Nikto nezareagoval, takže, čo viem ja: po trase priamo z Hodonína som nešla. Na slovenskej strane vedie cyklocesta (nie cyklotrasa) priamo po hrádzi rieky Moravy - nie všade je všaj asfaltová. Na spojnici Mor. Sv. Ján-Hohenau je treba zabočiť doľava, ísť kúsok po hradskej a vzápätí zabočiť doprava - odtiaľto pokračuje asfaltová Moravská cyklocesta viac-menej po bývalých signálkach až na Devín. Ďalej vraj už treba ísť v bratislavskej doprave. Ja mám prejdený úsek MSJ - Devín, bez najmenších problémov.
Podla man sa da ist dvomi cestami,
1. v Hodonine prejst na druhu stranu Moravy na Holic a pokusit sa dostat na hradzu (przinam sa ja som siekl na hradzu v smere od Holica). Da sa ist po hradzi, nie je tam asfaltka, ale je tam celkom dobre zjazdny penetrovany strk.
2. ist po cykloceste Moravska cesta (tusim ma cislo 44) po moravskej strane rieky. Mys me ttam raz sli a znacku sme stratili, niektore useky boli zatopene vodou a boli plne bahna. Ale iste sa da dostat luznym lesom az niekam k autostrade a popri nej vedie az na hranicny prechod lesna asfaltka.
Za hranicou je potom cesta uz spolocna
Tam kde kedysi bol hranicny prechod pokracovat dalej po hradzi. Dost blby usek je mostik cez rieky Myjavu, na jednej strane su dost prudke schody, takze nalozeny bicykel sme prenasali len tazko.Nuz a ako pisala Iva, ked sa dostanete na cestu, ktora vedie do Rakuska po nej chvilu dolava a potom po signalke. Po nej sa dostanete az do Devina. Cez vikend z Devinskej Novej vsi jazdi cyklobus, tym sa da dostat potom do centra, inak po normalnej ceste popri Dunaji (je tom dost blba premavka). Pozor na celej ceste je teraz hrozne vela komarov, tazke sa nesmie zastavovat. Este je alternativa odbocit z Moravskej cesty vo Vysokej smerom na zohor a Lozorno a potom najprv po krasnej lesnej asfaltke prejst cez Karpaty (krasna cesta sa po case zmeni na rozbitu). Hore na hrebeni sa da rozhodnut, do ktorej casti Bratislavy budete pokracovat, da sa zist do Race, alebo do Krasnian, alebo cez Zeleznu studnicku na Patronku a z nej uz po cykloceste k Dunaju. Tato alternativa vas dovedie do centra takmer bez premavky aut, len to je cez kopec. A navyse asi treba ist s mapou , lebo je viacej alternativ.
...alebo z Vysokej pri Morave smerom na Zohor - Devinske jazero - BUFET U STAREHO BICYKLA - Devinska Nova Ves - Devin - centrum Bratislva.
Malo aut, vela bicyklov...:-)
Ja jazdim vacsinou po ceste pre auta, nie po cyklocestach. A je to v pohode.
Pokud zcela bez hledání trasy - doporučuji cyklotrasu po hrázi podél Moravy až do Devína, krásnou přírodou lužních oblastí. Na kole komáři nežerou, ale raději nezsatavovat, jak kdosi radil...:-)
Z Devína pokračuje značená cyklostezka přes D.N.Ves až do Bratislavy. U mostu Lafranconi - úsekem pro pěší - využít cyklostezku přes Dunaj a zůstat na cyklotrase do centra - značená panelovka vyústí na nábřeží kolem PKO až k Novému mostu (kavárna UFO na pylonu) - je to nejbezpečnější trasa přes město, jinak mezi busy a tramvejemi je to docela nepříjemný dojezd
Trochu by som text poopravil . Cyklotrasa okolo Moravy ide najprv popri Devinskej Novej Vsi a az potom vyusti pod Devinskym hradom v Devine. Z Devina je treba potom ist po normalnej ceste do bratislavy. Tesne pred Bratislavou sa da zist z cesty a ist po novej cyklcoeste (miestami sotolinovej) tesne pri Dunaji. Tato cesta vyusti na Dunajske nabrezie pod mostom Lafranconi. Avsak teraz sa na nabrezi stavia a tak je kus nabrezia neprejazdne, takze naozaj je mozno lepsie prejst cez Dunaj na pravy breh a potom sa niektorym mostom vratit spat do mesta (podla toho, kam mate namierene). Skoro kazdy bratislavsky most ma chodnik pre cyklistov bud pod telesom vozovky(Most Lafranconi, Novy most, Pristavny most), alebo na jej urovni (most Appollo) Cez Stary most cyklochodnik nie je vybudovany, chodnik pre pesich je dost plny chodcov, takze je lepsie vyuzit ine mosty.
dík za info o uzavření části nábřeží - týká se to pouze městského nábřeží nebo obou stran? Odbočka na Hainburg je volná? - dík za odpověď.
Ahoj, k tomu nabreziu. Po nabrezi medzi mostom Lafranconi a Novym mostom na mestskej strane viedla cyklocesta a ta je teraz uzavreta (asi na kilometri kvoli stavbe), ten kusok sa da prejst po normalnej ceste (frekventovanej). Na druhej strane Dunaja (pravom brehu) vedie cyklotrasa po hradzi (uplne bez premavky). Do Hainburgu sa samozrejme da ist po hradzi a polnych cestach (vo Wolfsthale kusok po ceste), cyklocesta je vyznacena v terene. Ak budete pokracovat dalej , tak si uzi most cez Dunaj za Hainburgom. Ten pocit na uzkom chodniku vysoko nad Dunajom stoji za to :-)
Jel jsem to v červenci 2006. Jeli jsme z Kyjova(20 km na sever od Hodonína) přes Hodonín a přechod na Slovensko, před Holíčem jsme uhli napravo a po cyklostezce na Svatý Ján. Problém byl vlastně jen jednou, zabloudili jsme a museli jsme po dost krkolomné "lávce" přenášet kola...to je před svatým jánem. Někde u Záhorské vsi si pamatuji, že jet raději přes vesnici než po hrázi Moravy, ta je docela rozbitá. Jinak před Bratislavou v pohodě. Největší problém byl u nás komáři. Dávejte si na ně pozor a v noci nevylézejte ze stanu. S komáry jsme měli problém i za dne, když jsme zastavili těsně u řeky.
Ahoj , na hradzi ste nezabludili. Ta "krkolomna" lavka je sucastou cyklotrasy. Aspon som v nejakom buletine cital, ze sa vybudovala lavka pre cyklistov cez rieku Myjavu. Nuz myslim, ze ten, co budoval lavku v zivote nesiel na bicykli a nikdy neskusal prenasat po nej nalozeny bicykel. Nastastie tu lavku ide obist, treba ist asi 800 metrov po hradzi rieky Myjavy, prejst na druhu stranu cez most po normalnej ceste a zase sa tych 800 metrov vratit na hradzu Moravy.
Ahoj,chystám se na tu cestu,z Bratislavy mám strach,můžeš to trochu popsat..mapy mám,ale...
Nuz bratislaav sa da krasne prejst na bicykli, ale je pravda, ze musis poznat tie spravne cesty. Skusim popisat cestu priamo do centra (do pesej zony). Pojdes po znacenej Moravskej ceste az po hrad Devin(tam sa vlieva Morava do Dunaja). Pokracujes po uzkej ceste medzi hradom a Dunajom, za chvilu sa ocitnes na normalnej ceste, kade jazdia aj auta. Musis ist po tejto ceste. Davaj pozor na pravej strane cesty po par kimometroch objavis cyklisticky chodnik, vyjdi nan a ten da dovedie dolu k rieke az pod most cez Dunaj. Odporucam z tohto chodnika vyjst kusok hore stale pod mostom a tam si najst lavku, ktora ta dovedie hore na most a pokracovat po moste na duhu stranu Dunaja. Most Lafranconi je autostradny most, ale lavka pre cyklistov je vlastne pod autostradou. Z mosta zides dolu a pokracujes po prude Dunaja po betonovej ceste. Prides stale po hradzi Dunaja pod dalsi mopst, ktory sa vola Novy. Vybehnes zase na lavku pre cyklistov (tiez je vlastne pod vozovkou pre auta) a ked zides na Bratislavskej strane z mosta si v pesej zone ( jazda na bicykli je povolena rychlostou chodze). Ak by si chcel prejst cez Bratislavu smerom na vychod (alebo juhovychod) tak prejdi na druhu stranu Dunaja az cez Pristavny most (je to piaty most po prude a tiez je autostradny a pod nim lavka pre cyklistov). V kazdom pripade je pre cyklistov bezpecnejsie pohybovat sa v Bratislave po pravom brehu Dunaja (mesto je ale na opacnej strane) a vzdy prejst cez most tam, kam potrebujes.Je to vsak samozrejme dlhsie (kazdy most ma dlzku minimalne kilometer).
Jinak přespávali jsme v Devínské nové vsi, a za jednou zahradou rodiného domu bylo místo, které nebylo vidět jakoby zvenčí...prolízalo se to přes nějaké křoví. Měli jsme jen strach o kola, aby nám je někdo neukradl. Zpátky jsme spali taky v SK, u záhorské vsi ve slunečnicích. žije tam romské obyvatelstvo, tak si dávejte pozor na věci. A aby vás někdo nesledoval až pak do těch slunečnic půjdete přespávat
Bratislava je popsána, my sme jeli kolem Děvína, pak kolem Dunaje pak přes první most přes Dunaj a pak tam myslím byla taky nějak vyznačená cyklotrasa. Pak jsme se otáčeli na Vídeň, U Orthu jsme se obraceli a přes přívoz jel do Záhorské n. v. pak zpět a po rakouské straně na Břeclav(nevede cyklotrasa v údolí, jeli jsme po hlavních silnicích, ale Rakušané jsou myslím ohleduplnější řidiči než v čr
Ahoj Steeve,trochu Ta opravim. Po rakuskej strane smerom na Breclabv urcite je cyklotrasa, minimalne tam vedie KTM (Kamp Thaya March radweg). Skoro stale sa ide mimo hlavnych ciest (vacsinou po polnych asfaltovych cestach).
Skus si objednat zadarmo mapy na www.weinviertel.at a najdes nepreberne mznostvo roznych cyklotras v tej oblasti.