: Nyní je to v kompetenci Technické správy komunikací, která slíbila do poloviny roku provizorní semafor a do konce roku 2006 trvalou světelnou signalizaci včetně přechodu pro cyklisty.
Kompetentní osoba: Jaromír Muchka, [email protected], tel: 224 231 912
Můj dojem: Chápu, že trvalá světelná signalizace se nedá udělat hned, vyžaduje stavební povolení a taky nějaké investice. Na druhou stranu mi nejsou jasné průtahy s instalací provizorního semaforu. Ty se instalují velmi často při opravách silnic a jiných stavebních úpravách. Jejich umístění musí být provedeno operativně, prakticky z týdne na týden.
Budeme čekat na smrt dalšího člověka?
No uz par dni tam stoji cosi provizorniho. Sem tam prazdny blok se sloupem, zrejme cekajicim na semafor. Nekde uz semafory jsou. Stoji na takove docasne konstrukci. Kazdopadne nesviti. Asi bude nejlepsi kdyz to vyfotim :)
Koukala jsem na prispevek, ktery jsi poslala do cyklokonference. Emaily, co zasilaji z @praha4.cz, jsou skoro stejne jako jsem dostala ja :) Je dobre vedet, ze na to maji aspon nejakou sablonu :)
Neupravene fotky z prechodu jsou k dispozici zde:
http://www.acoma.cz/temp/2006_04_12.zip
Foceno pred cca hodinou.
Tady nějaká nová informace...
http://www.praha-mesto.cz/...
Je to pěkný, je to dobře a rozumným cyklistům to život jistě zpříjemní.
Jiná věc jsou ty s prominutím jarní hovada, co se teď vyrojili. Čím je ta jízda po přechodu autům před nosem tak strašně lákavá? A bohužel, je-li to přechod se světly, je to daleko horší - většinu času totiž svítí červená, takže jezděj většinou na červenou. A šikmo přes křižovatku do protisměru. Vždyť jde o život. A jedná se o křižovatky a přechody docela záludný.
Nechybí náhodou u těch kol nějakej návod? Takhle to vypadá, že k novému kolu přidaj zdarma půl kýble skopové tuposti.. (Kde si mám postěžovat, když ne tady. :')
Ze jezdis jako prase jeste neznamena, ze tak jezdi kazdy.
Jezdim tam dost casto a na cykloprechodu v Braniku pravidelne na zelenou cekam.
Nedavno jsem prijela k tomu prechodu na Videnske, stali tam 3 chodci a 1 cyklista a bali se vstoupit do vozovky!
Takze si svoje komentare nech treba pro svoji Zofku.
Tam, kde je provoz, nejezdím jako prase, to jistě víš. A mé postesknutí se netýkalo tohoto přechodu. Týkalo se zoufalého stavu povědomí o provozu na komunikacích u rekreačních cyklistů. S tím "návodem ke kolu" jsem to myslel vážně, oni to opravdu často zřejmě nevědí. Připadají si asi jako chodci, jenže si neuvědomují svou rychlost. Navíc ostatní řidiči je za chodce nepovažují, takže od nich občas zmatené chování chodců neočekávají.
Rozhodně jsem se nechtěl dotknout úsilí vás, kteří jste tento přechod prosazovali. Pokud se tak stalo, pak se omlouvám. :')
Ojojoj! To by se vepříci divili, kdyby věděli, že slouží za příklad neukázněným cyklistům !! Proč hned tak tvrdě, není snad máj lásky čas? :-)))
Myslis snad, ze kdybych tam dosadila nazev nejakeho ovoce, ze bych lepe vystihla podstatu veci? :)
Pripadne muzes dodat navrhy na zviratko, ktere dela bordel.
Co vůl nebo kráva? :-))))))))))))))))))))
Už jsem se chtěla divit, proč ta větší bezpečnost, když ta signalizace stejně nefunguje, ale oni píšou počátkem května, tak jim ještě pár dní dám:)
Tak o víkendu opět signalizace nefungovala.
Přechod je tam naprosto k ničemu, nikdo stejně ani nepřibrzdí, dokonce ani policajti bez majáčku.
Přesně. Vyskytoval jsem se tam teď v pondělí jen jako chodec a za 10 minut co jsem tam stál na zastávce MHD, tak málem 2x mohl být pěkný průšvih. Jak už výše psala wewerka, v pravém pruhu auta pouštěla cyklisty přes přechod a v levém pruhu jeli vesele dál a pak na poslední chvíli hamtli na brzdy a divili se co se děje... Hrozné místo
No to máš pravdu. Já tam jezdila do práce od povodní až do loňského roku a můžu říct že vůbes nejhorší bylo když mne pouštěl autobus a uata v druhém jízdním pruhu mě přes něj neviděla. X -krát jsem couvla před autem co nezastavilo.
Další týden pryč a zase žádná změna, obávám se, že to nikdy nezprovozní.
Tak pište a bombardujte zodpovědné osoby, Kontakty pro Prahu 4 jsou tady:
<a href="http://www.nakole.cz/vemeste/contact.php3?id=1...
Když má některá ulice uzavírku, okamžitě se na radnici sesype mraky e-mailů od rozhořčených řidičů a úředníci se proto snaží věc rychle řešit. Ale když se objeví nebezpečný úsek pro cyklisty, neozve se téměř nikdo. tak se pak nedivte, že stav je takový, jaký je.
Hmm, tak jo, já jim napíšu. Ale po zkušenostech, kdy sem psala na matriku na Praze 4 a dosud mi neodpověděli, tak nepředpokládám, že by se někdo obtěžoval to jen číst.