Rýsuje se mi jarní cesta z Jihočeska na Valašsko a chci to vzít jihem. Pojedu natěžko na silničce. Nevím si rady s úsekem Lednice - Uherský Brod, abych se vyhnul těžkému provozu. Dá se jet podél řeky Moravy třeba i po slovenské straně?
Znáte-li to tam, prosím poraďte.
Díky.
Ahoj. Na slovenskej strane sa po hradzi Moravy da ist. Lenze neviem ci aj na cestnom bicykli. Na hradzi je totiz taky jemny strk poliaty nejakou smolou.Asi to robili tak, ze naliali na hradzu nejaky riedky nastrek a na to nasypali strk. Mne osobne sa zda, ze cim viac sa po tomto jazdi, tym je to lepsie (uvolnene kamienky odfrkuju z bvyujazdenej kolaje) Takze je to dost pevne, ale strk citis stale pod kolesami. Ja som tuto trasu siel asi pred troma rokmi od hranicneho priechodu v Kutoch az po Holic, potom sme z hradze zisli a sli sme po normalnej ceste do Skalice (premavka sa dala vydrzat)a odtial cez zruseny hranicny prechod do Sudomeric(bez premavky, ale neviem, ci je ten prechod este stale zruseny, alebo po nom jazdia miestni). Ked sme tam sli my, tak len na hranici boli cez cestyu polozene betonove preklady, na bicykli sa dali obist. Lense neudrziavana cesat moze byt dost znicena. Zo Sudomeric je uz viac menej asfaltka ak budes sledovat znacenie Moravskej stezky (tusim 47, ale napamatam si to presne). Po straznici to este asi nei ej Moravvska, ale podla cyklotabuliek sa do Straznice da dostat. Ale pozor za Straznici smerom na Vnorovy vedie znacena cyklocesta po betonovych paneloch (asi kilometer)a tak do dost drnca :-). Ale iste sa da ist aj po inych bocnych cestach zapadne od Moravy (ale s tymi nemam skusenosti. Z Veseli nad Moravou az do Uherskeho Hradista vedie znacena cyklocesta po celkom slusnej asfaltke (sem tam su na nej diery) takmer uplne mimo premavky aut.Ty asi budes odbocovat niekde v Kunoviciach. Znacena cyklocesta obchadza Kunovice zlava.(okolo vodnej plochy a potom cez les).
Děkuju, Jaroslave. Prohlížel jsem to v mapách a asi to vypadá, že to střihnu vnitrozemím po vedlejších silničkách.(Prušánky, Dubňany, Bzenec, Uherský Ostroh, Hluk, Brod). Potřebuju to spíš rychle projet a bojím se abych se nezamotal, nemusel se vracet a tak.
Jaroslav Ti poradil dobře - poohlédni se ještě po cyklostezce Baťův kanál - z Hodonína přes Strážnici a Uh-ostrožsko až do St.Města u UH a dál přes Hustěnovice, Babice směr Spytihněv: z uvedeného jsou asi dva krátké úseky (pouze několik stovek metrů) polňačky vedle Bečvy, jinak parádní cyklostezka i přes města jako Otrokovice nebo U.Hradiště. Rychlé bezpečné a bez bloudění :-) Dál se lze napojit na skvělou cyklostezku kolem Bečvy až do Hranic a pak na značenou cyklotrasu až do ValMezu - a to už jsi na Valašsku :-) Kam přesně chceš dojet?
Z Hranic do Hustopece nad Becvou to je cez kopec (urcite sa neda prejst popri Becve) cez Usti, Skalicku, Nemetice, mozes este ist dalej cez Kladeruby(my sme odbocovali v Nemeticich) a potom zase dolu k Becve. Ako to je z Lipnika do Hranice neviem (my sme sli po hrebeni k hradu Helfstyn). ale inak mozem potvrdit, ze od Lipnika az po Prerov je cyklocesta naozaj pekna (tusim na kuse je prasna, ale dobre zjazdna)
Nevíte jestli je ještě v Hustopečích mimo provoz ten most na hlavní silnici? (jak se musel autem z Mezříče do Hranic objíždět přes Lešnou a Palačov). Kdyby byl ještě mimo provoz, dalo by se jet Hranice - Valmez po hlavní, bylo by to bez aut až k Deze.
Most už funguje přes rok a cesta je zasekaná auty a kamióny. To bych Ti nedoporučoval. Já bych to vzal v Teplicích před železničním mostem doprava a směrem na Kelč. Jsou to boční cesty až do Valmezu.
Kluci to jako říkáte, že se dá jet po cyklostezce podle Moravy, kanálu a Bečvy z Hodonína až do Hranic na Moravě?
...až do Rožnova :-) - z Lipníka po hlavní silnici to je pro samovrahy, doporučuji odbočit směrem na Týn n/B(objedeš Helfštýnský hřeben-není nutné přes kopec) - pak asi 3 km polňačkou a lesem a kolem zahradkářské osady na křižovatku u lávky, zvanou Rybáře - část stezky je napojena (spíše je součástí Greenways a Jantarové stezky, která vede přes Helfštýn) . Cyklostezka je dobře značená! Lepší je přes Hustopeče a pak přechodem přes hlavní silnici znovu odbočit podél Bečvy kolem Hustopečských bagrovišť směr Loučka - pořád podél Bečvy vede asfaltka přes Juřinku do ValMezu. Dezu budeš míjet po levé ruce. Ve VM se prý letos buduje cyklo kolem Bečvy - lze to obejít přes Hrachovec, pak asi km po hlavní a ještě před motorestem Pelikán hned odbočit na starou zašovskou cestu, nebo u Veselé až do Stříteže a pak přes hlavní na starou zuberskou cestu a ta Tě dovede až do Rožnova. Dobře dojeď!
Z Hodonína uřčitě ne. Možná až z Veselí. Z Hodonína se dá jet po hlavní - provoz, ale široká krajnice - nejlépe do Sudoměřic, pak po vedlejší do Petrova, a od tam do Strážnice po silnici, která vede souběžně s hlavní, ale na druhé straně kolejí. V Petrově se jede asi 50m po štěrkové cesté kolem fot. hřiště.
Jinak cesta kolem Moravy z Hodonína do Strážnice je obyčejná polňačka a zbytek vede po hlavní I/55.
Ze Strážnice do Veseli nevim , už dlouho jsem tam nebyl, ale po hlavní určitě ne.
A až pojedeš kolem Lednice, tak se ozvi. Zajdem na jedno...
Doporučoval bych ti tuhle trasu:
Lednice - Podivín - Velké Bílovice - Moravský Žižkov - Lužíce (bývá to uzavřené kvůli propadání po těžbě, ale na kole bez problémů průjezdné) - Hodonín - Rohatec - Rohatec-kolonie - směr Ratíškovice - po asi 800m za přejezdem do prava do lesa - je tam udělaná nová asfaltka(pozor na inlainy -). - jen poslední úsek asi 500m přes skládku dřeva je cesta rozbitá - do leva Bzenec - po hlavní Moravký Písek - Uherský Ostroh - Hluk - Uherský Brod.
Jest-li budeš chtít, a budu mít zrovna čas, tak tě klidně kus doprovodím. Stačí pisnout na mail.
Jinak znám vcelku dobře pohranicí od Vratěnín až po Velkou Javořinu. Takže kdybys potřeboval něco prokonzultovat, není problém. Jaká bude trasa, přes Česko-moravu nebo Rakousko?
Trasu připravuju podle mapy.cz, nic podrobnějšího nemám. Pojedu od Slavonic přes Vratěnín, Uherčice, Stálky, Šatov.
Dále Riegersburg, Heufurth, Niederfladnitz, Retzbach, Unterretzbach zpět směr Šatov.
Po signálkách Šatov, Hatě, Jaroslavice, Hevlín
a dále buď:
1. signálky podél Dyje, žel. trati, Nový Přerov, podél trati do Mikulova, nebo
2. Hevlín Laa, Rothenseehof, Wildendurnbach, Pottenhofen, Mikulov
a z Mikulova přes Vysoký vrch do Lednice (asi kemp).
Neznám ty cesty podél hranice, říkám jim signálky, snad budou sjízdné na silničce.
Tato trasa ještě není rozdělená do dnů, možná budu někde nocovat. Pokud to tam znáš, dá se to tak jet? Co bys doporučil změnit?
Díky.
Některé signálky už jsou v dost špatném stavu, např. zrovna úsek úsek Nový Přerov - Mikulov. Slušný asfalt je v úseku Hevlín - Nový Přerov. Možná by stálo za zvážení vzít to po rakouské straně hranice až do Mikulova, asi 2 km před Mikulovem je bývalý turistický přechod, a tam se napojit na signálku. Okolo trati do Sedlece a přes kopec do Lednice. Přímo v Lednici kemp není, ale je asi 2 km od Lednice směr Břeclav - camp Apollo. Je to u Lednických rybníků, koupání nic moc, v létě je voda pěkně zelená.
Jestli budu mít v nejbližší době čas, tak bych nějaké úseky projel a napíšu sem konkrétní informace o kvalitě silnic.
V Rakousku by stálo za to zajet do městečka Hardegg. Je to údajně nejmenčí město v Rakousku, snad asi 70 stálých obyvate, zbytek chalupy Vídeňáků.Je tam pěkný hrad, sídlo Maxmiliana Habsburského, pozdějšího krále v Mexiku. A kosek nad městem je návštěvnické středisko rakouského NP Podyjí - je tam super projekce. Ale je to jeden kopec navíc - tak 150m převýšení.
Ještě mne teď napadlo sjet hned od Slavonic na rakouskou stranu a vnořit se zpět na Moravu v Mikulově. Jestli nebudou mít hladší asfalt bez děr a slušnější šoféry v autech. Prostě kopírovat hranice po rakouské straně.
To si piš že mají!
Když se chci pořádně svést na silničce, tak jedině do Rakous. Navíc silnice u hranic, to je pro rakušáky zapadákov, aut tam moc nepotkáš, spíš nějaký traktor.
Možná by stálo ze to vyjet až ve Valticích - odtud je to do Lednice 7 km po opravené silnici s ne moc silným provozem. (Ale jednen kopec navíc.)
Ty chceš jet na těžko na silničce?!?
Teda to si vůbec nedovedu představit. Já snad silničku osedlanou "na těžko" ještě neviděla...
Unese vůbec zadní kolo takovou zátěž?!?
Mám novou silničku Šírera s přední karbonovou vidlí. Nosiče dávat nebudu, připořídím vozík. Moc se mi líbí weber, ale je drahej. Určitě chci jednostopý a odpružený, protože se chystám i služebně vozit na něm dokumentaci (papírovou, projekty). Ten vozík ještě řeším, co vybrat.
Hele a kolo na tom vozíku, to bude taky "žiletka" :o)))
A dáš sem pak fotku jak to vypadalo v "plné polní"?!? Mě to pořád nějak s tou silničkou nejde dohromady...
Ale byla by to stylovka, mít vzadu 20 žiletku, viď? :-) Úplná souprava....Nasadilas mi brouka do hlavy...
No uznej, když už chceš z žiletky udělat tažnýho koně, tak ať to má aspoň úroveň :o)))
Ale jen jestli se takhle malý "žiletky" vůbec dělají :o)))
hm...tažnýho koně. To zrovna ne. Nehodlám vozit příliš velké náklady. Ale nechci dávat silničce brašny nebo vozit batoh na zádech (to už vůbec ne). To raději ten vozík. Taková koleska pro klusáka. :-)
No, koncem 80.let můj táta projel na těžko na silničce celý tehdejší československo, celkem bez problémů. Ale on je taky muší váha, jeho kámoš měl o 20kg víc a měl věčně prasklý špice, osmu apod.
Taky jsem jako kluk objel na silničce Čechy a Moravu s kamarádem a vše jsme měli na nosičích. Ale tahle nová silnička je lehoučká a nechci na ni věšet bagáž. Odpružený jednostopý vozík se mi zdá docela dobré řešení. Většinu jízd stejně odjezdím nalehko jenom s věcma v kapsách.
A proč silnička? Miluju ty berany prostě, no...
:-)))
Ty jo, ale až budeš mít vozík těžší než celý kolo, nebude ti to připadat divný? :-D :-D :-D