reklama

Recenze skládacího elektrokola Gocycle G2R

Je to už nějakou dobu, co jsme měli v redakci k dispozici futuristické skládací elektrokolo Gocycle – tehdy ve verzi G1. Aktuální vylepšenou verzi G2R vám krátce představíme právě teď.

Skládací elektrokolo Gocycle G2R
Skládací elektrokolo Gocycle G2R
Foto: Petr Vít, NaKole.cz

Design

Stejně jako model G1, je i G2R na prvním místě o designu – nic podobného na našich silnicích skoro určitě nepotkáte. Ať už jde o bílou variantu, kterou jsme testovali, šedou nebo černou, vypadá kolo jako vystřižené z nějakého sci-fi filmu – na designu si dal výrobce opravdu hodně záležet a věřím, že spousta lidí si Gocycle pořídí jen kvůli němu. Vedle samotného rámu z magnéziové slitiny je výrazným designovým prvkem hodně netradiční uchycení obou kol, která se nasazují z boku. Ostatně pozornost připoutají i samotná kola s širokými paprsky, vyrobená ze stejného materiálu jako samotný rám. Řetěz i přehazovačka jsou zcela zakryté, baterie šikovně schovaná v rámu, takže čistotu designu nic nenarušuje.

Ostatně, designu musela místy ustoupit i ergonomie – zejména v případě ovládacího panelu – ale o tom později. Každopádně lze s klidným svědomím říci, že Gocycle je krásný. Dokonce velmi krásný. S žádným kolem jsem si „neužíval“ takovou pozornost okolí. A o žádné kolo jsem se tak nebál, protože i největší ignorant na něm na první pohled pozná, že nemohlo stát deset, dvacet, ani třicet tisíc.

Cena, vybavení, dojezd

Po pravdě – Gocycle G2R stojí zhruba tolik co ojetá Fabie – necelých 79 tisíc korun včetně DPH je skutečně dost. Na druhou stranu, vedle naprosto exkluzivního designu za své peníze dostanete i slušnou nálož moderních technologií. Jen namátkou – elektronické řazení, třístupňovou převodovku v zadní nábě, hydraulické brzdy, rám z pevného a přitom lehkého hořčíku, odpružená zadní vidlice (pokud se dá tedy ještě hovořit o vidlici, když se kolo nasazuje z boku). A abych nezapomněl – není mnoho kol, která se dají ovládat přes mobilní telefon. Gocycle G2R je jedním z nich – z App Store, nebo Google Play si stáhnete příslušnou aplikaci, ke kolu se připojíte přes Bluetooth a už to sviští – ovládání, nastavení, statistiky a tomu podobně. Ideální záležitost pro cyklisticky založené geeky. Bohužel, tuto cool featurku jsme při našem malém testu nevyzkoušeli.

Abych nezapomněl – Gocycle G2R je jedním z mála u nás prodávaných kol, která dokáží bez dodatečných úprav jet na elektrický pohon i víc než u nás maximálně povolených 25 km/h. V některých jízdních módech (a pochopitelně na vlastní riziko) lze uhánět rychlostí až 32 km/h.  Počítejte ovšem s tím, že výdrž baterie pak radikálně klesne.

Gocycle G2R - elektromotor
Gocycle G2R – elektromotor

A propos – dojezd: G2R dostal oproti modelu G1 novou lithium-iontovou baterii a výrobcem udávaný dojezd je až 64 km. Popravdě, když jsem kolo hodně ždímal a moc nešlapal, dokázal jsem plně nabitou baterii vyšťavit už po dvaceti kilometrech; je ovšem pravda, že minimálně třetina trasy vedla do poměrně prudkého kopce. Věřím, že při nastavení méně intenzivní asistence je udávaný dojezd reálný.

Na co si člověk snadno zvykne, je elektronické prediktivní řazení. Řadí se spínačem pod řídítky a v módu predikce dokáže kolo dokonce samo přeřazovat, což na mně (nejsem cyklistickým geekem) udělalo značný dojem. Netuším, jak dalece je tento systém spolehlivý, ale během našeho testu fungoval bez jediného zaváhání. Kolo je dostatečně inteligentní na to, aby si nechalo zásobu energie pro řazení i v případě, kdy je baterie úplně vybitá – nestane se Vám tedy, že byste zůstali viset v půlce kopce s vybitou baterií a zařazeným nejtěžším převodem (manuálně nejde řadit ani v nouzi).

Jízdní dojmy

V sedle Gocycle G2R

Pocit z jízdy je zhruba takový, jaký byste u kola tohoto druhu očekávali – tedy jízda je pohodlná, posez poměrně vzpřímený a při zapnuté asistenci se jede velice příjemně. Ve chvíli, kdy asistenci vypnete (nebo Vám dojde baterie), narazíte na limit v podstatě každého městského elektrokola, kterým je vzpřímená poloha jezdce, která není úplně nakloněna efektivní jízdě na lidský pohon.  Navíc, například v kopcovitém terénu nejsou tři rychlosti právě výhra – i když abychom nekřivdili – rozsah převodů je vzhledem k jejich počtu slušný.

Co mi trochu vadilo, byly skřípavé zvuky, které se při jízdě – zejména na nerovném povrchu – ozývaly jak od přední, tak od zadní vidlice – patrně byly způsobné poněkud nezvyklým využitím plastů při jejich konstrukci. Pneumatiky s nevýrazným vzorkem jsou jasně stavěné na rychlou jízdu na zpevněných površích. Myslím, že na obtížnější terény můžete s G2R bez obav zapomenout – opravdu to není trekové kolo – což ale, jak v recenzích často píšu, není vada, nýbrž vlastnost…

Jízda na elektřinu, případně se zapnutou vyšší mírou asistence, je opravdu zážitek – kolo umožňuje i jízdu v režimu „moped", tedy čistě na elektrický pohon, kdy plyn přidáváte spínačem pod řídítky – vzhledem k zmíněné maximální rychlosti až 32 km/h si užijete spoustu legrace (na zalidněných cyklostezkách doporučuji ovšem opatrně – hydraulické brzdy jsou opravdu ostré a prudké brždění z maximální rychlosti může snadno skončit nějakou nepříjemností).

Kapitola sama pro sebe je ovládací panel na řídítkách. Jeho svítící diody, které indikují stav baterie, rychlost a zařazenou rychlost, jsou určitě efektní a dobře zapadají do promyšleného designu kola, ale v praktickém životě by patrně většina uživatelů uvítala obyčejný LCD display, který mají i elektrokola za čtvrtinovou cenu. Je pravda, že tento handicap je do určité míry kompenzován možností ovládání přes iPhone/Android aplikaci, ale přiznejme si, že tento způsob, který navíc vyžaduje manipulaci s telefonem, není pro každého.

Řídítka Gocycle G2R
Řídítka fungují i jako indikátor stavu baterie, rychlosti a řazení.

Gocycle 2GR se prezentuje jako skládací kolo. Nepředstavujte si ovšem klasickou skládačku, kterou během dvaceti sekund složíte a nastoupíte s ní do tramvaje. Kolo lze skutečně poměrně rychle složit do přepravního vaku, nicméně jde o funkci sloužící spíše k jeho přepravě na delší vzdálenosti – do auta, letadla apod. Na každodenní využívání třeba v MHD to opravdu není.

Závěrečné shrnutí

Gocycle ušel od prvního modelu velký kus cesty. Co zůstalo, je skvělý design (a prémiová cena), zlepšení ale můžeme vidět takřka na každém kroku. Vynikající kolo pro geeky, milovníky krásných věcí a lidi, kteří mají rádi pozornost okolí.

Hlavní vylepšení modelu G2R v porovnání s modelem G1

  • Li-Ion baterie s vyšší kapacitou namísto původní NiMH
  • Magnetický senzor byl nahrazen tlakovým. Kolo lze však ovládat také pomocí ručního akcelerátoru, frekvenčního senzoru a jejich možnými kombinacemi
  • Hydraulické kotoučové brzy místo původních mechanických
  • Elektronické řazení místo mechanického
  • Diodový ukazatel napětí baterie a rychlosti kola na řídítkách
  • Hmotnost kola snížená z 16,2 na 15 kg
  • S kolem lze komunikovat pomocí smartphonu

Technická specifikace

Název: Skládací elektrokolo Gocycle G2R white
Baterie: 10,75 Ah, 22V, Li-Ion
Výkon motoru: 250 W
Rám: Magflow®
Hmotnost: 15 kg
Nosnost: max. 100 kg
Rozměry ve složeném stavu: 600 × 760 × 300 mm (se sklopnými pedály)
Řazení: 3 rychlosti, elektronické řazení
Brzdy: Gocycle – hydraulické kotoučové brzdy
Velikost kol: 20"
Dojezd: 20–64 km
Cena: 78 985 Kč
Volitelné doplňky: přední blatník, zadní blatník, stojánek, držák na tašku, bezpečnostní zámek, světla, přepravní box, sklopné pedály
Další informace: Elektrokolo Gocycle G2R

Přečtěte si také

Recenze Gocycle G1 – test předchozího modelu G1

Fotogalerie

Skládací elektrokolo Gocycle G2R Skládací elektrokolo Gocycle G2R Skládací elektrokolo Gocycle G2R Skládací elektrokolo Gocycle G2R Skládací elektrokolo Gocycle G2R Skládací elektrokolo Gocycle G2R Skládací elektrokolo Gocycle G2R Skládací elektrokolo Gocycle G2R Skládací elektrokolo Gocycle G2R Skládací elektrokolo Gocycle G2R Skládací elektrokolo Gocycle G2R Skládací elektrokolo Gocycle G2R Skládací elektrokolo Gocycle G2R Skládací elektrokolo Gocycle G2R Skládací elektrokolo Gocycle G2R Skládací elektrokolo Gocycle G2R Skládací elektrokolo Gocycle G2R Skládací elektrokolo Gocycle G2R Skládací elektrokolo Gocycle G2R
Petr Vít, NaKole.cz, 17.01.2014
Blogy

Centrální stezkou od západu na východ 1

 ()
Loni v dubnu jsme úspěšně projely Stezku Středozemím. Pochopitelně nám to dodalo odvahu k pokusu o zdolání Centrální stezky. Na podzim tak začala pomalá příprava trasy, znovu inspirovaná trasou Via Czechia. Určit termín cesty jsme zatím nedokázaly, zvolily jsme proto i tentokrát ubytování v…
Aar | 27.08.2024

Samotářská cesta skrz Polsko k Baltu

 ()
Tak jako každý rok, přichází čas, kdy manželka odjíždí na týdenní workshop BTZ neboli Bělotínský týden zpěvu a já mám zase příležitost uskutečnit nějaký cyklovýlet podle vlastního gusta. Tentokrát bych chtěl zkusit, jak zvládnu něco delšího, jak zafunguje legendární kožené sedlo Brooks a jak mi…
Pavel63 | 19.08.2024

Slovakia Divide 2024

 ()
Pokud sledujete scénu s vícedenními závody na kolech, určitě jste zaznamenaly, že cokoliv s označením „Divide" slibuje hodně dlouhou vyjížďku. Podobných Dividů jsem projezdil už několik a letos jsem si chtěl vyzkoušet ten slovenský. Parametry závodu nejsou pro nováčky. Téměř 700 kilometrů a přes 15…
Fabulator | 14.08.2024

LABE - Proti proudu

 ()
  "Ty, Monolema, kam jedeš letos na dovolenou, zase na kolo? To ti ten Řím nestačil?""...ne, jedu na vodu..."   Už to chtělo se trochu odměnit, a projet se nějakou "kočárkovkou". Sjezd Labe byl jasná volba, ale pro prostudování webu se ukázalo, že Labe se v Česku sjíždí, ale v Německu (kvůli větru…
Monolema | 13.08.2024

Alpe Adria cycling route červen 2024

 ()
Cesta V červnu 2024 jsem se dohodl se synem, že za nimi na jejich dovolenou do Chorvatska do Privlaky u Zadaru dojedu na kole a pár dnů tam s nimi pobudu. Jelikož jsem nesehnal partnera, tak jsem se rozhodl jet sám. Ve svém věku 67let jsem nevzbudil synovu vysokou důvěru dojezdu, ale ani odmítnutí,…
Brahma | 16.07.2024

O čem se mluví:

NEcyklo Co vás zaujalo 280 včera v 23:41
Cestování na kole Do Montpellieru včera v 22:32
Vyjížďky, srazy, akce Mezinárodní setkání lehokol Česká republika včera v 21:56
Ostatní – cyklo Stav našich vodníků - 3. včera v 06:51
Jaké to bylo - 150 včera v 06:36
Vyjížďky, srazy, akce Podzimní sraz Nakole 2024 30.08.2024
NEcyklo Ukrajina 45 30.08.2024
Nejlepší vtip 54 30.08.2024
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

247 cyklistů (4 přihlášení)

Centrální stezkou od západu na východ 1

Loni v dubnu jsme úspěšně projely Stezku Středozemím. Pochopitelně nám to dodalo odvahu k pokusu o zdolání…
Aar | 27.08.2024

Samotářská cesta skrz Polsko k Baltu

Tak jako každý rok, přichází čas, kdy manželka odjíždí na týdenní workshop BTZ neboli Bělotínský týden zpěvu…
Pavel63 | 19.08.2024

Slovakia Divide 2024

Pokud sledujete scénu s vícedenními závody na kolech, určitě jste zaznamenaly, že cokoliv s označením „Divide…
Fabulator | 14.08.2024